{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Overgearet hund {{forumTopicSubject}}

Har en rektriver/lab mix kastrat på ca 4,5 år. Fik ham da han var ca et halvt år som nummer 4 ejer. Lidt trist at hunden skulle havde været skudt ellers....
Han er en dejlig hanhund men undrer mig en del over han tisser så meget som han gør når han nu er kastereret.
Men det store spørgsmål er at han er meget bold,frisbee eller pind fikseret og derfor så ikke får forrettet sin nødtørft når han er ude fordi han ikke kan koncentrere om det når der er leg i farvandet. Med det resultat han somme tider har tisset på gulvet om natten. Kan selvfølgelig lade være med at lege med ham men synes det er synd at lade være når han nu er så glad for leg. Om så den smukkeste tæve kom forbi ville han hellere løbe efter bolden end efter den... godbidder har heller ingen interesse når frisbeeen skal hentes... Han kan blive ved med at løbe efter legetøjet til han tilsidst ligger sig ned halser som en gal. Og så skal der et par store skåle vand til når vi kommer hjem og han slappper af i en halv time men er så klar igen bagefter. Kan bare ikke køre ham træt....
Så hvad gør jeg? Har jeg intet legetøj med finder han gerne en kæp han kommer med. Må sige strengt NEJ og forklare man skal tisse først før man kan lege smiler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overgearet hund
  • #1   9. maj 2011 jeg ville lade være med at lege med ham før han har "gjort hvad han skulle" . Har selv en aktiv hund, dog er han stadig hvalp men han får masser af ros når han har tisset og lavet. Bagefter leger vi.... det er ren rutine....

    en hund med så mange ejere ville jeg starte forfra med hvalpetræning (renligheden) og se ham som en hvalp. Han har sikkert tillært sig en masse dårlige vaner.

    Held & lykke


  • #2   9. maj 2011 Han skal ud og bruge sin næse istedet for at tosse rundt efter legetøj!!

    Han er en retriever...... Ergo en jagthund. Uanset om man vil bruge ham til jagt eller ej, er det en hund, som skal have brugt sin helt formidable næse.

    Istedet for at smide med hans legetøj, så kast hans mad ud over græsset, så han selv skal søge efter det. Derudover er der nogle ideer til mentaltræning her:

    http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html


  • #4   10. maj 2011 Er fuldstændig enig med Pia K.
    Kast med bold/pind får ikke hunde til at slappe af - Tværtimod!
    Han skal ud og bruge hovedet i stedet for...


  • #5   10. maj 2011 Er enig med de andre i at han skal bruge sin næse / hjerne og ikke kun benene. Og så vil jeg da lige sige at bare fordi han kommer med en pind betyder det vel ikke nødvendigvis at den skal kastes. Rigtig mange retrievere elsker at have en pind eller noget andet i munden. Det er jo det de er avlet til.
    Og til sidst. En lab er også en retriever.Der er fem forskellige retrievere.


  • #6   10. maj 2011 lidt svært når jeg har 2 andre hunde ved siden af som jeg lufter samtidig. Men kunne jo så selvfølgelig lufte ham alene men synes jeg igen er synd da han og hans "bror" Buller leger meget sammen når vi er på marken

  • #7   10. maj 2011 Jeg har 2 hunde........ De bliver begge mentaltrænet. Både sammen og hver for sig. Og det gjorde de også da vi havde Blackie og dermed 3 hunde.

    Hvor der er vilje er der vej.

    Mentaltræningen skal jo ikke foregå i mere end max. 10 minutter.,


Kommentér på:
Overgearet hund

Annonce