Hjælp :( Hjælp :(
Har et problem med Jinx igen
De sidste par dage har hun tisset inden for, hun har ellers været helt renlig i lang tid nu. Og i dag sad jeg og spiste middagsmad mens hun lagde og holdte øje med mig (hun er meget mad glad) og så gir jeg hende et stykke kylling på gulvet, rejser mig og går op med min tallerken, vender mig rundt og så er hun hoppet op i sofaen for at tisse hvor jeg sidder!! Hvorfor gør hun det?? Hun havde næsten lige været ude.
Hun er også begyndt at knurre vildt meget at Kiwi, hvis Kiwi kommer ind i stuen og Jinx er der knurre hun af hende og hvis Kiwi vil op i sengen knurre hun af hende. Og for lidt siden stod Kiwi med et kødben og skulle til at hoppe op i sofaen og så styrter Jinx over og bider hende lige i rumpen.
Hvad kan det skyldes?? Syntes det er ved at være ret trælst
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 141 Svar: 898
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Ikke alle hunde fungerer lige godt med andre af eget køn, og slet ikke jævnaldrende.
Hvad du skal gøre ved jeg ikke, træne dem til at have hver sin plads og ellers ignorere hinanden?
apr 2009
Syntes bare det er underligt at på nogen tidpunkter af døgnet elsker de hinanden og andre hader de hinanden. Jinx er meget dominant, men her er det Kiwi der bestemmer så ved ikk om det er fordi hun prøver at tage pladsen?
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
Men en hormonel hund der er usikker på sin plads i flokken vil nok opføre sig som du beskriver.
Når du har to tæver der næsten er jævnaldrende og den ene ikke kan finde ud af at bruge sit sprog, men direkte springer til overgreb (hvilket en markering med tænderne er når det er uden varsel), så skal der mere end et besøg her på galleriet til..
Ingen af os ser hundene og dig i hjemmet, derfor er det svært at bedømme hvorfor hunden reagerer som den gør.
Indtil du har mulighed for at der kan komme en kyndig og se på jer i hjemmet og afhjælpe problemet (som i langt de fleste tilfælde er ejeren), så synes jeg at du skal fastlægge regler for hundenes færden.
De må have hver sin plads og skal ellers ignorere hinanden. Det er nok ikke særlig fed træning (tålmodigt og langvarrigt), men jeg har ingen bud på hvordan du ellers kan stoppe den adfærd.
apr 2009
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Fra de var små, har jeg bestemt hvor vild legen skal blive, og hvad jeg acceptere af leg.
Self. har de deres magtkampe, og det skal de også have lov til. Men det er ikke indenfor. Her bestemmer vi, og vi tillader simpelthen ikke, slåskampe eller dominans overfor hinanden. Når de tager ders kampe, er jeg altid i nærheden. Og når jeg kan høre på "stemmen", den ryger over i en mindre pæn tone, stopper jeg dem simpelthen. På denne måde, har jeg aldrig haft problemer med dem.
Begge ved, de er elsket og er nogle rigtige divaer
Nu har jeg så også to tøser, der gerne siger fra, men lytter den anden ikke. Bliver der pænt kigget op på mor eller far for hjælp. Og hjælpen er der hver gang. For det er så vores pligt, for ikke at skabe kontroverser, der ryger ud i et direkte skænderi mellem dem
apr 2009
Men tror jeg vil ha fat i hundekonsulenten igen
Hjælp :(