{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.190 visninger | Oprettet:

Der er noget der ikke stemmer.(langt) {{forumTopicSubject}}

Chicco bliver kemisk kastrareret den 13 dec. 2010.
I feb. begynder han at gå meget langsomt og udvikler mere og mere en stiv gang på bagbenene. Jeg taler med dyrlægen omkring det i forhold til en anden undersøgelse og de mener at det er fordi at han bare er blevet en roligere hund efter det kemiske implantat er indsat.
Chicco's aggression overfor hanhunde bliver værre og værre, til nu også at gælde nogle tæver eller f.eks. hunde som går over på den anden side af fortorvet. han kan også stå og knurre af lygtepælen, hvis en anden hund har sat sin afmærkning der. Hans adfærd har ændret sig meget og det er nu kun Luca som han vil lege med, men kun kort varigt, så bliver han træt.
I løbet af sidste uge, har det været som om, at jeg har kunne høre at han slæber bagbenene/poterne mod asfalten når han går og han stopper tit på gåturen og ikke vil gå længere.
Lige fra hvalpe stadiet har han hylet højt, hvis jeg har rørt ham på bugen uden at han har været forberedt. Røntgen af maven taget i sommers viste ingenting.
I søndags skriger han pludseligt højlydt og jeg skynder mig ud i gangen for at se hvad der foregår, her finder jeg Chicco siddende i et hjørne. Han skriger igen og det er som om at han drejer hovedet om mod bagdelen.
Jeg tager ham ud i badet og tømmer hans anal kirtler, for at udelukke at det ikke er det der generere ham.Konsistensen er upåfaldende.
Bagefter virker han glad igen og jeg bliver lettet og tænker at, det bare var det som havde generet ham.
Mandag eftermiddag forsætter hans adfærd. Han skriger og drejer hovedet mod bagparten og jeg vælger derfor at ringe til dyrlægen og bestille en tid til udredning med røntgen og blodprøver. Han har først tid den 20 april.
Næste dag ringer jeg og kræver en akut tid, hvilket jeg får.
Jeg kører op med Chicco og de indlægger ham, for at tage røntgen. Jeg venter bekymret hele dagen.
Kl. 15 ringer de og siger at jeg kan hente ham og da jeg kommer fortæller han mig, at Chicco har meget ondt i ryggen og spørger mig hvad der er sket. Jeg fortæller ham, at jeg ikke har observeret nogen former for skade under leg eller lignende. Han fortæller at røntgen ikke viser noget kronisk og giver mig gigt medicin med hjem og informere mig om, at jeg skal have ham i snor i 5 uger hvorefter han skynder sig videre til næste patient. ( de har travlt ) da jeg skal betale til sygeplejersken, spørger jeg hvad blodprøven viste og hun svarer, at den har de ikke taget. Jeg kører derefter hjem, irriteret over at de ikke havde taget en blodprøve og irriteret over at jeg ikke insisteret på at de tog en mens jeg betalte.
I går tænkte jeg en del over tingene og havde en mavefornemmelse som sagde, at der er noget som ikke stemmer. Hvorfor har de ikke taget blodprøver for at udelukke at der er noget med de indre organer, infektion, gigt o.s.v. Hvorfor har de ikke tjekket hans analkirtler for at udelukke infektion i disse og ja tankerne kørte rundt.
I morges da Chicco ryster sig, opdager jeg at der falder en kæmpe opsvulmet flåt af ham. Flåten er så opsvulmet at den må have siddet der længe. Alarm klokkerne begynder at ringe og jeg tænker strakt Borrelia.
Jeg vælger så at kontakte Greve dyrehospital for at få en vurdering af en udefra kommende dyrlæge som hverken kender Chicco og jeg og nu har jeg har fået en tid her kl. 17 og jeg håber virkelig at de kan finde ud af hvad lille Chicco fejler, for han er forsat meget skidt og følger mig overalt hvor jeg går med et trist udtryg i øjnene som skriger på hjælp.
Jeg ER så bekymret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der er noget der ikke stemmer.(langt)
  • #1   13. apr 2011 Tak Louise, håber jeg også. Kører snart derud af og håber på afklaring så han kan blive rask.

  • #2   13. apr 2011 Vil give dig ret i det virker meget underligt at de ikke udreder hunden som du har bedt om. At de finder noget i ryggen udelukker jo ikke at der kan være andet i vejen også. Desværre lyder det til man nærmest selv være til stede under hele forløbet for at være sikker på de gør det man har bedt om, hvor er det bare øv.
    Godt du har fået en ny tid et helt andet sted så hunden kan blive undersøgt ordentligt, for det lyder da til han har det rigtig dårligt.
    Håber du opdaterer herinde...


  • #3   13. apr 2011 Ej en medløber: hold da op hvor det forløb minder meget om Chicco's og jeg kommer nu til at spekulere på om det kemiske er blevet testet nok for virkning/bivirkning inden det blev markedsført.
    Jeg køre nu. Opdatering følger når jeg er retur.


  • #4   13. apr 2011 Vi venter spændt og krydser fingre!

  • #5   13. apr 2011 Jeg håber så du får Dennis Drostgaard, han elsker sit job og er meget samvittighedsfuld.
    Carl og Lisbeth er også vældigt gode


  • #6   13. apr 2011 ej det lyder godt nok ikk godt.. håber virkelig de finder ud af hva der er galt. men lyder da godt nok underligt de ikk laver de ting du har bedt om.
    men du må da lige skrive hva de finder ud af, for er da nysgerrig hva der ka være hændt med den lille vovse


  • #7   13. apr 2011 Jeg ved ikke om i har læst den beretning der er på hundeforum et eller andet sted om det med kemisk kastration? Ikke positiv oplevelse den stakkels hund og ejer har haft.

    Min veninde har også fået hendes hund kemisk kastreret, og der er faktisk nogle ligheder med de oplevelser der bliver fortalt her.
    Vi var ved at undersøge muligheden for at få implantatet fjernet igen, for det står der i produktbeskrivelsen at det kan. Men producenten oplyser at det kun er inden for få dage det kan lade sig gøre, så min veninde må pænt vente til virkningen af produktet ophører.

    Håber det bedste for din hund!


  • #8   13. apr 2011 Håber du finder frem til hvad der er galt med ham, synd han har det skidt :o(

  • #9   13. apr 2011 ej ej altså nu så jeg chicco i lørdags og der virkede han da helt OK. han ømmede sig da ikke da jeg drejede hans hals, eller jeg rørte hans ryg ej heller virkede han som om hans analkirtler var hævet da jeg tog ved hans halerod !

    nu kom jeg jo ikke helt omkring ham men det at du fandt en flåt kan da godt få alarmklokkerne op at ringe højt. skriv hvordan han har det når du kommer hjem og giv ham lige et knus fra mig af smiley


  • #10   13. apr 2011 Min hanhund er også Kemisk kastret og vi er yderst tilfredse med resultatet. - Har kun hørt positive oplevelser med de nye depotpiller ( tror det er det samme som andre omtaler implantater )

    Jeg er overbevist om at hans aggresion mod andre hunde og ting skyldes smerter, som du også selv er inde på....

    Det lyder som en god ide at få en second opion....

    Keep us updated, og mange hundemøzzer til stakkels lille Chicco :o)


  • #11   13. apr 2011 Hold op et forløb, stakkels Chicco, men med hensyn til hans ryg så fik min Gizmo også pludswelig smerter og skreg og ville ikke gå, han havde på en eller anden mærke måde frovredet noget i ryggen men min dyrlæge der er super god til ryg problemer fik pillet lidt og så kunne han gå igen uden problemer, jeg holdte ham i ro i nogen uger og købte en hundetrappe til ham så han ikke skulle hoppe op og ned af sofen selv længere og det hjalp virkelig for det kom aldrig igen.

  • #12   13. apr 2011 Så er jeg hjemme igen, desværre uden Chicco. De har valgt at indlægge ham, de sagde at der var noget rivende galt. Der har været 3 dyrlæger og kigge på ham og de mener at der endten er tale om discus prolaps eller en muskel sygdom. Da chef dyrlægen kom og skulle lave sin vurdering, lavede Chicco skriget og der sagde han discus prolaps. Så nu er jeg fattig for tåre. Kan slet ikke klare det her og kan slet ikke bære at han skal ligge i et bur hele natten. Men jeg lagde min bluse ind til ham, så han kan dufte mig.
    De sagde for øvrigt at min dyrlæge kun havde taget røntgen af den øverste del af ryggen og ikke af ribbenene og bag partiet. De vil så lave nogle flere røntgen og en scanning med kontrast væske.
    De ringer til mig imorgen.
    Jeg tror bare ikke at jeg kan lukke et øje i nat og Luca kan slet ikke forstå det. Hun har været ude ved bilen for at se om han var der og har ledt i alle rum. Øv hvor det her gør ondt på os allesammen.


  • #13   13. apr 2011 Nååå *Krammer* håber det går godt med ham, synes det var rigtig godt tænkt af dig lige at putte din trøje ind til ham.

  • #14   13. apr 2011 Finder det lidt mystisk at den første dyrlæge ikke havde taget billede af hele ryggen?

  • #15   13. apr 2011 trøstekrammer blir sendt afsted herfra.. men hvor dejligt at de gør deres arbejde ordenligt. men ka da helt og aldeles forstå dig at du er ude af den. nu må dig og luca trøste jer ved hinanden og så krydser jeg fingre for at de finder ud af hva der præcist er galt med din viovse og du får ham hjem imorgen.

  • #16   13. apr 2011 aino: ja det er en der har lidt for tralvt eller ikk tager sit job alvorligt. ikk en dyrlæge jeg ville gå tilbage til hvis det var mig.

  • #17   13. apr 2011 Håber på det bedste. God bedring...

  • #18   13. apr 2011 Tak allesammen for jeres omsorg.
    Mette k: har du evt. et link, vil meget gerne læse det og kan du fortælle lidt mere om din venindes hunds symptomer.
    Nogen der ejer hunde med en muskel sygdom eller discus prolaps som kan nikke genkendende til ovenstående indlæg?


  • #19   13. apr 2011 Hjertet banker for spidshunde : Tænker på samme måde... :o/

  • #20   13. apr 2011
    Cavalier tossen L: Lav en ny tråd "Discuspolaps - muskel sydom" og link til denne, så du får flere på banen.


  • #21   13. apr 2011 Aino: ok det gør jeg lige.

  • #22   13. apr 2011 det er træls at atøde ind i sådan nogle, men så er det da godt så hurtigt at finde et andet sted der tager en seriøst. jeg har haft samme dyrlæge til mine hunde siden min første hund (da jeg var 6 år, så det er en del år) og ham slipper jeg ikk lige igen;-) har så brugt dem der er her i byen hvis det var akut, men ellers er det kim der står for alt med mine hunde

  • #23   13. apr 2011 Min gamle Andy mente dyrlægen havde en lille eller begyndende diskus i nakken, den kunne dog umiddelbart ikke ses på røntgen. Ham havde mange smerter og smertestillende kunne ikke tage det. Han skreg simpelthen af smerte ved bestemte bevægelser. Han fik prednisolon og fik næsten to gode år mere før vi måtte aflive ham. Håber på det bedste for jet

  • #24   13. apr 2011 åhh Charlotte, sådan håber jeg ikke at det ender.
    Skal nok give en update imorgen.


  • #25   13. apr 2011 jeg føler med jer og håber det bedste for chicco smiley

  • #26   13. apr 2011 Mange mange tanker herfra.

  • #27   13. apr 2011 Hvor var det godt du fik en "second opinion". Håber det absolut bedste for den lille fyr og kan slet ikke forestille mig hvor skrækkeligt du må have det!

  • #28   14. apr 2011 føj for et modbydeligt forløb, jeg håber virkelig dine første dyrlæger vælger at betale dig pengene tilbage for en mangelfuld undersøgelse, når man evt finder ud af hvad han fejler.. god bedring med ham


  • #30   14. apr 2011 Noget nyt ? smiley

  • #31   14. apr 2011 Intet nyt endnu.

  • #32   14. apr 2011 Sikke en historie smiley
    Pøj pøj med ham !!


  • #33   14. apr 2011 Hvor er jeg ked af det på jeres vejne ... Sender en masse gode tanker til chicco ...

  • #34   14. apr 2011 næsten lige fået fri og blev bare nødt til at sætte mig ned 2 sek for at se om der varnoget nyt.. håber snart du får et svar.. krydser fingre

  • #35   14. apr 2011 Opkald fra hospitalet. De har nu observeret ham hele natten og skal i gang med scanningerne nu. De vil ringe med resultatet sidst på eftermiddagen/først på aftenen og han ikke kommer hjem idag og jeg får ham ikke hjem før de finder årsagen og han er behandlet og smertefri. Puh så går stadig rundt i en osteklokke.

  • #36   14. apr 2011 og han kommer ikke hjem idag ( staver ikke godt i denne her tilstand )

  • #37   14. apr 2011 Øv, men lyder til han er i gode hænder!

  • #38   14. apr 2011 det tror jeg også at han er

  • #39   14. apr 2011 Håber for dig de ringer med godt nyt senere, at de finder grunden og det er noget der kan ordnes i et "snuptag".... *Krammer*

  • #40   14. apr 2011 Aino: tak håber jeg også. Opdatere lige så straks der er nyt.

  • #41   14. apr 2011 Har først læst med nu. Hvor er det hæsligt smiley

  • #42   14. apr 2011 Lyder godt :o) Håber du kan finde lidt ro i og med at du ved han ikke har smerter og han er i gode hænder, måske hygge lidt mere om Luca imens I venter på nyt.
    Jeg er forresten enig med hvad * *Rottweiler Von hause NOMIS* * skrev 14-04-2011 00:40:31.


  • #43   14. apr 2011 Noget nyt?

  • #44   14. apr 2011 sidder os og venter spændt på forhåbentligt at hører gode nyheder

  • #45   14. apr 2011 Mine bedste tanker til lille Chicco.... hvor er det skrækkeligt....

  • #46   15. apr 2011 Stakkels lille hund da smiley

  • #47   15. apr 2011 Håber du får rigtig gode nyheder i dag.

  • #48   15. apr 2011 Ingen afklaring endnu. Første sæt billeder viste ikke noget og blodprøve svarene kommer først mandag.
    Jeg spurgte ham hvad han mente det kunne være og han mente at der kunne være tale om en discus prolaps i nakken og en længere nede. Endvidere har han under observationen observeret at han har et anal kirtel problem. Dette bliver selvfølgelig udredt nærmere. Men som sagt, det var kun hvad han mente, prøver og billeder skal give det endelige svar.


  • #49   15. apr 2011 Beholder de ham så stadigvæk så man er sikker på han holder sig i ro eller kan du få ham hjem og give smertestillende selv?

  • #50   15. apr 2011 Indtil videre beholder de ham, men han ville ringe efter stuegang. Ville være skønt hvis jeg kunne få ham hjem i weekenden. Kæft jeg savner ham og det samme gør Luca.

  • #51   15. apr 2011 Så fik jeg ham hjem smiley Han ringede til mig kl. 13 og sagde at jeg kunne hente ham efter kl. 14.00.
    Diagnosen lyder på forkalkning imellem nogle led i den bagerste del af ryggen. Behandling: stærk smertestillende, ophold i bur for at skabe ro, må kun kort komme ud og tømme sig iført snor og dette i 5 uger, efterfølgende skal han genoptrænes med fys beh. og svømning.
    Når han er kommet sig med ryggen, skal han have fjernet analkirtlerne.
    Lettet? ja, men har stadig en fornemmelse af, at dette er forårsaget af den kemiske kasteration. Jeg talte med ham om det og han var meget lydhør og valgte derfor at indrapportere det som en mulig bivirkning.
    Hvad tænker i?


  • #52   15. apr 2011 Ej en medløber: jeg har også fået back up numre og det er Flemming og Gitte.

  • #53   15. apr 2011 hold da op for en omgang i har været og ska igennem. men ja ka godt forstå det blir indrapporteret. det er jo kommet lige efter kastrationen og det er bedst at være på den sikre side. håber han får det bedre snart. men hvor må det da være dejligt at ha ham hjemme igen.
    de første dyrlæger burde få af vide hva de har sendt hjem og hva de har lavet af fejl.


  • #54   15. apr 2011 Læser lige din tråd og sidder med vand i øjnene, min gamle dreng fik nøjagtig samme diagnose! Først blev han fejldiagnostiseret ved en dyrlæge, at det var en diskos:(
    Han var også kemisk kastereret, får helt kuldegysninger, kan der være en sammenhæng??


  • #55   15. apr 2011 Hjertet banker for spidshunde : Ja kontakter den gamle dyrlæge på mandag, men har lidt nøjer over det, for kan mærke at jeg kommer til at tale for min sag. Føler ikke at de erkender fejlen med det samme.

    Mille : jeg føler at der kan være en sammenhæng og når jeg skriver føler er det fordi at det er det min mavefornemmelse og intuition fortæller mig.
    Min veninde er kiropraktiker og hun vil se ham i løbet af weekenden. Så her vil der komme mere klarhed. Ofte finder de mere end dyrlægerne gør, dyrlæger er gode til alt muligt andet, men mangler erfaring med kiropraktik.

    Ej en medløber: jeg er heller ikke så god i knogler, mit " speciale " er sindslidelser;-)
    Som ovenstående beskrevet, så skal min veninde kigge på ham, så måske jeg kan fortælle lidt mere efter dette besøg. Men han sagde at han mente at det ville "gro sammen ", når jeg skriver det med anførelsestegn, er det fordi at jeg synes at det lyder mærkeligt at forkalkning kan gro sammen.
    .........fra dig: Men det er godt nok pudsigt hvis det lige skulle kommer efter den kemiske kastration.......Og også vores cavaler har samme symptomer.....Der må jo være noget om det, hvis han indberetter det.........Jeg mener som dyrlæge vil han vel ikke indberette det, hvis det var en helt hul i hovedet påstand? (Forstår du hvad jeg mener?) ..... jeg forstår godt hvad du mener, for jeg følte sgu at han tog det alvorligt. Kram tilbage til dig:-)

    Det betyder rigtig meget at så mange af jer har fulgt min tråd. At dele erfaringer med hinanden, gør os mere velvidende om eventuelle kompliceret sygdoms forløb.



  • #56   15. apr 2011 Det lyder fornuftigt smiley Det sjovt, for min kæreste påpegede om der var en sammenhæng, for han blev meget stiv efterfølgende og det var som om det var det der startede hans rygproblemer!
    Rigtig god bedring med ham, krydser fingre smiley


  • #57   15. apr 2011 Dejligt at han er kommet hjem, men hold da op det lyder som et strengt program smiley Jeg håber han kommer sig helt.

  • #58   15. apr 2011 Krydsede fingre og poter herfra da smiley

  • #59   15. apr 2011 Nu som medløber DKK snob. : det hjalp da til at han kom hjem, tak smiley

  • #60   15. apr 2011 Det gjorde det helt sikkert smiley Dejligt i har ham hjemme igen, det er nu det rareste smiley

  • #61   15. apr 2011 hvis i kigger på en p.hd. opgave udført af vibeke frøkjær om forkalkninger i ryggen på gravhunde, så vil i se at overvægt øger væsentligt antallet af forkalkninger. og man kanså at sige ikke undgå overvægt i forhold til kastration uanset om det er kemisk eller kirurgisk. så det er en af farerne som dyrlægen bør oplyse om før man gør noget.

  • #62   15. apr 2011 Tusinde tak for info Ghita, det vil jeg fluks google og læse smiley

  • #63   15. apr 2011
    Cavalier tossen L: Lyder til det hele vil ende godt, det er dejligt :o) er glad på dine og Chicco's vegne :o)


  • #64   30. apr 2011 Synes at det er tid til en lille update.
    Chicco begyndte i forrige uge at blive smerte fri i forhold til ryggen. Hans gå gang på bagbenene forblev dog forsat det samme.
    Inden påske aftaler jeg med dyrlægen, at han er stærk nok nu til at gennemføre en analkirtel fjernelse operation. Chicco blev derfor opereret i torsdags og operationen forløb godt.
    Chicco er nu lidt ramt efter operationen og vil enormt gerne køre på rumpen og slikke sig. Men han er ikke utæt og har ej heller problemer med at komme af med afføring. Han har skærm på i forbindelse med at jeg lige får ordnet diverse praktiske ting, da jeg virkelig skal være over ham hele tiden.
    Umiddelbart tror jeg at den her operation kommer til at gøre, at Chicco får et meget bedre hundeliv og især også når det kemiske også er ude af kroppen på ham.
    I forhold til at jeg ikke måtte røre ham i bugen og at han spændte helt vildt op, kan jeg nu efter operationen røre ham helt uden problemer. Hmm kan analkirtel smerter sætte sig i hele kroppen?
    Imorges da vi gik tur, mødte vi en hanhund, som Chicco altid plejer at flippe fuldstændig ud på, her var der ingenting og de hilste på hinanden mens jeg talte med ejeren. Jeg tør dog ikke håbe på noget der og tænker at han nok er klog nok til at vide, at han er for svag til at lege konge.

    Mens er der nogen der ved hvor lang tid der går, før rumpen er helet og ikke klør?


  • #65   30. apr 2011 Ja analkirtlerne har i mange tilfælde givet fejlagtige diagnoser på gravhunde ! Jeg har kendskab til de første 5 navngivne dyrlæger som har stillet diagnosen diskusprolaps på en gravhund og så har det efterfølgende vist sig at det var analkirtlerne som var problemet.
    Disse dyrlæger har først efter røngten af gravhunden erkendt at diskusprolaps ikke var problemet og er så først derfter begyndt at søge andre forklaringer og det er hver gang endt med analkirtler.
    Mange codondystrofoe (stave?) racer har jo problemer med diskusprolaps men mange bliver også fejlbehandet da det ikke er som formodet ryggen det er galt med.


Kommentér på:
Der er noget der ikke stemmer.(langt)

Annonce