{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

puha en hård dag ved doktor dyr {{forumTopicSubject}}

Igår da jeg kom hjem fra arbejde ved 11 tiden, der kom dusty lige kort ud og legede, og pludselig var han "mut", krummede ryg og så rigtig utilpas ud...

Da vi så ville tage ham op, giver han et lille "piw" idet vi tager ham op... Afsted til dyrlæge det går... Han er mat, slap og sløv, og vil ikke rigtig gå...

Dyrlægen siger det er tarm betændelse og vi får antibiotika og sådan noget hvid væske som skal beskytte slimhinderne i mave/tarm, og han skulle starte skånekost fra idag.... han fik også en klyx, så han kunne lave en pølle dyrlægen kunne se, som så normal ud...

fra vi kom hjem igår middags og resten af dagen laver han ikke andet end at sove, sove og sove... vi har ham ude enkelte gange hvor vi bære ham ud, for at han kan tisse.. og så sover han ellers igen....

Da der ingen bedring var i morges, og jeg synes han så bange ud i sine øjne, røg vi afsted til doktor dyr igen....

og så blev det "tunge skyts" (læs, det dyre skyts) ellers rullet ud...

Han fik taget en blodprøve, som viste forhøjet infektions tal...

Han fik taget røngtenbilleder af mave/ryg, som viste der var lidt afføring, men ikke noget stort/hårdt... Den kvindelige dyrlæge (som har en mindre fingre), lavede en rektal undersøgelse på ham for at se om hun kunne nå det afføring som sad der oppe og så lidt grumset ud...

Da hun fik fingeren ud, var der noget næsten sort "grums" på fingeren smiley

Så det blev valgt at han skulle have noget kontrast væske, hvorefter der skulle tages et røngtenbillede en gang hvert kvarter i et stykke tid, hvor man så vil kunne se kontrastvæskens tur igennem systemet...

Efter flere timer kunne dyrlægen konstatere at der er noget "mavesår" af en art i hans mave (kontrast væsken bliver siddende lige lidt for længe)...

Så diagnosen er mavesår og slem tarm betændelse....

Øv hvor har det været en hård dag... jeg har tudet, smilt, tudet noget mere og smilt... smilt fordi der ikke sad noget fremmedlegeme, kræft eller andet slemt... og tudet rigtig rigtig meget, fordi det er hårdt at se min lille dreng så slap, at han knap nok kan rejse sig for at tisse....

Nu køre vi på med antibiotika til 4 dage. mere af det hvide væske som beskytter slimhinderne, han skal have noget balancid for syre/base balancen i maven, han skal have skånekost i nogle dage.. og når han er færdig med antibiotika og balancid, skal han have zoolack....

Jeg har også købt noget special foder fra royal canin som hedder "fibre response", som dyrlægen anbefalede til hunde med maveproblemer...

for denne oplevelse skal for alt i verden undgåes igen.....!


Han er ikke ovenpå endnu, langt fra... han har faktisk ikke rigtig lavet andet end at ligge og sove siden igår formiddags... kun afbrudt af "de dumme mennesker"...


Min stakkels lille dreng.....!

vil i ikke nok krydse fingre for at han klare den....! D. 4 april er det 3 år siden vi mistede tascha i en forfærdentlig ulykke, vi er IKKE klar til at miste dusty endnu.....!


Kommentarer på:  puha en hård dag ved doktor dyr
Kommentér på:
puha en hård dag ved doktor dyr

Annonce