{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.674 visninger | Oprettet:

Smertestillende resten af livet {{forumTopicSubject}}

Som nogen ved så har min lille JRT tæve et dårligt bagparti. Hun har været i behandling og til genoptræning det sidste halve år, men nu er det som om at kroppen har låst sig igen. Nu er vi lige kommet hjem fra KBH Dyrehospitel, hvor hun har fået akupunktur, det syntes hun ikke lige var den fedeste oplevelse. Men, hvem synes det er sjovt at få nåle i sig. Nu er status nok at hun skal have smertestillende af en eller anden slags resten af sit liv. Jeg vil meget gerne høre fra andre med hunde der er på smertestillende. Hvordan trives jeres hunde på det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smertestillende resten af livet
  • #2   16. dec 2010 har du prøvet hundekiropraktor? spørger jeg uden at vide lige hvad der er i vejen med din kære hund, men det har haft fantastisk effekt hos vores hund, hvor bagpartiet låste.
    Har brugt smertestillende, Metacam, men synes ikke det har haft effekt.... har virket bedre med Senior fra Boma Zeal. Det er grønlæbet musling og kan fås ved dyrlægen.


  • #3   16. dec 2010 Hun har gået til kiropraktik i 6 mdr og water walk. Hun fungere rigtig god på metacam. På længer sigt vil Grigast forslå at hun kommer over på cotison.

  • #6   16. dec 2010 vi har gode erfaringer med et naturprodukt fra VetCur - Altså ikke medicin - men urter og planter.

    Det er den der hedder ReVet (til den stivbenede)

    Vores hanhund er også i kiropraktisk behandling hos Maja Guldborg i Haslev, efter at røntgen ikke gav nogle forklaringer på hans halten. Dyrlægen var ikke 100% sikker på om der var tale om lidt gigt i albuen. Vores hund kom kort på Metacam- men det havde ingen effekt, så vi stoppede det og giver ham nu kun ReVet, og så tog vi fat i Maja Guldborg. Vi håber at behandlingen hos Maja kommer til at løse hans problem - vi har pt kun lige været til 1 behandling - så vi er i opstarten

    Vi forventer dog kun at skulle have 3 behandlinger ialt - Så må vi se.



  • #7   16. dec 2010 Jeg har en lab på 8,5 år. Hun har fået Metacam grundet HD i 2,5 år og fungerer bare rigtig godt. Hun træner fortsat A-program i DCH regi, godt nok ikke med helt så meget fart over feltet mere, men er jo heller ikke helt ung smiley

  • Lea H
    Lea H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 11
    #8   16. dec 2010 Hej.
    Jeg har haft 2 boxere der har været på bnyrebarkhormon, og ja det hjælper hurtigt men har rigtig mange bivirkninger. Kender en anden boxertæve med gigt og spondylose der har fået Metacam i 1 år og som fungerer fint på det.


  • #10   17. dec 2010 Fie har været på fast smertestillende i mange år efterhånden, jeg bruger previcox til hende, da hun ikke reagere på metacam.

    Har ingen problemer med at smide en hel eller halv pille i hunden hver morgen, ved godt mange vil aflive, men Fie og jeg har fået en hel del ekstra år sammen på grund af previcox.

    Hun bliver "skånet" i dagligdagen, forstået på den måde at hun ikke mere får lov at tonse med andre hunde i timevis, eller får lov at lave apport i timer.

    Hun går dog stadig en time i skoven hver dag, hun får lov at lege med bestemte hunde i korte tidsrum


Kommentér på:
Smertestillende resten af livet

Annonce