{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.453 visninger | Oprettet:

Alexander V
Alexander V
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189

Spørgsmål om Fransk bulldog. {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle få spørgsmål om den franske bulldog og også lidt om generelt hunde.

1. Hvor meget fælder en Fransk Bulldog?
2. Jeg ved godt det måske lyder lidt dumt, men kan man klippe alle hunderacers øre? Har aldrig set en engelsk bulldog med klippede ører men kan man i princippet godt gøre det? Kunne nemlig godt tænke mig at de franske havde lidt mere spidse øre, og så tænkte jeg om man kunne klippe dem. Jeg har ikke erfaring med dette, så se ikke sur på mig hvis jeg lyder latterlig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om Fransk bulldog.
  • #1   28. aug 2010 Ved ikke hvor meget en FB fælder. Men synes du virkelig det er iorden at påføre hunden smerte og ubehag bare fordi du synes den vil være pænere med spise øre?

Var det iøvrigt ikke lidt mere relevant at sætte sig ind i de sygdomme FB'en er disponeret for?

• #2   28. aug 2010 Er det en joke?

Ville du selv klippe hundens ører?? Ved du at det er ulovligt i Danmark?

• #3   28. aug 2010 Skynd dig at slette denne tråd igen...

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#4   28. aug 2010 Som jeg sagde jeg aner ikke noget om det at klippe en hunds øer.
    Gør man det virkelig selv? Altså dem der gør det?

• #5   28. aug 2010 Nogen gør, andre får dyrlægen til det. Men det er ulovligt i DK.

• #6   28. aug 2010 Alexander: Det er forbudt og meget meget forkert, så hverken dig selv eller nogen andre bør gøre det...

• #7   28. aug 2010 Hunde med kuperede ører, har (forhåbentligt) fået det gjort ved en dyrlæge, hvor de er blevet bedøvet.
    -når vi altså lige ser bort fra de stupide tumper der finder på at gør det selv med køkkensaksen.

Men det er ulovligt her i landet (og det meste af europa). Og Franske bliver heller ikek kuperet. Self er det fysisk muligt at gøre, men hvad dælen skulle formålet være? Man kan ikke engang sige at det er tradition at det gøres, sådan som det er ved nogen racer.

Det er ligeledes forbudt at tage en dansk-født hund til udlandet og få den kuperet.

Vil man have en kuperet hund, så skal man købe den (og få den kuperet) i et land hvor det er lovligt.

Og du kan så ikke udstille hunden eller aflægge prøver med den herhjemme.

• #8   28. aug 2010 Desuden udsættes hunden for smerte selvom den gøres under bedøvelse.

• #10   28. aug 2010 Det er ikke til at vide, folk er sgu skøre.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#11   28. aug 2010 Altså i må virkelig forstå selvom jeg har haft hund i 8 år ved jeg ingenting om at kupere øre osv.
    Jeg er forresten kun 14 år og har ikke en så bred erfaring generelt som i har.
    Undskyld hvis nogle er blevet stødt af dette.
    Jeg ville aldrig gøre noget ved en hund der kunne såre den.

• #12   28. aug 2010 En fransk bulldog fælder som alle andre hunde, men hårene er jo små og korte, så jeg syntes ikke at det er noget man er generet af.

At "klippe" ørene som du kalder det.... det er ulovligt og direkte dyreplageri. !!!! En fransk bulldog har jo narurligt stående øre, som er det man ellers prøver at opnå når man laver ørekuppering på andre racer. Prøv lige at forstille dig at det var dine egne øre der blev skåret af i hver side....
    Du skal fuldstændigt glemme dine tanker om ørekuppering, det er gammeldags og dyreplageri, og jeg kan love dig at hvis du havde en sød lille fransk bulldog hundehvalp, så skulle du være et ualmindeligt koldt menneske for at vansire den ved at skære dens øre af...

• #13   28. aug 2010 Jeg går ud fra du er ung, og mangler en masse viden, så her en kort forklaring:

Den Franske bulldog, har ører som står op naturligt.
    Hvorimod den Engelske bulldog, har hænge ører.

Kuperede ører (klippet ører) er ikke længere tilladt i Danmark. Faktisk er alle indgreb, som er for syns skyld, ikke længere tilladt i landet.

Men alt dette kan du få oplyst bare ved at Google det.

• #14   28. aug 2010 alexander

det er helt ok at spørge !!! ellers så bliver man jo aldrig klogere... håber at du kan bruge vores svar !!

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#16   28. aug 2010 altså undskyld. Jeg vidste det ikke. I behøver ikke rakke mig ned (nogle af jer)

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#17   28. aug 2010 Nu har i nok ikke lyst til at hjælpe mig.
    Men som sagt har jeg kigget på fransk bulldog i nogle måneder og har læst meget om dens sygdomme i bøger og andet så jeg er klar over det.
    Men noget jeg ikke ved er hvor meget de fælder? Vi har før haft amerikansk cocker som vi syntes fældede lidt meget. Og kunne godt tænke os lidt mindre hår rundt omkring.
    Fælder en FB så det kan ses tydeligt og får man det under sokkerne osv.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#18   28. aug 2010 Så det du siger er at de fælder lige så meget som f.eks. labrador med de der stive hår.
    Fordi en af mine venner har en labrador og der er små sorte stive hår over det hele og det vil vi ikke kunne holde ud i vores familie.

• #19   28. aug 2010 Ikke alle hunde fælder. Men alle hunde savler, smider skæl, sviner osv. Snavs er ligsom en del af konseptet smiley

• #20   28. aug 2010 Alexander - hvis i vil have en hund der ikke fælder hvad så med en puddel? Den skal dog klippes jævnligt, men er ellers en super intelligent hund der kan fåes i alle størrelser, ja også fælder den overhovedet ikke?

• #21   28. aug 2010 Alexander..

Jeg har en fransk bulldog.. Og hun fælder ikke.. Men hun får også et godt (dyrt) foder, som hjælper på hendes pels.. Udover det får hun Grizzleys vildtlakseolie oven på hendes mad.. Og det hjælper altså at give hende det.. Men hun har 1-2 fældeperioder om året.. Til vinter og sommer...
    Men jeg kan faktisk nøjes med at støvsuge 1 gang i ugen.. Og jeg har ganske almindelig trægulv..

Tror du har fået svar på det med ørene ikk smiley ?

Udover det vil jeg råde dig og dine evt forældre at købe en fransk bulldog med tavle, hvis i vælger denne race... I skal ikke bare tage den første i ser til salg... Til 6000-7000 uden tavle.. Den KAN selvfølgelig være sund og rask.. MEN den kan så sandelig også være det stik modsatte.. Og komme til at koste meget i dyrelægeregninger...En med tavle kan selvfølgelig også fejle noget.. men har den tavle, kan i gå tilbage og tjekke forældrene og få hjælp til evt erstatning gennem den klub hunden er registreret i smiley

Håber du kan bruge svaret..

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#22   28. aug 2010 Ja mine forældre har helt styr på det.
    Og vi ville heller aldrig købe en hund et uautoriseret sted eller hvad man siger.
    Og slet ikke uden tavle, alt det har vi styr på.
    Okay det er da rart at vide at de ikke fælder som en labrador.
    - Eller man kan ihvertfald gøre så de ikke gør.
    Men tror vi tager ud til en kennel og snakker lidt så vi ikke drager forhastede konklusioner.

• #23   28. aug 2010 Altså.. Selvfølgelig hvis i har den i sofaen og i sidder og nusser med den, så vil der falde hår af.. smiley

Men ellers er tørretumbleren din gode ven hva angår hår smiley Jeg vasker og tørretumbler alle Freya's ting..

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#24   28. aug 2010 Kan det enlig passe jeg har set en fransk bulldog uden de højtstående øre men hvor de lå ned som en Engelsk bulldog, jeg er sikker på at det ikke var en hvalp. Findes der blandinger der gør de ikke hænger kender nogle noget til det?
    Den var faktisk super flot smiley

• #25   28. aug 2010 Ja det kan du sagtens ha set.. Men så har den højest sandsynelig ikk været ren racet..

Nogle mennesker syntes at det er sjovt at lave de mest tåbelige blandinger med fransk bulldog i for at se om de kan skabe en ny race eller en ny mode køter..

Nogen blander dem med mops.. Og så får de tit hængeøre..

• #26   29. aug 2010 Alle hunde fælder jo. Nogle bare mere end andre. Og ellers sviner de på andre måder.

• #27   29. aug 2010 Du er ikke 14 år, kender ingen 14 årige som formulere sig sådan. Tror ikke på noget af det, tænker du bare godt kan lide at få folk op af stolene.

• #28   29. aug 2010 Det var da imponerende, som folk kan hakke andre ned...!

Og så er der vist en enkelt i den her tråd der sku ta og feje for egen dør, når man ser tilbage på hva i har budt hunde.......

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#29   29. aug 2010 Nu ved jeg ikke hvad du mener med at formulere sig?
    Er det mit ordbrug du tænker på?
    Jeg kan da godt se at det ville være en god undskyldning, at fordi man havde dummet sig at man så sagde man var mindreårig.
    Og jeg føler på ingen måde jeg bliver nød til at forsvare mig, begrund af sådan en latterlig anklage.
    Jeg bruger mange ord som en 14 årig normalt ikke ville bruge.
    Men jeg skriver så også både artikler og blog hver eneste dag her:
    www.alexknowsbest.tk
    Og hvis du trykker på OM i toppen tror jeg godt vi kan lukke diskussionen om jeg er mindreårig eller ej.

• #30   29. aug 2010 Køber den stadig ikke, arbejder dagligt med unge fra 13 år og op efter. Både på institution og gadeplan. Så jeg har min begrundelse.

• #31   29. aug 2010 Vil derved også sige, at hvis en dreng på 14 år, virker til at være så gennemtænkt og velformuleret i resten af hans indlæg, for derved at stille et spørgsmål om man kan klippe øre selv. Bliver jeg bekymret med min baggrundsviden.

• #32   29. aug 2010 Ja det er helt korrekt. Ytre blot bekymring for drengen og hunden

• #33   29. aug 2010 NEJ!

Det er forbudt at klippe en hunds ører i DK - og heldigvis da!

Hvorfor vil man dog gøre det?
    Det er skamfering af en hund - og så risikerer den at blive total gak pga. manglende evne til at lukke lyde naturligt af, samt at kommunikere med andre hunde...

• #34   29. aug 2010 Men generelt så fælder Bulldogs ikke meget, man regner med naturligt 2 gange om året, fra sommer og fra vinter... Men en god gummi-brush et par dage i træk hjælper pelsen en god del smiley

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#35   29. aug 2010 Charlotte: Nu ved jeg ikke hvor du lige pludselig får den ide at jeg ville kupere ens hunds øre selv? Det har jeg på intet tidspunkt sagt at jeg ville.
    Og man kan sagtens lyde begavet uden at man har forstand på alverdens ting. Jeg aner virkelig ingenting om at kupere en hunds øre, derfor jeg spørg herinde.
    Og jeg er sikker på at der er ingen børn der taler på samme måde som de skriver. Der er forskel på hvordan man snakker sammen på en institution, og på hvordan man skriver i et åbent forum hvor størstparten er voksne.

• #36   29. aug 2010 Jeg synes det er rigtig godt at du spørger - og det er da bestemt heller ikke iorden at man skal 'trynes' for at spørge...

Håber at du har fået nogle svar på dine spørgsmål -

personligt håber jeg da også, at du ikke synes ørerkupering er en fornuftig ting.

Det eneste sted hvor det til nød kan hører hjemme, er når vi talert vilde vogterhunde, der går frie i bjergene for at holde ulve m.m. på afstand af afgrøder og dyr...
    Dette er ikke beregnet til kæledyr, og bliver som sagt også anset som dyremishandling.
    Det har utroligt mange negative sider ved sig, både direkte på/af hunden, men og rent image-set. Og så er det de færreste racer der har en reel historie/brug af ørerkupering - dette også meget sjældnere racer...

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#37   29. aug 2010 Okay jeg syntes bestemt ikke det er en god ting.
    Men herinde hvor folk holder ekstra meget af deres hunde, hvordan kan det så være at mange af både Amerikansk staffordshire bull terrier og doberman er kuperet?

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#38   29. aug 2010 Er det bare mig eller ligner denne franske bulldog ikke bare at den har spidse øre: file:///Users/Alexander/Pictures/iPhoto%20Library/Originals/2010/28:08:2010/picture.aspx.jpeg

Ved ikke om linket virker sig hvis det ikke gør. Ved ikke hvordan man sætter et billede ind her på forumet.

• #39   29. aug 2010 Vil bare lige sige at jeg også arbejder med børn og har gjort det i 6 år. Og jeg kender i hvert fald minimum en dreng på 13 der formulerer sig ligeså godt!!

• #40   29. aug 2010 Jeg kender meget udadtil veltalende og fornuftige unge mennesker, som synes det er spændende at eksperimentere med bl.a at skære trædepoterne af hunde og katte. Derfor min skeptis til et sådan spørgsmål. Med dette siger jeg ikke at du kunne finde på at gøre dyr ondt Alexander. Men synes det er glædeligt at høre, at du ikke vil gøre hunden fortræd.

• #41   30. aug 2010 angående om en hund fælder kan man ikke generalisere hunde, for de er lige så forskellige som os mennesker, så det er meget forskelligt om de fælder. vores franske gør ikke særlig megetm efter hun er begyndt at få royal Canin Fransk bulldog foder..

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#42   30. aug 2010 Nej men der er jo forskel på Bichon Frisé og en Labrador mht fældning.
    Det var bare det jeg mente, om de er kendt for at fælde meget.

• #43   31. aug 2010 Nej Bulldogs er ikke kendt for at fælde meget smiley
    men som der også bliver sagt, er alle hunde forskellige, gælder også mht race-standarder.

Men hvis ens hund fælder meget, er der også meget man kan kigge på, f.eks. dens kost.

Mht kupering af ører, så kan man stadigvæk finde nogle hunde med kuperede ører, da denne lov ikke er så gammel igen, og hunde over 6-7 år kan godt have fået dette gjort under de gamle regler.

Den franske bulldog er som udgangspunkt født med stritører -
    det er dobberman ikke, men det er stadigvæk tilladt i nogle lande at kupere ørerne på disse.

Jeg synes ikke det er okay for nogen hunde -
    som sagt så blev ørekupering brugt i gamle dage for at 'yde' den bedste vagthund.
    Og det er langt fra tilfældet at ørerkuperede hunde idag har fået dette gjort pga. deres race og brug.

Kommentér på:
Spørgsmål om Fransk bulldog.

Annonce