{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Tæve og hanner sammen {{forumTopicSubject}}

Milo bliver snart et år, og har tænkt mig at hans 3 faste legekammerater skal kigge forbi.
1 tæve og 2 hanner.
Men nu bliver jeg lidt nervøs for om det vil gå godt..
Tæven er vist ca. 6 mdr., den anden han er 1 år og, og den sidste 3 år tror jeg.
De har aldrig leget sammen før på en gang. Kun Milo og en af dem ad gangen.

Jeg spørger fordi Milo jo blev "overfaldet" af en anden JRT til træning pga. en tæve.
Milo var helt passiv skal lige tilføjes og sendte dæmpede signaler - uden held.

Kan jeg godt det, eller er det for farligt, hvis de ryger i totterne på hinanden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve og hanner sammen
  • #1   10. sep 2010 hves han er vant til dem alle bare når de er alene ,tror jeg ikke det er der poblemet kommer det er nok mere de andre hund der lige skal ses and ...

  • #2   10. sep 2010 uha det ved jeg sørme ikke...prøv lige at spørge de andre hanhunde ejere om hvordan deres hunde plejer at reagere..

    det jeg tænker lidt på er, at hvis tæven er ca 6 måneder, så kommer hun nok snart i løbetid og i tiden omkring det tidspunkt lugter hun jo ekstra dejligt og kan sætte sindene i kog både for de to unghunde og den ældre hanhund


  • #3   10. sep 2010 Jeg vil sige, at hvis hun er så ung, så går det. Med mindre hun selvfølgelig som Connie siger, er i løbetid. Men på den anden side. Min han finder sig ikke i noget fra en anden hanhund, men hvis der er en tæve i løbetid, så er han så fikseret, at han faktisk ikke opdager den anden han.

  • #4   10. sep 2010 Jeg ville ikke lægge tæve til et sådan møde.....Og hviorfor skal de alle lege sammen?????
    Er det ude på åbne arealer, eller er det i din have?????


  • #5   10. sep 2010 Ja jeg vil self. lige snakke med de andre også.
    Jeg vil bare gerne undgå et slagsmål. Det er heller ikke sikkert at der bliver noget, men jeg er bare på vagt efter sidste omgang.
    Hun må dufte af noget, for Milo hang efter hende jeg ved ikke hvor mange gange, og det har han aldrig gjort på en tæve før. Og der er da nogle stykker på vores hold.

    Hvad gør man egentlig hvis de ryger i totterne på hinanden? Altså hvordan går vi skaderne minimale? Vores træner blev nemlig bidt sidst af den anden hund, og det vil jeg da gerne undgå hvis jeg kan, hvis det skulle ske igen.
    (altså ikke lige i den her forbindelse, men generelt. det er jo nok ikke sidste gang en anden hund vil ryge på ham).


  • #6   10. sep 2010 Snow - Det er jo hans fødselsdag :0)
    Og det er hjemme i vores have.
    Indtil videre har jeg kun "inviteret" tæven, for ville lige høre ad først med meningerne herinde.
    Hvis der er for stor risiko gør jeg det ikke.



  • #7   10. sep 2010 Der er ikke andet at gøre end at rykke dem fra hinanden og forsøge at undgå at stikke fingrene ind i munden på dem.

    Men jeg vil sige, at hvis du er nervøs ved situationen, så lad være. Det vil kun smitte af på hundene og så opstår balladen.


  • #8   10. sep 2010 Ja du har oplevet at han var efter tæven. Nogle unge hanhunde som ikke dagligt omgåes tæver kan i den grad være på nakken af en ung tæve, som ikke kan sige fra over for 3 af slagsen......
    Jeg har set det så mange gange både til hvalpetræning, eller hvis jeg har fået en omplaceringshund. Mine egen Hanhvalp som jeg nu har, ham skal jeg ogfså holde et øje med, fodi han kanøfler den ældste af tæverne, og hun siger ikke fra endet5 end hun hyler højt når det går for voldsomt og han får bidt sig fast.......Det er jo så sch. hunde.


  • #9   10. sep 2010 lige nu har vi to hanhunde og 1 tæve det går uden problemer. og har gjort det siden dag 1

  • #10   10. sep 2010 Bum bum, ja så lader vi nok være.. Jeg tror nu ikke min nervøsitet vil være der som sådan, men jeg vil ikke tage chancen når nu hun er så lille - og tæt på løbetid, og der er 2 unghunde. De må komme på skift i stedet for smiley

    Men det ville da nu være rart at den lille flok kunne lege sammen engang ellers. Man må da kunne vænne begge køn til at være sammen?


  • #11   10. sep 2010 prøv på neutral grund den første gang, så ingen har fordel af hjemmebane

Kommentér på:
Tæve og hanner sammen

Annonce