{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

overgearet hund til agility? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål i måske kan hjælpe med.

Jeg går til agility med Nala og Cuba.

Men jeg har et lille problem med Nala, hun bliver meget nemt overgearet når vi træner.
Hun hopper op ad min hånd når jeg "fører" hende til forhindringerne.
hun er lige startet, så derfor er jeg nød til at vise hende over hver forhindring, men hun bliver simpelthen så vild og hopper og danser rundt.

Nogen der har en god ide til hvordan jeg får hende til at falde til ro ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overgearet hund til agility?
  • #1   23. maj 2013 Agility med meget stressende for hunde

  • #2   23. maj 2013 i know, men findes der en måde at dæmpe det på?

  • #3   23. maj 2013 vi har brugt at de skal i en sit inden hver forhindring, eller bare i ro. Vi starter altid med rolig øvelse, hvor vi egentligt bare sidder ved siden af hunden og ikke laver noget og så går vi igang med øjenkontakt øvelser inden vi går igang med forhindringerne. Mit indtryk er at det giver en rigtig god ro og god kontakt på den måde. Det skal lige siges at det hold jeg går på er et "for sjov" hold, men det kan være du kan bruge det alligevel smiley

  • #4   23. maj 2013 tak Lærke, kan være jeg skulle prøve, det kan i hvertfald ikke skade smiley

    det er også bare super svært, for jeg træner med begge hunde, og Nala skal være mere rolig, hvor cuba skal gejles meget op. de er helt forskellige at træne med.


  • #5   23. maj 2013 nemlig, håber det kan hjælpe smiley

    ja det kan være ret svært lige at finde ud af hvordan de skal trænes hver især, men det giver en masse erfaring når de er så forskellige


  • #6   23. maj 2013 Vi har også en der bare springer rundt. Men når det bliver for vildt bliver hun trukket til side og må vente en omgang. Der imellem bliver der også holdt pauser og rost når hun så er rolig.

  • #7   23. maj 2013 Ja, det er en udfordring at skulle skifte mellem dem når de er så forskellige. smiley

    Jozz, det er faktisk lidt det jeg gør, for jeg træner dem på samme hold, så der bliver skiftet lidt mellem dem, så den ene får en "pause" i buret mens den anden løber.


  • #9   23. maj 2013 Du skal selv være mere end rolig

    Jeg ville ikke træne dem begge to på samme hold, for en del af træningen er netop at kunne forholde sig i ro.
    Hvis ikke du har mulighed for at gå på 2 hold må du hellere få en med til at holde dem.

    Når det er Nala's tur så GÅ mellem forhindringerne og gerne ekstra langsomt. Bed hende om at gå roligt "plads" (betyder intet om hun er inde hos dig eller en meter væk). Når du peger mod forhindringerne så hold hånden højt og flyt den så lidt som muligt når hun bider efter den.
    Øv evt bare at gå rundt mellem forhindringerne. Når hun så er helt rolig får hun lov til at tage en enkelt forhindring.

    Det tager måske lidt længere tid at træne på den måde, men til gengæld får du en sikker og hurtig hund når hun endelig lærer at slappe af


  • #10   23. maj 2013 har du mad i hænderne når du løber, når hun hopper op ville jeg stoppe op og vise hende der ikke er noget..

  • #11   23. maj 2013 Har du prøvet at indlære fremadsendelse uden at du er ved siden af hunden? Altså at du sender fremad og er "passiv" i øvelsen.. Du skal nok have en anden til at hjælpe dig i starten..

    Altså, du sætter hunden af foran forhindringen(ex springet). Der sidder så en person på den anden side af springet og belønner med guf på en plade, men kun når hunden gør det rigtigt.. Sådan har jeg indlært det ved Ollie og Mystique, og jeg ved der er flere på holdet der har haft succes med at gøre det på den måde, med overgearede hunde smiley


  • #12   24. maj 2013 Mange tak for jeres svar. Jeg må prøve lidt af jeres gode råd her hjemme. :-)håber det virker, for det lyder ret fornuftigt:-)

  • #13   24. maj 2013 For mig lyder det som en hund, hvor man ikke har brugt den fornødne tid på at lære den selv at søge forhindringerne og få bygget lidt værdi på springet.

    Min har stort set aldrig haft belønning liggende, men det skyldes at hun er shapet til at tage springene.


Kommentér på:
overgearet hund til agility?

Annonce