{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

københavn og hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg vil blot høre, om hvordan I som bor i københavn har fundet en bolig, hvor det har været tilladt at have hund? Da jeg flyttede hertil for at læse til farmaceut blev vores CHi, Speddy hos mine forældre. Nu ligger landet således, at jeg savner hans selskab, og jeg ville ønske at jeg kunne finde en blig hvor jeg havde mulighed for at have hund. Speddy bliver hos mine forældre, for det er det han kender, og min søster elsker ham. jeg tænker også, at en hvalp vil have lettere til at vænne sig til storbyen, lejligheden osv.

Jeg vil også gerne vide, hvordan I får det til at løbe rundt med lufteture osv. har hørt nogle mener at det er lettere at have to, fordi de så han underholde hinanden når man ikke er hjemme, og at de kan vænnes til at blive luftet samtidig... Jeg vil naturligvis ikke drage nogle forhastede konklusioner, da det er en stor beslutning, at anskaffe sig en hund!
Men lad mig høre, hvordan I gør, og hvordan det fungerer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  københavn og hund
  • #1   22. jan 2011 Hvor kigger du efter bolig? ... Det er da muligt at finde lejlighed hvor man må have hund smiley

• #2   22. jan 2011 Jeg bor ved KAB, der kan man have hund - men hvis du vil bo inde midt i byen er det rigtig svært at finde noget hvor man må have hund!
    Jeg går med hunden tre gange om dagen, og der bor mange andre hunde herude, så som regel møder vi nogen hun kan lege med om eftermiddagen.. Jeg har kun én hund, og det fungerer såmænd godt, nogle gange er hun alene hjemme til sent på eftermiddagen, andre er jeg hjemme omkring middag, men man kan ikke mærke forskel på hende hvor længe hun har været alene... Hun sover indtil fordøren åbnes smiley

• #3   22. jan 2011 bor alene med min... jeg ville aldrig købe nr. 2 bare for, at han skulle have selskab, så skulle det være fordi jeg havde meget tid til at aktivere to hunde. Jeg synes ikke to hunde gør tingene nemmere.
    Her hvor jeg bor på Vesterbro må man gerne have hund.

Jeg bruger mere eller mindre al min tid på hunden, og de dage hvor jeg arbejder er jeg hjemme resten af tiden.. tager altså ikke hjem fra job og så i byen om aftenen. Jeg går ca. 3 ture pr. dag sammenlagt ca 3 timer.
    Alfa omega er om du er villig til at give afkald på fester og mange andre sociale arrangementer... nu hvor du ikke bor hjemme, så er hunden helt afhængig af dig.

• #4   22. jan 2011 Der er jo altid fordele og ulemper ved at have to hunde... Kort sagt: dobbelt glæde, dobbelt arbejde.... Det er selvfølgelig en fordel at have to hunde der kan underholde hinanden, men hvis det kun er når de er alene hjemme man tænker på så synes jeg det kan være godt det samme.. langt de fleste hunde sover jo når de er alene hjemme, uanset om der er én eller to...
    Jeg synes det er super rart når vi besøger andre med hund som vores hund kan lege med... Men jeg ville aldrig selv have to samtidig, i hvert fald ikke af den slags jeg har nu.... Det ville kræve alt for meget arbejde til at jeg kunne overskue det lige pt... Måske når jeg bliver gammel og pesionist hehe..

Jeg ved ikke hvordan boligsituationen er i Kbh, men det burde da være muligt at finde et sted hvor du må have hund, hvis du søger længe nok smiley
    Held og lykke med det...

• #5   22. jan 2011 Min kæreste og Jeg boede 2 år i KBH NV i en købt andelslejlighed, hvor det var tilladt med husdyr.
    Jeg blev dog godt og grundigt træt af KBH, så vi er flyttet til Vallensbæk Strand i en villa lejlighed til leje, hvor det ikke var tilladt at holde hund. Men Jeg tog hundene med da jeg skulle snakke med udlejer, så de kunne møde dem. Hundene blev godkendt og vi kunne flytte ind. Nu skal vi så have hund nummer 3, og det har udlejer også sagt ja til.
    Så er det små hunde er mange udlejere mere large med det - En lille hund ridser jo heler ikke gulvene på samme måde som en stor hund fx (generel slidtage på en lejlighed vægter en udlejer jo højt).
    At få hund nummer 2 var det bedste vi nogensinde har gjort - De fik så uendelig glæde af hinanden! Nu er hund nummer 3 som sagt på vej, så det er spændende at se hvordan det kommer til at forløbe :o)

• #6   22. jan 2011 Jeg synes sagtens en hund kan være alene de 8-9 timer man er væk pga job.... ellers ville det jo kun være arbejdsløse, eller folk som kan have hunden med på job, som kan have hund, men så kræver det som sagt, at man ikke lader hunden være alene mere end de 8-9 timer de arbejdsdage.

• #7   22. jan 2011 2 hunde er også dobbet udgift, og begge hunde skal også have alenetid sammen med dig. Så det bør du nok lige vende en ekstra gang i hovedet inden du anskaffer en mere.
    Det bliver absolut heller ikke nemmere og finde en ny bolig senere med to hunde. Og det har man forpligtiget sig til når man har anskaffet sig dem.

Kommentér på:
københavn og hund

Annonce