3.884 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

ADVARSEL: Rotter og hunde......! ADVARSEL: Rotter og hunde......!

Godaften HG

Ved ikke om det har været oppe, men så får i det lige igen.

Rotterne i vores kloaker er snart ved at drukne og det kan resultere i, at de søger mod overfladen.

København melder dog at det ikke er så slemt som først antaget. Men at der er risiko for at rotterne kan forvilde sig ind i et afløbsrør og ende i wc'et eller brusekabinen.

For at formindske risikoen kan man skrue dækslet i brusekabinen fast og i hverfald sørge for at lukke døren til rum med afløb, når man ikke er hjemme........!

Det vil jo være forfærdeligt hvis ens hund - specielt de små hunde - var nødt til at tage kampen op med sådan en kloakrotte..!

Bare tanken.....uha!

/ Marianne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL: Rotter og hunde......!
  • #1   23. aug 2010 De kan vel ikke komme op af vandlåsen i toilettet - veller?

• #2   23. aug 2010 Rottehunde er de små og hurtige racer.... ;o)

• #3   23. aug 2010 det var bare hvad de skrev i Metroen........ved desværre ikke om en vandlås kan holde dem nede??

• #4   23. aug 2010 Chancen for at en rotte kommer op af vandlåsen er vist lige så stor som at vinde en mill. i lotto......

• #5   23. aug 2010 Usynlig

gjorde de også da min far skulle havde lavet nyt badeværelse
    det var altså ikke lækkert

• #6   23. aug 2010 rotter er ulækre, ja...

men jeg kender da 2 stykker gravhunde der gerne ville tage kampen op med dem...

• #7   23. aug 2010 jeg kender sandelig også en border collie der gerne ville slå sådan en ihjel. Er ret overbevist om at han ikke ville have noget imod at få besøg af sådan en!

• #8   23. aug 2010 tror sq os kenzo ville nyde at få lov til at jage en forvokset mus rundt... ellers ville jeg, det jo sjovt :P... bare synd der er mange steder i min lejlighed den ville kunne gemme sig...

• #9   24. aug 2010 Lise Ø...... hvis jeg var dig , ville jeg nu ikke være så sikker...... du bliver nok ret forbavset den dag , der sidder en stor fed pest-befængt ROTTE og glor på dig nede i tønden... ha ha
    Eller endnu værre....... klatrer op mellem dine baller , mens du sidder og *************... øhhh Synger....

• #10   24. aug 2010 Bitten.....det tager jeg med knugende ro....jeg er for det første ikke bange for rotter og for det andet kommer jeg aldrig til at opleve det i en menneskealder. Det er kun skrækhistorier fra barndommen det sker i....he he....og jeg er blevet voksen....er du?

• #11   24. aug 2010 Lise Ø

UHA...... man er godt nok lidt spids her..... ( orv... der var jeg lige lidt morsom ) ha ha
    Og ja..... jeg er bestemt blevet voksen..... men ikke kedelig....

• #12   24. aug 2010 Du overrasker jo...spids....ejjj....den var rigtig god...havde du selv strikket den? ;o)

• #13   24. aug 2010 Nu lyder advarslen også på at regnvandet er ved at "tage livet" a vores kloaker, som snart ikke kan rumme mere. Og man kan jo se at kantstenene står under vand.......så noget tyder på, at der er noget om det og det får rotterne til at søge opad.

Normalt er der jo rigelig plads til dem dernede....:O)

Ved godt at man nogle steder kalder det en skrøne, men mine forældre som boede i en baggård på Østerbro i 60'erne, prøvede da et hilse på en rotte som kom op gennem toilettet........min far lagde så en sten på brækket...

• #14   24. aug 2010 Kia ville glæde sig til gratis BARF. Meen man ved jo desværre aldrig hvad de sataner har har af sygdomme og evt. gift i sig.

Er som sådan heller ikke bange for dem men synes ikke just de er rare at have indenfor.

Men hvis ikke de generer mig har jeg ikke planer om at genere dem ...

• #15   24. aug 2010 Dette er altså ikke fra " gamle dage "

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1391773.ece

• #17   24. aug 2010 Heller ikke det her

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/08/20/060903.htm

• #18   24. aug 2010 Mine hunde skal sgu ikke gnaske i sådan en pest-befængt ...klam ... ildelugtende....giftig .... møg og sygdomsspreder..... føj for den da...:O/

• #20   24. aug 2010 Uhh jeg ville aldrig lade Hector æde en københavnsk rotte, det bliver han da kun syg af!

• #22   24. aug 2010 Mine små ELSKER at fange rotter;o)

• #23   24. aug 2010 Det er stadig stærkt overdrevet hvilken skade og hvor farlige rotter er.
    De har hverken pest eller angriber sådan uden varsel.....
    Hvis man trækker 80% af det oppiskede angsthysteri i ekstrabladet fra, og tænker sig om.....tjaaaa.....så vil man nok kunne se at der er flere lottomillionærer i Danmark end der er uheldige familier med rotter i toiletterne.....

• #24   24. aug 2010 De kan bare komme an......

Bertil er lige flyttet ind her hehe

ejj , selvfølgelig vil jeg lukke hvad lukkes kan inden jeg går fra ham smiley

• #25   24. aug 2010 vidste det , vidste det.....

Det var helt rigtigt at købe en rottehund LOL

• #26   24. aug 2010 Ahhh bliver helt dårlig, tror ikke jeg går på toilet de næste 14 dage.
    Hvad med os der har hvalpe!!!!! De kan vel finde på at angribe dem?
    Bliver nu nødtil at sidde vagt med min tæve og en jernstang.

• #27   24. aug 2010 Ja, vi burde så også spille lotto. Jeg har oplevet rotter komme op af toiletter to gange. En gang i 1978, og senest for ca et år siden.
    Men manden spiller lotto så nu må der være gevinst næste gang.

• #28   24. aug 2010 Ja.....hvis man er ude på at se spøgelser ved højlys dag.....så kan det måske godt lade sig gøre......jeg tror ikke på spøgelser.....

• #29   24. aug 2010 Hvis der kom en rotte op i mit hjem, var det dens uheld - for Lilly ville bruge ca 2 sek på at slå den ihjel. Hun har en del gnavere og fugle på samvittigheden allerede.

• #30   24. aug 2010 Jeg tror skam heller ikke på spøgelser. Jeg ved bare hvad jeg har set og oplevet. Om du så vil tro de eller ej er din sag.

• #31   24. aug 2010 Sonja....selvfølgelig tror jeg da på dig.....men stadig er det dem der arbejder med kloakker og rotter til dagligt jeg lytter til.
    Hvorfor leve sit liv i angst fordi der er enkelte der har været uheldige?

• #32   24. aug 2010 Så hvis jeg kommer hjem og finder Nico siddende øverst oppe på reolen eller noget, så ved jeg vi har haft besøg ?? ej pjat, det faktisk rigtigt træls for min gade har simpelthen SÅ mange rotter at rotte manden er her ca 1 gang i ugen, og så sent som i går gravede de en kloark op hos genboen smiley

Min kat er kommet hjem med 2 døde, men der er sikkert mange mange flere .....

• #33   24. aug 2010 Jeg er sikker på, at Dina ville blive ellevild, hvis der kom en rotte ind i vores hus.....og så ville jagten gå i gang.

Hun dræbte en stor mus for nylig
    (link fjernet)
    Det gør hun nu tit, det er bare ikke så tit, at hun står stille længe nok til, at blive fotograferet med den i munden :o)

• #34   24. aug 2010 Chips er også mere end ferm til at spore og aflive rotter og mus.
    Så her skal kræet være mere end velkommen til at tage kampen op med hunden.

• #35   24. aug 2010 Min veninde gik en morgen ud for at tisse, og så lå der en stor fed rotte i kummen. Hun boede på 2. sal. behøver jeg atb sige at hun holdt sig til hun kom på arbejde?

• #36   24. aug 2010 Jeg er sikker på begge mine, ville se festmåltid smiley Nu er jeg ikke selv bange for rotter, så vil nu ikke tænke så meget over det smiley

Mine forældres to stor Ridgebacks har nok mere end et par stykker på samvittigheden, de bor lidt øde, og har til tider besøg af en rotte eller to. Men hundene opspore dem lynhurtigt, ligger sig på lur, og nakker dem. Så de har endnu ikke haft brug for "rotte-manden" smiley

• #37   24. aug 2010 Man kan være nok så kry indtil man står i situationen ;o)

Her hos mig havde vi en rotte boende under vores køkkenskabe i et halvt års tid.
    Har man først prøvet DET, så får man en smule respekt for de møgkræ.

Selv nu, hvor der er gået vel en 5 år siden rotten forsvandt, kan man STADIG lugte, at den har været her.
    Og hvad angår smittefare - næ, den kommer ikke med pest, den kommer med Weils syge, som bestemt ikke er til at spøge med.

• #38   24. aug 2010 CH:

Det var faktisk sådan mine forældre opdaget de havde rotter. Hver morgen de stod op, lå hundemaden i en stribe hen til køkkenlågen. Ved ikke om det er derfor, mine forældres ellers så fredelige og dyrevenlige RR, blev negative smiley Så de lagde sig på lur, da de åbenbart godt vidste, de ikke ville kunne nå dem i "fangeleg". Så når rotten hoppet op i foderskålen, røg frode frem, og i et hug, dræbte rotten. De åd dem ikke, men et hug og stolte ind med dem til far smiley

• #39   24. aug 2010 Nu er der jo en KÆMPE- stor forskel på de rotter , der lever på landet.....og så dem , der lever i kloakerne i byerne .

De rotter der lever i kloakerne i byerne..... render rundt i pis...menneskelort....menstruationsbind....giftige WC-rensemidler...og andre "lækre " sager , folk smider i toilettet....+ de giftbokse , der bliver lagt ud rundt omkring....... føj for sa***.

De rotter der lever på landet lever ikke helt på samme måde.... de lever i laderne..... i husene....udhuse........ de spiser korn.... dyrkede ting....og det de finder inde i husene,,,,, og hvad en rotte nu æder.

Så JEG ved godt hvilken rotte MIN hund IKKE skal komme i nærheden af.
    Så man skal nok ikke sidde advarslerne overhørig.....men tage dem lidt alvorligt.

Men .. ok.... det kan godt være det er sejt at have en ROTTE-ÆDER-HUND........men jeg behøver ikke lyde sej.... eller have en sej hund.

Jeg vil hellere have en SUND hund , der ikke har ædt en klam kloak-rotte :O)

• #40   24. aug 2010 Jeg ved nu ikke om mine forældre er seje, fordi deres hund gerne dræber en rotte. Nu tror jeg det er de færreste hunde, der ligefrem æder rotten. Men nøjes med at knække nakken på den.

Og jeg vil da til enhver tid, fortrække min hund dræber den. End jeg skal til at ligge gift ud, der er direkte farligt for mine hunde.

Ser det lidt som en kat der dræber en mus, her er det bare en rotte og en hund :o)

• #41   24. aug 2010 Nogen der har hørt om ROTTEFÆLDER......de findes faktisk....ligesom musefælder....... så behøver man ikke lægge gift ud.

Lægger man gift ud til Rotter og Mus..... lider dyrene for det første en forfærdelig død... .... og når de ligger og rådner under gulvene....på loftet eller andre steder i huset.............Så STINKER hele huset i flere år.

Og en hund , der måske æder en rotte ,( der har ædt rottegift )... har det ikke særlig godt ... tror jeg... :O)

• #42   24. aug 2010 Ina T

Jeg så godt , at DU ikke vil lægge gift ud..... :O)

• #43   24. aug 2010 NITTIB:

Nu er jeg lidt nysgerrig.

Som med mus, finder rotten så ikke "hjem" igen, medmindre du køre ekstremt langt?

Men nu får jeg ikke problemet, herhjemme har vi rotte net over kloakkerne, så det skulle vist være mere end rent held, hvis en rotte kom ind her smiley

Men jo da, kender skam godt rotte fælder smiley mine forældre brugte dem, da deres hunde ikke kunne tage dem alle jo, sådanne rotter skamavler jo:-). Og gift er udelukket, da deres hunde, mine hunde og alle børnebørnene ofte render rundt på deres grund. Men når rotterne blev fanget, gassede min far dem. Så de slap nu ikke ud i det fri igen.

• #44   24. aug 2010 Ina T

Det kan godt være de finder " hjem " igen..... men jeg synes også det er en dum ide' , at køre fra f.eks Jylland til København med en rotte.... så den ikke kan finde " hjem " igen....... og så give andre problemer.
    Men aflive rotteren på human vis er vel også ok... :O)

• #45   24. aug 2010 arh nu tør jeg ikk gå på toilettet mere!!!!!

gad vide om man skulle sætte sig sammen med vovse i haven i stedet *GG*

• #46   24. aug 2010 Christina C
    Tag en spand med hihihi og noget toiletpapir... smiley

• #47   24. aug 2010 Jeg tror nu ikke dem der tager det " pænt " nu. ..... ikke forandrer mening , hvis de næste gang de skal på toilettet ... løfter bræddet og der så sidder en stor fed klam ROTTE og glor dem ind i hovedet.
    Men de vil aldrig indrømme her på HG, at samtlige naboer kunne høre dem skrige..... og klaske bræddet hurtigt ned igen. ha ha ha

• #48   24. aug 2010 En voksen hanrotte er på omkring 500-600 gram (en hun er på 250-300 gram) jeg tvivler altså på at den kan dræbe en hund.. Hvilket den også meget nødigt gør

• #49   24. aug 2010 Nu er det jo ikke rotten der dræber hunden , vi snakker om........ Det er hunden der dræber rotten.... ........ men hvis hunden dræber rotten ....... eller æder den...... , og rotten er fyldt med smitsomme sygdomme ( eller har ædt gift).............Tjaaa.... så ER det måske rotten der dræber hunden.

• #50   24. aug 2010 "Det vil jo være forfærdeligt hvis ens hund - specielt de små hunde "

Det var det jeg kommenterede ud fra.. Hvorfor tilføje "specielt de små hunde" hvis det ikke er fordi man tror rotten vil gøre skade på dem?

• #51   24. aug 2010 hahahhahaha, oki jeg bøjer mig og indrømmer, hvis jeg nogensinde løfter brættet, og en stor fed rotte sidder og glor på mig, ville jeg skrige så selv genboen, ville høre det :-))

Susanne:

Er sikker på Raffe nok skulle redde dig *SS*

• #52   24. aug 2010 Nu står der ingen steder i mit indlæg at hunden bliver slået i hjel.......i kampen med rotten.....MEN citat: Det vil jo være forfærdeligt hvis ens hund - specielt de små hunde - var nødt til at tage kampen op med sådan en kloakrotte..!"

Og med "specielt små hunde" mener jeg, at de - hvis det er en syg rotte - nok må en tur til dr dyr for at rense evt sår og skrammer - da de jo som små hunde ikke kan tåle så stor dosis bakterier som store hunde plus at små hunde mere er i øjnhøjde med en rotte end en stor hund.

Og måske - hvad ved jeg - kan blive så skræmt, at de bliver bange for at være alene hjemme.....ved da at mine hunde specielt Banditræven nok IK ville syntes det havde styrkede hendes selværd.

Ingen siger man skal gå i panik....men bare lukke døren til værelser med afløb......:O) for en sikkerhedsskyld...

• #53   24. aug 2010 **Det Lille Blå Lyn & Den Sorte Banditræv's moar *

Jeg synes bestemt også man skal tage det alvorligt.......det er jo folk , der har forstand på det .... og har oplevet det nu her..... der advarer om det.
    Dermed være ikke sagt , at man skal flytte på hotel , til kloakerne er " tørre "........ men bare være opmærksom.... :O)

Kommentér på:
ADVARSEL: Rotter og hunde......!

Annonce