1.796 visninger
|
Oprettet:
Hvalp alene med ældre hund????? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har en gammel Golden, der er meget rolig og stabil, og særdeles dygtig til at være alene hjemme..... eneste minus er at hun kræver hensyn grundet slidgigt og sam.menvokset ryg
Jeg kunne godt tænke mig en Cavalier King Charles som næste hund, men er lidt i tvivl mht timing.
Hvad siger i til, at få en hvalp mens den gamle er i live, ikke mindst når de er alene hjemme? Her tænker jeg dels på om de kan enes, og om det er for hårdt for den gamle, og dels på om den gamle vil kunne "lære" hvalpen at være alene?
Kom gerne med jeres erfaringer og syn på sagen...........
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Det samme med mine forældres hunde.
Jeg ville ikke have nogle betænkeligheder med at anskaffe mig en hvalp.
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.062
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Det kan være en fordel og have en ældre hund til og hjælpe hvalpen med mange af de ting vi forlanger af en hund. Herunder og være alene.
Dog kommer der jo en dag hvor hvalpen skal lære og være alene.
Har den gamle hund smerter, mener jeg det ville være synd for begge hunde og anskaffe hvalpen.
Hvalpen vil være volsom i sin leg og ville kunne give dem gamle smerter, i sin leg. Det kan give problemer da den gamle måske bliver sur på hvalpen p.g.a. smerte.
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
Man skal selvfølgelig give dem oplevelser og turer, hver for sig. Og må den ældre gå i sofaen, kan den være der i fred for hvalpen.
jul 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 3
Den gamle er smertefri.... Previcox er en god (og desvære dyr) ting.
Den trives fint med andre hunde,også hvalpe..... der hvor jeg kan se alderen trykker er at den sover meget...... nå ja, og få korte gåture osv. Stadig mener jeg den har et godt liv, tuller rundt, har sin daglige besøgsrunde på egen hånd rundt til vængets pensionister.
Et godt udtryk for dens gemyt er at den lader datterens kaniner hoppe omkring den, uden at de så meget som løfter hovedet.... kigger bare en enkelt gang hvis de hopper op på ryggen af den;-)
Såfremt det er for hårdt for den med en hvalp, er jeg klar over at jeg formentlig er nød til at skaffe mig af med en af dem:-(..... men det gælder vel i princippet altid?
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
En golden er stor set i forhold til en cavalier, så jeg tror ikke på hvalpen vil kunne skade din gamle hund når de er alene. Bare husk på at det er vigtigt for hvalpen at komme ud på ture alene, både for at lære "at stå på egne ben" men også for at brænde krudt af, meget gerne sammen med andre unghunde.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.300
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Så vil jeg dele dem når de var alene hjemme, måske med et gitter imemmel dem så den gamle kan få fred....
Så kan du jo altid når den lille bliver lidt ældre lade dem gå sammen.
Sådan har jeg altid gjort det og det har fungeret fint.....
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 996
Herhjemme sover de begge når jeg er væk og dette ved jeg, da jeg har optaget dem på webcam. Chicco den store på 2 år kan hverken spise eller lege når jeg ikke er der. Han ligger blot og sover og venter på mig og kan se at lille Dina spejler sig meget i ham, for hun gør det samme.
Dina bliver trænet i at være alene, når jeg går de lange ture med Chicco, i starten kunne jeg høre at hun peb lidt, men nu er der ikke noget. Hun ødelægger ikke noget i vores fravær. Da hun kun er 11 uger, skal hun ud hyppigt og der kommer Chicco ikke med, så der får hun sin træning i at være alene ude i den store verden.
Alt i alt vil jeg sige at det går super godt.
Lige nu arbejder jeg med dem i at, kunne sidde roligt mens jeg træner henholdvis den ene og den anden. Chicco har jeg dog måtte binde til et træ, for han er helt vild med at please mig. Dina har jeg på 1 uge lært sit, giv pote og bliv.
Cavalier er nogle fantastiske hunde, så synes ikke jeg kan se nogen problemer i at du fuldføre din plan.
Held og lykke herfra.-)
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 13
Jeg har to hunde nu, en labrador på 12 og en lille lhaso apso blanding på 15 uger nu.
I starten gjorde vi det at jeg satte mig i hjørnet med hvalpen på skødet og lod vores labrador komme hen og snuse, og så kunne den ligesom gå tilbage til min mor, og blive bekræftet i at det hele var okay. De er nu super gode venner, og der er ingen problemer.
Dog er de ikke sammen når de er alene hjemme, selvom den store måske ikke mener det så alvorligt, kan det hurtigt gå galt med sådan en lille en hvis den kommer for tæt på. Derfor venter vi lidt med det endnu.
Mht. hvalpeleg osv. har vi selvfølgelig altid et vågent øje og er opmærksom på hvornår den store siger fra. Men det klarer de nu for det meste selv.
Der er ingen problemer her overhovedet, endnu.
Jeg håber ikke det kommer
De kan sågar spise sammen, og selvom den lille skal spise til middag, lader den store ham være i fred.
Vi er så til gengæld meget opmærksomme på at den store ikke skal føle sig glemt eller bliver jaloux, trods den lille hvalp, det er ham vi siger hej til først - det samme med gæster osv. Det er jo hans territorium
Held og lykke med det
Hvalp alene med ældre hund?????