3.500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

min hund pisser på min datters legetøj :-/ min hund pisser på min datters legetøj :-/

hej alle sammen
vores ca. 3 år gamle franskebulldog han, er begyndt at pisse op af vores 10 mdr gamle datters legetøj hele tiden. først startede han med at gøre det når vi ikk var hjemme, men nu gør han det også når vi er hjemme. og han ved udemærket det er forkert,for han ved at når vi opdager det, så får han en kæmpe røvfuld, men han gør det stadig.

vi synes ikke han bliver holdt uden for, vi leger og går stadig lange ture som vi plejer, så vi kan ikke se at det er det og vi vil nødig til at cutte bollerne på ham, hvis det ikke er problemet....

er der nogen der kan hjælpe os, med en løsning til hvad vi skal gøre???

det "pisse" træls at huset skal stinke af pis hele tiden...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund pisser på min datters legetøj :-/
  • #1   12. feb 2012 I slår da vel ikke hunden? o.O

At købe kasser og hold legetøjet fra ham.

• #2   12. feb 2012 Legetøj bør ikke ligge og flyde, da hunde kan komme slet til skade hvis de bider det i stykker og sluger det :o/

• #3   12. feb 2012 slet = slemt*

• #4   12. feb 2012 Håber heller ikke i slår hunden, det er ikke vejen frem.

• #5   12. feb 2012 I slår vel ikke hunden?!

Vask legetøjet i rodalon og sørg for hunden ikke kan komme til det.

• #6   12. feb 2012 Give hunden til nogen , der ikke slår den....

• #7   12. feb 2012 Som de andre siger/spørger. Men at kasterere hunden vil ikke afhjælpe problemet.

• #8   12. feb 2012 Kirk havde samme uvane, da jeg tog ham i det skældte jeg ham hæder og ære ud og slæbte ham ud af døren i nakkeskindet. Og ja det var ikke særligt pænt gjort, men jeg vil delme ikke have det og han har aldrig gjort det siden,

• #9   12. feb 2012 Christina, det er jeg godt klar over, har altid haft hunde sammen med mine børn, men legetøj i kasser når det ikke bliver brugt også ellers væk fra hunden når det ikke bruges, det kan lade sig gøre ;o)

• #10   12. feb 2012 Sige nej i en bestemt tone hvergang den gør antræk til det

put legetøjet i kasser når det ikke bruges
    Kog legetøjet hvis muligt

• #11   12. feb 2012 hvor har jeg skrevet at jeg slår min hund???

man kan sagtens give en person/dyr en "røvfuld" uden at gøre fysik skade på dem. så hvis ikke har bedre ting at skrive om, så undlad venligst at skrive i denne tråd...

vi har prøvet at vaske legetøjet helt af, det hjælper ikke på problemet, og det er umuligt at gemme alt legetøjet væk. vores datter har hendes legehjørne, hvor hendes ting står, det er næsten umuligt at gemme alt legetøjet væk i kasser.

• #12   12. feb 2012 Du skriver at du giver din hund en røvfuld

• #13   12. feb 2012 hun skriver da at han får en kempe røvfuld ,det er da at slå ,

• #14   12. feb 2012 Kan du købe sådan en skærm så legetøjet bliver skærmet inde når hun ikke leger med det ?

• #15   12. feb 2012 Christina, sådan har det også været med mine hunde, det har mere været baby legetøjet som pænt kom i en ikke nå højde, små børn propper det jo i munden, så synes ikke om at hundene skulle tæt på det.... små ting senere hen hørte til værelserne og man rydder op efter sig... man skal jo også passe på hundene :o) De har dog fået lov ti at snuse så meget de havde lyst til den lille ny, og stille og roligt i opvæksten lærte barnet hvordan det kunne lege med hunden og behandle den pænt :o)
    Ved ikke hvorfor din letter ben op af tingene, gør han det på andet end det? ellers måske han kræver mere opmærksomhed end der bliver givet, eller taget mere med i leg med barnet på gulvet eller nået? kunne tyde på han forsøger at gøre opmærksom på et eller andet hvis han ellers altid har været renlig? :o)

• #16   12. feb 2012 Nej, man kan ikke give en røvfuld uden at være fysisk.

• #17   12. feb 2012 Fra "Ved ikke hvorfor" er til TS som jeg pludselig troede var dig Christina hehe sorry ;o)

• #18   12. feb 2012 kæmpe røvfuld, kan godt tolkes som du slår, men hm kan vel også tolkes som en verbal røvfuld, men så burde der havde stået sådanne i stedet.... men igen nej, sådan klares det næppe...

• #19   12. feb 2012 Man kan købe en reol i Jem&Fix mener jeg, hvor kasserne står skråt på den, mener også man kan få kasser det kan stables men de er med huller, der er også muligheden at havde en stor en med låg, eller en bænk man kan havde det i? mulighederne er mange, barnet leger jo ikke med det hele på en gang, så kan man gemme væk og tage noget nyt frem :o)

• #20   12. feb 2012 Sådan står der i "nudansk ordbog" om ordet "røvfuld": Slag i enden med håndfladen- som afstraffelse.

• #21   12. feb 2012 Christina, sikke et herligt navn til en hund, kan godt lide det navn ;o)

• #22   12. feb 2012 Vores muffin har heldigvis ikke været slem til unoder af nogen art. Udover hun tigger noget så frygteligt hvis børnene har noget spiseligt og vi lige vender ryggen til- og det er svært at lære 4 årige pige at hundehvalp med store triste hundeøjne ikke må få kiks, frugt osv smiley Nå men til spørgsmålet, Har i prøvet at forbyde den at være sammen med jer når den gør det? Det vil den finde meget trist og så vil det nok til sidst ikke være så 'sjovt' at tisse på legetøjet.

• #23   12. feb 2012 Aino K: vi synes selv at vi leger ligeså med ham som før, og vi synes heller ikke han bliver holdt udenfor.
    men han kan desværre ikke deltage i lege sammen med vores datter, da han simpelhen er for klosset ( han kommer nemt til at inden vælte hende eller trade på hende) så det tør vi ikke i nu, der skal vores datter være lidt større i nu. men de kan sagtens sidde ved siden af hianden og nusse hianden uden problemer.
    og han gør det kun op af hendes ting, før vores datter kom til kunne han selvfølelig godt have uheld midt på gulvet, men aldrig op af ting.

og vil i ikk godt lade vær med at ødelægge min tråd med at skrive jeg slår min hund, når jeg skriver jeg giver ham en "mundlig" røvfuld.
    Tror i virkelig, at hvis jeg slog min hund at jeg ville skrive det på en offentlig hjemmeside??? ta' jer nu lidt sammen...

• #24   12. feb 2012 Hvad om du sidder med din datter imellem dine ben, så kan han jo ikke komme til at vælte hende, og de 2 så har noget kontakt, måske det er sådan noget han mangler, det er måske svært for ham at hun pludselig er en del af hverdagen? At lukke ham væk tror jeg kun vil gøre ting værre, men ved det selvfølgelig ikke, det er lidt forskelligt fra hund til hund hvordan de reagere på diverse ting....

• #25   12. feb 2012 Det hedder ikke en mundlig røvfuld, så hedder det en skideballe. Men det gør jo ikke sagen bedre.

• #26   12. feb 2012 I starten vi havde Tobi kunne han godt finde på at lette ben op af et hjørne eller bord ben, jeg holdte øje med ham, en dag så jeg det og råbte Nej for derefter i normalt tonefald spørge ham om han skulle ud og tisse, det stoppede ham i det og han fik tisset udenfor hvilket selvfølgelig blev rost, for mig virkede det, men har da set andre herinde skrive man aldrig må sige Nej, jeg følte bare det var logisk for han var jo i færd med at gøre noget jeg ikke ville havde, kunne selvfølgelig også havde sagt Stop, men er ikke sikker på han ved hvad det betyder hehe

• #27   12. feb 2012 >> Carlos min nr 1: han har aldrig bidt i nogen af hendens legetøj, han kan godt kigge og lugte til nyt legetøj, men så snart vi siger det hendes så rør han det ikke. han har også hans legekasse som, vores datter skal holde fingerne fra. og der går han selv hen og finder noget hunde legetøj i vi kan lege med ham med.

det med store legekasser har vi også, men store ting som gå vogn og store køre biler man kan sidde på er svære at gemme væk hele tiden. vi synes også at det ikke burde være rigtig at vi kan have hendes ting fremme uden han absolut skal pisse på det.

• #28   12. feb 2012 Aino K: vi har også leget sådan med dem, som du skriver, det er den eneste måde de kan lege sammen lige nu uden hun kommer til skade, han er en god hund,
    men man kan godt sammenligne ham lidt med en bil med sommerdæk på en kold vinter dag...
    det er ikke altid lige han når at stoppe inden han rammer noget... smiley

men jeg kan ligesom fornemme at i mener vi skal lege mere med ham og få ham mere ind i fællesskabet sammen med os og vores datter???

• #29   12. feb 2012 I kan også lære hunden at den ikke må komme hen i barnets lege hjørne, det gør i ved at hver gang den nærmer sig hjørnet kalder i den væk og belønder den. Vi har glort det med sønens værelse og begge mine ved at hans værelse er hunde frit område men at datterens værelse der må man komme og enda ligge i sengen.

• #30   12. feb 2012
    * Bine & bedstehunden * smiley . hehe du køre da også rundt i det og derved holder "liv" i det ;oP

• #31   12. feb 2012 Den danske sprog er en svær en! Og alle de emsige må nødvendigvis forholde sig til, hvad der bliver skrevet, samt den gængse forståelse af det skrevne.
    Hvis jeg skælder ud, så giver jeg en balle, hvis jeg banker en eller anden, så får vedkommende en røvfuld. Og sådan tror jeg de fleste af os oversætter de ord.
    Og jeg ville aldrig have en hund i nærheden af en babys legetøj, idet børn putter alting i munden. Så uanset om han tisser på det eller ej, er det hamrende uhygielnisk, og TS bør adskille barnets legeplads fra hundens opholdssted.

• #32   12. feb 2012 Hehe Aino smiley

• #33   12. feb 2012 Anne Julie: vil du ikke gerne være venlig at slå"få dig et liv" op
    i den nudanske ordbog...

Når f.eks morten olsen( den danske landstræner i fodbold)
    Siger han vil give spillerne en ordenlig røvfuld i halvlegen,
    Tror du så han bokstavligt vil hive bukserne ned på dem og give dem
    En endefuld...

• #34   12. feb 2012 Bine, jeg skrev ikke du blev ved, men at du køre da også rundt i det = ved at skrive det ;o) TS har forklaret sig, så kan man bare springe de næste kommentar over som omhandler det forklaret.... når en ny skriver, så giver det jo liv igen ;o)

• #35   12. feb 2012 Anne Julie F? det er da efterhånden ved at være noget tid siden hun skrev sidst tihi sikke det dog køre af sporet nu.... ikke min skyld ;oP

• #36   12. feb 2012 Ikke alle der læser alt hvad andre har skrevet også skriver de jo hvad de tænker, men os andre kan jo så bare "hoppe" over det eller henvise til det forklarede ikk ;o) også ellers fortsætte med at prøve at komme med ideer til løsning af problemet.

• #37   12. feb 2012 Ja, og det jeg skrev betød heller ikke det, du tolker det til * Bine & bedstehunden , det er rent faktisk fransk og betyder kartofler med brun sovs...

• #38   12. feb 2012 LOL for dælen der har været mange sjove kommentar herinde i dag..... kartofler med brun sovs haha

• #39   12. feb 2012 jeg vil gerne sige tak til de få, der har prøvet at hjælpe os med vores problem.

og til alle jer andre:
    Jeg fatter ikke, i ikke har bedre ting at give jer til end at ødelægge andre spørgsmål her inde...
    jeg skriver enkel lille ord, at jeg giver min hund en (verbal) "røvfuld" når han pisser op af min datters ting, og straks skal det misforstås og debatters i en undelighed, istedet for at forholde sig til selve spørgsmålet.
    det er ligemeget om jeg skriver jeg ikke slår hunden, så skal i blive ved med at køre i det...

jeg kan godt forstå at folk kan have svært med at tage disse sider seriøse engang imellem...

ja undskyld mit sure opstød, men jeg bliver sgu lidt sur, når ens tråd bliver ødelagt og man endda bliver beskyldt for at yde vold på sin hund på grund af et enkelt misforstået ord!!!

Kommentér på:
min hund pisser på min datters legetøj :-/

Annonce