{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Border collie {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg får en border collie hjem sommer 2021. Hvis alt går som det skal. ??

Men når jeg fortæller venner at jeg får en border collie hjem kommer der reaktion med at den er for aktiv og man ikke kan køre den træt.

Jeg tænker så at med den rette stimulering behøver den ikke være aktiv i 1-2 timer i streg??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Border collie
  • #3   27. apr 2020 Den vil blive brugt til lydighed og agility på konkurrence plan

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.325
    #5   27. apr 2020 Vælger man en aktiv hund må ønsket vil være at der skal være fart over feltet. Hvor meget kommer jo an på den enkelte hund.

    Et stort behov for at løbe og træne. Det må jo være det man ønsker. Falder hunden så om engang imellem er det jo fint nok.


  • #9   27. apr 2020 Bella fungerer optimalt på 1-2 timers fysisk aktivering og ca en halv times mental stimulering på en dag - Hun KAN selvfølgelig altid mere, men hun behøver det ikke. Hun kan også sagtens klare mindre, hvis det endelig skal være, den vigtigste er den mentale stimulering.

    Andre border collies kan selvfølgelig kræve mere eller mindre, men det er ikke min opfattelse, at de skal have mange timers aktivitet, så længe de stimuleres korrekt.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.325
    #10   27. apr 2020 Nu har jeg ikke selv racen. Men hvis man regner med, at en ung hund smider sig resten af dagen,efter at have været aktiv, må man i mange tilfælde tro om. Jeg ville selv finde det underligt hvis det var tilfældet.

  • #12   28. apr 2020 Svært at se problemet: Hvis man er til lydighed og agility og konkurrencer i de to sportsgrene med samme hund så ER det da den oplagte race smiley
    Og altså det der med at hunde skal 'køres' trætte. Det er sg* da noget fis. Typisk er det noget, som folk der ikke har hund eller folk, der har en hund som de egentlig bare synes er irriterrende, siger. Mine hunde skal da ikke køres trætte fordi jeg så kan få ro eller noget. MEN det er da skønt at vælte i sofaen sammen med en træt hund fordi man har lavet noget sjovt sammen. Noget som har givet både hunden og mig noget og som vi begge er blevet trætte af.


Kommentér på:
Border collie

Annonce