{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Renlighed :-( {{forumTopicSubject}}

Nogen som har nogle gode råd? Vores snart 9 mdr rottweiler er stadig ikk renlig og synes vi har prøvet alt efterhånden. Hver nat og hver dag vi kommer hjem har han både tisset og skidt selvom han er blevet luftet tidligt om morgenen og inden vi kører. Vi har prøvet efter råd fra andre at han ikk har vand om natten og ændre hvornår han spiser men lige lidt hjælper det. Mine forældre mente det var fordi han ikk kunne lide at være alene men han gør det også sommetider alligevel selvom vi er hjemme og sammen med ham. Tit gør han det under en time efter vi er gået i seng f.eks Hvad fanden skal vi gøre? Vi skælder ham ikke ud når han har gjort noget medmindre vi tager ham i det og har trænet ham med istedet at få ros og guf når han gør det udenfor. Han bliver luftet tit hvor vi går tur med ham og hvis vi er udenfor og lave noget er han også med der. Hvad kan vi gøre for at han bliver renlig, for er meget meget træt af det efterhånden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed :-(
  • #1   25. jan 2011 Min første tanke er, at han skal ud mere ofte.
    Altså, efter hver lur, efter hvert måltid og efter hver leg...hver 2. - 3. time.
    Laver han så noget, så skal han roses, som I plejer at gøre det. Måske lidt mere enda.
    Det virker som om, at I må satrte lidt forfra og betragte ham som helt lille hvalp på det område.
    Han har brug for at forstå, at det at lave og tisse udenfor, er noget af det bedste og rareste her i verden.


  • #2   25. jan 2011 Ofte kan man forbinde urenlighed med understimulering. Du har en stor brugshund og han har behov for at arbejde og bruge hovedet. Hvor meget laver han om ugen?

  • #3   25. jan 2011 Han er ude oftere end du nævner og et eller andet sted ved han godt det er galt, for inden man har set lorten, kan man se det på ham. Det skal lige siges når mine forældre passer ham hjemme hos dem er der aldrig noget

  • #4   25. jan 2011 Siger som Vivi. Og lyder som om i ikke får fjernet lugten ordentligt og han derfor besørger igen og igen. Og så vil jeg lige nævne at det er imod dyreværnsloven at fratage hunden vandet natten over. Alle dyr skal altid have adgang til vand

  • #6   25. jan 2011 Trine K: Det står der altså ikke noget om i dyreværnsloven. der står dette:

    Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
    Det betyder ikke, at de skal have vand hele tiden.


  • #7   25. jan 2011 Jeg tænker også lidt, hvad bruger i ham til ?

    Hvordan aktiverer i ham ?

    Hvad gør dine forældre anderledes i forhold til jer ?


  • #8   25. jan 2011 Julie: Er nu ret sikker på at have læst det et sted men kan være jeg tager fejl af dyreværnsloven og forsøgdyrsloven smiley

  • #9   25. jan 2011 Hold nu kæft med sådan noget pis trine. Gulvet bliver vasket i rodalon hver gang og desuden tvivler jeg stærkt på det står nogen steder du kan da hellere ikk garanterer den altid har vand når den er alene

  • #10   25. jan 2011 Lad os fokusere på problemet. Hunden keder sig helt vildt, racen er lavet til at arbejde og for at få bugt med urenligheden er det vigtigt at hunden bruges til det den er lavet til. En hund får intet mentalt ud af at rende i haven eller gå ture, den skal bruge hjernen og arbejde.

  • #11   25. jan 2011 Nej han giver ingen tegn overhovedet han gør det bare, men du kan se på ham at han ved det er galt alligevel gør han det. De gør ikk særlig meget anderledes andet end fodre ham så han næsten triller smiley

  • #12   25. jan 2011 Hvad for nogle for hunden meningsfulde aktiviteter laver I?

    Det er interessant, at hunden kun gør det hjemme. Det udelukker sygdom, både neurologisk og fysisk.

    Hvordan er jeres forhold til hinanden?


  • #13   25. jan 2011 Peter: Hold da op en attitude. Held og lykke med det !

  • #14   25. jan 2011 Er det bestemte steder han gør det? hvis ja, så afskær disse steder for ham når han er alene. Når i er hjemme så gør disse steder til nogle i benytter, hvor er opholder jer og laver noget sammen, leger, træner spiser guffere osv.
    Har i prøvet til nat at tage ham med ind i soveværelset, så er pladsen mere trang og han kan ikke rigtig komme til at gøre noget uden i er i nærheden. Så vil han forhåbentlig enten sige til eller holde sig.


  • #15   25. jan 2011 Jeg er ikke særlig klog på Rottweiler men umidlbart tænker jeg at, besøg hos farmor og farfar er så spændene det går under kategorien Hjerne Stimulans.

    Derfor kunne jeg godt forestille mig det ville blive bedre, hvis i trænede og legede på en måde der stimulere hans hoved.
    Hvor længe hver dag dette skulle foregår og hvilken slags ved jeg desvære ikke da jeg aldrig har haft Rotter.


  • #16   25. jan 2011 Min faster og onkel har rottweiler kennel så kender ret meget til racen og hvordan den skal stimuleres..
    Hvilke ting laver i med ham? Altså går i bare hjemme eller kommer han ud og leger med andre hunde, træner osv..
    Min onkel går til politihundetræning med deres hunde og de nyder det..

    Dog skal du også lige være opmærksom på at Rottweileren er en race der ret ofte skal have ALT ind med skovle..


  • #17   25. jan 2011 Hvordan mental træner i med ham??
    Det er svært at hjælpe når man ikke ved det...


  • #18   25. jan 2011 Det er også svært at sige noget begavet, når trådstarter slet ikke byder ind.

  • #19   25. jan 2011 Haha ja CH men han er online...


    Peter er det noget der hele tiden har været sådan eller noget der er kommet for et lille stykke tid siden.
    Her tænker jeg at nogle hunde godt kan blive urenlige under perioden lømmel alder.


  • #20   25. jan 2011 Trine der står ingen steder i dyreværnsloven at hunden skal have adgang til vand 24/7.

    Bekendtgørelse af dyreværnsloven 1)

    Herved bekendtgøres dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 344 af 13. maj 2005, med de ændringer, der følger af § 22 i lov nr. 538 af 8. juni 2006 og lov nr. 530 af 6. juni 2007.

    Kapitel 1

    Generelle bestemmelser

    § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

    § 3. Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.

    Stk. 2. Stk. 1, 2. pkt., finder tilsvarende anvendelse på bindsel, tøjr og lignende indretninger.

    Stk. 3. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at dyret tilses mindst en gang om dagen. Dette gælder dog ikke fritgående dyr på græs eller lignende. Sådanne dyr skal dog tilses jævnligt.

    Stk. 4. Enhver, der erhvervsmæssigt holder dyr, skal sørge for, at dyreholdet tilses af en dyrlæge mindst én gang årligt. Justitsministeren kan undtage visse mindre husdyrbrug fra reglen i 1. pkt.

    Stk. 5. Justitsministeren kan fastsætte regler om hold af dyr på steder, hvor ejeren eller den, der fører tilsyn med dyret, ikke bor.

    § 4. Justitsministeren kan fastsætte regler om dyrs opholdsarealer og opholdsrum og om inventaret heri, herunder at opholdsrum og inventar skal godkendes, før det tages i brug.

    Stk. 2. Regler vedrørende dyr i landbruget, der ikke beror på en forpligtelse af international karakter, kan alene fastsættes efter stk. 1, når de er af mindre indgribende betydning, jf. dog § 6.

    Stk. 3. Ved fastsættelse af regler efter stk. 1 om dyr i landbruget skal der fastsættes overgangsordninger, der sikrer, at landbruget får rimelig tid til at omstille sig.

    Stk. 4. Regler om dyr i landbruget efter stk. 1 fastsættes efter forhandling med ministeren for fødevarer, landbrug og fiskeri og de organisationer, der efter justitsministerens skøn særlig berøres af reglerne.

    § 4 a. Justitsministeren kan fastsætte regler med henblik på opfyldelse af De Europæiske Fællesskabers direktiver om forsvarlig behandling af dyr og om beskyttelse af dyrs velfærd.

    Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte de regler, der er nødvendige for anvendelsen af Det Europæiske Fællesskabs forordninger om forsvarlig behandling af dyr og om dyrs velfærd.

    § 4 b. Justitsministeren kan fastsætte regler om gennemførelse af egenkontrol med dyrevelfærd i landbrugsbesætninger.

    § 5. Dyr må ikke tvangsfodres, medmindre det er påkrævet for at behandle dyret mod sygdom.

    § 6. Æglægningsbure må kun anvendes med tilladelse fra Fødevarestyrelsen. Tilladelse meddeles for indtil 5 år ad gangen.

    Stk. 2. Justitsministeren fastsætter regler om vilkårene for tilladelse og om dyrenes pasning og pleje.

    Stk. 3. Justitsministeren kan fastsætte regler om indretningen, driften og anvendelsen af andre ægproduktionssystemer end dem, der er nævnt i stk. 1 og stk. 2.

    § 7. Fødevarestyrelsen kan tilbagekalde en tilladelse til at anvende æglægningsbure ved grov eller gentagen overtrædelse af vilkårene for tilladelsen eller af regler om dyrenes pasning eller pleje.

    § 8. Afgørelser, der træffes efter § 6, stk. 1, og § 7, kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed.

    § 9. Levende dyr må ikke anvendes som mål ved øvelses- og kapskydninger.

    Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte regler om forbud mod udsætning af opdrættede dyr, der vanskeligt kan klare sig i naturen.

    § 10. Justitsministeren kan fastsætte regler om forbud mod hold af dyr, der kan frembyde fare eller skabe frygt, eller som vanskeligt kan holdes i fangenskab på dyreværnsmæssigt forsvarlig måde.

    Stk. 2. Politidirektøren kan træffe afgørelse om, at dyr, som holdes i strid med regler fastsat i medfør af stk. 1, om fornødent skal aflives.

    § 11. Justitsministeren kan fastsætte regler om behandling af hunde og katte, herunder regler om indfangning og aflivning af katte.

    Stk. 2. I det omfang der i medfør af stk. 1 er fastsat regler om, at brug af visse genstande ved behandlingen af hunde og katte er forbudt, må reklame for, salg og forsøg herpå af disse genstande ikke finde sted.

    Stk. 3. Halekuperede hunde må ikke udstilles eller på anden måde fremvises med henblik på bedømmelse af hundens ydre, dens brugsegenskaber eller færdigheder, medmindre de er kuperet i overensstemmelse med de regler, der er fastsat i medfør af § 14, stk. 3, 2. pkt.

    Stk. 4. Justitsministeren kan i ganske særlige tilfælde meddele undtagelse fra bestemmelsen i stk. 3.

    § 12. Justitsministeren kan fastsætte regler om transport af dyr og om behandling og beskyttelse af dyr i anden særlig retning.

    Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om og kan herunder forbyde anvendelse af bioteknologi, genteknologi og lignende på produktionsdyr i landbruget.



  • #21   25. jan 2011
    Peter P

    Jeg ville helt klart starte helt forfra med alene hjemme og renligheds træning, også ville jeg kastrere ham.

    Da du ikke har svaret andre med henhold til aktivering, kan jeg anbefale at du gemmer godbider i lejligheden/huset, selvfølig steder han kan komme til uden at ødelægge noget og komme til skade.
    Også ville jeg helt klart fodre ude, så når han skal have mad skal han arbejde for det. enten ved lydighedstræning eller ved at søge.

    Jeg håber det er noget du kan bruge.


  • #22   25. jan 2011 Sheila, hvor kommer kastreringen ind i billedet henne?

  • #23   25. jan 2011 En hund der får tørfoder skal have vand, og en rask hund kan godt holde sig. Der er en årsag til urenligheden . Og det er ikke at hunden drikker vand.


  • #24   25. jan 2011 Sheila: Det var også i forsøgdyrsloven fandt jeg ud af. Den er heldigvis bedre smiley Men det står jo mellem linjerne alt efter hvad dyreart man har og en hund skal altså have vand

  • #25   25. jan 2011 Trine, det kan faktisk ske, at det er i dyrets interesse IKKE at have vand tilgængeligt.
    Jeg har selv kendt et par stykker, som slet ikke kunne stoppe med at drikke når der var vand konstant til rådighed. Og det er bestemt ikke godt for den.

    Man kan ikke skære det så firkantet ud - og heldigvis for det.


  • #26   25. jan 2011 CH: Ja så det jo en anden sag men lyder ikke som tilfældet her og synes det en mærkelig måde at gøre det på

  • #27   25. jan 2011 (link fjernet)

  • #28   25. jan 2011 Brug hjernen: Gode råd men den med at binde hunden vil jeg aldrig kunne finde på. Det kan jo hurtigt gå galt

Kommentér på:
Renlighed :-(

Annonce