{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Ang parring. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har et spørgsmål ang parring. Jeg har en chihuahua tæve jeg gerne vil have parret. Men har nu prøvet med 3 forskellige han-hunde. Men lige lidt hjælper det. Hver gang de prøver at hoppe op, vender hun rundt.

Vil hun bare ikke parres ? Og skal jeg bare droppe og få hvalpe på hende. Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

Hilsen Lena


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang parring.
  • #1   15. apr 2011 Hvis hun vender rundt så er hun nok ikke klar til at blive parret, det er jo forskelligt fra tæve til tæve hvornår de er højløbske, og det er kun i den periode de gider, man kan evt få taget en blodprøve for at se hvornår de er klar...

    Men jeg vil nu forslå dig at vente for lige pt er det ikke til at komme af med hvalpe...


  • #3   15. apr 2011 Men hvis det er din tæve fra 06 du skal have parret ville jeg klart lade være for man siger at første kuld skal være inden de er fyldt 4 år ellers vil deres bækken blive for stift og du har større chance for at hun skal have kejsersnit.

    Så heller vente til din anden er gammel nok næste år og selvfølgelig er tjekket for avelige sygdomme.


  • #4   15. apr 2011 Tror du misforstår Ulla. Det er Ikke i samme løbetid jeg har prøvet med forskellige hunde. Det har været en for hver løbetid. De sidste 3 gange. Hun er 4 1/2 nu. Og dyrelægen har sagt god for hende. Det derfor jeg spørger. Vil bare gerne have en af hendes hvalpe. Det skal lige siges, at hun har været ved han hunden fra dag 8-9 i løbetiden og 2-3 uger frem for at være sikker.

  • #6   15. apr 2011 Helt i orden smiley

  • #7   15. apr 2011 Der er nogen tæver der kun vil parres på sikker grund dvs hos dem selv, men det er også muligt at hun er en af dem der er klar meget før i løbetiden eller at hun bare ikke vil parres.

  • #8   15. apr 2011 Okaii. Det er rart nok, at hører andres råd smiley

  • #9   15. apr 2011 Ja, jeg synes du skal lade være med at lave hvalpe. Men det er nu mest fordi markedet for længest er mættet med chier.

  • #10   15. apr 2011 hvorfor vil du have hvalpe ? er din hund teste for patella og diverse ?
    Ja undskyld men markedet er mættet.

    hvis hun vender rundt som du siger hun gør, så er det slet ikke sikkert din hund er klar til hvalpe.....


  • #11   15. apr 2011 For at få en af hendes hvalpe. Det er den eneste grund. Men det fint nok i har jeres meninger ang marked er mættet. Men det var ikke det mit spørgsmål var. Undskyld det er ikk for at lyde sur. Og ang hvalpe, så er de afsat, hvis der evt skulle komme nogen.

  • #14   16. apr 2011 Jeg har nu haft en tæve til parring engang der opførte sig som din.
    Det var en dyrlæge der ejede den og trods den var undersøgt for diverse - ja så viste det sig at den slet ikke var egnet til avl..... den havde instinktivt "sagt nej".


  • #15   16. apr 2011 Okaii. Jeg har nu også droppet at få hvalpe på hende. Men det var mere bare for at få stillet min nysgerrighed. Min dyrlæge sagde sidst jeg spurgte, at det var sidste gang jeg skulle prøve. Ellers var hun blevet for gammel. Men så begyndte hun og snakke inseminering. Men det sys jeg er synd. Så jeg må nok bare indse, at det ikke er hende jeg skal have hvalpe på.
    Men tak for hjælpen alle sammen smiley


  • #16   16. apr 2011 Fornuftig beslutning smiley

Kommentér på:
Ang parring.

Annonce