{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Border Collie {{forumTopicSubject}}

Hej igen HG smiley

Jeg vil høre om jer som har eller kender til border collie kunne tænke jer at dele gode guldkorn til mig smiley

Jeg for min længe ventet drømmehund hjem onsdag i uge 25 . Og jeg glæder mig.
Jeg har i lang tid drømt om at få en hund som jeg kunne løbe agility med.
Det var faktisk ikke meningen at vi skulle have en nu her, men næste år. Men de er faktisk rigtig svære at få . Der er lange ventelister ..
og for et halv år siden, faldt vi for en smiley Mavefornemmelsen var der bare , opdrætteren er fantastisk og hunden har bare lige det vi søgte .

Mine spørgsmål går på - jeg har jo 3 hunde i forvejen. Gaby som bliver 14 år, også de to små frække.
Det bedste vil jo være, at vente til Nala og Lexi var ældre, Nala bliver 2 år til december og Lexi er lige blevet 1 år her i april. Men da “drømmehunden” kom nu , kan jeg ikke lade chancen forsvinde . Så jeg vil høre hvad i kloge hoveder tænker er det bedste at gøre den første dag og de kommende dage så den lille ny hvalp føler sig godt tilpas og ikke bliver overfuset af de to damer?
Jeg tænkte selv at han selvfølelig skal hilse på dem en af gangen .

Den anden ting, hvis ( jeg håber selvfølelig han vil egne sig til det) så er planen konkurrence. Når man vil gå til konkurrence hvor mange gange om ugen skal han så gå til agility tænker i?
Og kan jeg godt gå til lydigheds træning med ham to gange om ugen når han bliver ældre ?

Jeg har selvfølgelig læst en del på border collie og ved at de kræver noget , det er derfor jeg har valgt den.:)
Jeg har været ude og møde en del border collie, og jeg har set hvordan de arbejder med får.
Så synes faktisk jeg er godt klædt på.
Men der er jo altid noget man kan forberede .

Jeg tager i mod alle råd og oplevelser smiley
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Border Collie
  • #1   8. maj 2021 Agility kan du først starte op med når hunden er mindst 1 år (du kan godt træne det forebyggende op til ) spring og mange af de andre elementer som er i agility er først når hunden er over 1 år.

    Nu har jeg selv border collies, og mht til lydighed kan du sagtens træne 2 gange om ugen. Med en border collie ville du kunne træne hver dag- de elsker kun at arbejde smiley


  • #2   8. maj 2021 Sarah m. Tak for svar smiley Jeg ved godt at man starter på agility når hunden er 1 år. Jeg har gået meget til agility med min gamle hund i hendes unge dage. smiley

  • #3   8. maj 2021 En god hvalpegård er nok et must, så de andre hunde kan få fred for en hyper aktiv hvalp. smiley

    Tilmeld jer allerede nu på et godt hvalpemotivationshold. Det er svært at få plads.
    Dernæst vil jeg anbefale unghund og noget ala grundfærdigheder for konkurrencehunde.
    I kan begynde med noget præagility før hunden er et år, men det er ikke nødvendigt. Samarbejde, kontakt, indkald og grundfærdigheder er det vigtigste at opbygge. Jo grundigere jo bedre, så bliver agilitytræningen meget nemmere.
    Det er en super arbejdsvillig race, som vil elske at arbejde hver dag. Men hold hellere sessionerne korte (10-15 minutter) og et par gange dagligt.
    Pas på ikke overtræne eller give hvalpen/unghunden for mange sanseindtryk. Det er en sensitiv race der tager alt ind. For meget for hurtigt kan give en overstresset hund, der reagere uhensigtsmæssig.
    Pas på med uønsket hyrdning af biler, cyklister osv. Det er nemt at aflede/stoppe som lille hvalp men kan hurtigt blive et stort problem, hvis det får lov at udvikle sig.


  • #4   8. maj 2021 AG - 1000 tak for svaret smiley Jeg have faktisk overvejet en hvalpegård, men faktisk mere så han også kan være i fred og få lov til at lege og tumle som han vil uden de små skal blande sig .

    Så præ-agility er det noget man kan begynde med tidligere ?
    Jeg skal også til hvalpe træning, men desværre starter det hold jeg gerne vil på først op midt aguest. Og har været lidt i tivivl hvorledes om det var for sent eller ej. Da han her vil være 16-17 uger gammel.
    Men jeg er også tilmeldt hundetv online hvor der er en masse lektioner, og hele familien på begge sider har hunde, plus børn. Så tænker jeg indtil træningen begynder, starte med at lære ham at kende selvfølelig også tage han ud og måde forskellige hunde/ størrelser og mennesker og børn. Hvad synes du om det?

    Ja jeg ved det med hyrdning med cykler og biler mv. og det er det eneste som jeg faktisk frygter lidt. Men jeg er obs på det.

    Det med sensitive det har jeg godt nok også læst.
    Derfor tænker jeg at tage det i små skridt , når han skal med ud og hilse på nye familie medlemmer . Altså hvis vi besøger mandens forældre en dag, så besøger vi ikke flere på den dag. Hvad tænker du om det?
    Og igen 1000 tak for dit svar smiley


  • #5   8. maj 2021 Det lyder rigtig fornuftigt det hele. smiley smiley
    Bare du tager det i hans tempo skal det nok gå.
    Ja, præagility er en slags Foundation for unghunde til agility.
    Hvor kommer han fra?


  • #6   9. maj 2021 Han kommer ikke fra en stor kennel eller noget. Men hende som opdrætter er bare fantastisk smiley Hun har mor hunden og to tæver fra tidligere kuld også fra hende, også har hun mormoren også som er 14 år smiley
    Hun bruger dem til hyrdning -
    smiley


Kommentér på:
Border Collie

Annonce