{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

dansk svensk gårdhundehvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle, tak for et godt forum.
Jeg har under overvejelse at købe en dansk svensk gårdhundehvalp. Jeg har udset mig en lille hanhvalp, men vil høre om i har nogle gode erfaringer med racen. Er den meget aktiv som hvalp og bliver den mere rolig som den bliver ældre? Har de et behageligt væsen eller er de agressive? Hvalpen har en ekstra løs klo på begge bagben. Har det nogen betydningen for den?bør de fjernes hos dyrlægen? Ser frem til at høre fra jer.
Mvh. Hilda S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dansk svensk gårdhundehvalp
  • #1   11. jul 2010 Prøv at spørge Gitte her:

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=12860


  • #3   11. jul 2010 Ulvekloen har ingen betydning, og det er sådan lidt i flæng hvem der har dem eller ej. Når den først har dem, så skal der meget til at de skal fjernes.

    Hvor har du tænkt dig at købe hvalp, og er der stamtavle på. Må indrømme at jeg kun kan anbefale at købe med stamtavle, for der er ingen garanti for at hunden er en ren gårdhund uden stamtavle.

    Held og lykke i jagten på at finde en dejlig dreng til jer. Jeg tror ikke I kommer til at fortryde, selvom de kan være meget aktive. Men så kan jeg betro dig, at de er verdens største puttehunde, som også elsker at ligge i arm.

    Går til agiliy med min Cassie, og hun elsker det, selvom hun kun lige er 16 mdr. gammel i næste uge.


  • #4   11. jul 2010 Jeg kender kun én gårdhund godt, nemlig min egen Dina.

    Hun er meget aktiv og altid fuld af krudt.
    Hun elsker lange skovture med tid til, at snuse. Hun leger meget, både med os og alene. Hun er god til selv, at finde på noget at lave.
    Hun elsker, at gå spor og søge efter ting.
    Vi går til lydighedstræning to gange om ugen og i klub én gang om ugen, hvor vi er 20 hundeejere der mødes og går tur i to timer sammen med vores hunde.
    Dina er vild med musejagt og fanger dem tit.
    Hun er meget lærenem og kan en masse tricks og er også god til lydighed.

    Nu er hun jo kun to år, så hun har fuld fart på hele tiden. Jeg ved ikke om energien aftager med alderen.
    Normalt går vi tur ca 3 timer om dagen, selvom vi har en grund på 7000 kvm, hvor hun kan løbe rundt.


  • #6   11. jul 2010 Linda - Det er nogle medlemmer af vores lokale hundeklub, som fik idéen for 5 år siden. Nu mødes vi hver onsdag og går en lang tur sammen. Bagefter drikker vi kaffe og spiser ostemadder ude i skoven.

    Her kan du se et billede af alle hundene. Der er kun 19 hunde på billedet, men siden det blev lavet, er der kommet en Grand Danois og en labrador, med også.
    Nogle gange kommer der et par ekstra hunde med, hvis ejerne har fri fra arbejde.
    Alle de faste i "onsdagsklubben" er hjemmegående, ligesom jeg.
    (link fjernet)

    Det er meget hyggeligt, og alle hundene kan enes.

    Turen har kun været aflyst én eneste gang på 5 år. Det var pga snestorm for 3 år siden.
    Jeg har været med hver onsdag i et år.


  • #7   11. jul 2010 Tak for de gode svar. Ja, det er jo en vaks og hurtig lille hund, så den vil jo nok være ret aktiv så. Men det hjælper jo nok med masser af leg og motion, så den får brændt noget energi af. Det er bare godt den ikke er en agressiv race, for så bliver det jo træls at have den i det lange løb. Den hvalp jeg har set på er hos et par, som har en landejendom. De har begge forældre og de er rigtig flotte, men der er godt nok ingen stamtavle på ham. Kan hvalpen få flere skavanker hvis den ikke har stamtavle?Hvad ligger prisen omkring for sådan en lille hvalp med stamtavle?

  • #9   11. jul 2010 Hilda, som jeg skrev til dig, så er der ingen garanti for at de er ægte når de ingen stamtavle har. Det kan betyder der kan være noget andet blandet ind, som kan påvirke dens sind og adfærd, og det kan lige så godt være positivt som negativt. Men udviser den generelt en anderledes adfærd, så får du aldrig svar på om det skyldes gårdhundesindet eller noget andet. Den risiko vil jeg i hvert fald ikke tage, og derfor er mine alle med tavle.

  • #10   11. jul 2010 Okay, ja det kan der være noget om. Det skal jeg nok lige overveje en ekstra gang om det er bedre.

Kommentér på:
dansk svensk gårdhundehvalp

Annonce