3.680 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
løs negl?? - dyrlæge?? løs negl?? - dyrlæge??
min chihuahua har en løs "tommel-finger" negl (ved skisme ikke lige hvad jeg ellers skal kalde den)...
den har løsnet sig på oversiden af neglen, helt inde ved roden..
er det noget jeg bør søge dyrlæge med her i aften og få fjernet?? eller kan det vente til i morgen tidlig???
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 30 Svar: 367
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Hvis den gør ondt og hænger i ville jeg køre med det samme.
- Du kan evt forbinde det stykke af benet så neglen bliver hvor den skal - men har hunden ondt skal den afsted, det er MEGET smertefuldt og unødigt at den skal lide under det natten over..
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
dog kan han finde på at ligge og slikke på det...
jeg må gerne røre/undersøge (han vil dog gerne trække poten til sig, men det gør han altid, han hader at få klippet negle også oav)
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 325
sep 2006
hvis den skal fjernes skal han i bedøvelse... ååååårh det piner mig
Men det skal jo til
og hvis det kommer dertil, får dyrlægen bud på at ordne bisserne også, nu hvor han er bedøvet
okt 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 325
Vores blev ikke bedøvet, de rev stumpen af med en tang, og det gør de for det meste hvis det er muligt selvdfølgelig. så det er ikke helt sikkert han skal bedøves, og i or med det er en lille hund kan det være de forsøger at se om det kan lade sig gøre uden bedøvelse men med smertestilende selvfølgelig. så ro på endnu
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.334
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.050
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
sep 2006
neglen skulle af, og dyrlægen havde ikke lyst til at prøve uden bedøvelse, pga neglens tilstand (knækket af HELT oppe ved tåen)...
Vi diskuterede bedøvelse osv osv.. dyrlægen ville jo gerne bare bedøve mens han var i mine arme, og jeg så kørte og hentede ham senere... men det sagde jeg jeg ikke var tryg ved...
så han fik en mild bedøvelse, så han kun lige var væk, og så kunne dyrlægen hive neglen af med fingrene.. og det blødte ikke særlig meget, så det skulle ikke engang brændes bagefter
og mens han lige var væk, så ordnede han lige hans tænder også (uden ultralyd, men bare lige skrabe det værste af med håndkraft)...
jeg har nemlig også været tilbageholdende med at få hans tænder ordnet, fordi jeg er så bange for det bedøvelse....
men han blev bedøvet cirka 8.15 og en lille time senere var han vågen og frisk igen... så frisk, at han kunne knurre af andre hunde på vejen ud
så han er en lille fighter (diva var skidt tilpas længe efter hun havde været bedøvet, da hun havde en flækket negl)
løs negl?? - dyrlæge??