min hun har knurret af vores baby min hun har knurret af vores baby
min elskede hund blacki, har nu knurret af vores lille søn på 9 måneder. dette er sket 3 gange og primært i sofaen hvor blacki har ligget ved siden af mig eller min kæreste hvor efter vores dreng har rørt ham stille og roligt ( eller faldt ned i ham) Vi er rigitg kede af det og ved ikke rigtigt hvad vi skal gøre... jeg er imod bare at aflive ham men min kæreste er ved at være træt af blacki.. HÅBER der er nogle der kan hjælpe med gode råd eller lign.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Skal drengen snakke med hunden er det uden for kurven.
Hunden ned af sofaen , så drengen ikke kommer i berøring med hunden , når han vil over til jer.
Hunden har måske ligget og småsovet og blevet forskrækket over drengen falder over den.
Små børn og hunde er ikke altid en god ting sammen, og jeg kan faktisk gidt forstå din kæreste.
sep 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 110
og til DKK Tavlesnob med DKCH basse: jeg vil selv mene at der ikke bliver gået over nogle grænser da vores dreng dårligt nok rør blacki. men det skal da siges at blacki har været en del syg da han var mindre og derfor har vi nok pylret for meget om ham (som et menneske). hvilket er en fejl. men nu tænker man bare over hvorlang der er fra AT KNURRE til at bide! og dertil skulle de jo ikke komme til.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
Men kan den ikke administrere at være i sofaen så må den ned i kurven hvor den kan være i fred.
Så i 1. omgang så få hunden ned af sofaen hvor babyen selvf. vil være en del.
Indtil videre har hunden intet gjort galt.
Prøv at undgå konflikterne i stedet for at fremme dem og så straffe hunden for det (med aflivning).
Hunden kan kun svare med hundesprog ... At knurre er et afstandsøgende signal. Det kommer før markering som kommer før bid.
Men lær hunden at den har fuldstændig helle i sin kurv. Og så sørg for at baby respekterer dette.
sep 2006
sep 2006
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Hunden kommunikerer på den måde den nu kan, og har ikke brudt sig om at have barnet så tæt på sig i disse situationer.
Skil barn og hund, når hunden hviler og spiser! Så den ikke kommer til at føle sig presset til at markere den ønskede afstand.
Skæld den ikke ud, idet det bare vil bekræfte den i, at barnet medfører ubehagelige konsekvenser, men send den stille og roligt et andet sted hen, hvor den kan være i fred.
Hunde skal lære at omgåes børn, men det kan de kun, hvis de opnår tillid til, at børn ikke medfører ubehageligheder.
sep 2006
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
sep 2006
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 1.058
I min verden skulle din lille søn på kun 9 mdr. gerne have plads til at kunne udvikle og udfolde sig...med både kravlen, stå op, stå selv og gå...
Og ikke starte sin udvikling med at blive begrænset...Man kan ikke forklare et så lille barn, at det er fy fy at røre hunden...
Og lade drengen give hunden godbider, så er jeg sikker på de ryger i hans egen mund først med den alder...Og når han så bliver ældre og har hans egen mad i hånden...vil hunden så ikke tro "hov det er til mig det der"...
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.414
Ej, det sidste tror jeg ikke på holder. Min hund kender godt forskel på om jeg har hendes mad eller min mad i hånden, hvorfor skulle deres hund ikke kunne det?
sep 2007
jul 2009
Følger: 58 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 911
sep 2006
jul 2009
Følger: 58 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 911
jeg tænker både og. (: for hvis ikke i har sønnen, med viser det at i ikke har glemt Blacki og at han stadig er en del af familien, men hvis i tager sønnen med så lære han også at være sammen med ham.
jeg tror jeg ville vente med at tage sønnen med til han er blevet lidt ældre, og kan deltage i træningen.
sep 2006
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Nej hunden kan sagtens lugte og kende forskel. Min søn har fra vi fik vores tøser, altid været barmhjertig med guffere. Men de er udemærket klar over, hvornår det er deres guffere han har i hånden, eller sine egne. Og ja self. tigger de, når sønnikke render rundt med en bolle eller andet, men det er mere fordi, min søn altid ender med, at give dem et lille stykke. Men siger han nej, går de væk. Og det er jo der vi som voksne hjælper. Vi forstærker hans kommando, ved at være der og støtte op, hvis de ikke lige lystre med det samme.
sep 2007
Den var jeg 100% tryg ved...men med den lille han vi har nu, ville jeg aldrig nogensinde ha' et lille barn i nærheden af...Det kan sagtens gå med den alder vores børn har nu...
Men det er så fordi han har ondt, og han så bliver utryg, og ungerne ved, at de skal lade ham være...
okt 2007
I er allerede gået fra de første afstandssøgende signaler til knurren og der er alligevel et stykke vej ... Så en del grænser må være overskredet hvor vovsens signaler er blevet overset/ignoreret måske endda straffet med skæld ud?
Kender I lidt til hundesprog? Ellers er det en god idé at sætte sig lidt ind i det da det kan hjælpe til at tage konflikter i opløbet inden det udvikler sig ...
Hvad kan hunden andet end at sige, "okay de ignorerer når jeg siger fra på den blide måde, så må jeg optrappe" ... Og nu er det optrappet til knurren.
Det skal endelig IKKE optrappe yderligere til markering og bid.
Dette skal forhindres.
Selvf. skal babys bevægelsesfrihed på INGEN måde hæmmes.
Kan baby ikke lade kurven være så køb et bur og lav en hule til vovsen der. Der kan baby ikke komme uden at I kan nå at stoppe ham ...
Baby vil have godt af at vovse op med en hund.
I må ALDRIG lade hund og baby være alene uden opsyn. Det bør INGEN gøre.
Synes det er en god idé at få hunden til at forbinde baby med noget godt. Evt. give hunden godbidder og ros hver gang den har kontakt med baby på en god måde?
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Her hjælp pædagogik ikke. Det er 2 individer, som ikke kan forklares at her skal vi lave plads til alle.
Hunden ned af sofaen, lad den ligge i sin egen kurv, hvor knægten hurtigt kan lære, at man skal lade hunden være i fred !
i verden er der stor forskel på, hvorfor hunden knurrer, og det er ikke acceptabel at den gør hvis blot et barn rører den blidt !!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
Det der med hirakiet er også håbløst forældet.
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 281
Her går det rigtigt fint og mine drenge er bedste venner, men han har også fra dag 1 lært, at dyr er man sød ved og jo, man kan altså godt forklare et barn, at de skal være søde ved dyr, min søn elsker alle dyr, selv edderkopper er han vild for at snakke med, men han ved, at man ikke røre ved dem, før man har fået lov.
Vores søn er snart 3 år nu og han kender Lobo nu og ved hvad han må og ikke må, der er også et par steder i huset, der er off limit, når hunden ligger der, det går rigtig fint her.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Ellers nogle rigtige gode indlæg i forhold til at respektere hundens grænser osv.
Og jeg er en af dem der synes det er fantastisk at børn og hunde vokser op sammen bare man tager nogle forbehold og lærer noget om hundesprog.
Måske i ville få noget ud af at læse Turid Ruugas' "På talefod med hunden - de dæmpende signaler"
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 6
Hunden er nederst i hirakiet.. Længere er den ikke. Og det er der absolut intet gammeldags ved. Det er fakta... Hunden er ikke et menneske på lige fod med os. Og må ALDRIG knurre af et barn der forsigtigt rør den. Om den så sover eller ej. Det er den der ska indrette sig jeres liv og absolut ikke omvendt.
Jeg ville starte med at tilkalde en adfærdsekspert og hvis det ikke ændre noget, så må hunden til et hjem uden børn eller aflives.
jun 2007
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Jeg er af den præcise samme overbevisning som Ditte og Luksus..
Synes faktisk det til tider virker som, om hundene, grænser, behov og "rettigheder, skal komme før vores vores børn ??
Sådan er det ikke her ! Mine ungers ve og vel, kommer altid før hundenes.
Jeg vil dog tilføje at, mine hunde er sunde, glade og velafbalanceret hunde- til trods for at de ikke må sove i vores senge, ikke må ligge i vores møbler, og får mad efter os .
sep 2010
Hvor er du henne, hundefantasiland???
Forstår sgu ikke helt jeres holdning omkring det her. Jeg elsker min hund, men ville ALDRIG sætte dens behov eller grænser over mit barns.Og ville ALDRIG acceptere at min knurrede af mit barn ligemeget hvad. En "sund" hund ville pive eller gå sin vej, ikke knurre. At knurre er at advarer om, at hvis du fortsætter så bider jeg. Og det er absolut ikke i orden, at hunden tror den er i sin ret til at advare ens barn.
Og mener bestemt at hvis du først giver hunden lov til at have sine grænser og ret til at advare ved at knurre.... Hvordan ska du så vide hvor du har din hund henne.
Og helt ærligt ville i kunne tilgive jer selv, hvis den så en dag valgte, at bide dit barn, fordi du har ladet den sætte sine egne grænser????
jun 2007
I min verden er det at knurre et afstandssøgende signal, der betyder at hundens grænse blev overskridt. Og så kan man gøre to ting - man kan tilbyde hunden en anden plads, hvor barnet ikke har adgang og man kan træne hundens omgang med barnet ved at belønne hunden for det vi gerne vil have - nemlig en positiv omgang med barnet.
Og nej jeg er ved godt at et barn på 9 mdr. ikke kan styre sine bevægelser. Men har man en hund, der er usikker på barnet må den lukkes væk med et børnegitter eller lign., når man ikke kan have fuld opmærksomhed på barn og hund.
Og ja mine egne hunde er også velfungerende, trods det at de har adgang til seng og sofa og spiser før mig. De er til gengæld også vanvittig tålmodige med børn, fordi de har LÆRT at omgås børn på en positiv måde...
sep 2010
Min hund har også adgang til sofa og sin mad døgnet rundt, dog ikke sengen. Men knurre af nogen eller mit barn for den bestemt ikke lov til. Men det er vel i sidste ende en diskutation, man aldrig kan blive enig i, hvordan man ska opdrage sine hunde og børn. Der skal vel også være plads til alles meninger. Vi er jo ikke ens..
Og tror egentligt heller ikke det var Thomas p mening med denne tråd at man skulle stille dumme spørgsmål som "hvilken tidsalder lever i i?"....
Han står med et seriøst problem, som han ønskede hjælp til.
okt 2007
Du ved netop PRÆCIS hvor du har din hund henne hvis du giver den lov til at have sine grænser, ikke overskrider disse og lytter til dens sprog!
Hvis hunden får lov at bruge sit sprog behøver den netop IKKE at nå til at knurre.
Det er kun fordi dens grænser allerede er overskredet x mange at den nu er nået til at knurre.
En hund er ikke tøjdyr hvor man bare skal ignorere dens grænser og sprog og forvente at den bare falder ind og opfylder de behov vi har uden der tages hensyn til hundens natur.
At have hund er en egoistisk ting. Vi tilvælger denne og dermed også at respektere at det er et individuelt individ og at vores tilværelse selvf. skal tilpasses sådan at både ejer og hund trives.
Det er ikke den der har valgt os.
Ved at respektere hundes grænser og IKKE ignorere dem og hoppe på det forældede hiarkivrøvl så har du en velafbalanceret hund som ikke når til hverken at knurre eller bide fordi du for længst har læst dens afstandssøgende signaler, respekterert disse og dermed ikke har overskredet dens grænser.
Kan slet ikke se idéen i at mene det er okay at overskride hundens grænser og den bare skal finde sig i det. Hvad får man ud af dette? Føler man sig stor og stærk ved at have en underdanig hund der finder sig i alt af frygt for konsekvensen frem for en ligeværdig samarbejdspartner som gør hvad du gerne vil have den til fordi den har lyst til at gøre dig glad?
Hunde er alt andet end konfliktsøgende hvilket netop ikke hænger sammen med den forældede tankegang.
Hunden vil gå meget langt for at undgå konflikt og dermed vil den fortælle i god tid at nu er man ved at overskride en grænser og om ikke man vil være sød at lade være så konflikten kan undgåes.
Det er da unaturligt at forvente at man kan overskride hundens grænser igen og igen og forlange den ikke må forsvare sig når ingen gider lytte?
Vil så meget hellere have min hund knurrer end at den skal presses ud i at pive fordi noget gør ondt ... Det er da sygt at man hellere vil at hunden skal have smerter og pive fordi man ikke gider at respektere dens grænser ... Den skal bare holde bøtte og finde sig i alt?
Det er faktisk ret nemt at undgå konflikter men det kræver at man ved hvor ens hund er og dette kræver at man kender og respekterer dens grænser og sprog.
jun 2007
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
Grunden til at jeres hund knurrer er højst sandsynligt fordi at I ikke har forstået dens sprog, og derfor ser den sig nødsaget til at komme med en yderligere bemærkning. I har nok glemt lidt jeres hunds sprog mens I har haft for travlt med ungen. . . . ?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Mine hunde og katte er altid blevet hørt og respekteret når de har sagt fra og fået ros for at kommunikere og konfliktløse. Resultatet har altid været at deres signaler er blevet mere afdæmpede med tiden og mere gradvise. De bliver også mere afslappede omkring de situationer hvor de før ville have følt sig presset og sagt fra.
Og ja...når man har en hund, der giver en 3-4 milde og gradvise advarsler inden den når til at knurre, så ved man netop hvor man har den. Det giver også mere tid til at reagerer for alle parter involverede, inklusiv hunden, der fordi den er mere afslappet kan nå at flytte sig væk fra situationen inden den føler sig for presset, skulle der ske et uheld, som f.eks. et barn der falder ind i hunden, så er reaktionen som regel også meget mildere hos en hund, hvis grænser er blevet respekteret.
maj 2007
Følger: 1 Svar: 5
Jeg har arbejdet en del med problemhunde og er pt hundetræner i DCH Jeg hjælper hvor jeg kan og tror også jeg kan hjælpe dig gennem telefonen. Tager normalt ud til folk og ser på problemet i hjemmet for at kunne give de rette råd og vejledning. Men da jeg ikke tror dit problem er så indviklet endnu så syntes jeg du skulle prøve at ringe til mig på tlf 28105653 kan dog kun om formiddagen fra ca. kl. 9-13
min hun har knurret af vores baby