1.560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hunde og homoseksualitet Hunde og homoseksualitet

Jeg sad lige og så det her klip på youtube via facebook om et par hanløver som angiveligt skulle være homoseksuelle: http://www.youtube.com/watch?v=HsfZbfCNOds

Det fik tankerne hen på Buddy og min schæfer Tigers sære udskejelser når de pjatter rundt i haven.
Tiger er godt nok den yngste af de to - 6 mdr. gammel -, men han har det altså med at placere sig oven på Buddy og humpe ham(?) - ser det i hvert fald ud som om. Kan også se at han får rejsning. Nogen gange tænker jeg derfor på dem som et par, hvor Buddy er damen i forholdet - for de opfører sig altså sådan nogen gange.. smiley
Når jeg er kommet hjem fra en regnvejrstur med dem, kommer Buddy også hen og slikker Tiger i ansigtet og på hans kønsdele.

Jeg er meget nysgerrig efter at finde ud af hvad det mon betyder - om de bare leger, eller der ligger noget dybere i det..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og homoseksualitet
  • #1   14. jun 2010 Der findes en hel del undersøgelser, som menes at dokumentere, at homoseksualitet også findes i dyreverdenen, bla. hos fugle, aber og delfiner. Men giver Cat.F helt ret i, at det der sker mellem dine hunde er dominans, og helt alm. adfærd, når man har flere hunde sammen.

• #2   14. jun 2010 Dominans eller seksuel frustration. Min hund udviste også den adfærd over for den anden når min overbos tæve var i løb.

• #3   14. jun 2010 Det kan også være stress/legeadfærd.. Især med en unghund på 6 måneder..
    Den dag dine hanhunde vælger højløbste tæver fra tilfordel for andre hanner - så kan vi overveje det andet smiley

• #4   14. jun 2010 Tak for svarene alle sammen! smiley

@ Rikke S: Jeg var ret sikker på at det var dominanslege da Tiger bare forsøgte at komme op over Buddy - men begyndte så at tvivle da de sjofle bevægelser kom ind i billedet. Det ser nu meget sjovt ud, haha smiley

@ Cat F: Er det noget I har vænnet hende af med? Eller er det bare en "hundeting", som man ikke bør gribe ind over for?

• #5   14. jun 2010 @ Ginne: Ja, jeg hælder lidt til at det foregår i leg - det skete nemlig efter de havde ligget lidt og slappet af i haven =)

@ Susanne * nu kun 6 dage tilbage *: Det er utrolig spændende, synes jeg, når man ikke er vant til at høre om dyr der gør den slags.. - det skulle vist også være temmelig normalt blandt andrikker, hehe

• #6   14. jun 2010 Homoseksualitet er faktisk temmelig almindeligt blandt pattedyr..

Men - humperi mener jeg ikke er et udtryk for dette overhovedet.

• #7   14. jun 2010 Når jeg er ude i Løveparken og overvære ting fra traktoren, så ser jeg mange af vores hunløver gøre samme trick på andre hun løver.
    Jeg tror simpelthen det er en form for samvær/hygge. hehe

• #8   14. jun 2010 @ Rikke S: Hahahahha griner! "For Mailo har læbestiften fremme, og så ligger ozzy ellers og guffer for fulde drøn".. LÆBESTIFTEN smiley genialt sagt

Tror ikke jeg tager til dyrlægen for at drøfte det her alligevel så. Har egentlig hele tiden haft lyst til at stoppe det, så det gør jeg fremover, når de kommer lidt for godt i gang =)

• #9   14. jun 2010 tja jeg har en hanhund på snart 16 år ! han har aldrig jeg siger aldrig været interresseret i løbske tæver ! Han er meget dominerende og har været leder af min flok i alle årene. han jumper på andre hunde, både hanner og tæver bare de sidstnævnte ikke er i løbetid.
    Nu er der nok nogen der vil sige at så må han mangle sin lugtesans, NEJ han har flere sporprøver i bagagen.
    Jeg har flere gange joket andre opdrættere der r kommet med tæver der skulle parres, ved at sætte ham ind til deres løbske tæve. alle har sagt at det var godt nok fandens at han ingen interresse viser og alle giver mig medhold i at homosexualitet kan være et bud på hans opførsel. Hans bedste legekammerater her i huset er de andre hanhunde og når har sover, så er det altid sammen med en hanhund aldrig med en tæve.

Kommentér på:
Hunde og homoseksualitet

Annonce