3.296 visninger
|
Oprettet:
Border Collie - Han eller hun/tæve? {{forumTopicSubject}}
Hvad er smartest at kigge efter med border collie.. han eller hun når den skal til agilliti??? og skal kunne leve sammen med en anden hun (papillon "simba han på 10 måneder??)
vi kigget mest efter en tæve... ingen plader om at avle på dem men træning skal den have
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
- det er et spørgsmål om personligt valg, der er ingen facitliste over hvad der er smart eller ej..
Det eneste i skal være opmærksomme på er løbetider, både i træningen og i hjemmet med jeres hanhund.
- Det er stærke sager at bo med en hanhund og en tæve i løb, så en af dem eller begge burde nok neutraliseres..
Noget helt andet er, at jeg ville vente lidt med ny hund. 10 måneder er efter min mening en lidt tricky alder at få nr 2 hund.
Som 10 måneders vil lømmelalderen være igang eller nært forestående. Dette bliver forlænget og forværet hvis man sætter en hvalp ind i familien - eller risikoen er stor i hvert fald..
Vent til den hund i har er omkring 1½ og sammenføringen af et nyt familiemedlem vil (næsten sikkert) gå lidt lettere =)
Held og lykke =)
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 9
men tænke at størrelsen på border collien kun var en fordel.. så den enden lille. ikke troede den skulle være kone
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 794
Hunde er fuldstændig ligeglade med størrelse, så jo en lille papillon kan sagtens hoppe på en border collie og omvendt. Hvordan tror i ellers blandinger mellem eksempelvis gravihund og labrador bliver til??
Jeg ville også vente med hund nr. 2 til jeres anden hund er min. 2 år. Det gør bare alting meget lettere!
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Jeg krydser alt hvad der krydses kan for at jeg gerne må have Joy med når jeg flytter, så han kan opdrage på min den nye hvalp, når jeg får den til juni. Han er godt nok 7 år gammel nu, men jeg er sikker på at han vil være alletiders onkel for den nye lille.
Mht. om det skal være en tæve eller en han, så tror jeg det er en smagssag. For mig gør det ikke det helt store. Er det et problem med fx løbetider, så kan man jo få det problem løst på anden vis.
Vi har aldrig haft problemer med kombinationen af hanhund og hanhund, men tilgengæld havde vi et pokkers hus da Joy flyttede hjem igen og vores tæve gik i sin første løbetid.
Border Collie - Han eller hun/tæve?