{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Evt mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en sød cocker spaniel på 3 år. han er en rigtig sød hund, men meget resucce forsvarende. Her den anden dag da han var med min kæreste hos hans forældre, angreb han dres lille yorksherterrier, uden der var mad eller legetøj i nærheden. Han har aldrig bidt andre hunde, men har "skældt dem ud" så der kommer ikke andre hanhunde hjem til os. men det her var ikke hos os og synes det er meget mærkeligt. Kan det være en løsning at han har mundkurv på når vi er hos mine sviger forældre, da det ikke er realistisk ikke at se dem overhovdet. Skal jeg have fat i en adfærds terapuet? skriv gerne hvis i har andre ideer, vil helt undgå at aflive ham:(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Evt mundkurv?
  • #1   7. nov 2010 Maria: Mundkurv er ikke en løsning hundene vil være stressede af at være i nærheden af hinanden kan han ikke bare blive hjemme?

• #2   7. nov 2010 Kan han ikke blive hjemme alene i den tid i er hos dine svigerforældre ? Han behøver vel ikke komme med ?

• #3   7. nov 2010 Der bliver nok vold koldt i bilen på denne årstid Maria

• #5   7. nov 2010 jo han kan godt blive hjemme nogle gange men det kommer jo an på om han har været alene hjemme tidliger på dagen.

Mig med de to brune, det kan godt være du synes jeg over reagere men vil da bar ik udsætte andre hunde for fare.

Den anden hund var 2-3 meter fra ham da han løb frem og angreb så tror ikke han har følt sig truet

• #6   7. nov 2010 Marie: Så må i jo lade være med at tage afsted de dage hvor han har været alene hjemme meget i forvejen eller finde nogen der kan have ham i de timer i er afsted

• #7   7. nov 2010 Et børnegitter så hundene er i hvert deres rum ?
    evt kan i holde jeres i snor hele tiden ?

• #8   7. nov 2010 det havde været noget andet hvis han havde knorret eller sådan noget af den anden, men når han fudstændig uprovokeret angriber, så må der da være noget galt

• #9   7. nov 2010 god ide med børne gitter, tak;)

• #11   7. nov 2010 Marie: Hvornår så i det? Hvis de først opdagede det dengang han sad i den anden hund kan der sagtens være gået noget forud for det i ikke har set. Hunde har mange signaler vi ikke opfatter. Synes ikke du skal bekymre dig sådan om det. Han skal bare ikke med derover igen

• #12   7. nov 2010 Mig og de 2 brune: Enig. Trist at få sådan en tanke pågrund af så lidt smiley

• #13   7. nov 2010 min kærste var der mens det skete. Tak for alle svarene

• #14   7. nov 2010 synes bar ikke det er lidt når en hund angrber en anden hund på den måde han bed hul på ham det skal der tages alvorligt

• #15   7. nov 2010 Kan han have smerter ? Det kan nemlig godt få en hund til at "bide umotiveret"
    Det er nemt at finde ud af ved at have hunden på smertestillende i en kort periode.. naturligvis i samråd med dyrlægen

• #16   7. nov 2010 ja det kan selvfølgelig være, det da værd at udrede;)

• #17   7. nov 2010 VIlle også aller først snakke med en dyrelæge om det.

også evt se om han får nok aktivering - en cocker spaniel er en hund der har brug for at bruge hovede. Går i til nogen form for træning ?

• #18   7. nov 2010 ja havde tænkt mig at snakke med dem i morgen. Ja vi går til spor hvilket han virkelig nyder;)

• #19   7. nov 2010 Maria: Nej det jo selvfølgelig alvorligt når en hund bider. Men aflivning synes jeg slet ikke bør komme på tale. Alle hunde kan ikke lide alle hunde og det må man acceptere og så må man bare tage nogen forholdsregler så længe hunden ikke har bidt andre dyr ihjel eller bidt mennesker så er der i mine øjne ikke grund til aflivning. Medmindre den er skør men det tror jeg nu ikke din er

• #20   7. nov 2010 Det er jo heller ikke sådan at jeg har tænkt mig at aflive ham i morgen, tor ikke der er nogle mennersker der har hund som ikke ved hvor meget den betyder for en, elsker min hund mere end noget andet, og det er også derfor jeg vil finde en løsning. synes bar ikke det er er hensigtsmæssigt med en hund man ikke kan stole på, men jeg opgiver ham ikke bar, han er jo min lille basse, lige meget hvad han gør

• #21   7. nov 2010 synes du vi skal smide det legetøj han har hjemme ud også så der slet ikke er noget han skal passe på på noget tidspunkt?

• #22   7. nov 2010 Synes da godt man kan stole på en hund selvom den har bidt man skal bare sørge for selv at tage sine forholdsregler

• #23   7. nov 2010 Der har aldrig været nogle problemer på tur, der er han altid glad og vil lege. jeg tager en snak med dyrlægen i morgen også tager jeg den der fra. tak for svarene smiley

• #24   7. nov 2010 okay, der har heller aldrig været problemer med at jeg kan tage ting fra ham også i hans kurv, det siger han ik noget til

• #26   8. nov 2010 x L - Kommer sandelig an på hvilken slags mundkurv man vælger.
    De helt smalle af plastik er måske ikke farlige at lege med, men tilgengæld kan hunden havde svært ved at drikke vand og få godbidder.
    Det kan den godt i dem med gitter, Men der er en chance for at hunden hænder fast i gitteret :S Ville jeg ikke turde, at lave en hund lege brydelege med sådan et metal gitter.

smiley

• #28   8. nov 2010 allerørst ville jeg få am tjekket for smerter, dernæst vil jeg overveje,om det kan være fori han måske er kønsaggresiv, der kan jo ave været en tæve i løb i nærheden.
    et gitter tro jeg så ikke jeg ville vælge, da det jo er i den anden hund,s hjem og det jo er dens terretorie.

• #29   8. nov 2010 Er der nogle der kender en god adfærdsbehandler i midt sjællands området, hvis det er ? og kan de godt se hvad det måske er selvom de ser ham når han ikke er sammen med andre? eller skal de se ham i selve situationen?

• #30   8. nov 2010 undskyld men jeg har ikke læst hele tråden, men jeg vil bare lige give min mening med..
    Jeg synes da netop at TS viser ansvar ved ikke at udelukke den mulighed.. Hun siger jo ikke noget om at det skal ske nu og her, men søger netop råd, for at de situationer hvor hunden bider ikke skal forekomme, sådan at aflivning slet ikke bliver aktuelt..
    Selvfølgelig skal det tages alvorligt når ens hund bider!!! Hvad nu hvis det havde været et barn?
    Jeg ved godt at det IKKE var et barn, og gudskelov for det, men at hunden går til angreb, uden umiddelbart at komme med nogen advarsel, det er da bekymrende..
    Det skal så siges, at jeg vil give jer andre ret i, at det jo ikke er sikkert at det sker igen, men synes det er super af TS at søge hjælp nu, i stedet for når det er for sent!!

Kommentér på:
Evt mundkurv?

Annonce