{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Birgitte E
Birgitte E
Tilmeldt:
6. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Border Collie {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min lille søster og jeg har længe plaget vores mor og hendes kæreste om hund og nu er de ved at overgive sig.

Der blev foreslået at vi skulle læse en masse om det at have hund og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med smiley

1. Hvor meget koster det at gå til træning med en Border Collie?
2. Hvad ligger en typisk dyrlæge regning på?
3. Er det typsik for en Border Collie at ødelægge sofaer, gardiner osv.?

Jeg håber meget på noget hjælp

V.H
Birgitte


Kommentarer på:  Border Collie
  • #1   6. aug 2014 Hvorfor vil i gerne have netop en border collie ?

  • #2   6. aug 2014 Den koster det samme som andre hunde at træne med.

    Regningen kommer jo an på hvad der er galt.

    Min åd vævet på væggene.


  • Birgitte E
    Birgitte E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   6. aug 2014 Hej Bodil D

    Vi er en maget aktiv familie, som både løber, cykler og går lange ture. Vi tænkte først på en Labrador eller en Golden Retriever, men da vi også har båd og vi viste af Border Collier også går sig godt på både virkede det som en fantastisk hund til os.


  • #4   6. aug 2014 En hund er et stort ansvar og jeg synes altså hele familien skal være med på det. Nu er du jo 16, men hva så når/hvis du skal læse videre hvad skal hunden så?

    Er det dig og din lille søster som skal stå med regningerne?

    En border collie kræver urolig meget og nu hvor du/i gerne vil forberede jer, så synes jeg du skal gå ind og læse hvor meget racen kræver


  • #5   6. aug 2014 Det er ikke nok for en border at løbe og cykle. Den skal også bruge sit hoved, ellers finder den selv på ting.

  • Birgitte E
    Birgitte E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   6. aug 2014 Hej Louise K

    Okay, mange tak smiley
    Jeg ved at den også har brug for hjernegymnastik.


  • #7   6. aug 2014 1. Det samme som for alle andre racer.
    2. Går an på hvad man skal afsted med... Jeg har haft dyrlægeregninger på alt fra 500 og til 30.000
    3. Alle hunde kan finde på at smadre ting, når de er hvalpe og igen i lømmelalderen. Nogen værre end andre smiley

    Dine forældre skal ikke overgive sig - De skal selv have lyst til hunden. Ellers går det galt. Det et er levende dyr, som I har de næste 10-15 år.


  • Birgitte E
    Birgitte E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   6. aug 2014 Hej Dupont.

    Min mors kæreste har haft flere hunde og han vil gerne have hund igen, men han vil også gerne have min søster og mig så meget ind over som muligt. Det er ikke mig og min søster der skal stå for regningerne, nej.
    Min mor ved ikke så meget om hunde, så den her opgave var en ting som kunne give min søster og mig lidt mere indblik på hvor stort et arbejde det er at have hund og samtidig vise min mor hvad hun går ind til.


  • Birgitte E
    Birgitte E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   6. aug 2014 Hej Einstein.

    Mange tak smiley

    Kan se at jeg nok har formuleret mig lidt forkert ved at skrive overgive sig, som sagt vil min mors kæreste gerne have hund igen, min mor har været lidt imod at få hund mens hun var alene med os, men nu er hun ved at kunne se at det nok kunne blive meget fint med en familie hund.


  • #10   6. aug 2014 Jeg blev bare helt bekymret for det lød som om i skulle stå med hele ansvaret og det er altså dyr vi har med at gøre smiley
    Jeg ville nok foreslå i skulle se på en anden race


  • Birgitte E
    Birgitte E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   6. aug 2014 Er der en anden race du ville foreslå?


  • #12   6. aug 2014 Nu lyder det til i er en aktiv familie, men hvad udover i er aktive hvad kan i så ellers tilbyde?
    Lige pt tænker jeg dværg pinsher, som er en aktiv lille hund.


  • #13   6. aug 2014 Mht både og hunde så er det nu altså ikke racebestemt om en hund egner til at komme med ud og sejle smiley Det handler om prægning; få en hvalp fra et sted der gør noget ud af prægningen og avler på ligevægtige hunde med mentalt overskud. Og så skal i selv lægge et stykke arbejde i at vise hunden at verden er et trygt sted når i får den hjem.
    Hvis i primært skal have en hund der vil elske at være aktiv sammen med jer på lange gå/løbeture og som vil trives med at der ikke står bunkevis af træning på programmet, men som bestemt heller ikke siger nej tak hvis muligheden byder sig og som er ret nem at have med rundt, så vil jeg foreslå jer er at kigge lidt på de store terrierracer: Irsk Terrier, Soft Coated Wheathen Terrier, Airedale Terrier, Kerry Blue Terrier. Ikke ubetinget nemme hunde, men heller ikke helt dumme 'begynderhunde' hvis man passer til den slags hund.


  • Birgitte E
    Birgitte E Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   6. aug 2014 Vi er ikke så gode til "små" hunde.
    Vi har passet flere af vores venners hunde som har været både Bomuldshunde, Airedale Terrier, Shih Tzu osv. men vi er stadig mere til typisk dansk familie hund som Labrador, Golden Retriever og sådan.
    Men tak.
    smiley


  • #15   6. aug 2014 Hvilke hunde har din stedfar haft? Måske har han nogle racer, han foretrækker mere end andre?


  • #18   6. aug 2014 Schapendoesen er en herlig familiehund, men den skal nu også have lidt hjernegymnastik en gang imellem smiley Har I kun tænkt jer at være fysisk aktive med hunden eller vil I også træne og mentalt stimulere den?

  • #19   7. aug 2014 En Airedale Terrier kan vist ikke rigtigt betegnes som lille smiley 58-61 cm over skulderen. Dvs. større end de fleste labber og goldens smiley Hvis i er mest til Labrador eller Golden Retriver hvorfor så ikke vælge sådan en smiley

  • #20   7. aug 2014 Hvad med en shetlands sheepdog? smiley
    Jeg tænker den kunne være god aktiv familiehund, samt en god størrelse at tage med nogen steder smiley


Kommentér på:
Border Collie

Annonce