{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

forventet hvalp gået i vasken {{forumTopicSubject}}

Har gået i en måned og ventet på at opdrætter skulle ringe og sige at der var en hvalp til mig i midten af maj, tæven skulle nedkomme her senest 16.marts.
hun nedkom i lørdags ved kejsersnit med en tæve og 2 hanhunde, jeg vil have en tæve og vi var desværre nr 2 i rækken. Det er dkk hunde, skotske terrier og der er nærmest ingen at finde i danmark for tiden.
Så har jeg fundet 3 tæver til salg fra "køkkenopdræt" men med stambog i DRU, men ved ikke om jeg tør, synes der er så mange advarsler herinde om den manglende opdrætter kontrol og dermed ingen kontrol med avl på linier med arvelige sygdomme.
Nogen erfaringer med det, og gerne racerelaterede erfaringer.
Eller er der nogen der kender til dkk skotte hvalpe der næsten lige er født, havde fået lov at gemme ferie til modtagelse af hvalp i maj så det ville bare passe bedst.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forventet hvalp gået i vasken
  • #1   15. mar 2011 Kik Unnder DTK´s hvalpeliste eller ring til racerepræsentanten

• #2   15. mar 2011 Hvad med at prøve i Sverige?

• #3   15. mar 2011 Der kan altså oss være andre opdrætter udenfor DKK der er fornuftige nok.. Synes du skal tage og besøge dem og følg efter med dit hjerte om det er et sted de har styr på det..

• #4   15. mar 2011 Hanne har du evt kigget i Sverige eller Tyskland, de har tit lidt flere opdrættere end vi har her i DK??? Så vil du måske alligevel kunne få din hund med FCI bog, og det er ikke dyrere at købe hund i de 2 lande end her, kun transporten der koster mere, priserne på selve hunden er ret ens smiley

• #6   15. mar 2011 Der er 3 opdrættere på hvalpelisten, men glemte da lige i farten, at det ikke skulle være lige nu smiley

• #7   15. mar 2011 Hvor er det synd for dig! det er næsten ubærligt når man nu har gået og glædet sig... har selv prøvet det og det var en skuffelse!
    Heldigvis fandt jeg en anden hvalp og hun er bare super skøn:-)

Hun er med stambog i DRU og da hun stadig er ny kan jeg ikke udtale mig om arvelige skavanker men hun kan vel dårligt få flere end de to skønne DKK hunde jeg har i forvejen, for de har godtnok deres og døje med!

• #8   15. mar 2011 ´Men tænker at selvom man tager på besøg og det er flinke folk kan man stadig ikke vide hvad der gemmer sig i avls-linierne når man bare er almen køber uden insighter viden. Og det er jo det at alle hvalpe er jo søde så man kommer jo hjem med en når man først står der med den og man reelt er på udkig efter hund.
    Har tænkt både tyskland og sverige, men kunne ikke få den opdrætter jeg så ikke fik hund fra til at anbefale mig nogen, hun ligesom ville stå inde for, men hun sagde godt nok det med at en FCI hund jo ville blive accepteret i DKK, men som hun sagde, DKK kan hjælpe i danmark hvis noget er galt, men de har ingen juridisk ret og mulighed i andre lande. men tænker selv en del på Tyskland. Opdrætter advarede lidt mod svenske hunde da der er en avls linie der som er meget gennemgående og som har fået nogle problemer de senere år.

• #9   15. mar 2011 Jeg plejer at kigge på opdrætternes hjemmesiders link til andre opdrættere.

Måske du på den måde kan finde en opdrætter, der snart skal have hvalpe. Eller ringe til dem på hvalpelisten og spørge, om de kan henvise til en, der snart skal have hvalpe.

• #10   15. mar 2011 Har set på de 3 på DKk hvalpe liste, de har stået der længe og der er kun hanhunde tilbage.
    Har gennem de sidste måneder mailet til opdrættere fra terrier klubbens liste og de der skulle have havlpe er jeg i kontakt med.
    @ Lena, machskot vil jeg kontakte, men Nobleskot har jeg været i kontakt med, hun skulle have hvalpe for 2 uger siden, men tæven absorberede dem så de blev ikke til noget, og så har hun en der er drægtig men dyrlægen har sagt at det ikke ser godt ud.
    Vores problem er også at det hele var sådan arrangeret at vi skal have hvalpen efter den 23. april, da vi er på ferie i påsken, men inden den 15-20 maj, da vi igen skal på ferie i juli og der er det meningen at hvalpen skulle med, og af hensyn til diverse vaccinationer skal den helst være 4 mindst 4 måneder til den tid, så den skal helst være født senest NU, altså er jeg ude efter hvalp født mlm 20 februar og nu.

• #11   15. mar 2011 Og her!
    http://skotskterrier.dk/

• #12   15. mar 2011 @ Marietta, tak for linket med det er en hanhund de har tilbage, desværre.

• #13   15. mar 2011 Jeg kender desværre ALT til dette - forventningens glæde der afløses af skuffelse...

I august sidste år blev vi skrevet op til en han hvalp - først gik tæven tom, og så i januar fødte hun kun en tæve smiley Opdrætter ville meget gerne sætte os i kontakt med andre der ventede hvalpe efter vores ønsker - men vi besluttede at skulle vi have rottweiler (hvilket vi skal en dag) så ska det være fra den opdrætter... Så vi venter :O)))

Den rette hvalp fra den rette opdrætter er værd at vente på smiley Jeg håber at I finder hva I søger smiley

• #14   15. mar 2011 *Michélle aka Fie *

Enig. Dog er Rottweileren kommet på observationslisten, så der er jo en risiko for, at den bliver forbudt fra 2013 smiley

• #15   15. mar 2011 @ michélle, ja ved det godt, og vi havde også virkelig gjort et forarbejde, har jo ikke været på købers marked i 10 år, fik den sidste i 2001 og hun døde desværre af kræft i januar, og vi savner både hende og hund generelt.
    Jeg havde surfet rundt og vi tog til udstilling i februar og talte med flere opdrættere hvis hunde vi var interessede i osv, men den første fik dødfødte hvalpe for 2 uger siden, og så nu den her som kun fik en tæve og hvor vi jo så var nr 2 opskrevne.
    Og ja det er værd at vente på en fra det rigtige sted, så hvis vi ikke finder hvalpe der måske ikke er annoncerede så må vi jo vente. Har hørt at fx skotter fra meget anerkendte ópdrættere aldrig bliver annoncerede da de tit har folk på venteliste, så må ringe eller maile rundt en gang til.
    Håber jeres ønske går i opfyldelse.
    hanne

• #16   16. mar 2011 http://www.skottefederationen.se/

• #17   16. mar 2011 Jeg har selv hentet hvalp 2 gange i Sverige nu uden problemer.

De kan hentes fra de er 8 uger gamle og tages med ind i Danmark blot de har 8 ugers vaccinationen, EU pas, sundhedspapir og chipmærkning.
    Og så skal opdrætter udfylde et papir fra fødevarestyrelsen som de tager med sammen med de andre papirer.

Det koster 750 kr at flytte en SKK registreret hvalp til DKK. Det er inkl. tilmelding til Dansk hunderegister.

• #18   16. mar 2011 Øv hanne. Jeg skal nok lige sende dig en pb. Det skal nok lykkes:-)

• #19   16. mar 2011 noblescot Kan du roligt kontakte

• #21   16. mar 2011 Hanne - jeg havde bestemt heller ikke fået indtryk af at I bare tog den første og bedste smiley Men ved fra mig selv at når savnet bliver for stort så tænker jeg ikke helt lige så meget over det... Og så ka det være rart at blive mindet om at det er værd at vente på den helt rigtige smiley

Vil så sige som flere andre; det er slet ikke så besværligt at hente i udlandet, og ofte er det heller ikke dyre... Vi har hentet vores miniature bull terrier i tyskland (racen er ik særlig udbredt herhjemme så vi har været nødt til at kigge udenlands) og det var ganske let :O)) Og vi har fået en hund hvis aner er gennemtjekkede :O))

Helle - det håber jeg virkelig ikke sker smiley Jeg håber og beder til at politikkerne opdager at forbuddet intet positivt bringer... Men måske det er for naivt..

• #22   16. mar 2011 Hej alle
    Er forholdsvis gammel, men helt ny på forum som HG, hvor er det dejligt med al den hjælp og støtte.

@ Monica og Michelle, tak for linket til sverige, jeg overvejer bestemt det med udlandet og holder øje derinde med hvalpelisten, Men hvis vi skal have hund på denne side af sommerferien skal det gå op med en hund der kan hentes mlm 24 april og helst 15 maj, den skal være 4 måneder i starten af juli ellers kan det ikke nå de vacc der skal til for at tage den med på ferie i udlandet.

@ Louise C og Kennel House of Hunters : Har sendt en mail til jer begge

@Lena, har skrevet mail til Gitte for at høre hvordan jeg får mere info

@Pia, er hjemmfra vant til både han og hun hunde, har altid selv haft tæver og vil hellere det end en han der strejfer hver gang der er en tæve i nabolaget der dufter dejligt, desuden er vi bare forskellige og jeg er måske tosset, men kan ikke klare de der han hunde der mener menneske ben er til parring. Har haft 3 tæver og synes at løbetiden kan håndteres, så ja derfor.

Kommentér på:
forventet hvalp gået i vasken

Annonce