{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper 50.000 kr.
  • Montering af toilet 200.000 kr.
  • ophæng af 2 lamper, samle et ikea skab 100x200 cm 167.500 kr.
  • Flytte rengøring 250.000 kr.
  • Opsætning af gyngestativ og samling af sandkasse 120.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemme. Hvor længe?
  • #1   14. mar 2011 min chihuahua er alene hjemme fra kl 8 til kl 14.15 ca smiley

• #2   14. mar 2011 Inden jeg gik på barsel var vores hund (en siberian husky) alene i op til 6 timer. Som hvalp havde hun problemer, men efter vi startede forfra med alene-hjemme-træningen har der ikke været problemer. Som hvalp var hun udenfor om dagen. Nu vælger hun selv (vi har hundelem), og det styrer hun fint.

• #3   14. mar 2011 Det skifter meget. Mandag 8-13, tirsdag 8-17, onsdag 8-13, torsdag to timer, fredag 0.

Han er pomeranian på 5, og han har ingen problemer overhovedet med at være alene. Han er alene i soveværelset, inden vi går spreder vi godbidder ud på seng og gulv og tænder radioen.

• #4   14. mar 2011 Hvis ikke jeg eller min bror kommer hjem efter skole er molly alene fra halv ni til halv fem, det er dog ikke så tit der sker smiley

• #5   14. mar 2011 mine hunde kan risikere at skulle være alene op til 9 timer... Chihuahua

• #6   14. mar 2011 Det skifter da jeg nogle gange har tidligt fri fra skole, men ikke mere end 7-8 timer.

Han er en Cairn Terrier, på 1 år. Han har aldrig haft problemer med at være alene, han ligger sig som regel til at sove før jeg går.

• #7   14. mar 2011 Mellem 0 til 5 timer. Som regel tre timer. I dag er det et kvarter ;o)

Det er en malamute og en lab/schæfer =)

• #8   14. mar 2011 Min kæreste har skiftende arbejdstider, så ca. 5 gange om måneden falder vores vagter sammen, og så er hundene alene i op til 9 timer de dage. Til gengæld er de kun meget lidt alene derudover. Og som Kennel Mesmocan har vi også hundelem, og har derfor ingen dårlig samvittighed over de lange dage, de indimellem er alene.

• #9   14. mar 2011 Mine hunde er alene hjemme fra 8.15 - typisk kl. 13 smiley

• #10   14. mar 2011 Jeg har 2 Staffordshire Bull Terriere smiley

• #11   14. mar 2011 Hmm okay. Det er ikke voldsomt længe.... Min kæreste og jeg vil rigtig gerne have en hund, men den skal kunne være alene hjemme man-torsdag 8-16 og fredag 8-13 da vi har stort set ens arbejdstider. Er det for længe for en hund at være alene? Og er der evt nogle racer der bedre kan klare det end andre?

• #12   14. mar 2011 Lone: så længe hunden lærer at være alene, så kan den sagtens have en 8 timers alene dag. Man skal bare være opmærksom på, at den så ikke skal være alene igen om aftenen eller være lukket væk om natten. Jeg har været alene med Louie og arbejdet fuldtid og inkl transport var han alene 9-10 timer hver dag. Det trivedes han fint med så længe jeg sørgede for, at det var kvali-tid, når jeg så var hjemme.

• #13   14. mar 2011 Mine er alene i 7-8 timer - 1 chihuahua, 1 blandingshund og 1 Griffon Petit Brabancon. :o)

• #14   14. mar 2011 Jeg har en Mops og hun kan sagtens være alene i 10 timer når jeg er på job..
    og som Julie P skriver, så er det bare om at ha kvali tid med hunden når man så kommer hjem.. smiley

• #15   14. mar 2011 har haft skotske terrier, og efter hvalpe tiden har de kunnet være alene i op til 8 timer nogle dage, uden problmer, Men lige i hvalpe alderen blev der gnavet lidt i en karm eller 2.
    Som nogle skriver, er det nok vigtigst at I så er sammen med hunden når I er hjemme, og at de dage hvor I er længe væk der forsøger I så vidt muligt at den ikke igen senere samme dag skal være alene igen.

• #16   14. mar 2011 Leopold er typisk alene fra 7.10 - 14.30 og det klarer han fint.. Han gider knap nok hoppe ud af kurven når jeg kommer hjem.. Udover det er han så ikke særlig tit alene.. Kun hvis vi er ude og handle osv.. Ellers er han som regel med..
    Han er en fransk bulldog

• #17   14. mar 2011 Åh ja er helt med på at når vi kommer hjem skal der leges og hygges smiley Men hvad så med om natten... Hvis de har været alene en hel arbejdsdag vil de så godt sove om natten?
    @ *Engelhardt og Emma * Det er også en mops vi har lidt i tankerne smiley

• #18   14. mar 2011 zeus er aldrig alene hjemme, for jeg går hjemme :), og sidste jeg var på arbejde gfik manden hjemme så han har aldrig været alene hjemme ..

• #19   14. mar 2011 Både manden og jeg har ganske almindeligt fuldtidsarbejde. Og det betyder, at hundene nogle dage er alene i 9 timer.
    Afhængig af hvad tid manden kommer fra job, så er de alene mellem 7 og 9 timer mandag til torsdag, om fredagen i 6 timer.

Det er dcærgpinscher og en dansk svensk gårdhund.

Det kan de sagtens klare. Selvfølgelig synes jeg det er synd. Men med et almindeligt arbejde, så er det de vilkår vi lever under smiley

• #20   14. mar 2011 Ca. 8 timer om dagen smiley Har så både dag, aften og nattearbejde på skift.

• #21   14. mar 2011 MB: Præcis sådan jeg har det! Jeg synes det er synd og får frygtelig dårlig samvittighed (pt overfor min kat, snart forhåbentlig også en hund). Men med alle de hunde der er i DK må der da også være mange hunde der er alene sådan en hel almindelig arbejdsdag smiley

• #22   14. mar 2011 DKK: Jep også derfor jeg forhøre mig. Man kan læse sig til meget, men almindelige menneskers erfaringer synes jeg er meget lærerige smiley
    Kan du anbefale nogle racer? A la Mops og dens størrelse

• #23   14. mar 2011 Jeg har en fransk bulldog tæve, hun kan sagtens være alene hjemme i op til 8,5 time 4 dage om ugen og 8 timer 1 dag om ugen.
    SÅ går jeg heller ikke fra hende igen når jeg er kommet hjem fra arbejde, med mindre der er en anden hos hende.
    Hun sover til gengæld i sín kurv ved siden af sengen, jeg kan ikke nænne at lukke hende væk fra mig om natten, når hun har været alene en hel dag.
    Lige i tiden er hun ikke meget alene, min bror kigger efter hende hele formiddagen og nogle gange efter middag.

• #24   14. mar 2011 Lone:
    Jeg tror størstedelen af de hunde, som er i danmark er alene 8-9 timer om dagen. For det er langt de fleste mennesker som arbejder på fuld tid.

Og selvom jeg synes det er synd for minde hunde, så er der ingen tvivl om, at de alligevel er glade mandag morgen for at vi køre, for så kan de få ro til at sove smiley
    Men det var udelukkende derfor vi fik nr. 2 hund, for så har de hinandens selskab, når de er alene.

Også får de 3 gårure om dagen samt mental akrivering hver dag, så de lider ingen nød. Selv om jeg da synes det mest opstimale var, hvis de var langt mindre alene hjemme smiley

• #25   14. mar 2011 Og som Nathalie skriver, vi kører heller ikke fra dem igen, når vi er kommet hjem. Og de sover i soveværelset, for de skal ikke være alene om natten også.

• #27   14. mar 2011 Jeg glæder mig altis til at komme hjem til hende når jeg har fri fra arbejde, og hun er altid meget glad når jeg kommer hjem.
    Udover bare at være sammen med hende, træner jeg ½-1 time med hende om aftenen, starter til Rally på torsdag og om lørdagen går vi på to forskellige hold efter hinanden, så jeg sørger for at hun bliver stimuleret så hun er glad og velfungerende og ikke har alene hjemme problemer.

• #29   14. mar 2011 Nathalie:
    Det er det samme hjemme hos... Derfor er de også begge meget afbalanceret hunde. Selvfølgelig gør vi så også noget mere for dem i weekenden. Der går det meste af tiden på at aktivere dem.

• #30   14. mar 2011 MB: Ja præcis, så har man weekenderne hvor man selvfølgelig lægger noget mere tid i hunden.
    Jeg synes ikke man skal have det dårligt med sig selv, fordi hunden dagligt er alene i 8-9 timer, hvis blot ellers hunden fungere og er afbalanceret. Det er jo sådan vilkårene for de fleste hundeejere er, vi kan jo ikke alle gå ned i tid fordi vi har hund, men derfor skal den selvfølgelig ikke forsømmes når vi er hos den.

• #31   14. mar 2011 Nathalie:
    Jeg er helt enige.
    Og så længe folk kan sætte deres børn i institutioner i 8-9 timer om dagen, så skal vores hunde bestemt ikke klage smiley

• #32   14. mar 2011 MB
    Nej det må jeg give dig helt ret i smiley

• #33   14. mar 2011 normalt under 7 timer.. nogle gange op til 8 men jeg forsøger ikke at lade hende være alene så lang tid (eller længere)

• #34   14. mar 2011 Alene fra ca. 7.30 til 15.20. Dog afhængig af hvornår ungerne kommer hjem. Den store har et par dage i ugen til kl 12.10, så der kommer han hjem. Jeg har i gennemsnittet 1 fridag i ugen.
    Det er en Dalmatiner og han har det fint med at være alene. Han nyder at ligge i sofaen, da han ikke må det, når vi er hjemme *ggg*

• #36   14. mar 2011 Meget varierende. Mellem 0 og 16 timer. Normalt er hun med på arbejde, men ellers bliver hun bare liggende i kurven. Hun har det fint med at være alene hjemme, uanset hvor lang tid det er. Hvis hun har været med på arbejde hver dag, og det er blevet sent, foretrækker hun ofte at blive hjemme dagen efter...
    Har en AmStaff...

• #37   14. mar 2011 Har en gravhund på 5½ måned,hun er alene max 5 timer.
    Og der har aldrig været noget med hende når hun er alene,overhoved intet ødelagt.hun ligger bare og sover.

• #38   14. mar 2011 Det er meget forskelligt, mellem 2-10 timer. Jeg har skiftende arbejdstider. Har 3 stk. 2 blandinger og en labradelle, de har ingen problemer med at være alene smiley

• #39   14. mar 2011 Vores Dansk/svensk gårdhund - Pomeranian er alene:

Mandag: 8-16 tirsdag 8-11 eller 8-15:45' men mest 8-11
    Onsdag 8-16 torsdag 8-11 eller 8-15:45' men mest 8-11
    Fredag 8-11 eller 8-12:30

Og hun hygger sig når hun er hjemme smiley
    I starten var hun dog meget lidt alene hjemme, så vil forslå jer at få hende i en ferie hvor i har 2 uger til at øve alene-hjemme træning. Så hun vender sig til jer.

• #41   15. mar 2011 Førhen ca 9 timer men i dag sjællent mere end 3-4 timer og ikke hver dag.
    For mig er 10 timer max. Ellers bør man nok overveje om man skal have hund.

Kommentér på:
Alene hjemme. Hvor længe?

Annonce