{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.266 visninger | Oprettet:

HJÆLP! foder til kræsen chihuahua {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig lille chihuahua dreng på snart 1år jeg ikke rigtigt kan få til at spise.. Han får pt Olivers foder og har prøvet flere varianter derfra og har før prøvet andet mærke (som jeg ikke kan huske hvad hedder) uden succes!
Jeg synes han er for tynd - på trods af at han vejer næsten 3kg. (han er stor.....) Han vil gerne spise bløde tyggeben og godbidder..

Sit Olivers foder vil han gerne spise ude, som godbidder - men ikke hjemme - heller ikke hvis jeg bløder det op og blander diverse i.. Hvilket jeg jo også gerne vil undgå!
Synes efterhånden jeg har prøvet alt!
Håber i er nogle med kræsne hunde, eller måske bare små hunde der kan komme med bud på andet foder.

Vh. Mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! foder til kræsen chihuahua
  • #1   17. apr 2011 Har samme problem med Nelly, så kobler mig lige på hvis der skulle komme nogle gode råd eller idéer smiley

  • #2   17. apr 2011 Kan du ikke købe en god dåsemad, bløde hans tørfoder helt op og så blande et par skefulde dåsemad i en periode?

    Så skal du dog bare sørge for at købe tandbørster, og f.eks tørrede kallunstænger (kan anbefales)..... til bisserne



  • #3   17. apr 2011 Glemte lige... du skal mase, ælte "tør" og vådfoder helt sammen, så han ikke spiser udenom og kun tager det gode.

  • #4   17. apr 2011 Jeg plejer at blande noget vådfoder fra dyrlægen med ned i Nellys tørfoder, men hun er ret kvik, så hun tager hver enkelt stykke tørfoder og slikker ren fra tørfoderet, og smider så de små stykker tørfoder ud på gulvet, så hun til sidst kan slikke skålen ren fra resten af vådfoderet. Det er selvfølgelig en god form for aktivering da det tager lang tid for hende, men hun får jo ikke så meget mad af den grund smiley

  • #5   17. apr 2011 den der "nye" starter fra royal canin er mine vilde med...du kan evt købe deres dåsemad og blandelidt i
    ved godt den er til små og drægtige men hvis han ikk får så meget foder vil det være super godt
    A/D hos dyrlægen,,dåsemad er også et foder de plejer at være rigtig glade for


  • #6   17. apr 2011 Og så kom dit svar lige før jeg fik skrevet mit indlæg smiley

    Men ville du bare fortsætte med den fremgangsmåde resten af hundens tid?


  • #7   17. apr 2011 Camilla det kan hun ikke hvis du gør følgende:

    Hæl kogende vand på tørfoderet og lad det står så længe at du kan mase det ud med en gaffel..... bland dåsemad i og rør godt rundt...
    Så har begge slags stortset samme konsistens og er blandet så meget sammen at hunden ikke kan sortere, så er du sikker på at hun får sine vitaminer


  • #8   17. apr 2011 Når du er ude og bruger hans daglige foder, så bruger du det vel i forbindelse med en form for træning eller hvordan? for så ville jeg prøve at gøre det hjemme også..
    Lad være med at give ham det i en skål, gem det, søg efter det, leg med det så han får det som belønning


  • #9   17. apr 2011 Camilla: det er svært, for de har godt af at bruge bisserne....
    Men jeg har også selv en som er kræsen, og det virker her... det er godt for en periode hvis hunden skal tage på.


  • #10   17. apr 2011 Det vil jeg prøve - tak for rådet.

    Men hvor længe ville du fortsætte med det?


  • #11   17. apr 2011 Og igen var du hurtigere smiley

    Jeg vil prøve det i et stykke tid så, hun kunne godt trænge til at tage lidt på så ikke man kan se hendes knogler mere.

    Og så siger du kalloon stænger, det er barf hvis jeg ikke tager helt fejl?

    Og tandbørste - er det så bare med vand, eller findes der tandpasta til hunde?


  • #12   17. apr 2011 Til Abby bruger jeg RC mini Sensibel, og så for at variere lidt i smagen, å får hun nogle gange lidt RC starter mousse i eller lakseolie.

  • #13   17. apr 2011 selv tak!!

  • #14   17. apr 2011 Tak for de HURTIGE svar smiley

    Han vil slet ikke spise tørfoderet hjemme - lige meget hvad man gør ved det..
    Jeg vil prøve det med at bløde foderet HELT op, men synes jeg har prøvet det - dog blandet med leverpostej...

    Jeg ved ikke om det er en blanding af mangel på appetit og kræsenhed?
    Han vil gerne spise/slikke fiskeolie og omega 3 af en ske derhjemme, de dage han ikke vil spise sin mad. Men sit tørkost der er med fisk pt gider han ikke... ?

    Jeg er ved at være på bar bund...

    Findes der noget godt vådt foder som de elsker, men som ikke er fyldt med alt muligt mærkeligt/usundt?

    Han er en meget aktiv hund som ofte er med i stalden og på stranden - derudover leger han med min store hund når vi er hjemme.. Han må jo have brug for maden?!

    Tak tak tak for svar!


  • #15   17. apr 2011 Mie b,,ja som jeg skriver RC starter eller A/D dåse mad fra dyrlægen ,,det er rigtig godt vådfoder.
    A/D bruger dyrlægen til hunde som er syge osv,,,de skal ikk spise ret meget for at være dækket ind


  • #16   17. apr 2011 Hvad med Barf måske?

  • #17   17. apr 2011 Jeg bruger okse kallun http://www.rigtighundemad.dk/barf/GUFFER.html

    de er ikke for hårde og ikke for bløde, og så har de som du kan se en overflade så man kan få brugt bisserne... gælder dog kun mindre vovser smiley de store napser dem på ingen tid.

    Mine chihuahua´s kan hygge sig med dem i laaaaang tid.....

    Hvad angår BARF, så har min veninde med kræsne Chihuahua´s prøvet at barf... den gik 1 måned så var hun tilbage hvor hun startede og stod med kræsne hunde.


  • #18   17. apr 2011 Monica P: Men det betyder jo ikke at det vil være det samme med denne chihuahua jo.

    Jeg har selv haft en schæferblanding, der var noget så kræsen og tilsidst var meget tynd. Efter vi skiftede til barf, spiste hun op hver dag.
    Der ud over synes det er noget af det bedste man kan give sin hund, hvis man gider at sætte sig ind i det.


  • #19   17. apr 2011 Min Chi er godt nok 6 år, men MEGA kræsen.
    Men efter jeg har fået min FB hvalp, har de begge fået Royal Canin Fransk Bulldog til hvalpe... Og ELSKER det...
    Cæsar gider absolut ikke spise andet end det, og der er en masse gode fedtstoffer i.
    Så det kan jeg anbefale, selvom det jo ikke er "helt korrekt" smiley


  • #20   17. apr 2011 hvor længe lader du maden stå fremme, altså tørfoderet.?

  • #21   17. apr 2011 Ja man får da helt sikkert en kræsen hund, hvis man hele tiden blander lækre ting i foderet..:-))) Har selv haft problemet..:-)))) En rask hund skal nok spise når den er sulten, og den dør ikke af af gå uden mad i nogle dage. Hvad ville de gøre i naturen hvis de ikke kunne finde et bytte???

    Har også hørt at flere hunde som ikke har ville spise er gået på barf, men efter noget tid bliver det også kræsne, og så kan man stå og kokkerer i flere timer, før at det passer hunden at spise det man serverer..:-)))


  • #22   17. apr 2011 Stella: jeg kender skam godt til BARF - min gamle Schæfer blev aflivet sidste sommer pga mavedrejning - hun blev BARFE´t....

    Det viste sig at hun havde problemer med fordøjelsen, og så er det ikke så sundt at have 600 kg råt kød til at ligge og gære i en varm mavesæk i 2 døgn..... så hellere tørfoder

    Så jeg er færdig med at BARFE.....


  • #23   17. apr 2011 Igen tak for de hurtige svar!

    Nu har vi lige givet ham fedtkanterne fra en steak som han jo nærmest slugte - og SELV ville spise fra skålen (normalt skal vi nærmest fodre ham med ske - når det er tørfoder) Frikadeller og lign ryger lige ned!

    Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op. Nogen der ved hvor man kan få foderprøver fra Royal Canin? For så vil jeg da lige kontakte dem. (Bor i Århus)


  • #24   17. apr 2011 Hardimann: ja men har man en hund som ikke tager på, så kan det blive nødvendigt... de spiser ikke til selvom du fjerner maden, men begynder måske at nippe til det ind imellem.... eller tager bare lidt af gangen med over i kurven... de får slet ikke indtaget den mængde de skal

  • #25   17. apr 2011 Jeg har kun blandet ting i få gange som forsøg - og som sagt uden den store succes!

    Han får mad, morgen og aften - lader det ikke stå fremme da jeg er blevet frarådet dette (gjorde det i starten - uden held)

    Som jeg sagde, er han tynd og derfor SKAL han have mad regelmæssigt.


  • #26   17. apr 2011 Monica P: Kan godt forstå du er færdig med Barf, det samme her..:-))) Vil aldrig anbefale barf til nogen, efter alle de historier man hører om det..:-((((

    Hvis hunden ikke tager på, kan det være den er syg. Jeg siger bare at en sund og rask hund skal nok spise når den er sulten, det handler bare om hvor mange dage den vil gå uden mad. Min hund havde samme problemer og jeg skiftede foder MANGE gange og prøvede alt muligt, også barf.!! Hun blev ved med at tabe sig og ville ikke spise, så gik jeg til dyrlægen og de tjekkede hendes underliv og fandt cyster indenvendigt, så det var problemet.!! Men idag kan hun godt gå fra foderet, fordi de ikke lige passer prinsessen det jeg servere til hende, så fjerner jeg bare foderet, og så er det bare ærgeligt.
    Ellers så får hun sin mad på sporet, for så er der ingen problemer..:-))))
    De skal nok spise hvis de er sultne, og er raske..:-))))


  • #27   17. apr 2011 Hardimann: Schæferen spiser uden problemer -)

    Men har 2 chi ved siden af schæferen, og det er den ene af dem som er meget sart....


  • #28   17. apr 2011 Monica P: Jamen det kan jeg da godt forstå hvis den fik 600 kg kød på en gang.



  • #29   17. apr 2011 Monica P..:-))) Nej alle schæfere spiser ikke uden problemer..:-))))

  • #30   18. apr 2011 Stella: der skulle så stå 600g.... Dette til trods for at hun dagen forinden sin mavedrejning havde haft sin ugentlige fastedag og ikke havde nået at få sin daglige ration den dag det skete som var dagen efter fastedagen.

    Prøv engang at ligge 600 g råt kød på en tallerken ud i solen, og så 600 g tørfoder på en tallerken ved siden af... lad det stå i 2-3 dage og så fortæl mig hvad du helst vil sætte tænderne i, samt hvilken af de to produkter som har den største gæringsproces smiley

    Hardimann: nej alle gør ikke, men schæferen herhjemme gør smiley


  • #33   18. apr 2011 problemet med de små hunde er bare at hvis de ikk får deres mad kan de gå sukkerkolde og uden hurtig indsats så dør de altså

  • #34   18. apr 2011 Hvad med barf? Min Felix gad ikke rigtig spise og så tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne prøve det og skal da lige love for at madskålen bliver tømt nu, både morgen og aften. Han har fået super flot pels, masser af energi og så koster det ikke så meget at fodre med det :o) Det kan kun anbefales.

  • #35   18. apr 2011 mit råd til dig er, find noget næringsrigt tørfoder, giv mad morgen og aften, lad maden stå max15-20 min, og derefter fjern det. din hund begynder at spise når den finder ud af der kun er mad 2 gange dagligt og at den skal spises, ellers fjerner du det. Men det kræver du stopper med at " forkæle" din hund HELT., fedtkanter, menneskemad skal den ikke have, heller ikke selv om den ikke spiser tørfoderet første dag. hvis du skal bruger godbidder til træning eller andet så brug lidt af tørfoderet.

Kommentér på:
HJÆLP! foder til kræsen chihuahua

Annonce