{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

Hvalp alene med ældre hund????? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en gammel Golden, der er meget rolig og stabil, og særdeles dygtig til at være alene hjemme..... eneste minus er at hun kræver hensyn grundet slidgigt og sam.menvokset ryg

Jeg kunne godt tænke mig en Cavalier King Charles som næste hund, men er lidt i tvivl mht timing.

Hvad siger i til, at få en hvalp mens den gamle er i live, ikke mindst når de er alene hjemme? Her tænker jeg dels på om de kan enes, og om det er for hårdt for den gamle, og dels på om den gamle vil kunne "lære" hvalpen at være alene?

Kom gerne med jeres erfaringer og syn på sagen...........

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp alene med ældre hund?????
  • #1   18. nov 2010 Niels S - Her ligger hundene bare og sover når de er alene, de leger kun når vi er hjemme smiley
    Det samme med mine forældres hunde.

Jeg ville ikke have nogle betænkeligheder med at anskaffe mig en hvalp. smiley

• #2   18. nov 2010 ville bare lige sige at du skal sørge for at den nye hvalp skal kunne være alene uden den anden hund også. for ellers står i med et problem når den gamle pludselig ikke er der mere.:)

• #3   18. nov 2010 Som regel sover de jo når de er alene hjemme.... Det tror jeg hurtigt den nye lærer.. MEN der kan være andre problemer med at få en lille ny... de har ikke helt fornemmelse for at være forsigtige over for den gamle... Mine forældre havde også en gammel hund som var svag og "brugt", og de fik en lille hvalp det sidste år de havde den gamle, og det var faktisk rigtig synd. Den lille sprang og hoppede op på den gamle hvilket resulterede i at den gamle hele tiden faldt sammen, benene kollapsede simpelthen fordi den ikke kunne holde til den lille hvalps voldsomme leg... Det var altså rigtig synd både for den gamle og for den nye som hele tiden skulle irettesættes for at blive mere forsigtig... Så jeg ville vente med at få en ny til den gamle var kommet i himlen... Synes andet ville være synd..

• #4   18. nov 2010 Hvordan fungere den gamle hund, og har den smerter?
    Det kan være en fordel og have en ældre hund til og hjælpe hvalpen med mange af de ting vi forlanger af en hund. Herunder og være alene.
    Dog kommer der jo en dag hvor hvalpen skal lære og være alene.
    Har den gamle hund smerter, mener jeg det ville være synd for begge hunde og anskaffe hvalpen.
    Hvalpen vil være volsom i sin leg og ville kunne give dem gamle smerter, i sin leg. Det kan give problemer da den gamle måske bliver sur på hvalpen p.g.a. smerte.

• #5   18. nov 2010 Jeg synes det er en god ide. De gange jeg har haft hunde, som har "lappet over hinanden", har det givet nogle rigtig gode hvalpe. Den ældre er også med til at opdrage, og de lærer utroligt meget af, at se den ældre hund.
    Man skal selvfølgelig give dem oplevelser og turer, hver for sig. Og må den ældre gå i sofaen, kan den være der i fred for hvalpen.

• #6   18. nov 2010 Dejligt med nogle konkrete råd og oplevelser, både for og i mod.

Den gamle er smertefri.... Previcox er en god (og desvære dyr) ting.

Den trives fint med andre hunde,også hvalpe..... der hvor jeg kan se alderen trykker er at den sover meget...... nå ja, og få korte gåture osv. Stadig mener jeg den har et godt liv, tuller rundt, har sin daglige besøgsrunde på egen hånd rundt til vængets pensionister.

Et godt udtryk for dens gemyt er at den lader datterens kaniner hoppe omkring den, uden at de så meget som løfter hovedet.... kigger bare en enkelt gang hvis de hopper op på ryggen af den;-)

Såfremt det er for hårdt for den med en hvalp, er jeg klar over at jeg formentlig er nød til at skaffe mig af med en af dem:-(..... men det gælder vel i princippet altid?

• #7   18. nov 2010 Jeg kan sagtens følge dine bekymringer pga den gamle hunds skavanker - og så alligevel ikke.

En golden er stor set i forhold til en cavalier, så jeg tror ikke på hvalpen vil kunne skade din gamle hund når de er alene. Bare husk på at det er vigtigt for hvalpen at komme ud på ture alene, både for at lære "at stå på egne ben" men også for at brænde krudt af, meget gerne sammen med andre unghunde.

• #8   19. nov 2010 Jeg ville ikke gøre det, jeg ville vente til den gamle er væk og lade den nye sit otium i fred og ro, jeg lavede selv den fejl i sommers og det gik slet ikke, den gamle ville slet ikke acceptere hvalpen og hvalpen ville ikke lade den være i fred, så resultatet var at hvalpen røg tilbage til opdrætter og jeg venter med en ny til han ikke er her mere. Det var også en cavalier hvalp jeg fik.

• #9   19. nov 2010 Jeg syntes også det vil være så synd for den gamle hund... da den lille nye er meget aktiv og vil bide i den gamle i leg.
    Så vil jeg dele dem når de var alene hjemme, måske med et gitter imemmel dem så den gamle kan få fred....
    Så kan du jo altid når den lille bliver lidt ældre lade dem gå sammen.
    Sådan har jeg altid gjort det og det har fungeret fint.....

• #10   19. nov 2010 Jeg kan ikke se noget problem i det. En Cavalier er jo forholdsvis rolig i adfærd og leg. Den tilpasser sig fint sine omgivelser. Sover den store, så sover den lille og omvendt.
    Herhjemme sover de begge når jeg er væk og dette ved jeg, da jeg har optaget dem på webcam. Chicco den store på 2 år kan hverken spise eller lege når jeg ikke er der. Han ligger blot og sover og venter på mig og kan se at lille Dina spejler sig meget i ham, for hun gør det samme.
    Dina bliver trænet i at være alene, når jeg går de lange ture med Chicco, i starten kunne jeg høre at hun peb lidt, men nu er der ikke noget. Hun ødelægger ikke noget i vores fravær. Da hun kun er 11 uger, skal hun ud hyppigt og der kommer Chicco ikke med, så der får hun sin træning i at være alene ude i den store verden.
    Alt i alt vil jeg sige at det går super godt.
    Lige nu arbejder jeg med dem i at, kunne sidde roligt mens jeg træner henholdvis den ene og den anden. Chicco har jeg dog måtte binde til et træ, for han er helt vild med at please mig. Dina har jeg på 1 uge lært sit, giv pote og bliv.
    Cavalier er nogle fantastiske hunde, så synes ikke jeg kan se nogen problemer i at du fuldføre din plan.
    Held og lykke herfra.-)

• #11   19. nov 2010 Jeg kender en lille fransk bulldog som blev total ødelagt af en ældre hund den var så hård ved den lille når de var alene hjemme, så den vej kan det også gå....

• #12   19. nov 2010 Hej smiley
    Jeg har to hunde nu, en labrador på 12 og en lille lhaso apso blanding på 15 uger nu.

I starten gjorde vi det at jeg satte mig i hjørnet med hvalpen på skødet og lod vores labrador komme hen og snuse, og så kunne den ligesom gå tilbage til min mor, og blive bekræftet i at det hele var okay. De er nu super gode venner, og der er ingen problemer.
    Dog er de ikke sammen når de er alene hjemme, selvom den store måske ikke mener det så alvorligt, kan det hurtigt gå galt med sådan en lille en hvis den kommer for tæt på. Derfor venter vi lidt med det endnu.

Mht. hvalpeleg osv. har vi selvfølgelig altid et vågent øje og er opmærksom på hvornår den store siger fra. Men det klarer de nu for det meste selv.
    Der er ingen problemer her overhovedet, endnu.
    Jeg håber ikke det kommer smiley
    De kan sågar spise sammen, og selvom den lille skal spise til middag, lader den store ham være i fred.

Vi er så til gengæld meget opmærksomme på at den store ikke skal føle sig glemt eller bliver jaloux, trods den lille hvalp, det er ham vi siger hej til først - det samme med gæster osv. Det er jo hans territorium smiley

Held og lykke med det smiley

Kommentér på:
Hvalp alene med ældre hund?????

Annonce