{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen ville redde Smilla ....
  • #1   1. aug 2010 Jeg er lidt splittet...

Men hvis falck ikke havde andet at lave, så kunne de vel lige have smidt deres gummibåd i vandet.

Hvis det nu ikke var på fyn, så kunne man næsten tænke på Mette og Lotus her

• #2   1. aug 2010 et held den selv kom ind

• #3   1. aug 2010 Hov her den med Mette og Lotus

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=24513

• #4   1. aug 2010 Utroligt falck turde lade vær med at hente hunden.. Det kunne da hurtigt have udviklet sig til et drama, med mennesker der forsøgte at svømme hunden ind smiley

• #5   1. aug 2010 Jeg tilslutter mig Ginnes indlæg .

• #6   1. aug 2010 Hm - ja, jeg bliver jo bare til stadighed ved med at undre mig over, hvordan folk slipper deres hunde løse, til lands og åbenbart også til vands, uden at de har den ringeste lydighed over dem ( indkald) OG at de så samtidig kalder sig for "ansvarlige hundeejere"?

Det klinger MEGET hult i mine øre.

• #8   1. aug 2010 Utroligt at de bliver kastet sådan rundt med i systemet, jeg bliver så gal når det sker. Politiet har vel ingen båd så ja self. skal falck da ud.

• #9   1. aug 2010 Jeg ville gerne læse forklaringen, for jeg aner faktisk ikke, hvad Falcks forpligtelser er. 112 synes jeg ikke har en dyt at gøre i sådan en situation og efter dette, jeg fandt på DBs hjemmeside, ser det egentlig heller ikke ud til at Falck har (om ikke andet må det være et grænsetilfælde):

"Syge eller tilskadekomne mindre, herreløse dyr betyder hovedsagelig vilde dyr, men dækker også over syge og tilskadekomne katte med ukendt ejer eller andre, mindre dyr med ukendt ejer. Aftalen dækker ikke hunde, da disse er ejerens ansvar. Det vil sige, at nok bliver hunden hjulpet, men ejeren får regningen.". De største dyr aftalen dækker er ræv, grævling, rådyr og svane. Dyrenes Beskyttelse dækker dog også større vilde dyr såsom kronhjort og spættet sæl.

Syge og tilskadekomne betyder syge og tilskadekomne. Dyr, der har forvildet sig ind i bygninger, eller ællinger fanget i en baggård og lignende regnes dog som syge, da de ofte har skader efter kollisioner, er i væskeunderskud eller er afmagrede."

• #10   1. aug 2010 Hvad er det lige der får jeg til at tro at Falck har en båd til rådighed i det pågældende område?

Folk er altså helt galt afmarcheret når de omtaler Falck som en indstans der bare SKAL hjælpe!

NEJ det skal de ikke, det er et privat firma - De kan vælge og vrage i lige præcis hvad de ønsker og ikke ønsker at udføre at assinstancer til bilejer, huseje, hundeejer. etc.

Men FALCK tager sig af sådanne sager, men KUN hvis :

1. Dyret er i nød
    2. Og ejeren ikke umiddelbart er at finde.

Ejeren var tilstede i dette tilfælde, ergo har de ingen pligt til at gøre noget.

Man kunne måske godt have været en service mindet medarbejder der kunne have informeret om dette, samt fortalt hvad falck evt kunne tilbyde.

Det afgørende i den her sag, er højst sandsynligt at Falck ikke har haft en båd til rådgihed i den pågælende kommune ( det kan evt. være der var det lokalebrandvæsen / livredderne man skulle have kontaktet )

Ejeren havde fået en regning på hele redningaktionen og det havde ikke været småepenge ( ikke at det er aføgrende når man blot vil redde sin hund )

112 har "vigtigere" ting at tage sig til..... Dette er ikke for at lyde kold, det er blot for at være realistisk!

• #11   1. aug 2010 Marianne : Dyrenes Beskyttelse aftale med Falck omhandler også hunde der er syge og tilskadekommende hvor ejeren ikke umiddelbart kan findes. Men som du siger så får ejeren regningen når denne findes ( hvis denne ikke findes er det en hittehund og politiet vil få regningen )

• #12   1. aug 2010 Christina
    Jeg tænker på, at hunden vel ikke er hverken syg eller tilskadekommen endnu. Synes ikke, der står noget om "hund i havsnød", så derfor, jeg gerne ville læse deres forklaring. Det kan jo være, de burde have oplyst om, at de bare selv ville få regningen. Var det min hund, ville jeg gerne betale 50.000 få at få den reddet :), men aner som sagt ikke, om det er noget, de bør.

• #13   1. aug 2010 Det vil nok også se skidt ud hvis et hus brænder ned og mennesker dør fordi brandvæsnet er ude og hjælpe en hund...

• #14   1. aug 2010 Godt hunden blev reddet, men det er nemt at være bagklog, mon ikke familien har lært deres lektie nu

• #15   1. aug 2010 Endnu et par idiotiske ejere, som vælger at slippe hunden fri (ja, jeg ved godt at der stod at den stak af inden de fik snoren på den, men den kan jo sidde i bilen MED snor på, så man undgår situationen når man åbner bildøren), og derved overlader hunden til sin egen skæbne.

Ingen medliddenhed herfra - men godt at hunden klarede sig ind igen.

• #16   1. aug 2010 Fordømme kan man altid, husk at pudse glorien

• #17   1. aug 2010 jeg læste det sådan at hun smuttede fra dem ... inden de fik linen sat på hende .. men mon ikke de for fremtiden har godt fat i hende inden hun smutter igen en anden gang

• #18   1. aug 2010 Hund i Havsnød går helt klart ind under Dyrenese Beskyttelse aftale med Falck.... Det er der INGEN tvivl om :o)

Man har været ude og fiske et par hunde op rundt omkring specielt ikke sjovt....

• #19   1. aug 2010 Christina
    Hvor ser du, at det uden tvivl hører til deres opgaver? At de har gjort det af og til, hvis de har været i nærheden/ikke haft andet og lave, betyder jo ikke nødvendigvis, at det er deres pligt

• #20   1. aug 2010 Fordi jeg arbejder for Falck!

Jeg har læst kontrakten med Dyrenes Beskyttelse, den er ikke offentlig så jeg kan desværre ikke citere fra den!

• #21   1. aug 2010 Nå, det er da lidt fjollet, at den skal være hemmelig (men selvfølgelig ikke din skyld, går jeg ud fra :D). Men det ville da gøre det lidt nemmere at finde ud af, hvad man kunne forvente, hvis man måtte se, hvad aftalen drejede sig om.

• #22   1. aug 2010 Er helt enig i man ikke ringer 112! Men forstår ikke falck eller politiet (Via 114) ikke vil reagere...
    De har da her i sommers været oppe og fiske en hel flok køer ud af nissum fjord, selv om ejeren var der... (Dog med dødeligudgang for køerne..)

• #23   1. aug 2010 Det kan du have ret i. Men det er nok meget godt for alle at sådanne kontrakter er hemmelige....

• #24   1. aug 2010 Christina
    Det forstår jeg ikke. For at man ikke benytter sig af mulighederne eller hvordan?

Kommentér på:
Ingen ville redde Smilla ....

Annonce