{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

At have flere hund {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har en dejlig dejlig skøn hanhund på halvandet år. Han er så glad og elsker andre hunde. Han er virkelig skøn.

Jeg har i længe gået og gerne ville have en hund mere. Fordi det gør mig så glad, og fordi jeg tror det ville gøre Oscar glad for en legekammerat. Især når han er så glad for andre hunde...

Er bare bange for at jalousien måske kunne blive et problem? Og jeg vil ikke anskaffe mig en hund, også ikke være sikker på at den kan være her for altid..

Hvad har I af erfaringer med flere hunde? To han-hunde? Er det for farligt... Og hvad med en tæve og en han?

Eller noget helt andet, hvad har I gjort for at etablere dem godt med hinanden?

Erfaringer og gode råd søges smiley

Håber I kan give mig lidt råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have flere hund
  • #1   24. sep 2010 jeg har 6 hunde - Alle hanner - de to af dem er kastereret. resten har alt hvad de skal have... jeg syntes ikke det er noget problem. de har så meget glæde af hinanden.. det gælder om at holde tungen lige i munden og fordele sol og vind lige. men man lær hurtigt at kunne se hvem trænger til lidt kæl nu - hvem vil være lidt i fred osv.

    nogle er lidt mere tilbageholdende end de andre. dem må jeg så forfordele ind i mellem


  • #2   24. sep 2010 Jeg har en han og en tæve, begge 3 år gamle.

    Reiki havde været alene hund altid, osse hos tidl ejer, da jeg fik Gaia sidste år (lidt over et år efter jeg fik reiki). Reiki syntes først det var fantastisk at have fået besøg, men efter den første uge eller to, syntes han altså at vi havde passet hende længe nok. I den periode gjorde jeg ekstra meget ud af at han stadig havde sin alenetid med mig hvor vi trænede legede og hvad der nu ellers hører til. Efter nogen tid, blev han igen helt glad for hende, og i dag er de rigtig glade for hinanden, omend de da stadig har deres små "diskussioner" indimellem.

    Jeg har lige fra start, været opmærksom på at Reiki ikke gerne skulle miste noget ved at jeg fik en hund mere. Hund nr to er udelukkende anskaffet for min skyld, men det skulle jo alligevel gerne være sådan at Reiki er glad for hende.
    Så jeg traver troligt ture med hundene hver for sig, sætter tid af til at træne dem begge enkeltvis og til bare at hygge og lege med dem hver for sig.

    For mig har det været lidt af et spring at gå fra en hund til to. Selvom en del af gåturene foregår sammen, og jeg self godt kan kæle med 2 hunde på en gang, så foregår det meste andet med dem hver for sig. Så det kræver jo næsten dobbelt så meget tid som tidl.
    -men det handler nok meget om hvordan vi hver i sær vælger at have hund(e)

    For mig er det osse vigtigt at de kan være alene hjemme (helt alene) så der ikke er problemer hvis jeg lige smutter med den ene af dem. Så det er self osse noget der skal trænes.

    Jeg mener ikke hunde kan være jaloux, så det ville jeg ikek være så bekymret for. Men det betyder jo ikke at man ikke kan opleve konflikter, og så må man jo overveje hvordan den slags skal håndteres.



  • #3   24. sep 2010 Da jeg skulle have nr. 2 hund ind til min himmelhund Freia , ventede jeg til hun blev falsk drægtig ( som heldigvis passede sammen med vores ferie ) og så købte jeg Simmer som 16 ugers hvalp og hele integreringen klarede de selv uden nogen indblanding fra min side smiley

    Men sådan kan du desværre ikke gøre , da du har en hanhund smiley


  • #6   24. sep 2010 Vi har 4 hunde, 3 tæver og 1 han, der er så det man skal tage MEGET op til overvejelse når der er løbetid. Vi har dog ikke problemet og har ikke haft uønsket parringer, men det kræver at man kan holde tungen lige i munden til tider.

    Hanhunden fik vi først da han var 1½ år, men der har ikke været problemer med at få ham ind i flokken overhoved. Den yngste i flokken er en beholder hvalp så hun har jo bare været der og selv om der kommer besøg af de andre fra kuldet er der ikke nogle probelmer, så længe vi tager vores forholdsregle, for dem er der og sådan er det jo.

    Synes tit det ikke er det store problem med at få en hvalp i flokken SÅ længe man ikke glemmer den/de andre, for det må man jo ikke.


  • #7   24. sep 2010 Om jeg ville have 2 hunde af samme køn, afhænger i høj grad af hvilken race/type det drejer sig om, og self af de enkelte hunde og de forhold ejg kan tilbyde.

    For nogen racer er det jo yderst sjældent forbundet med problemer at have 2 af samme køn. Særligt hvis man sørger for en passende aldersforskel.
    For andre er der høj risiko for problemer.


  • #8   26. sep 2010 Du skal bare huske at der er kun een der bestemmer... nemlig dig... så kan du sagtens have flere hunde af samme køn...

  • #9   26. sep 2010 Ditte -det er vidst meget forenklet det du skriver. Sådan fungerer tingene ikke altid i praksis;o)



  • #10   26. sep 2010 Det er sikkert rigtigt nok.. Men det funker hos mig ihvertfald...


Kommentér på:
At have flere hund

Annonce