Hunde og homoseksualitet Hunde og homoseksualitet
Jeg sad lige og så det her klip på youtube via facebook om et par hanløver som angiveligt skulle være homoseksuelle: http://www.youtube.com/watch?v=HsfZbfCNOds
Det fik tankerne hen på Buddy og min schæfer Tigers sære udskejelser når de pjatter rundt i haven.
Tiger er godt nok den yngste af de to - 6 mdr. gammel -, men han har det altså med at placere sig oven på Buddy og humpe ham(?) - ser det i hvert fald ud som om. Kan også se at han får rejsning. Nogen gange tænker jeg derfor på dem som et par, hvor Buddy er damen i forholdet - for de opfører sig altså sådan nogen gange..
Når jeg er kommet hjem fra en regnvejrstur med dem, kommer Buddy også hen og slikker Tiger i ansigtet og på hans kønsdele.
Jeg er meget nysgerrig efter at finde ud af hvad det mon betyder - om de bare leger, eller der ligger noget dybere i det..
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.550
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Den dag dine hanhunde vælger højløbste tæver fra tilfordel for andre hanner - så kan vi overveje det andet
okt 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 26
@ Rikke S: Jeg var ret sikker på at det var dominanslege da Tiger bare forsøgte at komme op over Buddy - men begyndte så at tvivle da de sjofle bevægelser kom ind i billedet. Det ser nu meget sjovt ud, haha
@ Cat F: Er det noget I har vænnet hende af med? Eller er det bare en "hundeting", som man ikke bør gribe ind over for?
okt 2009
@ Susanne * nu kun 6 dage tilbage *: Det er utrolig spændende, synes jeg, når man ikke er vant til at høre om dyr der gør den slags.. - det skulle vist også være temmelig normalt blandt andrikker, hehe
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men - humperi mener jeg ikke er et udtryk for dette overhovedet.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Jeg tror simpelthen det er en form for samvær/hygge. hehe
okt 2009
Tror ikke jeg tager til dyrlægen for at drøfte det her alligevel så. Har egentlig hele tiden haft lyst til at stoppe det, så det gør jeg fremover, når de kommer lidt for godt i gang =)
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.244
Nu er der nok nogen der vil sige at så må han mangle sin lugtesans, NEJ han har flere sporprøver i bagagen.
Jeg har flere gange joket andre opdrættere der r kommet med tæver der skulle parres, ved at sætte ham ind til deres løbske tæve. alle har sagt at det var godt nok fandens at han ingen interresse viser og alle giver mig medhold i at homosexualitet kan være et bud på hans opførsel. Hans bedste legekammerater her i huset er de andre hanhunde og når har sover, så er det altid sammen med en hanhund aldrig med en tæve.
Hunde og homoseksualitet