{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Løse hunde. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Vi har et lille problem herhjemme, med et par nye naboer, som er flyttet ind for nylig. De er ganske søde mennesker, men de har to hunde som får lige lidt for megen frihed: de render rundt dom det passer dem, de har det med at bruge vores indkørsel + forhave som toilet, og så synes de det er sjovt lige at kigge ind til vores to hunde (som bestemt ikke synes det er iorden, aat der er fremmede hunde på "deres" grund). Vi har flere gange snakket med de nye naboer, og fået dem til flere gange, at samle op efter deres hunde, men de må have en skidt hukommelse, for det holder sjældent mere end en 14 dage. Nu har vi så nået det punkt ,hvor vi synes det ikke er sjovt længere, men hvem skal vi henvende os til?


Kommentarer på:  Løse hunde.
  • #1   23. aug 2010 Nu er jeg nok en kold skid, men jeg har gjort kort prosses overfor de ejere der har ladet deres kræ rende som det passer dem.

    Jeg får fat i hunden (hvor der ikke er en ejer med den) og afleverer den hos dyrehospitalet. De tager den ind, tjekker den igennem, tjekker chip og kontakter ejer der så får en regning for ophold og konsultation.

    De hunde, som har en ejer med sig, får en opsang.

    De hunde der kommer ind i haven bliver politianmeldt, hentet af falck og ejer kan så hente hunden på nærmeste internat, men en bøde fra politiet + en regning fra internatet + kørsel fra Falck.

    Når du flere gange har talt med dine nye naboer om problemet, så giv dem en sidste advarsel med lovning om politianmeldelse.


  • #2   23. aug 2010 Problemet er, at hver gang de kræ ser mig eller min kone, spæner de så hurtigt de kan hjemad (30 - 40 meter), så at fange dem er udelukket, og ligeledes er det forgæves at ringe til politiet, for når de har tænkt sig at dukke op, er hundene ikke længere at finde på vores matrikkel. Derudover har de ikke navneskilt (hvilket jeg mener er lov), og jeg er ret sikker på at de heller ikke er mærket...

  • #3   23. aug 2010 Du ringer til politiet, og når de så kommer kan du passende fortælle dem hvor hundene hører til samt forklare at du HAR forsøgt at tale med ejerne, at du HAR informeret dem om at du ville anmelde.

    Når du ved hvem ejeren er, er en anmeldelse faktisk ret nem smiley

    Og jo flere gange du anmelder jo "bedre"


  • #4   23. aug 2010 Det må jo så være næste skridt...

  • #5   23. aug 2010 Det er SÅ ærgeligt at et naboskab skal ødelægges på den måde fordi folk bare fatter bjælde af hvad der foregår, hvor frustrerende det er for dig, hvor potentielt farligt det er for deres hund og for andres hunde.

    Trist at folk ikke vil tage ansvar


  • #6   23. aug 2010 Hvis du ikke vil ødelægge naboskabet kunne du overveje at indhegne......det koster godt nok penge men giver måske mere ro i nabolaget?

    Det er selvfølgelig de nye naboer, der er nogle fjolser men jeg tror ikke trusler gør hverdagen bedre.


  • #7   23. aug 2010 For det første ville jeg tage billeder når I ser de hunde uden for deres areal. Derefter ville jeg forklare de mennesker at de må få opsat hegn i deres have sådan at I andre ikke bliver generet af deres hunde. Lytter de ikke til det ville jeg anmelde dem til politiet da løse hunde ikke er tilladt iht hundeloven. Og ja de skal bære hundetegn.

    Har I en grundejerforening eller lign der hvor I bor? Her kan man så henvende sig og bede dem tage kontakt til ejer evt.. og der må også stå noget i jeres vedtægter om hunde..



  • #8   23. aug 2010 I stedet for at starte en nabo krig, kunne du også prøve med hjortetaktsolie i hækken. Det lugter ret grimt, og hundene holder sig fra det. På den måde kan du måske forhindre dem i at komme ind på jeres grund i første omgang smiley
    Som menneske kan du lugte det den første uges tid, men hundene kan lugte det meget længere...
    Det kan købes i Matas...

    Held og lykke smiley


  • #9   23. aug 2010 Jeg var udsat for det samme fra min daværende nabo for nogle år siden.

    Deres lejers hund ( de havde en lejer, som boede i et intermistisk garagelignende skur) havde denne her hund, som var en blanding mellem en broholmer, boxer, pittbull ( i dgl. tale "motherfuckerhunden"). MF_hunden havde for vane at komme ind på min matrikel, hvir den stod og eyeball´ede mine hanhund, og så kunne de ellers gå amok på hver sin side af hegnet.

    Flere gange var jeg den søde og den forstående, - jeg var jo tilflytter og ville gerne have et godt forhold til min nabo. Jeg tilbød endog også gratis at træne med dem, men lige meget hjalp det.

    Til sidst gik jeg derover, - forklarede højt og tydeligt, at fra nu af ville jeg sidde med næsen fastklistret til mit vindue, og hvis den hund så meget som pruttede i den forkerte retning, ville jeg involvere politiet. Og desuden ville jeg under alle omstændigheder nu anmelde dem skriftligt, fortalte jeg dem. Samtidig gjorde jeg dem helt klart, at de kunne takke dem selv for et dårligt naboskab fra nu af, for DE havde ødelagt det ved overhovedet ikke at respektere almindelig høflighed og ved at ignorere alle mine henstillinger. DE havde tvunget mig til at tage affærde nu.

    Og alt dette blev ikke aflevet som et diskussionsoplæg, - det var en svada og en enetale uden lige og derpå skred jeg.

    Desværre døde min nabo kort tid efter, - lejeren flyttede, men efterlod hunden til et andet par, som også er nabo til mig. Et par noget fordrukne mennesker, og så kunne misseren ellers begynde forfra omend knap så grelt. Men igen hændte det, at denne ret aggressive hanhund vandrede af for sig selv, og da jeg bor på en blind vej og skal forbi dem, gentog det hele sig endnu engang.

    Det endte igen med politianmeldelse, og siden har der været ro i lejren.


  • #10   23. aug 2010 Vi har ikke mulighed for indhegning (og ej heller interresse i det), da vi bor på en vej i nærheden af noget gammelt industri, så vi har en 3000kvm. stor grusplads uden foran huset næsten, og det er da klart at hundende synes det er sjovt at boltre sig derover. Naboerne bor også til leje her, og har ingen have tilknyttet lejemålet. Dog har jeg snakket med udlejeren, og han har sågar tilbudt, de omtalte naboer, en hundegår, hvis de ikke ville have hundene indenfor, når de ikke selv var hjemme. Men det er der ikke blevet noget af. Hundene for lov, fra omkring kl. 6.30-7.00 stykker om morgenen, at løbe ud af hoveddøren og lufte sig selv, og så ser vi dem ellers et par gange dagligt når de nu skal "luftes".
    Synes bare det er lettere irriterende, at man skal starte en mindre "nabokrig", fordi de ikke magter deres ansvar. Eller problemet er ikke så meget faderen (har er meget god til at holde dem i skak), det er mere når HAN tager på arbejde, og så hans dovne søn og svigerdatter, sidder på deres lille teresse om dagen, at den er gal med de to vovser. Og vi har som sagt flere gange prøvet at snakke med dem, imens de alle er tilstede, og det virker også, bare ikke på længere sigt, og så tålmodig er jeg heller ikke, synes ikke det kan være rigtigt, at det er os der skal komme rendende hele tiden. Kan da godt se at det må være træls, ikke at kunne lukke sin hund lidt fri, og problemet var egentligt heller ikke så stort, hvis de nu gik MED deres hunde, så de ikke besørgede på vores matrikkel, eller stod og tirrede vores hunde, men sådan forholder det sig ikke!


  • #11   23. aug 2010 Det er fint nok at ringe til politiet hvis ikk de ka finde ud af at holde deres hunde på egen grund, men jeg er bange for at politiet er ligeglad i hvert fald første gang du ringer, men så må du blive ved indtil de gider at komme ud og kigge på sagen.

Kommentér på:
Løse hunde.

Annonce