Ja , hvorfor ikke ?? Ja , hvorfor ikke ??
Bertil har jo ikke haft det helt så godt efter det der med marvbenet i sidste uge.
Opkast og diarre
men så syntes jeg , at det gik lidt bedre igår og ellers handle på det idag med dyrlæge besøg
og hvad sker der så for en time siden.......
hans næse begynder at vokse på den ene side
nå nå tænker jeg , du har da stukket dig på et eller andet
kigger på ham jævnligt og nu er den altså vokset vildt meget på begge sider og han kaster vildt meget op.
så nu skal jeg til dyrlægen , har fået en akut tid her kl. 13
holder jer opdateret
gider snart ikke være hundeejer mere , vrææææææææææl
sådan startede Simmers allergi
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
Har det sammenhæng med den tråd du skrev i sidste uge (mener jeg) hvor han var helt nede og vende og kastede op?
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.719
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.851
krydser fingre for at I bare slipper med skrækken.....
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.135
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Jeg har nu været akut hos dyrlægen .....
Det gik rigtig stærkt til sidst , for han lukkede helt ved sin næse og jeg var meget bekymret for om han også ville begynde at lukke nedad til i luftvejene.
Næsenfløjene , læberne og ovenpå næsen var han vokset så meget så han lignede en Bullterrie.
Hans tandkød er ildrødt i overmunden og hans forhud er meget ødematøs og hævet. Vi ved ikke hvorfor.
Så mig ind i taxa ...... 120 -130 km i timen ind til Dr. Dyr som var klar til at modtage os.
Meget kraftig allergisk reaktion på et eller andet , højst sandsynlig insektbid eller noget plantehalløj.
Han fik et ordentlig skud steroid / prednisolon , blev lyttet på og set igennem.
Hævelsen er nu så langsomt ved at foretage sig , men jeg skal holde skarpt øje med ham og ringe til Dr. Dyr imorgen hvis det stadig ser sådan ud.
Kæmpe chock , tænker bare på , hvad der kunne være sket , hvis jeg ikke havde haft fridag idag...........
Dr. Dyr anbefaler mig , at være meget ekstra opmærksom på ham til sommer når alle insekterne og planterne kommer frem.
Jeg har nok fået mig en hund , der reagere alt alt for kraftigt på disse ting.
ØV ØV ØV , hvor er det noget l... , at være hundeejer , vil bare ikke mere , det gør alt for ondt i mit hjerte.
Nå men Bertil ligger nu og sover fint på skrivebordet og jeg sidder og prøver at få bearbejdet dette her.
Nåede desværre ikke at få taget et billede af hans ansigt , da det var på det højeste , da jeg nærmest panikkede istedet.
jul 2010
jan 2010
Ja , det har jeg også tænkt på.
'Vi bor tæt ved skov og sø og det gør at vi har da vores egen fauna i hjemmet.
Og så sent som i formiddags jagtede Bertil et lille dyr der spadserede hen over gulvet.
Så jeg hælder meget til noget insekthalløj , men som hans dyrlæge sagde ...
han reagere FOR kraftigt ift. andre hunde og derfor skal jeg være obs på den lille fyr til sommer.
skisme ikke nogen rar tanke , at han måske kan finde på at lukke i sine luftveje bare fordi han støder på et insekt
jan 2010
og fantasien er altid værre end virkeligheden , ved vi jo
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.135
jul 2010
Hehe Ulla tror jeg man næsten gør hver gang noget ubehageligt sker ;o) nok for at "trøste" sig selv med at det var godt det ikke var "værre" end det var ;o)
jul 2010
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
Det må bestemt have været en frygtelig oplevelse, hvor er det heldigt du var hjemme hos ham, tør ikke tænke på hvad der ellers kunne være sket den lille fyr !
Det er så hårdt at være hundeejer når man ender i sådanne situationer, og det er jo desværre det man må være forberedt på, selvom man nok aldrig kan forberede sig når det dukker op.
Jeg krydser fingre for det blot var en engangsforestilling fra Bertils side,så han kan komme ordentligt igennem sommeren og ikke skal plages af tilstoppede luftveje, og ikke mindst så du ikke skal plages af massevis af bekymringer for ham
Øv øv sikke en træls dag i har haft jer..
Ja , hvorfor ikke ??