Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dog Whisperer
  • #1   24. mar 2011 bryder mig ikke om ham,

han brugte stød på en hund og der har været en video hvor du kan se han faktis fremprovokere dårlig adfærd for at rette på det...
    og alle hunde han har med at gøre kalder han dominerende eller agrassive...

han ikke bare kvæler hunde han sparker dem også...

• #2   24. mar 2011 Prøv at søge på Cesar Milan.. Der er bunkevis af tråde om ham i forvejen..

• #3   24. mar 2011 nej, ham holder jeg mig langt væk fra... han er en modbydelig mand, der absolut ikke burde have lov til at arbejde med hunde...

• #4   24. mar 2011 Hvad synes DU om ham?

• #5   24. mar 2011 Denne tråd er et meget godt eksempel på hvorfor jeg ikke kan lide den mand.

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=453133

• #6   24. mar 2011 Nu ser jeg meget de programmer, som "det er mig eller hunden" osv. bare for at se hvordan de forskellige træner hunde. Da jeg havde set de første synes jeg også han trænede på en meget underlig og anderledes måde. Hvor jeg ikke selv ville gøre de ting. Derfor jeg lige ville høre jeres mening. har godt nok ikke set et af de programmer hvor han har gjort de ting:( så det bliver jeg da lidt forarvet over må jeg sige.

• #7   24. mar 2011 alle har en mening om ham.
    nogle synes om moren og andre tager datteren....
    Han redder dog nogle hunde fra aflivning.

• #8   24. mar 2011 Kan godt se det længe siden jeg har været herinde. Der har godt nok været en del debat om ham. Det er faktisk først her for et par måneder siden jeg så det kom i tv. så er lidt bagud.

• #9   24. mar 2011 Jeg hader det, som den mand står for, hans programmer, som giver et "sukkersødt" billede af hvordan han i virkeligheden arbejder med hunde, og i det hele taget den måde han bliver beundret for sine "evner". Hvis han er hundehvisker, så kan jeg tale med hunde i deres drømme.

Jeg sammenligner lidt med "hestehvisker" Monty Roberts. Han nærmer sig trods alt hestene uden form for nævneværdig kropskontakt, og slet ikke div. redskaber eller vold, men får ved hjælp af hans kropssprog og lyde hesten til at følge ham på hestens premisser, hvilket bygger på tillid og ikke frygt!

• #11   25. mar 2011 Jeg kan slet ikke forstå den debat omkring ham, igen så er det alle de klip der vises på You Tube der gør man får en forkert opfattelse.
    At han f.eks ligger en hund ned på siden er IKKE dyrplageri, det gør de sørme selv overfor hinanden.
    Der har været så uendelig meget debat om ham herinde,jeg har endnu ikke set et afsnit hvor han mishandler en hund, og alle de link der her henvises til er blot udklip fra en større ting.

Han ved en hund er en hund og hans dyr elsker ham, han taler hundens sprog, og står ikke blot med en kiks i hånden og siger, kom nu lille ven, du må da ikke knurre, hoppe op eller lign.

Det kunne mange lære noget af her hjemme hvor vores hunde snart må mere end vores børn!!

• #12   25. mar 2011 Tjah, jeg ser nogle af hans udsendelser. Ikke alle, da der ofte osse er andet end ham i TV...
    Men det, jeg har set, synes jeg er interessant og spændende. Jeg har dog valgt at tage det hele med et gran salt og så selv vælge ud hvad jeg synes er brugbart og hvad der ikke er brugbart.

Jeg vælger dog at se hele udsendelsen og vælger som regel ikke at tage ting ud af kontekst, da det meget ofte giver et værre billede end det, der er en realitet...
    Hvis altså det giver mening...

• #15   25. mar 2011 Anne:
    Jeg kiggede det her link.
    http://www.youtube.com/watch?v=uZD_p1trwYM&feature=relmfu

Nu vil jeg gerne spørge dig, er det okay man ikke kan løfte hunden op?
    Er det okay den ikke kan gå forbi andre hunde?
    Er det okay den bider når man vil fjerne den mad?
    Er det okay det er den og ikke ejeren der sætter dagsordenen?

Man skal kunne løfte sin hund, den kan komme til skade og derved kan det blive nødvendigt.
    Den skal kunne passere andre uden at være til gene for nogen.
    Man skal kunne fjerne maden, i fald der den spiser noget den kan blive syg af.
    Hans metod er på ingen måde barsk, han klapper endda den lille hund flere gange, at hunden undviger skyldes da blot at her kom en der var stærkere end den, ingen steder kan jeg se hunden lider, den bruger bare alle sine "kneb" for at undgå at dens plads i flokken ryger.

Jeg er så måløs over for at nogen kan få dette til dyrplageri, sådan opdragede man hunde da jeg var ung, og vi havde ikke brug for forbud mod racer, vi havde ikke de store slåskampe eller lign, dengang var en hund det den er født som, en hund, og de lever nu engang bedst som hunde, ikke som mennesker, der skal have godbidder hver 10 min, det holder bare ikke.

• #16   25. mar 2011 Maj-britt
    Tror du virkelig selv på din hund forstår din opførsel som menneske??

• #18   25. mar 2011 Kennel Flindt.
    Bare fordi du opdragede hunde sådan, da du var ung, så er det ikke ensbetydende med at det er aktuelle metoder. De kloge er jo blevet SÅÅÅÅÅ meget klogere på hunde siden dengang i 1682 <i> en vis portion sarkasme og ironi er brugt i indlæget </i> Håber du forstår, at det ikke er et angreb på dig *SS*

• #19   25. mar 2011 Heino
    Det forstår jeg :o)

Men jeg forstår også at den klogskab måske ikke er så klog endda, selvom jeg er født under mallabrock hehe

• #20   25. mar 2011 Åhhhh.... Jamen når det nu har virket altid.... hvorfor så lave om på det?

Hvordan var det nu..... kvinder, børn, tyende og husdyr har man tugtet for at få dem til at makke ret.
    Det har man gjort altid, og man MÅ jo sige, at det også altid har virket.

Når det nu har det, så synes jeg da, vi skal fortsætte med det!

Så får man jo resultater på bordet, og resultater kan vi godt li'. Og så ovenikøbet samtidig med, at de tier, samtykker og bøjer sig i støvet, ikke forsøger på nogen former for rebelsked, bare erkender deres underlegne status og retter ind...

Jaaaa, sådan kan vi li' det!!

Lad os endelig komme tilbage til det, vi VED virker!

• #22   25. mar 2011 Ehh nu blev hunde så menneskelig gjort igen, hvorfor, det er en hund!!

Ja hvorfor lave om på ting der virker i hundeverden, jeg kan på ingen måde se det er blevet bedre, tværtimod, nu har vi forbudte race, hunde der ikke hører efter, hunde hos psykologer og teraupeuter.

Det er ok at lave om, men det må da snart være den tid hvor folk kan se det ikke virker ved at købe hunden med slik.

Det er ikke regeringens skyld der er forbudte race, det er vores egen skyld, hunde skal opdrages hvis de skal leve blandt mennesker og når du nu så gerne vil involvere børn, så skal de også opdrages, hvilket heller ikke mere er tilfældet!!

• #24   25. mar 2011 Vil da mene, at der er langt flere hunde i dag, end i "gamle dage"...

• #26   25. mar 2011 Maj-britt

Ja du er altid god for en debat(griner)

Her i huset er det mig der bestemmer, mine hunde går ALDRIG ud af døren før mig, de gøre ikke, de bider ikke, de hopper ikke op af folk, de kommer ikke i sengen eller på sofaen før de får lov, de har deres domaine, de kommer når man kalder, de kunne ikke drømme om at sidde og gø ved en udstilling, de er ikke bange i ringen, .
    Tværtimod får jeg altid afvide jeg har utrolig glade hunde, hunde der er opmærksom på deres ejer, hunde der har halen højt løftet, uden man skal hjælpe dem som folk gør ved en udstilling.
    Dyrlægen elsker mine hunde, han ved de ikke bider, knurre eller trækker sig, de stoler på det jeg gør er det rette.
    jeg har aldrig en usikker hund, eller en hund der ikke kan gå i snor.
    Her er jeg den der bestemmer, hundene synes det er perfekt, så kan de slappe af og skal ikke være min alarmklokke eller endet.
    Så Maj-britt hvad synes du jeg gør forkert, mine hunde er altid galde og leger, skal de så have en godbid eller?

• #27   25. mar 2011 Kennel Flindt, det var skam ikke en menneskeliggørelse, men en anskueliggørelse.

Og jo, jeg mener faktisk det er regeringens skyld, at vi har fået et forbud. Den lov blevet lavet udelukkende af populistiske grunde.

Og så tror jeg - stadig - du glemmer, at det at man ikke har lyst til at opdrage hund som Millan ikke automatisk betyder, at man er grænseløs og aldrig siger nej til sin hund, som så bliver en forvirret stakkel.
    Det undrer mig, at det statement bliver ved med at dukke op, faktisk. Det er sagt så mange gange, at det efterhånden burde være feset ind.

Der ER faktisk mellemveje mellem Millans rigide hundesyn og ofte grænseoverskridende teknikker, og så total laden stå til, uden grænser, kun med kiks.

Hvorfor lave om på ting, der virker i hundeverdenen?
    Tja... fordi man reflekterer over HVORFOR det virker, og at det går op for en, at man gerne vil have hund på en anden måde?

Og så må jeg lige sige, at når du siger du ikke kan se, det er blevet bedre, så er det OGSÅ i en tid, hvor CM er rollemodel. Og det kunne da godt hænde, at hans vinkel overført på hunde af unge førstegangsejere, kunne skabe lidt problemer. Har du overvejet det?

Det ER ikke kun Jarnved, der har været i fjernsynet har skabt mode, de sidste år - som det jo fremgår her, hvor han ofte bliver lovprist.

• #29   25. mar 2011 CM er rollemodel for nogen, ja, det er han.

Men så er der alle os andre, der er kritiske og forbeholder os retten til at sortere i de ting, vi ser.
    Og så er der jo desværre "dem, der er for dumme til at sortere".
    Det er ihvertfald det, jeg har tydet/tolket i andre CM debatter, hvor jeg netop har pointeret, at personligt vælger jeg det, jeg kan bruge og som jeg mener er <b> BEDST FOR MIN HUND </b>.
    Og så er det vel i bund og grund ligemeget hvilken type træning, du bruger, så længe hunden er glad, trives, ikke er bange osv...

• #30   25. mar 2011 Jarnved burde have en kiks mere, jeg har mødt hendes hunde, ih dog den ene er angst den anden farer rundt, jo hun er skam god.

Jo det er folks egen skyld der er hundeforbud, alt det andet er blot tuderi, hvis folk gad se deres hund faktisk ikke er et menneske men en hund, en der gnider si i ko lort, en der spiser affald, en der kaster op på gulvet, tisser hvor den kan osv, så var meget nået.
    Giv hunden lov til at forstå hvad du mener, den forstår ikke kikse sprog eller andet, den forstår kun sit eget sprog, og ved at give den det slapper hunden af, den skal ikke springe rundt for at tilgodese sin ejer, mens den slet ikke forstår hvad man vil.

Sikke noget pjat der var lige så mange hunde dengang, lige så mange racer, men folk havde bare en bedre opfattelse af det faktisk var hunde, og jeg kan dælme godt nok ikke huske små gøende bæster, eller store biske hunde i hobetal.

Hvad i gør er jeres sag, jeg har indtil dato ikke set CM mishandle nogen, og den med det halsbånd holder heller ikke, jeg har set ham bruge det en gang uden strøm, og grunden var at enten blev hunden kørt ned at store landbrugsmaskiner, eller også lærte den at holde sig væk.
    Hmm måske var det bedre den blev kørt ned?

• #31   25. mar 2011 Uhh, Hanne, du er en heltinde. GODT du kom forbi og den nappede dig i lårene, så du kunne fortælle den, hvor skabet skulle stå!

Det skal man nemlig med en schæfer, ellers overtager den magten og så bider den alle, og den bestemmer over hele hjemmet.

Man skal passe på med den slags, skal man.... Så jo tidligere man kan blæse ørene rene på den, jo bedre - så ved den nemlig hvem, der bestemmer.

GODT gået!!

(ja, sorry, sarkasmen er vel åbenlys?)

• #32   25. mar 2011 Heino, det er dælme de færreste, der ikke sortere.

Lige præcis det, som jeg og rigtig mange andre oftest har prøvet at få igennem til folk i disse diskussioner - det er ikke sort/hvidt det her.

Fordi man ikke vil hænge hunden og give den lyskespark betyder det ikke, at man ikke kan sige nej til den.

Jeg er hverken til Millan eller Jarnved. Begge er elendige rollemodeller for mig, og det meste af det, de står får er langt fra den måde, jeg forstår hunde på og ønsker at have hund på.

• #33   25. mar 2011 Præcis heino.

Man skal bruge det der virker, men man behøver ikke gøre andre til onde mennesker fordi de bruger andre metoder, man kan lære af alt, man kan tage det man kan bruge, men at menneskeliggøre en hund, det er i min verden for langt ude.

• #35   25. mar 2011 Kennel Flindt - jeg må indrømme, at jeg tror du lukker øjnene lidt ;o)

Men det er også lyksaligt at anskue sin omverden på den måde, der er så meget man bliver fri for at tage stilling til ;o)

• #36   25. mar 2011 synes sgu Hanne gjorde det helt rigtigt i den situation, hun satte hunde på plads, men igen stik den en kiks.
    Sarkasme forekommer også her.

• #37   25. mar 2011 Ch
    Læs mit indlæg længere oppe, mine hunde fungere perfekt, jeg bruger både CM metoder, men også alt muligt andet, en ting er dog sikkert i mit hjem, JEG bestemmer, længere er den bare ikke, mine hunde skal ikke være til gene for andre mennesker!!

• #39   25. mar 2011 Kennel Flindt - men det er ok at gøre andre til vattede mennesker fordi de bruger andre metoder?

Ja, for søren da, vi gør alle det, som vi finder bedst for vores hund. Men skam over den, som ikke vil åbne øjnene overfor andre vinkler end deres egen og tage stilling til det.

Det kunne jo være, at der faktisk var noget, der var bedre for hunden end den gammelkendte praksis?
    En justering her og der, til fordel for hunden?

Selvom det da helt sikkert at lettere og mere komfortabelt at gøre som man plejer, ingen tvivl om det.
    Og så længe hundene ikke protesterer - så går det jo nok.

• #41   25. mar 2011 Kennel Flindt - ja naturligvis fungerer CM's metoder.

Det betyder dog ikke at de kan anbefales. Jvf. min anskueliggørelse lidt tidligere.

• #42   25. mar 2011 Maj-britt

Er du hund eller menneske?

Jeg bruger det der fungere Ch, alt andet ville for mig være åbenlyst dumt, jeg bruger ikke vold mod mine dyr, men de skal høre efter, og virker kiks ikke, så må man bruge andre midler, en hund skal kunne være sammen med mennesker uden man skal være nervøs for den, både for hundens skyld og også for vores egen.

• #43   25. mar 2011 Hov - hvem har skrevet at schæferen skulle have en kiks for at bide?

Det virker helt neurotisk det der... ENTEN skriger man af hunde, eller også giver man en kiks..

Kennel Flindt, læser du overhovedet hvad andre skriver? Jeg ved du sjældent svarer på spørgsmål, men nu kommer jeg i tvivl om, hvorvidt du læser andres indlæg?

• #44   25. mar 2011 griner lidt.
    jeps, hunden kommer blæsende og bider dig, hvorpå du vender dig og siger " Fyha, det må du ikke, her, tag en kiks og vær sød!!!"
    Nej, sorry, kunne ikke lade være.

*CH*
    Som vi osse diskuterede i den andne tråd, så ja, man skal sortere, men der var jo en, der mente, at ikke alle kunne finde ud af at sortere og det mente vedkommende var legitim grund til at skulle advare mod CM. Underforstået ( i min verden) at bare fordi man ikke er mod CM og hans metoder, så er man dum og kan man ikke sortere og bruge andre metoder end hans, så er man dum.
    Men ja, det er ikke sort/hvidt, det her, hvilket jeg OSSE pointerede i den anden tråd, vi diskuterede i. Der brugte jeg udtrykket "gråzone".
    I bund og grund, så tror jeg at vi er enige i mange ting, når det kommer til stykket alligevel *SS*

• #45   25. mar 2011 Kennel Flindt - er din hund end hund eller en høne?

• #46   25. mar 2011 Ch.
    Der stod ironi forekommer også her, måske skulle du læse.

• #47   25. mar 2011 Heino, ja for det er jo lige det, jeg gør, når en hund bider...

Ja, sorry, men den ER bare ikke rigtig sjovt mere... den analogi der er udtærsket og trættende...

Jeg har ikke kaldt nogen dum. Jeg har ikke set andre, kalde nogen dumme fordi de bruger CM som guru.

• #48   25. mar 2011 Skrevet: 25-03-2011 09:19:07 Slet indlæg

synes sgu Hanne gjorde det helt rigtigt i den situation, hun satte hunde på plads, men igen stik den en kiks.
    Sarkasme forekommer også her.

hov det var sådan der stod i det indlæg CH

• #50   25. mar 2011 Hanne.

Ja løb for livet hihi
    Intet andet hjælper, jeg havde gjort præcis det samme som dig, jeg havde sat hunden på plads, jeg vil ikke finde mig i en hund der bider, længere er den vel ikke.

• #51   25. mar 2011 lol nej mine hunde er skam hunde ikke høns, du er velkommen fordi, så du kan se de ikke lægger æg

• #52   25. mar 2011 Muligr Maj-britt men kan vi så ikke holde os til hunde og ikke blande mennesker ind i debatten som sådan, altså sammenligne dem

• #53   25. mar 2011 Hanne, i princippet kan det jo være dig ligegyldigt...

Men bevares - jeg ville gøre alt jeg kunne for at få hunden fra mig - og det samme hvis det var min hund. Herunder slag og spark. Og ja, det mener jeg.

Men bagefter tror jeg ikke du skal regne med, at du ville se mig prale af, hvor god jeg var til at sætte den hund på plads, og insinuerer, at hvis det nu var mig, og jeg lige havde haft fat i den fra starten, så ville den ingen problemer have.

Det er måske et newsflash for nogen, men det er de færreste, der har evnen til at opdrager en schæfer hårdt uden den bliver tosset i hovedet - og bider. Nogen kan. Men de fleste kan ikke.
    DERFOR oplever vi bidende schæfere.

Schæfere, der er opdraget for blødt bliver trækkende, ustyrlige, måske stressede og med meget uro - men ikke aggressive.

• #54   25. mar 2011 Hmm Ch
    Jeg har opdrættet Schæfer, har haft to stk som securitasvagthunde, så fortæl mig lidt mere om racen , vil du?

• #56   25. mar 2011 Uhh, Kennel Flindt, med DE meritter, SÅ bøjer jeg mig i støvet og bukker dybt.....

Og jo, sørme om ikke sarkasmen også er dukket op her.

• #57   25. mar 2011 Maj-Britt - jeg giver dig helt ret.

For det er lige præcis det, at hele den snak om lederskab og magt kommer af - menneskeliggørelse.

Man anskuer hundes motiver som man gør med menneskers - og andre primaters, i øvrigt - og overfører disse helt logiske motiver til dem.

Men det er MENNESKET, der er den magtliderlige i dyreverden. Hvilket da vist også fremgår?
    Mon ikke verden have set anderledes ud, hvis hunde - og andre dyr - havde den slags motiver.

Vi er trods alt en smule skrøbelige.

• #58   25. mar 2011 hihi.
    Det er altså min sofa og min seng, det er mine hundes kurve og tæpper, og sådan vil det altid være her, jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har set en hund købe seng hos jysk, netop fordi den ønskede sig sådan en, men igen, jeg er super super glad for mine hunde kan leve et liv som hunde og ikke som små børn, det er de nemlig stadig ikke,.

• #59   25. mar 2011 *CH*
    Hvordna vil du tolke flg sætning:
    <b> hvad så med dem, der ikke kan sortere skidt fra kanel?</b>
    Det kan godt være, der bare er mig, men den tolker jeg som om at de, der ikke kan sortere skidt fra kanel, er dumme...
    Derudover, så var det med hundebid nu ikke fordi den skulle kommenteres på, altså det, jeg skrev, mere en tanke, jeg lige gjorde mig og så billedet i hovedet. Kunne ikke lade være at skrive det ned, for synes det så komisk ud for mit indre blik *SS*

Men jeg kan da godt se, at DKK træning er blevet MEGET anderledes end da jeg gik der for 10 år siden. Der var det nemlig den der med at hunden må ikke gå ud af døren først, hunden må ikke spise før mennesker og hunden skal lære at det er mennesket, der er leder i huset.
    Men gad vide hvad der har gjort at DKK har ændret så meget holdning siden jeg gik til træning dengang?? Gad vide om politiets hunde osse lærer, at deres fører er deres ligeværdige/samarbejdspartner??
    For det med at være samarbejdspartner, kan det ikke osse sammelignes lidt med at være en forlænget arm??

• #60   25. mar 2011 Hanne.
    frem med en kiks, så går det nok, stik den en seng og en sofa og sæt dig så på gulvet, giv den dit tv, og din aftensmad, og lad døren stå åben, du kan evt selv sove i bilen, hvis en af hundene ikke lige kører i den, ellers, ja så søg ly hos en nabo uden hund.

Jup ironi.

• #63   25. mar 2011 Heino, det hele ville gå meget bedre, hvis alle lod være med at tolke så meget og tillægge ord, som kommer fra læserens hoved og ikke skriverens.

Hvad angår politiets hunde så er det sådan, at de vel for 90 % vedkommende kører træningen positivt. Men eftersom at DE som de eneste IKKE må lave fejl, så må man accepterer - og det gør jeg også - at sikkerheden i arbejdet bliver nødt til at blive understøttet af positiv straf.

Men jeg kan ikke komme i tanker om andre, der har det behov?

En hund og et menneske kan aldrig blive ligeværdige samarbejdspartnere, men en tjenestehund og dens fører er nok dem, der kommer tættest på.

Ja, når man træner udelukkende positivt, så koster det på sikkerhed i øvelser. Hvor man får 90% med positiv straf, så får man måske 80% uden.
    Og det vil sige, at der skal arbejdes noget mere for det samme resultat.

• #64   25. mar 2011 Nå ja, så var der nogen, kaldt andre dumme, my bad ;o)

• #65   25. mar 2011 Kennel flindts skriver..
    <i> jeg bruger ikke vold mod mine dyr, men de skal høre efter, og virker kiks ikke, så må man bruge andre midler </i>

Tør man overhovedet spørge hvad de metoder er når du er CM tilhænger smiley

Mht halsbåndet, hvordan HULEN ved du at det er det samme halsbånd på både mand og hund?
    Du glemmer vist at alt i klippet sammen i sådan en udsendelse, du tror vel ikke selv på at de viser ting der kan sætte ham i dårligt lys med beviser?

Og Hanne.. NØJ du må ha dårlig karma sådan som alle naboernes hunde bider dig.. Først en rotte og nu en schæffer også... Damn!

• #66   25. mar 2011 hov hov hvor står der mine hunde er robotter?

At din Dalton var det, må dælme stå for din egne regning.
    Jeg har aldrig nogen sinde slået på mine hunde, gad vide hvor du får det fra.

Det der indlæg skulle du nok have læst igennem før du sendte det, ser du selv om mine hunde lystre laver de skam også ballade, der stod ingen steder de havde en tænd og sluk knap i ryggen, men jeg skla da gerne tejkke hvis ønskes.

Jeg har ved gud aldrig set CM slå en hund , og ej heller set ham bruge vold som mange mener, han bruger hundens sprog, men jeg må da hellere lige finde olien frem og smører mine robotter, der iøvrigt lige nu har rullet ti meter toiletpapir ud, for at se hvor meget det kan fylde.

• #67   25. mar 2011 Jeg tror også, at Kennel Flindt glemmer, at strøm NETOP føles som små vibrationer, når der ikke er skruet op for skidtet ;o)

Det er de færreste voksne mænd, der synes det er sjovt at prøve et strømhalsbånd på deres egen arm, hvor andre end dem selv har fjernbetjeningen.

Jeg har hørt en herlig historie fra et kursus, hvor kursisterne fik at vide, at de skulle se underviseren i øjnene hele tiden. Når blikket veg, så fik vedkommende et rap.

Det er en fin øvelse - det giver en god fornemmelse, hvordan det er at være hund, når den kan forvente en straf for at gøre noget forkert.

Det forskellen måske er, at vi mennesker kan med ord få at vide, hvad vi skal, det kan hunde ikke. Så de må gætte - og gætter de forkert fordi føreren ikke er tydelig, så koster det.

Fortsæt selv tankerækken....

• #68   25. mar 2011 Er det ikke vold at få en hund til at besvime ved at kvæle den langsomt?
    Er det ikke vold at sparke mange hunde i lysken for at dæmpe dem?

Men okay nej er det vel ikke.. Men hvad så med den "psykiske terror" han kører?
    Sorry men den mand overser ALLE dæmpede signaler de hunde kommer med, og så vader han hen over deres grænser som han lyster.. For det virker jo.. Så det i orden..

• #69   25. mar 2011 Henriette.
    jamen jeg tager 2 stk pigtråd, dette binder jeg om benene på dem og så hører de fter.

det er utroligt hvad folk kan få ud af at hive ting ud af en kontekst her.LOL.
    Jeg bruger skam stemmen, jeg viser min hund hvad jeg ønsker, jeg råber aldrig af dem, og jeg stikker dem ikke godbiddder for at lokke dem.
    Vil jeg have min hund skal tie og ikke stå og gø af andre, stiller jeg mig op foran den, det virker, og helt uden kiks, den er sgutte bange, halen er højt løftet og den glor blot på mig, men det stopper med at gø, uhh jeg er sgu ond.

• #71   25. mar 2011 Kennel Flindt - han bruger ikke hundesprog, han bruger en kombination af menneskesprog og hønsesprog.

Og nå ja - afklemning af carotis er ikke slag, men helt ærligt - jeg tror det er ret meget sundere med slag.

• #72   25. mar 2011 Han SPARKER ikke hunden, se da serien ordentlig før man udtaler sig, han bruger foden, den sætter han ind foran hunden, eller giver den et puf, jeg har aldrig set en hund der lå på jorden hvor den vred sig i smerte efter spark, kom nu ind i kampen og tag debatten på en ordentlig måde.

• #73   25. mar 2011 Ch
    I den udsendelse hvor han bruger det halsbånd, handler det om at hunden enten bliver slået ihjel af store maskiner, eller hurtigt lære de er farlige, jeg havde vlagt livet for min hund, men det er nok bare mig:o)

• #74   25. mar 2011 Kennel Flindt - jeg tror DU skal se serien lidt mere.

Han sparker hundene i lysken - ofte for at igangsætte en konflikt, så han kan vise hvordan man stopper den - eller hvor FARLIG hunden er, så han kan vise hvor stor en mand han er, når han lader den dingle i luften....

Og bagefter er den så fint ude af "Red Zone", calm and submissive..... og halvdød.

• #75   25. mar 2011 Kennel Flindt
    Nej, han slår dem måske, men han sparker dem i maven - er det bedre ???

• #77   25. mar 2011 Kennel Flindt - ja for det er da den ENESTE måde at undgå at hunden bliver kørt ned af store maskiner...

Jeg har set et glimrende og inspirerende klip af en schæferhund der jagede en kat.
    Et klip, der i den grad inspirerer mig til at holde mig langt væk fra strømhalsbånd.

Dygtig mand, det er han. Meget dygtig.

• #78   25. mar 2011 Kennel Flindt..
    Prøv at kigge på filmen igen.. Det er ikke kun een hund.. Men mange! Hvorfor er det lyske spark/puf kald det hvad du vil nødvendigt? Hvad med at læse hunden?

På et tidspunkt står en hund og knurrer, dæmper ham.. Han står med en toiletbørste ned foran hundens ansigt, og uden den gør NOGET som helst, får den et lyskespark for at få den til at reagere så han kan vise at børsten beskytter ham..
    Hvordan og hvor i din verden er det i orden???

Hanne..
    Er sådan set ligeglad om det så var din brors.. Men du blir bidt ret tit, måske du selv overser en masse signaler..

Men det er det typiske for CM tilhængere man ser i den her tråd.. De skal ikke komme med nogle saglige argumenter for hvorfor hans metoder er i orden, et <b> "det virker jo" </b> er nok.. Hvor imod de skal ha 20000 hårde beviser der er optaget på film, for at tingene ikke er i orden.. For ellers så <i> virker de jo </i>

• #79   25. mar 2011 Nå ja, lad mig tage det næste argument på forhånd:

"nå ja, men han siger, at han bruger det, folk har i hjemmet"

GODT så...

Bum, bum... Vi har en kølle, Millan, vil du lige vise os, hvordan vi bruger den på hunden, så den kan rette ind og blive calm and submissive?

• #81   25. mar 2011 Og mht med den hund med halsbåndet, og at han reddede dens liv..
    Hmm hvad blev der af indhegning? Hundegård? Snor på hunden?
    Ja den skulle beskytte gården, så den var nødt til at være fri.. I know I know..

Men kunne det tænkes man overlevede uden den så fine beskyttelse i lad os sige 1½ time om dagen, hvor man så havde den i snor, lærte den at lade maskinerne være på en mere human måde, og imens fik nogle ordnet hvad de skulle med de maskiner?
    Men nej for lad os ordne problemet på 2 timer, en helvedes masse stød og så er alt jo godt smiley

DEJLIGT at ha en hund der frygter maskinerne fordi de gør AV, i stedet for en der respekterer at man ikke behøver at være i nærheden af maskinerne, at det er fint de er der..
    I see.. Super smart!

• #82   25. mar 2011 Det lyder virkelig som om nogle her i tråden fuldstændig har misforstået hvad den såkaldte positive træning drejer sig om...

Fortalere for den træningsform udtaler faktisk, at der netop skal sættes grænser for en hund - det behøver bare ikke ske ved at rykke hunden i kinderne eller med store armbevægelser. Hvis det er korrekt indlært, vil et simpelt "nej" være nok.

• #83   25. mar 2011 ok, så er jeg en anelse klogere. Politiets hunde er noget nær det eneste, der kan siges at være ligeværdige partnere med mennesket.

Men hvem er det så lige, der har sørget for at DKK trænere den dag i dag er gået bort fra de "oldnordiske" metoder, de brugte for 10 år siden?? Hvem har bestemt at hunden ikke er et flokdyr, der skal ledes, hvem har bestemt at hunden skal lære at det er mennesket, der er lederen i flokken.
    Hvem har sørget for at træningen i dag ikke går ud på at hunden ikke må spise for mennesket, ikke må gå ud af døren før den får lov??

Det var bl.a disse ting, jeg blev indoktrineret til træning, men det er åbenbart oldnordiske metoder i dag.

Så kan jeg bestemt godt se, at jeg skal kraftigt genoverveje om vi overhovedet skal have en hund mere, for jeg har tydeligvis ikke forstand på at opdrage en hund, når jeg ikke må bruge de metoder, jeg har lært af en certificeret DKK træner.
    Og nej, jeg prøver ikke at piske en stemning op og prøver heller ikke at være efter DKK på nogen måde. Jeg synes bare det er vigtigt at pointere, at jeg HAR været gennem DKK hvalpetræningsforløb og begyndte på agility for 10 år siden ved DKK.

Jeg er efterhånden ved at være godt og grundigt forvirret over hundeverdenen og synes næsten ikke det er "besværet" værd at indsamle viden, for uanset hvad man gør, så er det forkert i nogens øjne....

• #84   25. mar 2011 CH

Nu spurgte jeg dig før om du ikke vil være sød at oplyse mig om din race og opdragelse, da Hanne jo var helt forkert på den, det sparng du let hen over ved at være ironisk?
    jeg vil da bare vide om de hunde jeg har avlet, som bla arbejde i militæret, politiet og Securitas var fuldkommen ødelagt, og så vil jeg rigtig gerne vide hvad du ville have gjort ved en Schæfer der bed dig, og om du ville have holdt mund med det bagefter?

Ja vi brugte ikke hundekisk i vores opdragelse af disse hunde, det gjorde militæret og Politiet heller ikke, det gjorde vi heller ikke med vores vagthunde, men tænk, de var sgu glade alligevel

• #85   25. mar 2011 Hanne..
    Tja ved ikke hvor meget forstand jeg har.. Men da i hvert fald nok til at hvis jeg var i dine sko, ville jeg kigge på om jeg selv gjorde noget forkert i forhold til andres hunde, når de har så kraftig en reaktion på mig..

• #86   25. mar 2011 Heino.
    Det bedste du kan gøre, er at se hvad der virker for dig og din hund, det er jer der skal leve sammen, ikke alle andre, hvad en DKK træner, eller sofie lotte Louise mener, er helt uvedkomment, gør som du kan se virker bedst hos dig:o)

• #87   25. mar 2011 Det her handler ikke om maskiner:

http://www.youtube.com/watch?v=bi3ve9sWslI&feature=related

men er det med katten og noget forbandet svineri.

• #88   25. mar 2011 Hanne.
    Du skal holde op med at være agressiv mod de stakkels hunde, det ender med de æder dig med hud og hår, Griner.

Nogen har vist slet ikke læst dit indlæg ordentlig:o)

• #89   25. mar 2011 Heino..
    Har du prøvet at kigge dig omkring? Har du set hvor meget nyt man lærer i løbet af 10år? Vi er væsentlig længere med pc'er, tlf'er, osv osv.. Fordi man lærer nye ting..
    Kunne det tænkes det var det samme indenfor hundetræning?

Nu har jeg selv trænet under en træner som brugte de gamle metoder før i tiden.. Og ved du hvad.. Hun er ikke bange for at stå ved at hun var DUM dengang! Men som hun siger.. Det var sådan man lærte det..

I stedet for at blive ved med at hænge dig i hvad du lærte for 10år siden gennem DKK; for det er jo VIGTIGT at vi ved det var gennem DKK, så glæd dig dog over hvor meget DKK har viderudviklet sig og deres trænere smiley

• #90   25. mar 2011 Kennel
    Ja, det mente jeg osse inderst inde, men problemet er jo, at kommer man til at sige, at man bruger Cm metoder, så er man pr. automatik dyremishandler, som jeg kan se det herinde...
    Og det vil jeg ikke have siddende på mig...

• #91   25. mar 2011 Kennel Flindt - nej. Jeg gider ikke at gå ind i en racedebat med dig.

Men ja, Du og Hanne er forkert på den - det fremgår ret tydeligt, at det er en del år siden, du har avlet schæfere og måske er du ikke helt opdateret?

Opdateret er du heller ikke på, hvordan politiet og militæret motiverer deres hunde.

De BRUGER nemlig positiv forstærkning med både godbider og legetøj. Og det gør de, fordi det virker bedre end at træne uden. Ganske enkelt.

• #93   25. mar 2011 Hanne..
    Nej det var jeg ikke.. Men stadigvæk..
    Ind imellem ville det være klogt at kigge indaf og ikke kun ud af smiley

• #95   25. mar 2011 Henriette
    Jamen HVEM har bestemt at de metoder var oldnordiske??? De komemr der ikke svar på. Hvem har fundet ud af at det var skadeligt for hunden at blive opdraget på den måde??
    Min eks mand, der i dag har den hund, jeg gik til træning med, han kan ikke styre den og den lystrer ham ikke længere, så den skal aflives om et par dage ( hans valg). Hvorfor lystrer den ham ikke?? Fordi han ikke har gidet at træne med den og videreføre det, jeg startede med i sin tid.

• #97   25. mar 2011 Jeg bliver egentlig lidt nysgerrig.

For det er de færreste nu, der opdrager/træner deres hunde uden forstærkere som legetøj eller godbidder.

Kennel Flindt, kunne du ikke lige smide en video ind, hvor vi kan se, hvordan hundene reagerer på dine kommandoer?

Jeg tror ikke jeg har set et klip af den type før, og det vil jeg rigtig gerne.

• #98   25. mar 2011 LOL Ch den kom du sgu for nemt ud over:o)

Nej der er ikke forskel på idag og dengang, kan betro dig jeg stadig har den samme kontakt, men vil da inderligt gerne se din forklaring, men den kan jeg så ikke få.
    Heino.
    Jeg kunne ikke drømme om at hænge folk op på deres opdragelse, SÅ LÆNGE deres hund ikke er til gene for andre, så føl du dig tryk i det du gør og ignorer de ting der iøvrigt siges på hønsesprog, hundesprog og andet, sådan lever vi her.

• #99   25. mar 2011 Maiken..
    Tror nu godt Flindt kan finde en bog, og nok også mange, der bekræfter hendes teorier..
    Desværre blir bøger jo ikke slettet fra hylderne når man finder metoderne forældet..

Men tænk at skulle søge viden selv, og endda i nyere skrifter.. Det farligt!

• #100   25. mar 2011 Heino, det er der ikke nogen der bestemmer.

Det er en ganske naturlig udvikling der sker, efterhånden som det videnskaben hitter ud af forplanter sig i befolkningen.

Befolkningen er oftest to generationer efter videnskaben.

• #101   25. mar 2011 ja Maj-britt det har han, ellers lå han der ikke og han forlader sengen når jeg ber ham gøre det ...
    Som jeg skrev tidligere så går de kun i seng eller sofa hvis de får lov.

• #103   25. mar 2011 Arj, nu må du sgu holde, Kennel Flindt.

Dette er ikke noget jeg tror, det er noget jeg VED, fordi jeg har en træningskammerat/træner, der i årevis har undervist på politiets hundeskole i Farum.
    Og kender nogle stykker på Karup Flyvestations hundeskole.....

Den der kan du sgu ikke lige få igennem, Flindt.... ;o)

• #104   25. mar 2011 Heino..
    Så du skal simpelthen ha et konkret navn for at du tror på at folk har ret i de nye opdagelser?
    Fint så giv et navn på HVEM der siger de nye metoder IKKE er bedre?

Mht din tidligere hund.. Det kunne jo så også være at det er manglende træning generelt der har gjort det, og ikke blot fordi din eks ikke bruger de old nordiske metoder som du selv gik i gang med..

En under stimuleret hund er noget nær det værste du kan komme i nærheden af!

• #106   25. mar 2011 Maiken.
    Du er fuldkommen galt på den, jeg bruger ikke straf, jeg ved ikke hvor du har det fra, og nej jeg ser intet positivt i at mine hunde kun lystre når jeg står med 8 kilo hakket oksekød, det kalder jeg ikke en opdraget hund, det kalder jeg, jeg gør hvad det apsser mig til slagteren åbner.

• #107   25. mar 2011 Flindt - nå nej du kunne ikke drømme om at hænge folk op på deres opdragelse - undtaget lidt dem, der ikke er til CM, altså..

Men der skal jo altid være en undtagelse, der bekræfter reglen... Ligesom den med sengen ;o)

• #108   25. mar 2011 De går kun i sengen hvis de har fået lov..
    Men han har en åben tilladelse til at være der..

Den metode vil jeg gerne vide hvordan du har lært ham.. For det er første hund jeg har hørt om som ved hvordan en åben tilladelse fungerer..

Kunne det tænkes at han går derop fordi det må man jo gerne, så jeg skal ikke vente på lov.. Så længe jeg går ned når mor siger det....

• #110   25. mar 2011 Hmm sjovt..
    NU var jeg til VM i IPO for rotter sidste år..

Der var sgu ingen godbider på banen? Og det trods jeg VED at minimum 2 af de danske hunde er trænet op med klikker..
    Hmm hvordan er det nu med klikker.. Man klikker og så bellønner man.. Enten i form af godbid eller legetøj..

Hvordan helvede kan man så vinde sølv i VM uden godbider på banen.. NÅÅÅ måske fordi en hund ikke forventer den godbid altid, men ELSKER at arbejde sammen med sin fører.................

• #113   25. mar 2011 Maj-britt
    nej det må de ikke, og ja den ene har lært den anden at gø og når det sker, går jeg i haven OG stiller mig foran min hund, så holder den mund, den får IKKE et kilo kød, den får ros og så går jeg igen.

Isac ligger i sengen når han får lov, dette sker på følgende måde: Jeg åbner døren og siger værsgo, Isac går så i sengen hvis han ønsker det, men INGEN af de andre går der op uden samme tilladelse, er der mere du gerne vil vide?

• #114   25. mar 2011 Ja, hvis man tror, at brug af godbidder eller legetøj betyder, at hunden ikke kan udføre en opgave uden at have sådan en for an næsen, så er det fordi man ikke har forstået hvordan man træner med den slags.

Kennel Flindt - jeg vil eddergerne se en video - kan du ikke lige finde et klip med lidt basal lydighed?

• #116   25. mar 2011 Maj-britt..
    Nej nej det kan ikke passe... For de gør det jo kun for at få godbiden..
    For de venter på at slagteren åbner jo...

• #117   25. mar 2011 ja Maj-britt
    jeg bruger den del jeg kan se virker, så jeg har købt 17 stødhalsbånd, 4 pighalsbånd og sparket dem hen af gulvet, her efter tækte jeg det nok var super om de stod i regnen i to dage, fik tørfoder på 3 dagen og så lidt hundekastning bagefter, SÅ lystre de sgu.
    For fanden da, jeg bruger den del der virker her, om de kaldes CM metoder eller andet er mig ligegyldigt.

Jeg bruger også kiks, men ALDRIG i træning, kun som hygge., hov det skulle du ikke have vist øv

• #119   25. mar 2011 Kennel Flint
    Hvordan tror du at det føles pludseligt at få en hæl sparket/dunket ind i maven/bugen - fuldstændig uventet og uden varsel, uden at du har gjort en disse forkert - ene alene for at provokere en reaktion hos hunden.
    Du kan ikke slå det hen med puf !

Måske du vil svare på det spørgsmål, når nu du ikke vil svare på det andet !

• #120   25. mar 2011 CH
    Stadig du forsøger at sno dig uden om de ting jeg spørger ind til, til trods for jeg gør det pænt, hvilket jo blot viser mig, at du ikke kan besvare mit spørgsmål.

Maj-britt, kan du ikke læse???

• #121   25. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *

Hmm, jeg har lært at man skal være leder på den måde, at det er dig der tager balladen hvis der opstår noget. Det er dig der er beskytteren. Således at din ved at den ikke skal være på vagt. Og at DU vil forsvarer jer hvis det er nødvendigt. JEG har lært, at ved din hund det, så har du en mere afslappet hund.??

Er det helt forkert???

• #122   25. mar 2011 Nu er jeg nødt til at spørge???

Hunden stammer fra ulven, ikk`? Naturligvis er det laaaaaangt ude, i know, men alligevel.
    Hvor har hunden sine instinkter fra?? Noget medfødt eller tillært?? I en ulveflok er der en leder, der bestemmer hvordan de andre skal opføre sig.
    Hunden har vel behov for en leder, har den ikke?? En leder, der roser den og giver den belønninger, når den gør noget godt?? Hvis dette er tilfældet, så må mennesket være hundens leder og det er lederen, der bestemmer "hvor skabet skal stå".
    <b> NATURLIGVIS </b> skal en hund ikke have tæsk osv. Den skal opdrages af ejeren på en måde, som ejeren er tryg ved og som ejeren kan se fungerer.
    Jeg siger ikke at målet helliger midlet, men hvis CM´s metoder virker for nogen og de får den hund, de drømmer om, er det så ikke de vigtigste?? Og der tænker jeg på en rolig og harmonisk, velfungerende hund.

Og jeg siger ikke, at jeg vil have et navn at gå efter, men mere hvornår man opdagede, at man havde taget fejl gennem generationers træning af sine hunde?? For ja, naturligvis udvikler verden sig og vi skal med. Men skal man nødvendigvis hoppe med på den første og bedste bølge af nymodens træning - bare fordi det virker på enkelte hunde.
    Man ser jo som regel kun solstråle historierne.... osse ved CM og alle de andre hundeopdragelses programmer, der verserer....

• #125   25. mar 2011 Maj-britt..
    Det forstår jeg virkelig ikke smiley

En ting der lige slog mig.. Det ret vildt at dem der råber højest i den her tråd om at CM's metoder er i orden, er folk med små hunde smiley
    Skræmmende at tænke på, at man mener at så små hunde er ude på at overtage verdenen..

Imens mine to monstre af rottweilere - som stadig halvt om halvt har omvendt K *G* - er glad for samarbejde med deres fører og desuden ikke kunne være mere ligeglad med at styre verdenen.........................

• #126   25. mar 2011 - Jeg vil godt lige understrege at den teori intet har med at gøre hvem der må være i sofaen osv..

• #128   25. mar 2011 Kennel Flindt, du skriver: nej det må de ikke, og ja den ene har lært den anden at gø og når det sker, går jeg i haven OG stiller mig foran min hund, så holder den mund, den får IKKE et kilo kød, den får ros og så går jeg igen.

Præcis sådan er der jo mange andre, der også gør. De beder hunden gøre noget, som bliver udført tilfredsstillende og roser den derfor. En del mennesker har så bare valgt at bruge godbidder sammen med rosen, men princippet er da fuldstændig det samme.

• #129   25. mar 2011 ja Maj-britt, men det er sgu så kedeligt at læse følgende: når jeg åbner døren får Isac lov til at gå ind, dette gør han kun med tilladelse og bla bla bla.
    Der står også at Raven er en drømmehund, men det betyder ikke hun er det for andre, der står også at jeg er 48 år og kan findes i hundeskove, løgn og latin, du kan finde kæresten der, min bil er brudt sammen.
    Er der mon andet vi skal debattere fra mine profiler, nu du studere dem, kan du så ikke lige lægge en høj, Griner højt.

• #130   25. mar 2011 Heino - netop det, at ulveflokke er sammensat som du beskriver er forlængst blevet afvist af videnskaben.

Men dette har ikke ramt den almene befolkning endnu, men det er på vej.

Du kan jo høre lidt på David Mech - han opfandt alphabegrebet, og er også den, der undsiger det nu: http://www.youtube.com/watch?v=tNtFgdwTsbU

• #131   25. mar 2011 Majbritt
    Når du er beskytter, så er du vel osse leder, ikk`?

• #133   25. mar 2011 Kennel Flindt - jeg ved ikke hvad du ønsker svar på, kan du stille spørgsmålet igen, tydeligt tak.

Og - vil du ikke sætte et videoklip ind af din træning, jeg vil rigtig gerne se, hvordan det virker når man ikke bruger anden forstærkning end ros.

• #134   25. mar 2011 Heino..
    Nu er det ikke fra hundeprogrammer jeg har min viden om at den nye form virker bedre end den gamle..
    Det er fra folk der har stået med begge metoder, det er fra folk som har turde udvikle sig kontra at være låst fast..

Og så er det fra at aflæse mine egne hunde.. Jeg har overtaget en hund som var håndsky fordi han de første 3år af sit liv var udsat for den hårde metode..
    Nu har jeg så en hund der dårligt reagerer på en hurtig bevægelse mere, fordi han ved den ikke slår..

• #135   25. mar 2011 Therese.
    Det er jeg helt enig i, jeg forklare blot hvad jeg gør og hvad jeg bruger.

• #136   25. mar 2011 *CH*
    ok, så er jeg 100 % lost. Jeg kan da godt se, at al den viden, jeg har om ulve og hunde, den er helt værdiløs. Jeg skal vist ikke have hund mere...

• #137   25. mar 2011 Ch
    Hvorfor skal jeg lægge en video ind før du kan forklare??

• #138   25. mar 2011 Maj-britt..
    Nu var den del med de små sådan mere generelt.. *G* Ved godt Juice ikke er voldsom stor.. Men tænker bare at sådan det store billede, så er det da dem med små hunde der er mest for CM's metoder..

Jeg er glad for at vi kunne omvende K lidt, vi skal nok få gjort det endnu bedre i løbet af sommeren hvor F stort set bor i min have til hundeleg og grill *GG*

• #140   25. mar 2011 Hanne.
    hOLD SÅ OP, DU HAR KUN CHI OG DE ER FULDKOMMEN BISKE, OG KAN DE IKKE BIDE NOK, SÅ FINDER DU HUNDE TIL AT GØRE DET UDE PÅ GADEN.gRINER.

• #142   25. mar 2011 Hanne..
    Jeg ved kun hvad du selv udtaler her på forum.. Jeg prøver skam ikke at gøre mig klog på dig.. Har jeg slet ikke lyst til af være..

Men kan godt se du er blevet frygtelig fornærmet over at jeg tillod mig at skrive, at du måske burde kigge på dine egne signaler overfor hunde når de så gerne tygger i dig..

FY Henriette over i kurven!

• #143   25. mar 2011 Maj-britt..
    Ved du slet ikke det? K har sagt ja til at vise Wille frem for mig, hvis jeg grundet min frygt for fremmede rotter efter overfaldet, ikke selv kan smiley

• #144   25. mar 2011 Jo du skal da heino.
    Se dit indlæg er nemlig fornuftigt og siger meget konkret hvordan de ville leve uden os, men nutidens moderne præg vil gerne vi skal se tingene som de ser ud nu, ikke som de opstod, det er også derfor vi nu har tilladelse til at gå med tøj på, vi er moderne, hehe

• #145   25. mar 2011 Flindt - de to ting har intet med hinanden at gøre.

1. vil du fortælle mig hvad du ønsker jeg skal forklare?

2. Vil du sætte et klip ind, så jeg kan se hvordan det virker udelukkende at bruge stemmen som forstærker?

• #146   25. mar 2011 Ok, Majbritt
    Så er det lidt selvmodsigende idet du siger, at du er :
    >b>Jeg er et menneske med dyb respekt for mine hunde ( og børn).

Alle 8 opfører sig dannet.

Uden brug af CM metoder eller stabler af kiks.

Jeg er ikke leder, jeg er samarbejdspartner.</b>

Kun lidt selvmodsigende.

• #147   25. mar 2011 Det andet klip jeg satte ind havde dette her i listen:

http://www.youtube.com/watch?v=hpcNOwbRyOE&NR=1

Det er simpelthen til at tude over. De stakkels ejere der, har det også rigtig skidt ved at se på, hvad der foregår :o(

• #149   25. mar 2011 Heino, hvordan er det selvmodsigende?

Det ser jeg ikke?

• #150   25. mar 2011 CH
    nej jeg ynder ikke at udstille mig selv, men du er velkommen på min adresse:o)

jeg vil rigtig gerne hører hvordan du mener man skal afrette en Schæfer, hvordan deres sind er, hvordan de gør hos politi og militæret og hos securitas, jeg vil da gerne vide om de ting jeg stadig får afvide ikke holder stik, og jeg vil rigtig gerne vide noget om hvordan du gør.
    Alt dette af interesse for racen da jeg selv har været med til at bringe dem hvor de er nu, dog IKKE med avl hvor den stakkels hund går på sine haser.

• #152   25. mar 2011 Flindt, hvis du laver en tråd om det, skal jeg gladeligt deltage.

• #153   25. mar 2011 Kennel Flindt: Okay, det lød bare som om du synes at brug af godbidder var helt hen i vejret smiley

Heino: Hvorfor dog det?? Der er jo ikke noget i vejen med at lære noget nyt. Før i tiden var jeg da også sammen med mine hunde på "kæft-trit og retning-metoden," og det gør jeg bestemt ikke mere. Det skulle sørme ikke forhindre mig i at have hund igen smiley

• #154   25. mar 2011 Men seriøst set, så tror jeg sgu da heller ikke på at hunde vil overtage verdensherredømmet. Sådan en udtalelse synes jeg faktisk er ret dum....

En hund er et kæledyr, der skal passes, plejes, trænes og socialiseres af den ejer/træner/leder eller hvad man nu vil kalde det.
    For mit vedkommende, så er jeg i bund og grund ret ligeglad med hvad videnskaben viser/har udtalt osv. Min hund skal trænes med de metoder, jeg synes jeg kan bruge.
    Og så håber jeg bestemt, at jeg får den hund, jeg gerne vil have. Nemlig en dejlig, rolig, social og lydig hund, der ser mig som sin leder/ejer/træner og IKKE som en genstand for frygt... Og så er jeg sgu ligeglad med om metoden kan betegnes som mishandling af andre. Jeg gør kun, hvad jeg selv kan stå inde for og hvad jeg synes er godt.

Og så må det sgu være det!!!
    Jeg bestemmer over min hund.

• #155   25. mar 2011 Åh ja sikken nogle klip, nu har jeg set de episoder, og hundene skulle da bare have lov til at bide, stakkels dyr da, de får besked på at det ikke er ok at bide og være agressiv, de skulle have haft en kiks, igen et klip der er taget ud af en lang udsendelse, det er dog ikke ting jeg bruger, det er ikke nødvendigt, vis mig hellere en lang udsendelse, en hvor der ikke er klippet, en hvor man kan se om hunden måtte aflives bagefter, en hvor hunden har trumer for livet.

Jeg bruger IKKE alt hvad han gør, jeg bruger mange mange ting, men seriøst, alle de you tube klip, de gør kun man får den del man ønsker.

• #156   25. mar 2011 Hanne..
    Lad mig endelig høre hvad det siger om mig, jeg venter i spænding smiley

Maj-britt..
    Hehe, håber nu at jeg får arbejdet nok med min frygt til at jeg selv kan smiley Men han har sagt ja til at være back-up hvis det skulle gå helt galt for mig smiley
    Er bare glad for at mine vovser kan være med til at være en mand, der så længe har frygtet racen, til at kunne sidde helt afslappet og nusse med dem, og faktisk synes de er søde smiley

• #157   25. mar 2011 Kennel Flint
    mangler stadig dit svar !

• #158   25. mar 2011 Et spørgsmål til alle CM tilhængerne i tråden..

Hvad er det præcis I kan bruge af hans metoder, som ikke kan klares ved at læse hunden og indgå et samarbejde??
    Ja det tager længere tid med de blide metoder, men hvorfor er tid afgørende så længe man kan se et fremskridt????

• #159   25. mar 2011 Maiken.
    De skal lystre af samme grund som dine børn skal opdrages.
    Så de ikke genere andre eller løber ud på gaden.
    Jeg belønner ikke mine hunde for korrekt addfærd med godbidder, jeg bruger min stemme eller kropssprog, jeg ved ikke rigtig, det ser ud til du tror at vi her bruger magt og ydmyglese, det gør vi så ikke, men vi opdrager så andre ikke skal lide under vi har valgt at have hunde.

• #160   25. mar 2011 Undskyld, er det bare mig, der ikke kan læse???

Jeg synes at ordene:
    Jeg er ikke leder, men samarbejdspartner
    OG
    en beskytter sørger for husly, mad osv... ergo må jeg være leder

det er da lidt selvmodsigende, synes jeg.
    Jeg er ikke ude efter Majbritt - kan godt se, det virker sådan (sorry)

• #161   25. mar 2011 Flindt, nå ja - for når man ser det HELE, så er det da ok, at man putter så meget strøm på hunden at den bliver nødt til at bide sin ejer...

Det skal jo bare ses i en sammehæng, naturligvis.

Ligesom det da også skal ses som en sammenhæng, når en mand banker sin kone. Hun glemte jo også at tage opvasken i går, så ligesom hunden, er hun selv ude om det. Hvad skulle han dog have gjort?

• #163   25. mar 2011 Anne.
    jeg tror jeg har svaret på det mange gange nu, jeg har ALDRIG set ham sparke en hund på den måde som du omtaler, aldrig

• #164   25. mar 2011 Heino, det kommer sig af, at sådan leder defineres nu, ud fra den videnskab som påvirker os over tid, så er det denne, der besidder ressourcer og som tilbyder aktiviteter.
    Og så er Maj-Britt lederen i den definition.

Men - relationen er samarbejdspartner, ikke leder/undersåt.

• #165   25. mar 2011 Maj-britt
    Hos DKK såmænd, fløjt fløjt

• #166   25. mar 2011 Henriette
    lidt OT, men jeg tror nok jeg skal have lov at møde dine hunde, for jeg er faktisk OSSE pisseræd for rotter.... Seriøst og ærligt.... frygter rotter mere end andre racer....

• #168   25. mar 2011 der besidder ressourcer og som tilbyder aktiviteter.
    Hmm er det ikke en leder??

• #170   25. mar 2011 Flindt, vil du ikke lige fortælle, hvornår du har lært den slags til træning i DKK?

Jeg er da rigtig ærgerlig over, at du ikke vil "put your money where your mouth is" og vise os, hvordan din træning virker.

• #171   25. mar 2011 jamen, så har en hund osse en leder, ikk`?
    Så er det da ikke en samarbejdspartner - i det store hele...
    Dum diskussion, det her....

• #172   25. mar 2011 Jeg træner da også mine hunde for at de ikke skal være til gene for andre..
    Men jeg synes nu jeg klarer det fint med kiks og legetøj..

Heino..
    En leder bestemmer overordnet, og gør du ikke som han/hun befaler, så er der røvfuld at vente.. Måske ikke fysisk, men psykisk...

En beskytter bestemmer også overordnet, men gør du ikke som han/hun befaler, så blir du ledt på rette vej..
    Ligeledes er du aldrig en tvivl om hvad en beskytter vil ha dig til, da du blir vist vejen og ikke bare får "røvfuld" fordi du ikke har forstået opgaven!

Tror det er der forskellen ligger! I hvert fald sådan jeg ser på det!

• #173   25. mar 2011 Hanne.
    Du er dømt simpelhen fordi vedkommende slet ikke har forstået dit budskab, længere er den bare ikke, lev med det, det blir aldrig anderledes:o)

• #174   25. mar 2011 Bla på fyn, og i alberstlund og her i Aalborg, men hvorfor er det interessandt?

• #175   25. mar 2011 Heino..
    Jamen jeg viser gerne mine hunde frem for folk der frygter racen.. Jeg har fuld forståelse for at de har et dårligt ry, og også derfor jeg er meget stor fortaler for at man træner på blide metoder, for en rotte med frygt for sin leder er bare ikke sjov!!

Så du kommer bare forbi smiley

• #176   25. mar 2011 Majbritt *SSSSSS*
    Ja, I samarbejder, men du har bedt hunden om at gøre de ting... Leder og fordeler. I laver hver jeres arbejde, men det er DIG, der beder hunden gøre en del af arbejdet... *SSSS* slavepisker (griner sødt)

• #177   25. mar 2011 Hov der stod ikke hvor jeg havde lært den slags træning, der blev spurgt hvor jeg havde gået til træning, og det har jeg så besvaret

• #179   25. mar 2011 Kennel Flint
    Jamen så er du da gået glip af det (eller bevist overset), der har da ellers været så rigeligt med links her på HG vedr. det. Kan ikke lige finde det nu, men skal skam lede efter det, så du kan se den virkelige verden.

• #180   25. mar 2011 Hanne..
    Så jeg har dømt dig fordi jeg siger man måske skal kigge indaf?
    Hold da op.. Jamen det tager jeg gerne på mine skuldre..

• #182   25. mar 2011 Maj-britt

Hvor får du fra at de træner har noget med mit syn at gøre, du spurgte hvor jeg havde trænet, jeg svarede, bla har jeg trænet i Schæferhundeklubben på Fyn,det glemte jeg, men som sagt Albertslund, fyn, Aalborg, og såmænd også hos en addfærds dims for at afprøve det, så jeg er ikke sådan uden håb, jeg prøver skam det nye hip

• #183   25. mar 2011 Hehe ja Hanne.

Man er dømt herinde før det modsatte er bevist, ikke som i den virkelig verden, så pas på ordene, hehe.

• #184   25. mar 2011 Spændende!!
    Hvilken klub på Fyn har du trænet i?

• #186   25. mar 2011 weeeepeeee, Majbritt
    Der <b> var </b> noget, vi var enige i. For sådan synes jeg nemlig osse at en hund skal lære ting.

• #188   25. mar 2011 Ch
    jeg kan ikke adressen lige pt, men den ligger sådan ca e 1 times kørsel fra Assens.
    De træner Schæfere, men der findes også blandet hold der.
    Jeg trænede dog Schæfer.
    jeg så iøvrigt en mand der træede der, han havde afdækket sin hund, kaldte den så ind da han var langt væk, da den løb dækkende han den af igen og gik sin vej, han blev længe væk og kom der efter igen, kaldte hunden ind, tog snor på og træede videre, uden et ord uden en godbid, skal vi anmelde klubben så, det var deres træing?

• #189   25. mar 2011 Beklager, men kan ikke lige finde den video, den er nemlig blevet slette - vist nok af CM's filmselskab, da den ikke var særlig flatterende og positiv for CM's programmer.

Og det siger jo lidt om, at hans metoder ikke er helt stuerene. For havde de været det, havde det ikke været noget problem at en sådan video lå på nettet !!!

• #190   25. mar 2011 Maj-britt jeg har aldrig lagt skjul på hvordan jeg træner, igen så mishandler jeg ikke mine hunde, og ej det har ikke givet debatter, hvorfor skulle det dog gøre det.

• #191   25. mar 2011 hov CH skulle stå en ½ times fra assens hvor vi boede

• #193   25. mar 2011 Gelstedvej 14
    Rørup Skole
    5560 Årup

den var her såmænd

• #195   25. mar 2011 jo Maj-britt det har jeg og har avlet de smukkest mest vindende hanhund med TAVLE

• #196   25. mar 2011 Ja Hanne men Politiet gad sgutte komme den dag hihi

• #197   25. mar 2011 Som sagt ser man aldrig godbider på en bane i konkurrencer..
    Så måske det manden trænede sig op til..

Men vil næsten vædde med at i indlæringen af det der hedder langtids afdækning, og som finder sted i IPO prøver - måske også andre konkurrencer, er jeg ikke inde i - der er der brugt en form for belønning af godbider eller legetøj smiley

• #199   25. mar 2011 Maj-britt..
    Okay.. Som sagt er NADA inde i andet end IPO programmerne *G*

• #200   25. mar 2011 Hehe - flindt, det du har set er ikke træning men en afprøvning af den øvelse, som Henriette beskriver.

Og jeg vil æde min gamle hat på, at den er indøvet med guf... Medmindre da, det er mere end ti år siden, du havde dine schæfere....

Og så må jeg sige, at eftersom du selv mener du ikke dømme nogen på deres metoder, så synes jeg det er tankevækkende, at du skyder mig i skoene, at jeg synes det er relevant at melde til politiet for ikke at give en godbid. - Kan godt se joken, men den er da noget malplaceret og ganske umorsom.

Hvordan er det nu med sten og glashus?

• #202   25. mar 2011 Under hvilket kennelnavn har du opdrættet schæfere, Flindt?

• #203   25. mar 2011 u vil jeg tage mie utrolig mishandelde hunde og bede dem gå en tur med mig, jeg vil lige spørge dem hvor vi skal hen så jeg kan få det rigtig tøj på.

Bare lige for en god ordens skyld, jeg har ikke midhandlede hunde fordi jeg ikke er tilhænger af samme metoder som andre, jeg er blot ikke tilhænger af godbidsmetoden, så hudene får først ben når vi er tilbage.

God dag til alle:o)

• #204   25. mar 2011 Ja alt kan gå galt der!
    Har været ude for til en for sjov prøve, at da den anden hundefører lavede indkald på sin hund, så rejste Wictor sig og rendte for fuld firspring afsted mod hende, for HALLO der blev råbt HER..

Mor her kunne komme MEGET MEGET hurtigt ud af skjulet og skrige DÆK *GG*

• #205   25. mar 2011 ÅÅHH:.. men os, der gerne vil bruge andre forstærkere end stemmen lader naturligvis ALT være op til hunden.

Det er jo en HELT logisk konklusion... Jow jow... Har vi mon den med stenen og glashuset igen?

• #206   25. mar 2011 Ch.
    jeg opdrættede ikke i navn da jeg trænede i asses, da havde jeg blot en Schæfer, desværre måtte den aflives pga sygdom, da den var totalt indvalet som de jo er nu om dage.:o)
    Det var i 2003.
    Da jeg selv avlede brugte jeg ikke kennelnavn, hvad skulle jeg med det, jeg avlede Schæfere, er det et must for at vale gode hude, at man har kennelnavn?

• #207   25. mar 2011 stavefejl er med i prisen også idag:o)
    Og nu til gåturen.

• #209   25. mar 2011 Maj-britt, den var med tavle, meget fin hund iøvrigt, men de var indavlet, og det er jo okay med nogle klubber ikke, blik blik.
    Den var med DKK tavle!!!!

• #210   25. mar 2011
    Heino MEGA ANTI KLUB SNOB C

Nej du kan IKKE sammenligne hunde og ulve.
    Hunde har instinkter ja. Men de er langt fra som ulve.
    Mange af hundens instinkter er fremavlet.

For over 10.000 år siden, valgte man de ulve, som var "mindst ulve" til at fremavle hunden. Så hunden stammer fra de få ulve der skilte sig ud gens, instinkt og temperaments mæssigt. Og så er der jo sket meget i løbet af de 10.000 år.

Hunden og ulven har ligehedstræk, ja. Det har mennesket og chimpansen også. vi stammer ifølge videnskaben fra det samme "væsen". Jeg ved ikke hvor meget du vil samlignes med chimpansen og hvor meget du ville værdsætte hvis du skulle leve mest muligt som en abe smiley

• #211   25. mar 2011 Der er nu ikke de store problemer med indavl hos schæferen - og det er virkelig nemt at omgå ved at kigge på hundeweb.

Ellers er det meget sjovt - Der er flere af de gamle fra kreds 26, der træner hos os, så det kan da være, der er nogen af dem, der kan huske dig....

• #212   25. mar 2011 jeps Hanne, vi kommer langt omkring her, hehe.
    Wooow nu blir jeg bidt hvis vi ikke går, bye bye:o)

• #213   25. mar 2011 Hvad hed din hund?

• #214   25. mar 2011 Ch det kunne da være, og ville være vældig sjovt endda:o)

• #216   25. mar 2011 Ch
    Han hed Karat, jeg må indrømme jeg ikke husker hele hans navn ellers, men vil tro du kan finde ham under det, hans opdrætter hed Majbritt og boede i jylland

• #217   25. mar 2011 Maj-britt fordi man tillader det i DDK og siger god for dem, og det stolede jeg så på, og ha var en super smuk hud, det andet fulgte bare ikke med i prisen.

• #218   25. mar 2011 hmm jeg staver som en hest idag

• #220   25. mar 2011 Henriette
    Du spørger længere oppe CM tilhængere hvad de bruger af hans metoder:
    Jeg er ikke ubetinget tilhænger af ham. Men kan da godt give et eksempel på hvad jeg kan bruge. Skal så lige først sige, at jeg har faktisk kun set 5 programmer med ham og de kommer ret sent om aftenen, så det er måske ikke alt, jeg får fat i *SS*
    Eksemplet med skt. Bernhard, der ikke ville gå på trapper.
    Ja, han trak måske lige rigeligt i snoren for at få den op, men op kom den under alle omstændigheder. Og taget i betragtning af at den pågældende familie havde forsøgt alt, så synes jeg det var imponerende at CM brugte 15 min på det og så gik den op og ned....
    <b> vil så lige med det samme pointere, at i eksemplet er det så irrelevant mht tidsfaktor</b> JEG ville dog supplere den pågældende metode med at give godbidder, når den var kommet op og masser af ros undervejs. Og godbid, når den var kommet ned igen og masser af ros undervejs. Men nej, tiden er ikke afgørende og SKAL heller ikke være det....

Men ærligt talt, allesammen. I, der er imod CM, vil I kalde os, der bruger nogle af hans metoder for hundemishandlere??

• #221   25. mar 2011 Gav jeg nogen skylden for jeg var blåøjet Maj-britt, tror jeg næppe, jeg forklarede det du spurgte om, men op på barrikaden for DKK uden tanke for andet.
    JA MAJ_BRITT DKK tillader indavl, sommetider går det galt, det var tilfældet her, jeg stolede på at tingene var okay, men i min verden har opdrætter skylden, INGEN anden

• #223   25. mar 2011 Gud fader Maj-britt, tag dig en mellemmad, eller noget, gider ikke hører om klubber lige nu, jeg troede man kunne stole på en klub, og en avler, det kunne jeg så ikke her, mere er der ikke i den historie og den kunne lige så godt være skrevet om DRU DHH eller andre.

• #224   25. mar 2011 Heino, jeg har INTET belæg for at kalde nogen for mishandler. Jo - Millan, men ham har jeg også set hvordan arbejder.

Jer andre ved jeg intet om.

Men jeg er altid bekymret når jeg ser, at folk er enige i hans hundesyn.
    Mest for hundene...

• #225   25. mar 2011 heidi b
    Nu sammenligner jeg så heller ikke hund og ulv, men siger kun at den laaaaaangt ude stammer fra ulven. Andet siger jeg ikke.... *SS*

• #226   25. mar 2011 Var han af udstillingslinjer?

• #228   25. mar 2011 Man kan vel aldrig stole mere på en klub eller opdrætter end hvad man lader være op til tilfældigheder, ved ikke at undersøge tingene godt nok....

Heino..
    Ja du kender min mening om den historie med trappen.. Slet ikke positiv!
    Hvis man virkelig selv kunne finde på at hive og flå sin hund op af en trappen som han viser i det eksempel.. Ja så mener jeg man er en form for hundemishandler, ene og alene ud fra at det kunne gøres på en meget meget meget bedre måde!

• #229   25. mar 2011 tror næppe du skal være bekymret på mine hundes vegne CH

De har det skam glimrende, synes godt nok det er at lægge op til at folk så pr auto mishandler deres hund

• #230   25. mar 2011 Maj-Britt *DKK snob *

Så er vi jo enige.

Men som du skriver til en anden, så kommer det an på hvad man lægger i ordet leder.

Jeg mener man skal være leder. Men der er forskel på x og y leder, som man også bruger inden for virksomhedsbranchen smiley

• #232   25. mar 2011 Ch

Ja det var han, han hed Karat, men også en del mere.
    Hans mor kom fra en kennel der var ret stor på daværende tidspunkt, jeg ved jeg hentede ham nær Viborg.
    Opdrætter af Karat var ikke storopdrætter, men kun aftager af tæven fra denne store kennel, hvor hun så skulle lave eks antal kuld.
    Desværre var farmor og mormor samme hund, og det gav problemer.

• #233   25. mar 2011 Hmm nu skal jeg ikke stole på DKK, jeg har ellers fået tuet ørene fulde med at det var den eneste seriøse klub siden jeg blev oprettet her, næ nu er skylden sgu min egen, ja man har vel en mening til man finder en ny, jubii

• #235   25. mar 2011 HEINO

Så beklager jeg smiley jeg troede du på en måde spurgte om man kunne og stilte spørgsmålstegn ved hundens oprindelelse og hvor de havde deres instinkter fra smiley

ifølge det her "Hunden stammer fra ulven, ikk`? Naturligvis er det laaaaaangt ude, i know, men alligevel.
    Hvor har hunden sine instinkter fra?? Noget medfødt eller tillært?? I en ulveflok er der en leder, der bestemmer hvordan de andre skal opføre sig.
    "

• #237   25. mar 2011 Flindt - jeg lægger ikke op til noget som helst. Det kommer fra dig, hvis du læser at jeg skriver hundemishandler.

Faktisk skriver jeg det stik modsatte....

• #238   25. mar 2011 Godt for dig Maj-britt, i mine øjne ulækkert, og det var det også med min hund, og helt unødvendigt.

• #240   25. mar 2011 Hvor ser du at nogen skriver man ikke kan stole på DKK?
    Men du er sgu da nødt til som køber, at sætte dig ind i tingene og lade være med at støtte indavl.. Ellers er det da virkelig din egen skyld!

• #241   25. mar 2011 Jeg blev modstander Maj-britt
    Jeg troede før det på hvcad en klub og opdrætter fortalte mig, og jeg spurgte faktisk hos DKK; de sagde at det hele var okay, ikke for stor kvotient osv, så ja, det er så smuk med lidt familie hygge

• #242   25. mar 2011 Henriette.
    Læs hvad jeg lige skrev!!!!

• #243   25. mar 2011 Man kan ikke få en avlsvejleder til at finde en hund for en, der med garanti er sund og rask.

Men der skal sørme ikke meget til at finde en hund, der ikke er indavlet, hvis man ikke bryder sig om det.

• #244   25. mar 2011 Tja... hvis ikke dumme mennesker havde indavlet hunde, så havde vi vel kun en håndfuld racer nu... Vilde hunde...

Så man bør nok ikke have hund, hvis man er imod den slags...

• #247   25. mar 2011 heidi b
    jo, du har til dels ret.
    Det, jeg mente, var at hunden har ulven som stamfader laaaaaangt ude og den har nogle instinkter. Nogle af dem er gået i arv gennem generationer, det kan ikke nægtes. Andre er udavlet og nye kommet til, det er jeg helt med på.
    F.eks jagt genet er delvis medfødt, vil jeg tro. En lille del af genet er medført, resten er tillært, tror jeg.
    Men det, jeg mente, var at en ulveflok har en alpha han og omega hun. Det er der set utallige eksempler på. At videnskaben så sætter spørgsmålstegn ved det nu, tjah det er så nok noget, jeg lige skal have studeret lidt nærmere, for det ødelægger helt mit billede af ulve og al min lærdom om ulve tilligemed.
    Håber jeg forklarede mig lidt bedre denne gang, heidi *SS*

• #248   25. mar 2011 Indavl i dag er slet ikke nødvendigt, jeg ved godt de alle stammer fra samme sted, men vi mennesker med vores åhh så store klogskab burde stoppe dette omgående, det er synd og skam, og igen ikke nødvendigt.

• #249   25. mar 2011 Hanne, hvordan vil du lave en ny race uden at indavle?

• #251   25. mar 2011 Heino - det sjove er jo, at det netop er David Mech, der undsiger sin egen forskning. Det giver stof til eftertanke, synes jeg.

Begrundelsen: Den tidligere teori havde udgangspunkt i, hvad vi vidste dengang, nu ved vi noget andet og meget mere.

Det er bestemt interessant, at det, der er kommet ud af, at forskerne har fordybet sig i ulveflokke er, at de gamle teorier om hakkeorden simpelthen viser sig ikke at holde.

Og ja, det giver et nyt syn på arten canis. Det BØR det gøre, synes jeg.

• #253   25. mar 2011 Flindt..
    Ændrer da ikke på at det var din egen skyld mht indavlen..
    Jeg går ikke ind for indavl, eller linjeavl.. Men jeg ved det foregår, og at det i et vist perspektiv er OK i følge DKK..

Ergo må jeg jo som køber selv sætte mig ind i tingene og sørge for at finde en hvalp der lever op til MINE krav!
    Det kan man altså ikke give en klub eller andre personer skylden for!

Så er jeg ret ligeglad hvor mange udråbstegn du bruger

• #254   25. mar 2011 øhhh Majbritt
    Jeg er ikke lige med på hvad du mener med:
    <b>Hvordan vil man fastholde de antalsmæssigt små racer uden indavl??</b>

Men som sagt, så ødelægger alle de nye teorier al den viden, jeg havde om ulve... Men jeg skal da have det nærstuderet på et tidspunkt... Dog mener jeg, at lige så mange eksperter, der er på området, lige så mange konklusioner vil de komme frem til. Ved ikke om I har set programmet med det der midaldrende ægtepar, der bor 9 mdr om året blandt ulve??
    Deres konklusioner er faktisk ret meget lig mine... Men de er jo heller ikke internationalt anerkendte og kendte eksperter, så deres mening vægter måske ikke så højt. Husker ikke hvad de hedder, men så dem på Nat Geo en aften for nogle uger siden...

mht linieavl, det er lidt svært at udtale sig om, men jeg kan da godt se det gode i ideen med at fremavle de gode ting på linieavl... Men det er en hårdfin balance og det er slet ikke noget, jeg ved noget om, kun hvad jeg har hørt herinde...

• #256   25. mar 2011 Undskyld, men jeg er nok tungnem, for jeg fatter slet, slet ikke hvor du vil hen Majbritt. Plz, skær ud i pap *SS*

• #258   25. mar 2011 Synes han bruger for meget "magt" .. At hunden skal være bange for én for at respektere én.. Det synes jeg ikke om.. Og hunden ved godt at mennesker ikke er hunde..

Men igen, alle hunde prøver jo at overtage verdensherredømmet..

• #259   25. mar 2011 jamen, vi er ikke uenige der heller Majbritt... Slet ikke. Men indtil du skrev mit navn og spurgte til noget med indval, der havde jeg ikke udtalt mig om det, så var lettere forvirret og er det stadig...
    For hvad linieavl angår, så tror jeg faktisk vi er på bølgelængde *SS*

• #260   25. mar 2011 Linieavl og indavl er jo i bund og grund det samme smiley

• #261   25. mar 2011 jow jow, Henriette, så meget har jeg forstået... linieavl er bare et pænere ord for det *SS*

• #262   25. mar 2011 Heino MEGA ANTI KLUB SNOB C

Det er rigtigt at ulve har en alpha han og hun. (ihvertfald hvad jeg har lært) smiley

Men vilde hunde, som er en generation til tamhunden, lever ikke i flok på samme måde som en ulv gør... smiley

Så hvor vidt de har brug for en leder synes jeg er svært at konkludere, men jeg vil stadig helt klart mene de lever i bedre harmoni og mindre stress hvis de har en y-leder, som det mig og maj-britt snakkede om smiley

• #263   25. mar 2011 Heino MEGA ANTI KLUB SNOB C

Vil du fortælle hvilke konklusioner dem der levede i vildmarken kom med?

- jeg synes det er spændende smiley

• #264   25. mar 2011 Som jeg forstod det, så var det netop det med alpha han og omega hun. Faktisk pga det jeg blev klar over udtrykket til tæven. Desuden var det osse noget med at det KUN var alpha og omega, der parrede sig, andre blev stoppet i parringer. Desuden var der rangorden ved spisetid og var der nogen, der formastede sig til at liste ind og spise før det var deres tur, så tog alpha hannen over og irettesatte den formastelige.
    Det er udfra disse udsendelser og diverse bøger lånt fra bib, at jeg har baseret min ulveviden.

• #265   25. mar 2011 Heidi B - synes du ikke det er interessant, at den selvsamme mand, der i 1970 opfandte alpha-begrebet og beskrev det, nu siger, at han tog fejl?

At strukturen i en ulveflok IKKE er som man troede. At der ikke er en Alpha-han og tæve, men derimod en flok som er struktureret som en familie med et overhoved, der svarer til de familier, vi selv kender?

• #266   25. mar 2011 Heino, det viser sig, at det kan forekomme, at det par, der formerer sig i flokken kun insisterer på at få føde først, hvis der er fødeknaphed. Er der ikke det, så er det faktisk hvalpene, der får først.

• #267   25. mar 2011 En spændende artikel om temaet: (link fjernet)

• #268   25. mar 2011 *CH*
    Jeps, bestemt spændende....
    Efterlader bare mig med mange uafklarede spørgsmål, såsom hvordan flokken finder ud af hierakiet ved spisning, hvorfor er der nogen gange mindre slagsmål ved spisning, fordi en lavere rangerende ulv kommer til at spise før en anden??? Og hvordan afgør flokken hvilken ulv/hund,der er den stærkeste og hvorfor underkaster de svageste sig pr. automatik???
    Jeg får disse spørgsmål, fordi der tilsyneladende ikke er begrebet med alpha og omega i en ulveflok.
    Ifølge Runar Næss.
    Men ifølge andre er der!! Så hvem skal man tro på?? Hvem har ret.

Men noget, jeg osse synes er vigtigt i lige dit link er ordene : Betragtning og belæg.
    Det er IKKE en endegyldig konklusion, det er en betragtning, de har gjort sig. Men de har ikke belæg for at sige at det er sådan!!! Det er sådan, jeg læser artiklen.
    Men du har ret, den er spændende og stiller en masse meget uafklarede spøgsmål, som de ikke besvarer i artiklen.
    Det kan være det kommer i en anden artikel, der forsøger at modbevise deres påstande, hvem ved???

Og så er trådens oprindelse osse ved at forsvinde i det fjerne *GGGG*

• #269   25. mar 2011 CH

Jo det er det.

nu skimte jeg det lige hurtigt igennem. Og jeg bed mærke i det her "Den tror jo at den skal dø". Hmm. Gør en hund nu også det?? Jeg tror ikke at hunde og ulve efter SÅ mange år har 100 % samme sprog. Jeg er helt enig i at det er ubehageligt for hunden. Men hvis den "vidste" den skulle dø. ville de så ikke gøre lidt mere modstand??

Så kommer jeg også til at tænke på, og det har jeg set med egne øjne i en zoo hvor man fodrede ulvene. Der var 1 ulv. som ikke fik så meget at spise, den blev jagede væk af de andre og der var noget brummen og knurren og der var nok mad går jeg ud fra. Sådan var det hver dag med denne ulv. Hvis man flyttede ulven, ville det bare blive en ny. hvis ikke det er hearki (staves). hvad er det så??

Det er meget muligt at alpha og omega har været overdrevet. Men der har jo stadig været noget om det.

Artiklen skriver også at det er en dårlig undskyldning at man behandler sin hund som en ulv, for nu lever ulve ikke sådan.

Man kan vel heller ikke gøre det omvendt?? Altså behandle sin hund efter nutiden videnskab omkring ulve??
    - Det syntes jeg er lige så forkert antaget. (self. bedre for hunden. men princippet).

Man kan efter min overbevisning ikke behandle en hund som værende en ulv. ligesom man ikke kan behandle en ulv som værende en hund.. IMO

• #270   25. mar 2011 Der er forskel på ulve i naturlige flokke og i ikke-naturlige flokke, som David Mech også siger i linket fra tidligere.

Jeg er ikke enig med dig i, at der behøver at være noget som helst om det, alene fordi det har været en vedtaget sandhed i mange år.

Jorden er heller ikke fortsat en lille smule flad, selvom alle VIDSTE at den VAR flad - før nogen fandt ud af noget andet ;o)

Personligt mener jeg helt bestemt IKKE at man skal behandle en hund som en ulv. Snakken her gik netop på ulve og ikke på hunde, som i mine øjne har en adfærd, som ligger meget langt fra naturlige ulveflokke.

Dog kunne jeg aldrig finde på at bilde mig selv ind, at arter danner flokstruktur med hinanden.
    Jeg kan forestille mig, at mennesker bilder sig selv det ind af forskellige årsager, men jeg kommer ikke til at tro på, at en hund tror på, at et menneske er en hund.

Og dermed kan vi aldrig danne flok med hunde. DE kan danne flok, men vi er ikke en del af den.
    Vores relation er en hund-menneskerelation og kommunikationen bærer præg af netop det.

• #271   25. mar 2011 CH

de skriver i den linkede artikel, at det er et par forældre og dennes unger? er det ikke korrekt? På den måde har der jo været noget om der var et par i flokken??

Nej der er ikke noget om at jorden er flad smiley Og vi stammer heller ikke fra arberne som mange troede, men derfor er der stadig noget om det smiley

"Personligt mener jeg helt bestemt IKKE at man skal behandle en hund som en ulv. Snakken her gik netop på ulve og ikke på hunde, som i mine øjne har en adfærd, som ligger meget langt fra naturlige ulveflokke".

Der er vi jo så enige smiley Men min snak har vist hele tiden været ulv vs. hund smiley og hvorvidt disse kunne sammenlignes.

og så skriver du "Dog kunne jeg aldrig finde på at bilde mig selv ind, at arter danner flokstruktur med hinanden.
    Jeg kan forestille mig, at mennesker bilder sig selv det ind af forskellige årsager, men jeg kommer ikke til at tro på, at en hund tror på, at et menneske er en hund.

Og dermed kan vi aldrig danne flok med hunde. DE kan danne flok, men vi er ikke en del af den.
    Vores relation er en hund-menneskerelation og kommunikationen bærer præg af netop det."

mener du med det, at vi som mennesker, IKKE kan være en form for leder??

Som jeg skrev til maj-britt, så mener jeg hunden er mere mentalt rolig, hvis den ved du er lederen, på den måde du beskytter jer for evt. fare. Er du ikke enig i det eller hvordan skal det forståes??

smiley

• #272   25. mar 2011 Jo, det er et forældrepar med ungerne. Men det behøver netop ikke at være det ynglende par, der leder og fordeler opgaverne i en vild flok.

Hmm.. Stammer vi ikke fra aberne? Ja, så er jeg sgu heller ikke opdateret ;o)
    Det mener jeg bestemt, der er noget om, men jeg kan jo være gået bagud med informationerne.

Med hensyn til at være leder - nej, jeg mener ikke mennesker kan være leder for en hundeflok.
    Relationen en hund får til et mennesker er ikke som en relation til en anden hund.

Jeg mener en hund er mere rolig hvis den den har en relation til et menneske der er rolig, tillidsvækkende, tydelig i sine krav og konsekvenser, tilbyder mad, husly og aktiviteter.

Det kan man så kalde hvad man vil, men vi bliver aldrig leder på hundsk.

• #273   25. mar 2011 CH

Nej det gør vi ikke på samme måde som man troede smiley

vi og de sydafrikanske aber har samme forfædre. En Abe-menneskelignende ting smiley som både gik oprejst, men også som en abe, som havde mange menenskelignende træk men også som en abe.

Der er nogle link i denne tråd hvis du har lyst til at kigge nærmere på det smiley

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=439525

Men CH, kommer det ikke også an på hvad man ligger i ordet leder?

Men alligevel, er det ikke meget kendt at i dyreflokke, er det i langt de fleste tilfælde "føreren/lederen" der beskytter sin familie/flok?

• #274   25. mar 2011 det var forresten forkert udtrykt af mig at vi ikke stammer fra arberne.

For det gør vi til en vis grad. Men ikke på samme måde som man først konkluderede.

citat fra anden tråd
    "

Og med hensyn til aberne. Jeg kan godt se du ikke har læst det hele smiley men den menneskeart vi stammer fra, er en udvikling af Homo Ergaste.

Jeg er også af den overbevisning at vi stammer fra aberne.

MEN, nu har jeg jo rigtig undersøgt sagerne. og der en teori jeg tror lidt mere på. som faktisk er det samme, der er bare en lille fejl.

og det er at vi ikke stammer fra selve menneskeaberne. Men at os homo sapiens sapiens og chimpanserne stammer fra Homo Ergaste. hvor en del af denne race vandrede mod øst den anden mod vest. den del der rejste til regnskoven har udviklet sig til chimpansen, da den jo skulle tilpasses et liv i træer, og vi udviklede os så til homo sapiens sapiens.

(link fjernet)

her er et link smiley

menneskers og chimpansens DNA strenge mener jeg det var, er næsten lig hinanden. og vi havde sindsygt mange ligheder. jeg kan bare ikke huske dem nu :)"

• #275   25. mar 2011 Hanne.
    Dejlige indlæg, jeg er fuldkommen enig med dig, det er ikke nødvendigt at lave totalt ens hunde og da slet ikke søskende og nær familie parring.
    Det er en underlig tanke, for hvem ville ønske deres barn fik børn med deres far eller bror, men i hundeverden hvor vi efter manges mening nu skal være ligestillet og ikke leder, ja der smækker folk dem sammen uanset hvad, bare de ser godt ud og sælger godt.
    Jeg græmmes.
    Ulve er indavlet, ingen tvivl om det, men de har ved gud heller ikke haft samme betingelser som vores tamhunde, men til trods for at vi mennesker har muligheden for at søge mage til dem som ikke er i familie, griber vi alligevel til dette, fuldkommen vanvid, og kun med til at gøre en måske sund race usund.

• #277   25. mar 2011 Kennel Flint
    Det mener du vel ikke seriøst????
    For det er faktisk ikke særligt sødt at skrive - bare fordi man er uenig i en debat.
    Ikke at jeg er enig med Majbritt og ofte synes hun er strid, men kunne aldrig finde på at kalde hende for diverse ting og sager. Det er over stregen, synes jeg....

• #278   25. mar 2011 Flindt, det er da under lavmålet beskidt.

Pinligt!

• #279   25. mar 2011 Kennel Flindt.
    Sikke dog en ubehøvlet og umoden kommentar!

• #280   25. mar 2011 Okay, nu har jeg læst Flindts sidste indlæg mange gange og jeg kan simpelthen ikke se hvad der er så slemt??

• #282   25. mar 2011 Majbritt

Okay så giver det mere mening smiley

• #283   26. mar 2011 "Spændene" tråd ...

Kan ikke lade være med at spekulere lidt over - at når nu der har været sådan en rivende udvikling i hundeverdnen, mht træningsmetoder og adfærdsbehandling og forstå-din-hund osv osv ...

- og når vi kan læse det her :

<i>synes du ikke det er interessant, at den selvsamme mand, der i 1970 opfandte alpha-begrebet og beskrev det, nu siger, at han tog fejl?</i>

- <b>kunne</b> man så forestille sig - ja, en vild tanke for nogen måske - men altså .. kunne man tænke sig, at alt det I sidder og skriver og tror på .. måske også viser sig at være helt forkert og I finder ud af det om en 10-15 år ?

Bare en tanke ...

... og hvad skrev Flindt, der gjorde at hun røg i fryseren ? Er nysgerrig ..

• #284   26. mar 2011 IPO - jamen det er da ikke nogen vild tanke overhovedet. Det er ganske naturligt, og det vil komme til at ske.

Vi ved bare ikke hvad forskellen fra nu og så til fremtiden vil være. Vi ved, hvad der er bedst dokumenteret nu og her og man ville da være et skarn, hvis man ikke handlede på det nye, man ved og kan dokumentere.

• #285   26. mar 2011 Elsker de her CM tråde, bortset fra at jeg får brugt alt for meget tid på at argumentere for min holdning om samme.
    Nå, men for at koge mine ellers lange indlæg ned, er jeg stadig en af "de få" der finder CM ekstremt dygtig, og i stor grad kan se en mening med meget af det han gør.

Det er fint at -især modstandere- kan linke til givne sekvenser på Youtube, men som så mange gange før, er det taget ud af en større sammenhæng.
    Det er ren propaganda, og som altid virker det LIGE efter hensigten.
    Jeg kunne omvendt finde en masse andre videoer, hvor man i 5 sek så en "slem" hund, og efterfølgende så en "rehabiliteret" hund. Og med 10 af disse tilfælde kogt ned til en kort video, ville det virke som nøjagtig på samme måde, og folk ville mere eller mindre have smidt enhver selvstændig tankegang væk, og udelukkende fokuseret på det gode.
    I dette tilfælde er det dog lige omvendt, og der er intet at sige til at man lynhurtigt danner sig et kraftigt standpunkt i debatten.

Jeg finder det det problematisk at jeg flere gange ser modstandere der selv nævner at de ikke har været i stand til at se mere end 5-10 minutter med "psykopaten", men alligevel udfra dette mener at de pludselig ved ALT om "CM's barske metoder".

Som nævnt flere gange før, er jeg ikke enig i alt hvad han gør, og jeg respekterer at nogle er direkte modstandere...MEN...brug nu for fanden den tid det tager at danne sig et reelt indblik, istedet for at stirre blind på 20 propaganda-videoer..

IPO: Jeg tænker akkurat det samme. Eksperternes ofte "nye studier viser" at der hele tiden findes nye belæg for at det man før troede, ikke forholder sig sådan alligevel...Og det man så tror nu, forholder sig mulighvis ikke sådan, når man ser tilbage om mange år.
    Flindt skrev noget med indavl blandt mennesker, henvendt til en given bruger. En dum kommentar, men sgu ikke så slem som folk gør den til. Der er mange der må leve i et rent glansbillede-univers, hvis det kan skabe så stor røre...

• #286   26. mar 2011 Essal - naturligvis forholder det sig sådan, som du beskriver i sidste afsnit.

Det kaldes udvikling.

Hvad angår det, at tingene er taget ud af sammenhæng. For mig er sammenhængen fuldstændig underordnet. Det er de helt konkrete værktøjer han bruger, uanset grunden han bruger dem (medmindre det naturligvis er selvforsvar, hvilket jeg endnu har til gode at se).

• #288   26. mar 2011 Det er da fløjtende ligemeget, om det er taget ud af kontekst IMO.

Giver man en hund stød, kvæler den, sparker den i lysken er handling sket, uanset, hvad der er gået forud?

Ser jeg nogen slå sine børn, er jeg ligeglad med, hvad der er gået forud. Handlingen er lige forkert af den grund.

Og jeg har set en del af hans udsendelser smiley

• #289   26. mar 2011 CH: Ja, det kaldes udvikling, eller også kaldes det holdnings-ændring. Sidstnævnte er en konsekvensen af netop samme, men kan ændre sig lynhurtigt.

Maj-Britt: Læser du hvad jeg skriver, eller har du bare en standard indsigelse klar? Føler du mit indlæg møntet på dig?
    Jeg har det fint med modstandere, og især de der rent faktisk har dannet sig en holdning udfra andet end youtube-sekvenserne.
    Nej, man skal bestemt ikke have set alle hans sæsoner. Jeg er én af de 0,001% i Danmark der lever uden et fjernsyn i hjemmet (blev afskaffet for 5 år siden), så jeg har på INGEN måde set alle hans sæsoner selv.
    Men har set hvad jeg har haft mulighed for, når jeg har været ude, og har faktisk set det med netop en "skeptiker", bare for at kunne debattere ud fra at man rent faktisk har set det samme materiale...

• #290   26. mar 2011 Helle: Lige netop de metoder er jeg heller ikke tilhænger af. Men igen det et glimrende eksempel på at alt andet overskygges, pga af enkelte metoder.

• #292   26. mar 2011 Jeg har set hele første sæson med ham og de afsnit i sin fulde længde. Kan huske jeg glædede mig til at se første afsnit med en "hundehvisker". Jeg blev godt nok skuffet, da jeg så at han blot tvang den store hund ind på det glatte gulv. Det var der sgu ikke meget hundehvisker over i min verden :o(.

Jeg skal ikke kunne sige om flooding en sjælden gang i mellem kan ende med at være løsningen. Men jeg ville kun lade en adfærdsbehandler bruge den løsning, hvis jeg vidste at personen havde afprøvet habituering og var god til denne metode samt var ekstrem god til at læse hunde.

Jeg har ikke hørt fra Millan, at han først har prøvet med den slags metoder i de programmer jeg har set. Jeg står også af når jeg ser en hund blive trukket i poolen fordi børnene gerne vil svømme med den.

Synes mange er meget sort/hvid i forhold til positiv forstærkning. Som jeg tolker noget af det der bliver skrevet, så er det faktisk en falliterklæring at bruge "kiks"? Jeg ved ikke om det er folk der ikke har sat sig ind i læringsteori? For positiv forstærkning er ikke lokning med en godbid. Det er at belønne en adfærd med noget som er en belønning for hunden - og det EFTER adfærden har fundet sted. Desuden straffes hunden jo også - bare ikke med positiv straf.

• #294   26. mar 2011 - IPO tossen -

jo det kunne man da smiley

Selv kirken har indrømmet at de muligvis har taget fejl med adam og eva smiley haha

- Men så skulle man jo slet ikke tro på noget som helst videnskab. For om 10-15 år siger videnskaben sikkert noget andet.. ikk??

• #295   26. mar 2011 CH -

Jep, men en meget "sjov" tanke egentlig. Jeg er jo en af dem, der startede for lææænge siden, og kan stadig huske folks undren, da jeg kom med en bold i en snor i kreds 2 smiley

Iøvrigt fatter jeg på ingen måde ideen i, at lade være med at give sin hund guffer / anden belønning, når den skal roses ? Hvad er det gode ved at udelade det ?

• #296   26. mar 2011 Heidi -

Jo, man skal bestemt "tro på" videnskaben .. men man skal bare huske ind imellem at stille sig lidt kritisk an, og lade være med at være skråsikker på alt smiley

• #297   26. mar 2011 IPO-tossen

Helt enig i det sidste smiley

• #298   26. mar 2011 Anne -med rotterne .

Det må så have været ny viden dengang?

Jeg fik min første hund for 30 år siden og de metoder kan jeg slet ikke genkende smiley

• #299   26. mar 2011 Ja stort set smiley
    Altså det var den gamle metode med at rykke i snoren, hvis hunden trak osv.

Men først ud ad døren, smide den på ryggen osv. var ikke noget man brugte, der hvor jeg trænede..

Trænede dog også i civilforsvaret, da det var møgbesværligt at træne i schæferhundeklubben pga. beliggenheden.

• #300   26. mar 2011 Jeg kan heller ikke nikke genkendene til det du fortæller, Anne.

Vi trænede anderledes - men der var ikke noget snak om hieraki, de steder hvor jeg kom smiley

• #301   26. mar 2011 WHAT?
    Kan lige se det for mig GG

Jeg trænede med godbidder (tørfisk adr. for frøkenen ville ikke spise hundekiks).

Nu trænede vi til redningshund, så det var rigtig meget sporsøg og forhindringsbane, skjulte figurenter i ruiner og så almindelig lydighedstræning selvfølgelig smiley

• #302   26. mar 2011 Anne..

Håber da ikke, det var noget i skulle praktisere på træningsbanen? lol

• #303   26. mar 2011 Jeg brugte ikke klikker for 10 år siden - og jeg gjorde ikke brug af negativ straf .. det er sådan den overordnede forskel smiley

• #304   26. mar 2011 Haha .. ja, jeg var ved at pudse formen af inden BHP3 DM for schæferhunde med min dejlige schæfer .. utroligt som tiden render stærkt smiley

• #307   28. apr 2011 Anja C.
    Jeg kan på alle måder kun være enig med dig, og som du finder jeg det skamløst at Danskere opføre sig sådan, måske har vi for lidt at gå op i, og ja, sandt nok det samme sker for vores børn nu om dage, magen til opførsel husker jeg ikke fra min barndom, og jeg husker heller ikke at folk rendte rundt med bestikkelse til sin hund i lommen.
    Vi er fuldkommen enig på alle punkter, men som du kan se, så er Danskerne mest stemt for at bestikke for at gøre livet lidt lettere og hurtigere.
    Dejligt med et godt og indholdsrigt indlæg:o)

• #310   28. apr 2011 Maj-britt din mening er irellevant

• #312   28. apr 2011 igen er jeg ligeglad med din mening

• #314   28. apr 2011 Al den snak om CM og hans metoder, tjah, en ting er sikkert. Modstandere og tilhængere bliver aldrig enige.

Som jeg plejer at sige, så er jeg ikke ubetinget tilhænger, men heller ikke modstander.
    For uanset hvad jeg ville bruge som argument for det gode i hans metoder, så vil modstanderne tage sætninger/ord ud af kontekst og vende det rundt, så det opfattes negativt og bruges imod mig.
    Ergo, så lader jeg være med at blande mig i disse tråde fremover, jeg synes det er synd og skam, at bare fordi man ser et lys i et dygtigt menneske (<b> der muligvis bruger forældede metoder </b> ), så skal man nedgøres og kaldes diverse knapt så flatterende ting.

Det er ikke sagligt. Trænere i klubber landet over bruger stadig de gamle metoder, dog er der mange, der har taget andre metoder til sig og det er fint nok med mig.
    Men i denne verden er det desværre ikke sort/hvidt. Der er INGEN facitliste til hvordan man får en velafrettet hund. Det er altsammen op til den enkelte ejer og hund, IKKE Hundegalleri, at bestemme og finde ud af hvad der virker for mig....
    Håber det giver mening!!

• #315   28. apr 2011 Anja - folk som mig????
    Hvad er det for folk? Folk, der ikke deler din holdning, eller?
    Folk der tager afstand fra afklemning af Carotis og strømhalsbånd?

Eller hvem er det lige?

Og - jeg har pløjet mine indlæg igennem - hvor skriver jeg om hestehviskeren?

Heino - jeg tror ikke der er nogen her, der prøver at bestemme over andre. Det, der sker her er en meningsudveksling og ved almindeligt fungerende mennesker, så skaber den slags refleksion og udvikling.

Det er på den måde, vi kommer fra A-B, så disse diskussioner må da helst ikke stoppe. Hvis ikke vi debatterede, så havde mennesket stadig været hulemænd.....

• #316   28. apr 2011 Kennel flindt

Du skriver: Vi er fuldkommen enig på alle punkter, men som du kan se, så er Danskerne mest stemt for at bestikke for at gøre livet lidt lettere og hurtigere.

Og det er jo ikke rigtigt! At bruge godbidder og "positive" metoder tager oftest meget længere tid end det gør at skælde ud osv. Så der er noget du har fået fuldstændig galt i halsen..

• #318   28. apr 2011 Anja, du finder ikke indlæg fra mig, der sviner nogen til.

Til gengæld synes jeg da lige præcis du gør dig fremragende på det område. Sikke da en grim måde at debattere på.... Ikke noget der skaber sympati for hverken dig eller din sag...

• #319   28. apr 2011 anja C

Sagligheden ophørte da vist, da du begyndte at debattere i denne tråd!

• #320   28. apr 2011 Anja

Hahaha.. Godt så.. Skru da lige ned for charmen.. Hvis du en dag er klar på at debattere sagligt, kan du vende tilbage.. Indtil da vil jeg spare dig for mit "ævl."

• #321   28. apr 2011 Anja.
    Det er som at tale til en dør, folk kan ikke se at bestikkelse ikke er vejen frem, og nej her skælder vi heller aldrig ud.

• #322   28. apr 2011 Flindt

Det er jo ikke bestikkelse.. Det er BELØNNING.. Der er da virkelig stor forskel..

Hvad er der i vejen med at belønne hunden for korrekt adfærd?? Er det ikke bedre end at straffe den for forkert adfærd? Og hvis du ikke skælder ud og heller ikke belønner - hvordan i alverden opdrager og træner du så din hund?

• #323   28. apr 2011 Jeg finder det bedre at "tale" med min hund på et sprog den forstår, den forstår ikke den belønnes for alm folkaddfærd

• #324   28. apr 2011 Kennel Flindt - du kan lige bande på, at den forstår at den bliver belønnet for flokadfærd.
    Når man går spor på sin hund er det netop på flokinstinktet, og her er det hamrende virkningsfuldt med spiselig belønning.

Jeg bliver nødt til at spørge dig hvad du selv har opnået rent træningsmæssigt, siden du kan være så skråsikker i forhold til at bruge belønning ud over stemmen?

• #325   28. apr 2011 Kennel Flindt

De såkaldte positive metoder og klikkertræningsprincipperne er også bygget op omkring den måde hunden lærer bedst på. Ergo en måde den forstår.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med at hunde ikke forstår, hvis de bliver belønnet for almindelig flokadfærd? Hvad har det med emnet "moderne" metoder kontra "gammeldags" metoder at gøre? Og hvad ligger du i ordet?

• #328   29. apr 2011 Palle.
    Igen jeg er fuldkommen enig med dig.

• #329   29. apr 2011 Jeg ser ingen kvælning, eller spark, jeg ser hunde der kommer igennem problemer, problemer som man kan se her på f.eks HG de aflives for, problemer som vores berømte teuraputer ikke kan finde ud af, jeg ser ofte hunde med addfærdsproblemer som folk står og lokker med en pølse i hånden og hunden er ved gud da ligeglad.
    Jeg ser hunde der KUN kan noget hvis der er en godbid på vej, hvorimod jeg hos CM ser hunde der ER hunde og som gerne gør det han ber om, netop fordi de får lov til at være hunde og hvile i sig selv, de skal ikke stå på hænder for en pølse, de får ben og andet, men som mad,/hygge ikke som belønning for at give pote.
    En leder, en god leder er en der hviler i sig selv, kun det giver hunden en god hverdag hvor den ikke hele tiden skal stirre sig blid på pølser.
    Jeg er fuldkommen enig med Palle og Anja

• #331   29. apr 2011 Det skal jeg fortælle dig Maj-britt, på den nye måde og det gav bagslag, så derfor ved jeg nu med sikkerhed, det ikke er vejen frem.

• #333   29. apr 2011 Palle

De hundeadfærdsbehandlere herhjemme, som jeg kender til, der træner efter de nye metoder, hvor man belønner hunden for korrekt adfærd, gør oftest det, at de placerer hunden så langt væk fra det, den synes er farligt, så den slet ikke reagere på det. Den kan se elementet og forholde sig til det, men den er så langt fra det, at det ikke udgør en trussel.
    Her belønner man så hunden og laver noget dejligt med den, så den får en god oplevelse, selvom den farlige ting er i nærheden.

Med tiden kan man så rykke tættere og tættere på, så hunden lærer at forholde sig hensigstmæssigt til situationen og få rykket deres grænser langsomt. I mine øjne må det være det optimale fremfor at presse hunden ud i noget, den dybest ikke kan håndtere.

Det handler ikke om at skulle lokke hunden (at den så sagtens kan stole på en person på trods af lokkeri er en helt anden sag) men om at få flyttet hundens grænser, så den kan trives i det samfund, den nu engang bor i.

Og ja, argumentet om tid er nok et af de mest brugte.. Og jeg synes virkelig det er en skam, at man ikke vil ofre ekstra tid på sin hund, men i stedet hellere vil overskride dens grænser så voldsomt..

• #334   29. apr 2011 Maj-britt jo den fik hvalpe, men sørme ikke med min gode vilje, faktisk fik tæven abortsprøjte som ikke virkede, men det er en anden historie som jeg ikke vil skrive om her, da den involvere andre her på HG, og jeg snakker ikke om folk i tråde.
    Rent træningsmæssigt så synes jeg du skulle opleve mine hunde Maj-britt, dem jeg har nu, ingen af dem er opdraget med pølser, de får maser af godbidder og kødben på en dag, men aldrig i træning.
    Hvorfor tror du en hund ikke kan give pote uden en pølse, eller gå pænt, komme ved indkald, eller dække f.eks, man behøver ikke en pølse, man behøver blot at venne sin hund til fra dag 1 det er sådan man gør, og så iøvrigt bruge kropssprog.
    Raven kan: sit, dæk, gå fabelagtigt i snor, læret hun først som 6 mdr da hun kom her, giv hals, bliv, stå, rulle rundt, kravle, high five, blive på den anden side af gaden, så jeg vil mene hun er ret god af en ikke pølsehund at være, Isac er opdraget af kæresten på CM maner, han kan gå bag ham midt i en udstilling uden snor, sit, dæk, ti stille eller gå ud, kravle,bliv, stå, giv pote og du kan være sikker på kæresten aldrig bruger godbidder.
    Bea kan sit, stå, dæk, bliv, giv pote hun er 4 mdr, så man kan godt uden pølser.
    Mit livs fejltageelse var at opdrage hunde på den nye måde.

• #336   29. apr 2011 lol Maj-britt, ja hun fik 8 hvalpe, helt med vilje, vores dyrlæge tilrådede hun fik et kuld, det kunne muligvis stresse hende ned, det gjorde det også indtil hvalpene var væk, så kom tingene retur, hun var ret ødelagt hvor hun kom fra, og uanset hvad vi gjorde med vores addfærds ekspert, virkede det ikke, KUN mens hun havde hvalpe var hun rolig, er der mere du vil vide, jeg synes du er så morsom egentlig, når du ikke kan forsvare en tråd, så vil du hellere blive personlig, hylende flovt for dig vil jeg mene, den her tråd handler om CM ikke mig, men du sørger for den handler om mig uanset hvad vi snakker om, hvornår fortæller du selv om dine hunde, hvad gør du når du træner, kan vi ikke vide lidt om det?

• #337   29. apr 2011 Der er godt nok ikke noget som kan dele HG som CM.
    Jeg forstår dog ikke, at han kan få folk så meget op at køre. Det er korrekt, at hans træningsmetoder ikke altid er de meste bløde, men det er dog stadig vand ved siden af, hvad der foregår hjemme i lille Danmark. Der er stadig brugshundefolk, jagt træning mm, som træner meget hårdere, slag, spark, strømhalsbånd, kvæling mm. Jeg syntes man burde starte her hjemme først, og så "redde" verden bag efter.

Jeg går ikke ind for CM´s metoder, men det betyder ikke, at man ikke kan lære noget af ham. Jeg syntes hans krops sprog er rigtig godt, hans rolighed osv er noget man kan lære af.
    Jeg kan ikke forstå, at nogle hunde ejere træner efter en "persons" metoder, og så forkaster alt andet. Jeg mener man bør suge så meget viden til sig, som overhovedet muligt, og så finde det der passer til en selv og ens hund.
    Hunde er ikke ens, og det er mennesker heller ikke.
    Nogle metoder passer bare ikke til nogle hunde, og nogle metoder passer bare ikke til nogle ejere.
    Det vigtigste er, at hund og ejer kan fungere godt sammen, om det så er med den ene eller anden metode.

Man skal også huske på, at CM er lavet til det Amerikanske marked. Der betaler man for at få løst et problem her og nu. Det er jo problem løsning han laver, og ikke "opdragelse". Mange hunde var sikkert blevet aflivet, hvis ikke han havde gjort noget.
    Om man vil det eller ej, så er det nok den person, som har flest tilhængere over hele verden, og hvis man vil gøre en forskel, så ville det nok være bedre, at man prøver at udvikle hans metoder i stedet for at boykote ham. Inviter ham til en trænings uge, hvor man viser ham, hvad man kan med blødere metoder osv. Det tror jeg man vil få mere ud af.

Så nej jeg går ikke ind for hans metoder, og syntes også noget af det han siger er vrøvl, men han kan ikke få mig op i det røde felt,

• #339   29. apr 2011 jeg losser ikke nogen her, så det behøver man ikke, som en lige skrev så bruger man det man synes er godt for ens hund Maj-britt.

jeg forstår ikke du ikke har brugt din træningsmetode på dine egne hunde, du er ringtræner, burde man så ikke afprøve ting først, man kan da ikke forvente at ting virker fordi man har læst om dem eller hur?
    Ja undskyld men nu undre jeg mig virkelig, du underviser andre, men træner ikke selv?
    Du skriver du kun træner 2 hunde, hvad laver du så med de andre, en hund synes det er sjovt at få et stykke arbejde, men det mener du så ikke

• #341   29. apr 2011 jeg vil nu mene stå eller dæk er vigtigt i mange sammenhæng, specielt hvis der sker noget, hunden løber efter noget og skal blive hvor den er fordi det er farligt at løbe samme vej tilbage.

Jeg har gået til ringtræning, nej det er ikke nogen videnskab, bare træk hundens hovede op, om den vil eller ej, op på et bord om den vil eller ej, og så går vi rundt om en enebær busk.
    Så det gad jeg ikke bruge mere tid på efter 3 måneder, vi kan godt selv.

Maj-britt jeg vil vældig gerne vi kan tage debatter herinde og vi behøver ikke være enige, men jeg vil også rigtig gerne at vi lader personfnidder ligge, det hører ikke til her, det kan du skrive om i post hvis du ønsker, jeg vil gerne have nogle konstruktive ting fra andre, og jeg bruger de ting jeg læser om, for at se om de virker for os, nogle gør, andre gør ikke, jeg laver mine fejl, du laver dine, men HG burde være stedet hvor man ikke er personlig, men kan debattere ting.

• #342   29. apr 2011 Tonny og Maja, jeg er SÅ enig med dig i, at der foregår ting herhjemme, som så sandelig har brug for at blive reguleret på.
    Men - når CM går på skærmen, så har han kontakt til Hr og Fru Jensen - det har den lidt for voldsomme jæger eller brugshundemand ikke.

CM sætter en standard, som nogen (mange) følger - derfor er det relevant at diskutere om det han gør er ok.

Jeg ved dog ikke om han kan få mig op i det røde felt. Ikke ham selv, ihvertfald - men de skyklapper folk tager på, selv når de ser de mest voldsomme klip, de kan godt skabe temmelig meget undren hos mig. Og det er jo i bund og grund oftest det, der diskuteres.

Palle - du skriver sådan: "Ros, godbidder osv. er fint nok, men har man en hund med et problem og bruger godbidder til at lokke med tager tingene, dels for lang tid og hunden stoler ikke på en lokker. "

At hunden ikke stoler på en der lokker er ikke korrekt.
    Har man en hund med et problem, så finder man naturligvis den metode, som er mindst "invasiv" og mest virksom. Det kan godt være lokning, det kan også være andre ting.

At træne med lokning behøver ikke at tage lang tid.....

En hund stoler til gengæld ikke på en fører, der er korporlig. Den retter ind, ja - men er altid på vagt overfor den, den skulle stole allermest på.

• #343   29. apr 2011 Ch
    Jeg ser ikke CM korporlig, jeg ser ham faktisk ofte være efterfølgeren hvis en hund har et problem, har du set det?

Jeg har aldrig set ham slå en hund, aldrig, og han sparker dem heller ikke, han retter dem ind, som rigtig mange gør på gaden idag, uden det gør ondt på nogen.
    Stødhalsbåndet var der ikke engang stød i, se hele udsendelsen, der forklare han hvad han gør med det, igen you tube er de sted hvor man kan få folk til at fremstå dårligst.

Jeg bruger ikke alt hvad han gør, men jeg går ikke ind for bestikkelse eller lokkeri, jeg går ind for man roligt tager sin hund og gør alle de ting man ville gøre med den normalt og ikke reagere på angst, gør man det fortæller man sin hund det virkelig er farligt.
    Et eksembel:
    Raven havde aldrig haft snor eller halsbånd på da hun kom her som 6 mdr, jeg havde nu to valg, at bruge godbidder som hun slet ikke så, eller bare gå tur, jeg valgte det sidste, det tog 5 min hvor hun ikke ville med, men jeg valgte igen blot at gå, efter 5min, røg halen op og hun gik og snusede de næste 20 min, siden da har hun elsket sine turee, HUN STIKKER SELV HOVEDET I HALSBÅNDET, SÅ NEJ HUN ER IKKE TRAUMATISERET.
    For mig handlede det om at hun skulle ud og nyde livet, og ikke bruge mange dage/uger på angst for alt muligt før hun ville gå i snor.
    jeg gjorde det samme med den lille da hun var 8 uger, hun gik i snor efter 5m in og har gjordt det siden med stor nydelse, så nogen gang skal ting ikke gøres større end de er og vi skal ikke sætte alle mulige følelser ned i hunden.

• #345   29. apr 2011 Kennel Flindt - er du i stand til at læse en hund?

Jeg tror det ikke - for så ville du ikke sidde her og argumentere for, at der ikke er stød i det halsbånd.
    Ligegyldigt HVAD der var i det halsbånd, så var det så voldsomt et ubehag for hunden, at den bed sin egen ejer i angst og frustration......

Og det lille tjat i siden, der får hunde til at flyve på Millan.... Jamen det er jo godt fjernsyn, specielt når folk overhovedet ikke overvejer grunden til at hunden gjorde som den gjorde....

De der skyklapper - få dem dog af, og kig på HUNDENE..... Der findes ikke mirakler, nogen betaler en pris....

• #346   29. apr 2011 Maj-britt
    jeg forklarede blot min ringtræning, og den var ikke brugbar.
    Ingen har nogensinde snakket om hunden skal hænges og igen så har jeg ikke set en hængt hund hos CM, det er ren vrøvl.
    At du træner som du gør er det du mener virker, jeg er dog ret sikker på det ikke ville have en virkning på f.eks vores westie, han ville skrige af grin, han er egenrådig og vil ikke snakke med andre mennesker, så at give ham til en fremmede, tja det ville ligne cirkus, igen det handler om den enkelte hund, dens ejer og hvad der er i hunden.
    Vi forlanger ikke via kvælning eller andet vores hunde skal lystre, vi forlanger de gør hvad vi siger, men tror nu ikke de altid gør det, men vi bruger altså ikke lokkerier, vi bruger stemmen, som du selv beskriver, og en tålmodighed og ro, igen det har taget LAAANG tid og vi har haft rigtig mange problemhunde, som havde ting med fra forrige ejer, vi tager aldrig mere genbrugshunde ind, vi ønsker dem fra hvalp, så vi selv kan sætte vores præg, og ikke skal til at gætte os frem til hvorfor hunden er som den er.
    Igen mener jeg så man ik skal træde vande i noget hunden synes er farligt, det er selvforstærkende, jeg mener man blot skal gøre, hvorfor forlænge en angst man kan fjerne på meget kort tid.

• #347   29. apr 2011 CH.
    nej der findes ikke mirakler, men der findes folk der altid ønsker at gøre ting større end de virkelig er, jeg kan sagtens se/læse en hund, og jeg ser ikke han sparker nogen som helst, tværtimod forklare han ejeren hvad det er han gør, måske skulle du se på de forskellige metoder med andre øjne, jeg bruger alle slags her, det kunne andre måske også, og jeg blir aldrig modtsander af CM, han gør rigtig mange gode ting for dyr.

• #349   29. apr 2011 Jeg havde valgt at træne videre, uden at reagere på den angst, det er så hvad vi gør her, vi trækker den selvfølgelig ikke ind i skoven, vi fortsætter hvor vi slap og det virker, hunden har glemt det efter et min, igen der er forskel på hvad folk gør og det må de helt selv afgøre, jeg agter dog ikke at ynke en angst, for hvis det har samme effekt som det har på mennesker, gør man hunden sindsygt ondt

• #351   29. apr 2011 Fint nok, jeg havde dog ikke valgt at tale om ting der var ok, jeg havde blot gjort som før hændelsen, igen jeg har haft problemhunde og trænet efter de nye metoder, det gik grueligt galt, derfor har vi afgjort at vi nu forsøger at blande ting i vores træning og det virker for os, dog er det ulyksageligt at vi ike gjorde dette noget før.
    Folk må gøre som de vil, der er dog en ting der kan sætte mit p.. i kog, det er folk som på ingen måde har styr på deres hunde udenfor, det kan jeg bare slet ikke med og her kunne en god gang blandingstræning måske være en god ide, så frk Jensen ik skulle stå og vifte med sine pølser mens hunden galper og knurre for at komme over til andre hunde

• #352   29. apr 2011 Kennel Flindt - hvis du ikke ser Carotis afklemning og spark i lysken, så ER det altså på tide at åbne øjnene....

Det kan ALLE jo se - når en hund hænger en halv meter over jorden i et halsbånd, der sidder oppe bag ørene, så synes jeg normalt det er til at se....

• #353   29. apr 2011 Eii Ch, der var lidt mere i den udsendelse g vi bliver aldrig enige, dog træner jeg så ikke lige sådan der, igen jeg tager det jeg kan bruge.

Tænk hvis vi udlagde alle de trænere vi har været hos på den måde, jeg har set ting og sager jeg bare ikke synes var ok for mig, men det betyder ikke det var mishandling, blot den træners model, men udlagde jeg den slags ville de stå på samme måde, det er altid nemt at sige folk gør noget forkert, og hakke på dem, sværer er det at sige ok, ikke alt er som jeg synes om her, men jeg kan da se noget af det måske kan virke.
    Selv jeg måtte ned på minde grædende knæ, og erkende at det vi gjorde før hen ikke virkede, at vi måske kunne have beholdt en hund hvis vi blot havde haft en anden viden osv, derfor jeg bruger det jeg mener jeg kan stå inde for, og jeg er ret ked af at folk så pludselig skriver i tråde mine hunde mishandles fordi jeg ikke afskyr CM, det er fuldkommen tåbeligt og dumt.
    Jeg vælger at se ting ud fra den pågældende situation, som f.eks, en hund render hen til en hund i snor, hunden i snor er agressiv og ejeren ved den agter at bide, han gør det at han trækker halsbåndet op til dens øre og trækker op, så man kan mene hunden er hængt, dog er det svært at hænge en hund, dette gør han fordi det er hans eneste måde at forhindre den bider og fordi en anden ejer ikke havde styr på sin hund, sådan hænger hunden et stykke tid, til den anden hund er hentet, er det dyrplageri, skulle han lade sin hund bide, eller hvad synes du?
    PS, den kunne altså godt nå jorden:o)

• #354   29. apr 2011 Uanset hele udsendelsen, så SKER det altså.

Og for mig er sammenhængen ligegyldig. Det er tv-program, der i sin helhed er opsat og arrangeret.

CM er ikke enhver træner, man kommer til. CM er en mand, hvis principper hyldes af rigtig mange mennesker, der nok ikke helt overvejer, hvad det er, de GØR ved hundene.

EN ting er brandslukning - en anden ting er uddannelse, træning og opdragelse.
    Og til det sidste bruger han metoder, der hører til i den første kategori.

NEJ, det er ikke svært at hænge en hund og derved afklemme Carotis. Det kan JEG gøre, og jeg er en lille kort en uden de store kræfter. Læs lidt om carotisafklemning.....

• #355   29. apr 2011 Hanne, hvis du har lyst til at gå med hundene, så gå du en tur med hundene....

• #356   29. apr 2011 Pladder CGH
    Nu synes jeg du er ude på dybt vande, det gider jeg slet ikke debattere, jeg har aldrig set en hund lide overlast, så den vogn får du mig ikke med på.
    Kan godt være du bruger dine metoder, han bruger sine, vi andre bruger det der virker men at sidde og svine folk til på den måde, det vil jeg slet ikke være med til

• #358   29. apr 2011 Svine til?

HVOR?

• #360   29. apr 2011 Det er vi ikke Maj-britt men folk ynder åbenbart at svine andre og gøre dem til noget de ikke er, det vil jeg slet ikke deltage i

• #363   29. apr 2011 Jeg kan ikke lige huske nogen røg på frys, men jeg vil gerne tage en ordentlig debat som jeg skrev tildligere, men gider ikke høre om starngulering og spark i lysken osv, i kan ikke påvise sandheden i dette og jeg kan ikke modbevise sandheden i dette, så lad os tage en debat der ikke er personlig, tror i godt i kan det?

• #365   29. apr 2011 Men kennel flindt, det er da overhovedet ikke møntet på dig personligt, når folk argumenterer for hvorfor de synes CM's metoder er forkerte. Det er da udelukkende baseret på metoderne.

Selvfølgelig er det fint, at der er elementer af hans træning, du kan bruge, og det skal du selvfølgelig holde fast i. Det vil jeg ikke kritisere dig for. Men jeg bliver sgu en anelse provokeret, når du fremstiller såkaldte positive metoder som en træningsform, der kun virker for blødsødne fjolser, der ikke kan styre deres hund, ikke kan sætte grænser for den og konstant skal have en pølse ned foran snuden på hunden, før man kan få den til at udføre noget.

For sådan er det jo ikke i praksis - det burde i hvert fald ikke være sådan.. Så er der måske nogle, der har misforstået begrebet og ikke kan sætte grænser for deres hund, men det gør jo ikke metoden i sig selv dårlig. Metoden giver, når den er brugt rigtigt, selvstændige, selvtænkende individer, der arbejder af lyst, fordi de ved, de får en belønning.
    Dermed ikke sagt, at dine hunde arbejder uvilligt, men jeg ser belønning som et must i enhver form for indlæring, samarbejde og træning. Og det uanset om det handler om en hund, en hest, en kat, et barn eller en delfin.
    Jeg arbejder helt klart også selv mere motiveret, hvis jeg får en belønning fremfor hvis jeg får skæld ud for ukorrekt opførsel.

• #366   29. apr 2011 Therese.
    jeg arbejder bedst hvis jeg roses for det jeg gør ikke for en pælse hvis du forstår, vi arbejder her med stemmen og alt muligt andet end lige noget guf, da jeg ikke er af den overbevisning det virker fornuftigt.
    Det betyder ikke mine hunde ikke får mange guffere, og ben, det gør de sandelig men kun til hygge..
    Jeg mener generelt ikke man kan stille sig op og sige nogen gør sådanne ting uden belæg og igen jeg kan ikke bruge klip fra you tube til noget, derfor bliver jeg gal.
    Klart vi kun bruger en del af hans arbejde/metode, det handler jo hvad det er vi skal sammen med hunden og hvilke problemer vi støder på.
    jeg har skam nogle galde samarbejdsvillige hunde, der kan tænke selv, faktisk har jeg naboer der låner min hvalp til socialisering da hun er super til den slag, og får selv de mest angste med på leg og ballade, hun er 4 mdr, jeg ville aldrig slagte en hundetræner her hjemme selv om jeg ikke kunne tilslutte mig vedkommendes metoder, det holder jeg mig for god til og det der gør mig vred er at man slagter folk ud fra you tube klip, man har ikke engang fulgt hans udsendelser, vi bruger blandet træning her, men aldrig godbidder i træning, det virker for os.

• #368   29. apr 2011 Kennel Flindt - jeg har set mange af hans udsendelser. Det forandrer ikke på, at det han gør på de ekstreme youtube klip.

Om han så var ærkeenglen Gabriel i udsendelserne, så laver han stadig lort med hundene på klippene...

• #369   29. apr 2011 Jeg kommer sådan til at tænke på Komiske Ali fra Irak-krigen. Ham der blev ved med at påstå, at der ikke var nogen udenlandske soldater i Irak på trods af, at krigen var halvt tabt.....

• #371   29. apr 2011 Kennel flindt

Om man bruger godbidder, legetøj, stemmen, kæl og klap eller noget helt 4. kan vel være flintrende ligegyldigt.. Det tæller vel altsammen som positiv forstærkning..

Jeg er uenig med dig i, at man ikke kan danne sig et indtryk af manden, fordi man ikke har set alle hans udsendelser. Jeg har set nogle af dem og jeg har set youtube klip med ham og der fik jeg da et indblik i hvilke metoder han træner efter og hvordan han ser hunde som helhed. Og da det er så langt fra den måde jeg selv oplever hunde på, er det svært for mig at se hvad jeg skulle kunne bruge ham til. Det behøver jeg ikke se flere udsendelser for at finde ud af.

Men dejligt, at du har en sød hvalp smiley

• #372   29. apr 2011 Jeg beundrer CM............................... for hans ro.

Resten beundrer jeg ganske simpelt ikke!! Han har NADA forstand på hundesprog og han overtræder hundenes grænser gang på gang på gang:-((

• #373   29. apr 2011 I min verden har han netop forstået hundesproget og jeg er ret sikker på hvis i andre havde tid til at sidde og kigge på jeres hunde, i så ville opdage at de taler lige sådan til hinanden, hunden forstår ikke vores sprog, men det fatter deres eget, jeg kan slet ikke forstå hvorfor det skulle være så svært at forstå, det er en HUND ikke et menneske, tal til den som en hund, den forstår ikke nårrrrrrrrrrrrr mors lille bamseløjse, nej den forstår f.eks, et daf med poten i leg, at slås, drøne rundt, have en god leder, der ikke ynker den osv, men det er som om hunde idag alle skal tales til, woow gad godt se den hund der forstår hvad vi siger.
    og så skal de egentlig helst have tøj på og sidde på arm, hvis det er små hunde, hvad er det dog vi gør ved vores dyr.

• #374   29. apr 2011 Ch
    er han nu lige med en leder i en krig, woow der sker sgu noget i folks hoveder her.

• #375   29. apr 2011 og lige den sidste, hvem dælen har opfundet hundens grænser???

• #376   29. apr 2011 Han overser gang på gang hundenes dæmpende signaler!!!!!

Han provokerer dem for at få en reaktion så kameraet kan se hvor dyyyygtig han er.

Han har, mere end 1 gang, brugt stødhalsbånd.

Han sparker dem i lysken.

Hvor er hans forståelse for hundesprog?

• #378   29. apr 2011 Palle.
    Sandt nok jeg er også hoppet af nu, jeg ved også man ikke kan sparke en hund i lysken på denne måde og jeg ved også at gjorde man det ville hunde falde totalt sammen.
    Jeg daffer også ud af tråden, folk vil kun se de ting de vil, og mærkelig nok altid den samme grippe, god debat, og godnat

• #380   30. apr 2011 Jeg er egentlig ligeglad med, om han så udelukkende lavede smølfespark... Hvis man ser på hunden, læser dens reaktion, så vil man vide (hvis man altså har en smule forståelse for den slags) at det for hunden ikke bare føles som et lille tjat....

Og hvis nu man tager skyklapperne af og kigger efter, så ser man mindst et eksempel på, at det er tjattet i lysken, der starter en situation, der ender op med at hunden kommer op at hænge.... Det kunne sagtens have været tacklet så DEN situation ikke var nødvendig.... Nemt endda... men som han selv siger: "Jeg elsker kampen med hunden......"

Kennel Flindt - det er nu ikke CM, der minder mig om komiske Ali, men de mennesker, der trods man med egne øjne kan se både spark og hængning bliver ved med at benægte, at det er forekommet. Fuldstændig som Komiske Ali under Irakkrigen blev ved med at påstå overfor pressen og den irakiske befolkning, at der ikke var amerikanske soldater i Irak.....

Og det VAR virkelig komisk at se på dengang.... Og skal jeg være ærlig, så er det altså også lidt komisk at se den benægtelse igen og igen her ;o)

• #382   30. apr 2011 Palle her har du fat i noget rigtigt: Ej jeg gider ikke dette her. Det er jo som at råbe til en dør.

Sådan en fornemmelse sidder jeg dælme også tit med...

• #383   30. apr 2011 Kennel flindt

Når du nævner, at andre kun ser det de vil se, kan jeg ikke lade være med at tænke, om det præcis ikke er det samme du gør?

Og selvfølgelig skal hunden have lov at være hund. Den skal ikke tilbringe livet på armen af dens ejer iklædt en masse mere eller mindre hundevenligt tøj, men det får du vist heller ikke folk i denne tråd til at argumentere for er et godt hundeliv. Det er jo slet ikke det diskussionen handler om. Jeg forstår slet ikke du får det ud af det.

Og jeg forstår slet ikke, at du ser den slags adfærd hos dine hunde imellem hinanden - det er aldrig noget jeg har bemærket hos hunde. De kan selvfølgelig godt markere, hvis deres grænser er blevet overtrådt.. Men de tryner ikke hinanden dagligt. Og det er det, der sker, hvis man følger CM's metoder, som jeg ser det.

• #386   1. maj 2011 Palle det har jeg så ikke tænkt mig.. Pointere blot, at når du sidder med en fornemmelse af ikke at blive hørt, kan det være det er nøjagtigt samme fornemmelse andre sidder med. Og det synes jeg burde give stof til eftertanke. Det gør det i hvert fald hos mig.

• #388   2. maj 2011 Palle

Jeg mener ikke, at du skal blive ved med noget. Hvilke debatter du deltager i er mig så inderligt ligegyldigt. Det er helt op til dig selv.

Men lad dog være med at kalde folk frelste og kalde deres ord for vrøvl, alene fordi du ikke deler deres holdning. Hvis du leder efter folk, der udelukkende er enige med dig, burde du nok lave dit eget forum, hvor I kan sidde og rygklappe hinanden og aldrig blive testet på jeres argumenter. Se så hvor længe, det bliver ved med at være sjovt.

Og så synes jeg ærligt talt det er på tide du får læst lidt om hundesprog og hundeadfærd. Der er så meget spændende læsning på området, så gør dig selv den tjeneste..

Har du ivørigt et link til dit sidste udsagn? Eller anden form for dokumentation for at han er den hundetræner der har flest fans verden over?

• #390   3. maj 2011 Palle - og hvis vi vender det hele om, så kunne man beskylde "tilhængere" (synes det ord er misvisende) for at blive ved med at stampe ind i hovedet på os andre, at de ting vi ser, ikke eksisterer.

Denne sag har to sider, og det vil den blive ved med. De vil blive gentaget, de samme argumenter igen og igen uden det behøver at betyde, at nogen vil indoktrinere andre. Det er et vilkår, et sted som dette, når en debat aldrig holder op, men bare skifter ham en gang i mellem.

Hvis du ikke bryder dig om at diskutere og argumentere temaet, så vil jeg da foreslå dig, at du springer de tråde over.

• #391   3. maj 2011 Palle

Når du skriver, at "dette er som at snakke til en dør," går jeg ud fra du mener, at dine argumenter ikke bliver hørt eller forstået?
    Og det er da netop pointen med en debat. Hvis ens meninger og argumenter ikke bliver hørt af modparten, hvorfor så debattere? Så kan man da ligeså godt snakke med sig selv.

Og at du synes det er okay at kalde mine ord for vrøvl, så længe det bare ikke er alle andres - det kan jeg kun grine og ryste på hovedet af.

Hvilket indlæg er til mig? Og hvad er det, "der er noget om?"

Er også helt enig med CH her. Og igen må jeg bare sige, at den følelse du sidder med (som jeg går udfra du sidder med når du skriver sådan) er den samme, som andre sidder med. Det er da ikke anderledes end hvis andre føler, du ikke "gider" sætte dig i emnet - bare set fra "modstandernes" synsvinkel i stedet for.

Men tak for link.

• #393   4. maj 2011 Palle

Jeg vender ikke noget mod dig. Hvad mener du med det?

Og nej, jeg ved ikke hvad du føler.. Selvfølgelig gør jeg ikke det.. Jeg læser bare hvad du skriver..

Men ja, lad os bare stoppe det her - det handler jo langt fra om CM mere smiley

• #394   4. maj 2011 Palle, det er ikke mig, der har det omtalte problem - det er dig, der skriver sådan ;o)

Men - det er jo i den grad OT, så det ville nok være passende at lukke DEN del af debatten her...

• #396   5. maj 2011 Palle

Du ved simpelthen ikke, hvad du selv mener eller hvad?

Og jo, det er da dig, der skriver at du ikke vil bruge mere tid og energi på den her debat.
    Det kan jeg da læse mig frem til i i hvert fald to af dine indlæg.

Og så handler det vel ikke om at CH vil have tråden lukket, blot den del, der ikke handler om CM.

Kommentér på:
Dog Whisperer

Annonce