3.680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

løs negl?? - dyrlæge?? løs negl?? - dyrlæge??

min chihuahua har en løs "tommel-finger" negl (ved skisme ikke lige hvad jeg ellers skal kalde den)...

den har løsnet sig på oversiden af neglen, helt inde ved roden..

er det noget jeg bør søge dyrlæge med her i aften og få fjernet?? eller kan det vente til i morgen tidlig???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løs negl?? - dyrlæge??
  • #1   27. feb 2011 Det kan sagtens vente til i morgen smiley

• #2   27. feb 2011 Det kommer an på om hunden er generet af det..

Hvis den gør ondt og hænger i ville jeg køre med det samme.
    - Du kan evt forbinde det stykke af benet så neglen bliver hvor den skal - men har hunden ondt skal den afsted, det er MEGET smertefuldt og unødigt at den skal lide under det natten over..

• #3   27. feb 2011 han virker ikke generet af det... han spiser, drikker og snuser min tæve bagi... vil gerne lege osv...

dog kan han finde på at ligge og slikke på det...

jeg må gerne røre/undersøge (han vil dog gerne trække poten til sig, men det gør han altid, han hader at få klippet negle også oav)

• #4   27. feb 2011 altså vores hund knækkede en negl i mandags, og der skulle vores tævehvalp tilfældigvis vaccineres så vi tog ham med. han fik hele poten forbundet, fik smertestillene og antibiotika, men hvis ikke det bløder kan du godt vente til imorgen. synes dog du lige skal tage forbi dyrlægen imorgen, for at få antibiotika så der ikke går infektion i skidtet - hvilket der nemt kan gøre dernede smiley :) held og lykke med stumpen.

• #5   27. feb 2011 han skal helt klart til dyrlæge i morgen, for den skal fjernes, den hænger på en lidt spøjs måde.. men genere ham heldigvis ikke, fordi den negl jo sidder så højt oppe...

hvis den skal fjernes skal han i bedøvelse... ååååårh det piner mig smiley HADER tanken om lille hund i bedøvelse....!

Men det skal jo til smiley

og hvis det kommer dertil, får dyrlægen bud på at ordne bisserne også, nu hvor han er bedøvet

• #6   27. feb 2011 han behøver ikke bedøvelse for at få den fjernet smiley
    Vores blev ikke bedøvet, de rev stumpen af med en tang, og det gør de for det meste hvis det er muligt selvdfølgelig. så det er ikke helt sikkert han skal bedøves, og i or med det er en lille hund kan det være de forsøger at se om det kan lade sig gøre uden bedøvelse men med smertestilende selvfølgelig. så ro på endnu smiley

• #7   27. feb 2011 Det med at blive bedøvet kommer helt an på hvor neglen er knækket, midt på så behøver du ikke, hvis helt nede ved tåen så gør du, men din dr. vil nok gerne bedøver alligevel da nogle hunde måske ikke er så glade for at de røre dem. Desuden skal neglen brændes når den er klippet så jeg vil råde dig til at få din hund bedøvet, jeg har lige været igennem det samme med min og jeg valgte at bedøve hende, dr. kunne arbejde i fred og jeg vidste at hun ikke ville mærke noget.

• #8   27. feb 2011 Jeg ville nok binde det ind så det ikke kan blive værre. smiley Så slipper du ihvertfald for at køre til dylle i dag. Men pas på med ikke at få noget klister på selve neglen da det jo skal af igen.

• #9   27. feb 2011 Har lige været igennem det for 10 dage siden med en af mine. Det blødte afsindigt meget og neglen sad halvt fast. Dyrlægen mente at den kunne reddes og sætte sig fast igen, så stor bandage på som skulle skiftes hver anden dag, samt pencilin til 10 dage. Nu er neglen så heldigvis vokset fint på plads igen ved neglebåndet.

• #10   28. feb 2011 jeg kørte til dyrlæge med ham i morges..

neglen skulle af, og dyrlægen havde ikke lyst til at prøve uden bedøvelse, pga neglens tilstand (knækket af HELT oppe ved tåen)...

Vi diskuterede bedøvelse osv osv.. dyrlægen ville jo gerne bare bedøve mens han var i mine arme, og jeg så kørte og hentede ham senere... men det sagde jeg jeg ikke var tryg ved...

så han fik en mild bedøvelse, så han kun lige var væk, og så kunne dyrlægen hive neglen af med fingrene.. og det blødte ikke særlig meget, så det skulle ikke engang brændes bagefter smiley

og mens han lige var væk, så ordnede han lige hans tænder også (uden ultralyd, men bare lige skrabe det værste af med håndkraft)...

jeg har nemlig også været tilbageholdende med at få hans tænder ordnet, fordi jeg er så bange for det bedøvelse....

men han blev bedøvet cirka 8.15 og en lille time senere var han vågen og frisk igen... så frisk, at han kunne knurre af andre hunde på vejen ud smiley

så han er en lille fighter (diva var skidt tilpas længe efter hun havde været bedøvet, da hun havde en flækket negl)

Kommentér på:
løs negl?? - dyrlæge??

Annonce