{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.579 visninger | Oprettet:

Klipning af Cocker Spaniel... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har tænkt lidt på, hvor tit burde en cocker spaniel klippes?

og hvad koster sådan en tur ved hundefrisøren ca?

Mine forældre har en cocker, og når de flytter til tyrkiet til januar så overtager vi hende... der er ingen tvivl om at hun bliver klippet for sjældent, nok ca 1-2 gange om året, derfor jeg spørger, for jeg vil gerne når vi over tager hende, at hun får den pleje hun skal...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning af Cocker Spaniel...
  • #1   14. dec 2010 jeg har haft en cocker hun blev klippet to gange om året ,,,,det kostede 700 hver gang men klip vask osv ...ellers plejde jeg hende ved at børste hende og nogen gange kilpppe hende sådan lidt til selv smiley

  • #2   14. dec 2010 okay.... man kan måske godt selv holde det fint? må indrømme at mine forældre er rigtig dårlige til at børste hende også, nok også derfor hendes pels ikke lige er så fin som den burde....

  • #3   14. dec 2010 Hej nini

    En cocker bør trimmes ca. hver 3. måned. Nogle hundefrisører kan godt gøre det men man skal være obs på at mange af dem ikke ved rigtigt hvordan/ikke gider trimme dem korrekt og de kan derfor finde på at klippe dem, hvis man klipper dem fx på ryg og hoved ødelægges pelsen så de ikke kan trimmes rigtigt igen.

    I det område jeg bor koster det ca. 6-900kr ved en hundfrisør.

    Find hellere en opdrætter af racen i dit område som vil trimme for dig så er det nok ca halvpris og du får det gjort hos en som kender racen og ved hvordan pelsen skal håndteres smiley

    Held og lykke med den nye hund!


  • #4   14. dec 2010 kennel Cantiah's : det var faktisk også der omkring jeg regnede med at de sku trimmes, altså hver 3 måned ca.... okay, der er måske forskel på hvordan man kan trimme dem eller hva? må da lige undersøge om der findes en opdrætter her i vores område....



  • #5   14. dec 2010 Nini: Du kan tage på et trimmekursus i spanielklubben og lære at gøre det selv, men det kræver at du også investere i lidt udstyr. Ellers synes jeg også at det med at finde en opdrætter er en rigtig god ide. Mange opdrættere vasker ikke hundene, men det kan du jo sagtens selv gøre. Nu har jeg springer spaniels og mange klipper dem bare et par gange om året, men skal de være pæne synes jeg at de skal ordnes hver 3. måned. Jeg får mine ordnet hos opdrætteren. Hun vasker ikke, men jeg giver også kun 300 kr. Og så bliver de klippet som de skal. Jeg har set rigtig mange spaniels der er blevet klippet forkert hos hundefrisøre, desværre. Jeg har set engelske springere der har fået klippet pelsen kort over det hele på ørene, det er kun welsh der må klippes sådan og jeg har set både springere og cockere der har fået klippet fanerne af! Og det tager i hvert tilfælde over et år før den pels er lang igen.

  • #6   14. dec 2010 Jeg kender desværre ikke dit område, men der må næsten være en opdrætter der kan trimme inden for rækkevide smiley

  • #7   14. dec 2010 giver de andre ret i det er vigtigt den blir klippet / trimmet på den rigtige måde ,,,nu var jeg heldig at finde en der havde speciale i cocker og et kursus vil helt sikkert være en god invistering

  • #8   14. dec 2010 Tak for svar... Ja at vaske hende kan jeg sagtens selv, men tror slet ikke jeg vil kunne finde ud af at trimme hende selv, har nemlig ik så meget tålmmodighed til sådan noget smiley

    Jeg bor i Horsens lige nu, men flytter til Hedensted (midt i mellem horsens og velje) til januar....


  • #9   14. dec 2010 og tillykke med hunden ,,sådan en cocker er verdens bedste hund smiley

  • #10   14. dec 2010 Mange tak smiley Ja hun er bare den dejligste hund... glææder mig sådan til at skulle have hende hos mig hver dag... i stedet for jeg kun ser hende når jeg er hjemme ved mine forældre... det bliver dejligt smiley

  • #11   14. dec 2010 En Cocker bør trimmes ca hver 3 mdr alt efter den pels.

    Kontakt evt www.lhs-dk.dk
    Der kan de vejlede dig i hvem og hvor, der kan trimme din hund.
    Der er en del dygtige cockertrimmere i foreningen, som har styr på spanieltrim.
    God fornøjelse.


  • #12   14. dec 2010 Du kan prøve at kontakte denne her bruger, hun bor i Vejle og skulle vist være rigtig god til at trimme :O)

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=20526

    Og hvis du skulle komme til at mangle legekammerater til din nye hund må du endelig sige til, jeg har en play-date gruppe herinde for os der bor i Horsens/vejle området. :O)


  • #13   14. dec 2010 sitta's slave: Hun har faktisk allerede kontaktet mig, og skriver lidt frem og tilbage med hende smiley

    okay, jamen det skal jeg da nok lige huske... men der går nok lidt tid før det blir til noget, da vi skal flytte i januar/feb og jeg har termin i marts... men skal nok lige huske det... har søgt venskab, så jeg har dig i gemmeren smiley


  • #14   14. dec 2010 Det var tæt på Nini, hvis du kommer til at mangle en bor jeg i Hornsyld ca. 10km fra hedensted

  • #15   14. dec 2010 kennel cantiah's: okay, det skal jeg nok huske... ja, det er jo ikke langt fra hedensted smiley

Kommentér på:
Klipning af Cocker Spaniel...

Annonce