5.359 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Politihunde - hvad sker der med dem Politihunde - hvad sker der med dem

Når de bliver gamle?
Altså for gamle til at udfører deres job?

De bor jo hos betjenten fra den er 8uger gammel, finder man et nyt hjem til den eller hvordan?

Sad jeg lige og tænkte på da jeg så genudsendelse af Hundepatruljen..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politihunde - hvad sker der med dem
  • #1   28. mar 2011 Jeg tænkte præcis det samme, da lille Ester kom hjem:)

• #2   28. mar 2011 Jeg tror de bliver aflivet, de bliver jo slidt op.

• #3   28. mar 2011 Vil tro nogle beholder dem ... De kan jo faktisk bruges i træningen med de nye ...

• #4   28. mar 2011 Nogen af dem for nye hjem, havde en veninde hvis familie overtog en politihund da den skulle pensioneres :-)) Han fik 5 gode år hos dem inden han fik fred.

• #5   28. mar 2011 Ok, ja tænkte bare at det ville være synd at aflive en hund fordi den ikke kan arbejde mere pga alderdom..
    Og tror jeg heller ikke en betjent ville gøre.. Hunden er jo hans et og alt, familiemedlem og makker/kollega..

• #6   28. mar 2011 Min søster og hendes kæreste har en pensioneret politihund =)

Hun har sin alderdom som familiehund og brugshundetræning ala aldersom.. =)

• #10   28. mar 2011 Nogle af dem kommer på aftægt som alm familiehund. Ligesom førerhunde for blinde. Ved dansk blindesamfund kan man blive skrevet op til en aftægtshund. Det er ikke nødvendigvis hunde, som er gamle, men kan være en hund, der har fået gigt i en skulder, og ikke mere kan have sit seletøj på (min fars gamle) eller en hund der får stress af, altid at være på farten (min venindes førerhund, som hendes dyrlæge overtog), eller en hund der er blevet bange for s-tog, eller en hund der absolut vil jage katte, eller selvfølgelig en ældre hund, som bare skal have et par gode år på landet, uden pligter.

• #12   28. mar 2011 Jeg kender en der får sine omplaceret hos familie og bekendte.. Det er synd for den gamle, hvis den bliver i hjemmet, når der kommer en ny, da den skal blive hjemme, hver gang og den nye skal med.. Den forstår jo ikke at den ikke kan mere..

• #13   28. mar 2011 Jeg har kendt flere pensionerede politihunde, så tror, at de fleste enten beholder dem eller finder andre løsninger for en god alderdm, når hunden en dag ikke kan arbejde mere !!

Fx. kendte jeg på et tidspunkt en politikvinde(ikke hundefører), der havde overtaget sådan en pensionisthund smiley

• #14   28. mar 2011 Jeg tror at de går på pension.:) Og hygger sig resten af tiden, når de ikk kan bruges mere.:P

• #15   28. mar 2011 Vi havde en schæfer for mange år siden som politiet fik ind på prøve pga.en fejl i forbindelse med en allergitest(min mand fik svar på en anden mands test, der viste allergi)...¨nå men anyway, han var rigtig rigtig dygtig på alle punkter, men blev alligevel kasseret, fordi han, uanset hvad de gjorde og hvor meget de provokerede ham, nægtede at bide i figuranten.

Hundeføreren skreg af grin, da han fortalte det, for hunden havde bare stået og gloet på dem, som om de havde spist søm eller nowet !!
    - hvorefter han havde lavet total overspringshandlinger med at hoppe rundt i leg mm. for ligesom at få de dersens underlige mennesker på bedre og mere fornuftige tanker(han var en fantastisk hund, men hjemmefra opdraget til, at bid var FORBUDT, og den kunne han åbenbart ikke sådan lige slippe igen)

- han kom så med vores samtykke til en pensioneret politimand, der netop havde mistet sin tidligere "makker".

Mitindtryk er at der gøres et stort arbejde for at pensionisterne får en god alderdom...og også for at finde nye gode hjem til de kasserede hunde smiley

• #16   28. mar 2011 Det er forskelligt. Det afhænger blandt andet af hvorfor de går på pension og om den enkelte hundeførers tid, lyst og rum til at have mere end en hund.

Der er også tjenestehunde der er tjenestehund livet ud.

Så det er op til hver enkelt hundefører.

• #17   28. mar 2011 Hvor eller hvordan kan man evt. komme i betragning til at overtage en pensioneret politihund ?

• Charlotte H
    Charlotte H Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #18   29. sep 2011 Er det nogen der ved hvor man kan komme i kontakt med nogen, som kan hjælpe mig med at finde en?

Kommentér på:
Politihunde - hvad sker der med dem

Annonce