{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Gravhund og Schæfer {{forumTopicSubject}}

Her for nylig ( tre uger siden på lørdag ) var jeg så utrolig heldig at få en lille rughåret dværggravhund- Igor. Jeg har to store, grå, schæferhunde i forvejen. Jeg var ikke nervøs for at bringe Igor ind i vores lille flok, trods det at Isis er en hystade overfor andre hunde vi møder på vores gåture.
Var dog alligevel ikke helt sikker på, hvordan de to store ville modtage den lille ny. Heldigvis har både Anubis og Isis været utrolig søde og overbærende overfor Igor lige fra starten. Dog har de ikke ville lege med ham i begyndelsen ( helt sikker fordi de synes at han er alt for lille til at kunne være en rigtig hund ). Forleden dag, begyndte Anubis dog at inviterer Igor til leg og siden den dag er der løsnet meget op i de to stores opførelse overfor Igor. De passer stadig meget på ikke at komme til at træde på ham, men Isis er gået helt amok i leg med ham. Det ser, og lyder, meget voldsomt når Isis og Igor leget ( Isis skriger, knurrer, gør og tager rundt om Igor med munden ), men de har det vildt sjovt begge to og Igor virker ikke det mindste nervøs eller bange- snare tvært imod ( jeg er der hele tiden og hundene er aldrig alene). Igor er en lille hund med selvtillid nok til to store- og til tider voldsomme- schæferhunde.
Det er så fedt.
Desuden bruger Igor noget af hans meget energi på at gå spor og lave en smule lydighed. Han er utrolig lærenem og kvik.
Og det var bare lige det, jeg ville ud med.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravhund og Schæfer
  • #1   21. jul 2010 Det lyder dejligt. Det er så skønt, når tingene bare fungerer mellem ny hvalp og "gamle" hunde.
    Ikke alle hunde synes det er pragtfuldt at få en hvalp i huset, selvom de normalt er ok med andre hunde.


  • #2   21. jul 2010 Især Isis har syntes at Igor var en undelig størrelse, mens Anubis har taget ham med ophøjet ro.
    Det er jo egentlig ret sjovt: Igor synes det er vildt underholdende at drille Isis ( lave skindangreb og bide sig fast i halen på hende). Ind i mellem vil han så lave det samme med Anubis- men her er det åbenbart knap så sjovt, for Anubis skal bare kigge på ham med "blikket", så kaster Igor sig om på ryggen og vifter med den ene pote. Vrikker Anubis med det ene øre, giver Igor et piv fra sig og drøner væk. Anubis har selvfølgelig aldrig gjort Igor noget.


  • #3   21. jul 2010 Lea: Har lige set ham:o) Han er da bare for dejlig:o)

  • #4   21. jul 2010 *Elsker min prinsesse*:
    Tak for det. Er også rigtig meget glad for ham.


  • #5   21. jul 2010 *Tag dit ansvar alvorligt*:
    ja, det der med at hundene vil forsvare hinanden når de møder andre hunde, er lidt af noget "kagemøg". Da Isis var hvalp, kom hun ud og gå tur sammen med Anubis ( indtil hun var ca. 2 år gammel ). Anubis blev tosset hver gang vi gik forbi andre hunde- hvilket han ikke gør når han bliver luftet alene- og det har jo så bevirket at isis den dag idag ikke kan gå stille og roligt forbi andre hunde og er temmelig nervøs anlagt. Lige pt går Igor også med på tur med Anubis, men jeg undgår andre hunde og om ikke så længe, er det slut med at lufte dem sammen. Gider ikke have de samme problemer med Igor, som jeg har haft ( og stadig har lidt af ) med Isis.


  • #6   21. jul 2010 Næ, de schæfertæver er nogle k*llinger :). Tøver dog ikke med at få en igen, når engang der bliver plads til en hund mere.

  • #7   21. jul 2010 Hvor er han skøn. Er han rughåret, syntes bare ikke han ligner en rughårs?

  • #8   21. jul 2010 Henriette & ....., : Ja, han er rughåret.

Kommentér på:
Gravhund og Schæfer

Annonce