{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.102 visninger | Oprettet:

Lasse S
Lasse S
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 34

Min hund pisser inde i protest? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har virkelig et rigtig træls problem.
Kæresten og mig har vores kære Mops, den er snart 11mdr gammel smiley
Hun er næsten renlig, og det har virkelig været en kamp.
Men problemet er, selvom vi lufter hende og går en tur hvis vi skal noget, og hun både tisser og skider, så når vi kommer hjem efter en time har hun tisset igen, det samme er om natten.
Hvis jeg lufter hende kl. 23.30 inden jeg går i seng og hun laver begge dele, er det med garanti når jeg står op for at lufte hende kl. 3 så er der pis igen.
Kære brugere, hva ska jeg gøre? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund pisser inde i protest?
  • #1   2. apr 2011 Hvad plejer du at gøre, hvis hun laver noget indenfor? Skælder du ud, tager du hende udenfor eller hvad gør du?

• Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    jun 2008

#2   2. apr 2011 Jeg har fået afvide af vores hundetræner, at vi IKKE må skælde hende ud. For de har glemt de har pisset, og ikke ved hvorfor jeg skælder ud?

• #3   2. apr 2011 Hvor sover hun hende? I samme rum som jer eler alene?

• Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    jun 2008

#4   2. apr 2011 Hun sover ude i vores gang.
    Jeg vil ikke have hende i soveværelset..

• #5   2. apr 2011 Så tror jeg i har en hund med seperationsangst.
    Hun gør det fordi hun bliver angst og bange og stresset - så går kroppens funktioner i overarbejde - også mave/tarm systemet. Så hun kommer til at tisse eller mere inden for.
    I skal starte helt forfra med alene hjemmetræning! ½ min. og så glad velkomst. Og jeg ville prøve - måske bare en periode at tage hendes seng med ind i soveværelset. Simpelthen for at se om hun så ikke kan holde sig en hel nat. Også fordi det ville være en let måde at bryde det mønster på i hvert fald..

• Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    jun 2008

#6   2. apr 2011 Så du mener vi skal nulstille alt det vi har gjort for at gøre hende renlig, og så simpelhen starte forfra, og lade hende sove inde ved os om natten?

• #7   2. apr 2011 Nej, men hvad gør du når du ser det? Gør du noget?
    Og er det kun om natten?

• #8   2. apr 2011 En ting er sikkert. Din hund tisser ikke i protest!....jeg tror bestemt også det er seperationsangst.....

• Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    jun 2008

#9   2. apr 2011 Jamen jeg gør ikke rigtig noget andet jeg går ud med hende, men det er sjældent hun laver noget så..
    Ja det er for det meste om natten smiley

• #10   2. apr 2011 Ja hvis det kun er om natten, så tror jeg også på seperationsangsten.
    Jeg ville bare høre om det kunne være, at du havde fået lært hunden det mønster at "jeg tisser inde=jeg kommer ud". Det lærte min hund meget hurtigt.. Og hun tissede bare mere og mere indenfor

• Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    jun 2008

#11   2. apr 2011 Jamen hvad skal jeg så gøre?
    Det er til at blive lidt skør over, for kan ikke lave andet end at vaske gulv hver morgen smiley

• #12   2. apr 2011 Jeg tror din hund gerne vil være renlig og har forstået budskabet hvad det angår. Men når hun bliver ladt alene bliver hun nervøs og angst og stresser op - og rent fysiologisk gør disse ting at kroppen ofte vil tømme sig! Så hun KAN ikke holde sig.
    Det i skal arbejde med er at gøre hende tryg ved at være alene og gøre selvstændige ting. Det er nulstilling af alenehjemmetræningen og forfra med den. OG måske træne nogle selvtillidsøvelser - det kan være at balanere på træstammer, søgeøvelser m.m. Ting som lykkes for hunden uden der er en helt tæt kontakt med hund og ejer. Men vær obs på at vælge øvelser hunden netop kan klare, så det bliver sucess oplevelser!
    Gør hende tryg og glad ved at være alene... I kan også snakke emd dyrlægen om forskellige ting man kan sætte i stikkontakten eller nervøsitetdæmpende midler - men den slags bør kun bruges i træningen og ikke som en fast løsning!
    I kan også snakke med jeres hundetræner om det. De har sikkert også haft flere kursister med dette problem - det er faktisk ret normalt.

• #13   2. apr 2011 Start forfra med alene hjemme- træningen.

• #14   2. apr 2011 Men jeg synes du skal overveje om ikke andet i starten af træningen at tage hende ind i soveværelset i en kurv ved siden af sengen, så i lige kan ligge en arm ned til hende. hvis hun bliver nervøs. Så får i i hvert fald efterprøvet om det er blevet en vane for hende og er blevet mere tillært eller om det stadig kun er en fysiololgisk adfærd hunden egentlig helst vil være foruden... Men det gode her er at hvis hun skal, så kan hun også sige til og i kan handle inden hun får gjort tingene - ergo lærer hun at hun skal gøre ude - også om natten...

• Lasse S
    Lasse S Tilmeldt:
    jun 2008

#15   2. apr 2011 Okay det vil jeg lige prøve smiley
    Så håbe på at det vil hjælpe til at hun ikke er så nervøs mere, da jeg egentlig synes det er synd for hende.
    Hun er i øvrigt i løbetid nu, men det er vel meget normal de ikke er renlige første gang de er i løbetid?

• #16   2. apr 2011 Hvorfor har i valgt en mops, når hun ikke må være i samme rum som jer ?? En mops er SÅ knyttet til sine ejerere og alle mine 3 sover i sengen og er med mig overalt. Alle mine har været 100% renlige ved max 14 uger, så der må være noget galt med hunden - enten har den urinvejsinfektion eller bliver ikke luftet nok ( min 3 - 5 gange dagligt)

• #17   2. apr 2011 Gitte - Fordi dine hunde har været maks 14 uger, så betyder det altså ikke at alle andres hunde er syge, hvis de ikke er renlige der.

• #18   2. apr 2011 Irene

Hvis de er 11 måneder og ikke kan holde sig i 4 timer, så er der sg da noget galt med hunden !!

• #19   2. apr 2011 Hvis jeg lufter hende kl. 23.30 inden jeg går i seng og hun laver begge dele, er det med garanti når jeg står op for at lufte hende kl. 3 så er der pis igen.
    Undskyld...... 3,5 time !!

• #20   2. apr 2011 Lasse S

Jeg ville simpelthen sætte hunden i bur om natten........... mine hunde har sovet i bur om natten siden de var 8 uger... ( kun om natten ).....
    Jeg har lavet dette bur til mine.... det står i soveværelset, og fungerer også som et møbel.....
    Jeg ved godt at nogle vil sige , at en hund ikke skal være i bur, men det kan jeg ikke se noget forkert i...... Jeg gider ikke at de fiser rundt i hele huset , før jeg vågner.... ( jeg vil vågne af mig selv ...ha ha )......... og en hund skider og pisser ikke der hvor de sover .

Mange gange går de selv ind i buret om dagen , og tager en lur.... ( buret står åbent om dagen )...... de elsker deres bur.................. KIK HER

(link fjernet)

• #21   2. apr 2011 Ja, men nu skriver du "Alle mine har været 100% renlige ved max 14 uger, så der må være noget galt med hunden". Det er fint, men nogen hunde er bare over 14 uger.
    Men det er klart hunden er syg, det kan jo ikke være fordi ejeren begår fejl vel??

Jeg tror på, det hjælper hvis du lærer din hund det forfra, som Ginne også skriver, Lasse. Og så må du bare tage den ind i soveværelset eller gøre gulve rent om morgenen. Der må du vælge. smiley

• #22   2. apr 2011 Så syntes jeg ligesågodt at man kan få en kanin så......især hvis man har valgt en så selskabelig race som mops !

• #23   2. apr 2011 Irene

Ja hvis hunden kun kan holde sig i 3,5 time så er da noget galt

Og at jeg skriver at mine har været renlige som 14 ugers, betyder at det kan lade sig gøre ved hårdt arbejde, andet tyder som regel på enten sygdom eller manglende luftning.

• #24   2. apr 2011 Gitte - "Ja det er for det meste om natten :D" Hunden kan altså godt holde sig over 3,5 time.

• #25   2. apr 2011 Fordi man har en selskabelig hund , som en MOPS....... er det altså ikke nødvendigt at den skal sove i sengen..... vel ?
    Jeg har selv haft MOPS..... Havde den iøvrigt i 13½ år , ( den døde af alderdom )...... den sov ski ikke i min seng....... men i en kurv i soveværelset.
    Men jeg kan ikke se forskellen på en kurv på gulvet eller i et bur i soveværelset..... :O)

• #26   2. apr 2011 Men problemet er, selvom vi lufter hende og går en tur hvis vi skal noget, og hun både tisser og skider, så når vi kommer hjem efter en time har hun tisset igen, det samme er om natten.

I sætningen her står at det også er om dagen hvis man bare har være væk i en time....

• #27   2. apr 2011 Her er et billede af min MOPS ( Carlo )..... ham skal i da lige se ..... :O)

(link fjernet)

• #28   2. apr 2011 Han ser flot ud Nittib smiley

• #29   2. apr 2011 Jeg ville også vælge løsningen med et bur ved siden af sengen. Mine hunde har sovet i bur ved siden af min seng, mens de var hvalpe og unghunde og har altid elsket deres bur!

Og min den ene hund er en basset hound som også må siges at være en meget selskabelig race. Jeg har meget svært ved at se hvad der skulle være synd ved at de sover i et bur ved siden af sengen??

Jeg ville som flere skriver starte helt forfra med alene hjemmetræningen og så i øvrigt lave nogle aktiviteter med hunden som øger dens selvtillid.

• #30   2. apr 2011 Lasse
    Jeg ville nok også sikre mig at hun ikke har blærebetændelse. Er hun alene hjemme om dagen? Og hvor længe?

• #31   2. apr 2011 Gitte, jeg synes nu at det er meget tydeligt at det er når hunden er alene det går galt? Så tror ikke at det er sygdom, tror også det er seperationsangst, og det ville vare en ide at starte forfra med alene hjemme træningen.

• #32   2. apr 2011 En anden ting er jo at har man en normal arbejdsuge, så er hunden alene i noget der ligner 16 timer i døgnet, hvis den også er alene om natten. Det synes jeg dælme er synd.

• #33   2. apr 2011 Ja, du kan prøve at starte alen-hjemme træning forfra, men tror også et bur måske ville løse det. Tror hunden føler en tryghed i et bur. Vores den bette vil ikke køre bil, hvis vi ikke har hans bur med!! :o) Begge vores blev også hurtigt renlige, vores metode var effektiv :o) Og ja, få den tjekket for blærebetændelse. Drikker den meget inden sengetid? Har også hørt om nogen der simpelthen ikke fylder særlig meget vand i skålen om aftenen, det var også en mulighed :o) Men held og lykke med det! Håber det snart får en ende :o)

• #34   2. apr 2011 Jeg får nok røffel for det her: Men man skal også huske på, at en hund er en hund. Mange hunde lever med at være alene i ca. 8 timer om dagen, hvor man går på arbejde, og MANGE lever med at sove alene om natten. Hvis hun får den træning, opmærksomhed osv DEN har brug for, så er der ikke noget galt i det. Man skal selvfølgelig vælge race udfra hvad man har overskud og tid til :o)

• #35   2. apr 2011 At hunden lever med det, er ikke der samme om at det er hvad er er bedst for hunden...

• #36   2. apr 2011 Nej det er rigtigt. Men hvad er bedst for hunden? Nu snakker jeg generalt.. Er det bedst for en granddanois (eller hvordan det staves) At leve med en aktiv familie, med aktive børn der hele tiden vil lege osv.. Nej, men det er optimalt for labradoren :o) Men forstå mig nu ret :o)

• #37   2. apr 2011 Det er vel en slags man overvejer inden man køber hunden....

• #38   2. apr 2011 Ja, men ikke alle ved hvad det egentlig kræver.- feks. malamuten, mange skal af med deres igen, fordi de egentlig ikke vidste hvad den race kræver. Men nok om det, go weekend :o)

• #40   2. apr 2011 mine tøser skal tisse meget når de kommer og er i løbetid.
    dobbelt så meget som normalt og de drikker også det dobbelte.
    måske det også er en forklaring.

• #41   2. apr 2011 Kakki: Nu er der meget forskel på racer. En selvstændig race kan måske godt være alene 16 timer i døgnet bare den aktiveres.

Men nu er mops altså en selskabshund der har et stort behov for at være sammen med sine mennesker.

• #42   2. apr 2011 Sanne M: præcis. Det er også det jeg siger. og skriver også jeg lige snakkede generalt. Ikke lige mops... :o)

Kommentér på:
Min hund pisser inde i protest?

Annonce