{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.387 visninger | Oprettet:

Staffordshire bull terrier {{forumTopicSubject}}

Godaften derude i stuerne.

Hvad koster en staff. her i danmark med DKK tavle ca.?
synes det er meget variende priser jeg har fået oplyst men har dog ikke tjekket ved kenneler.

Er der også nogen herinde med god viden om udstilling, linier osv. som muligvis vil hjælpe mig lidt med at skille de slemme fra de gode?

Har kig på et par opdrættere med skønne bullyér i England men må ærligt indrømme at ikke har meget forstand på linier osv. da dette bliver min første tavlehund med henblik på udstilling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Staffordshire bull terrier
  • #1   16. maj 2011 10.000-12.000kr er nok ikke urealistisk.

• #2   16. maj 2011 Jeg ville købe via DKK, det tror jeg giver den største sikkerhed. Især når det er første gang man køber en racehund,

• #3   16. maj 2011 Jeg har set nogle til 13.000 men ellers ligger de på 12.000. Et enkelt kuld har jeg vist set herinde til 11.000.

Jeg aner ingenting om dem udenfor DK :o)

• #4   16. maj 2011 købe med DKK så kan du bevis det er en Staffordshire bull terrier og så er købelov nå man købe og sikke på det er 100% racehund

• #5   16. maj 2011 tak for jeres svar, omkring de 10K var også mit bud men har hørt nogle snakke om helt ned til 7K og andre op til 14K så var lidt i vildrede om hvad man skulle tro.

Nu vil jeg jo gerne have en hund fra england da jeg synes at disse har et stort udvalg af flotte og racetypiske staff samt for at føre nye gener til dk - og de samarbejder med FCI så hunden vil bestemt også blive registreret i DKK. Ved godt at det indebærer lidt mere ricisi og også derfor jeg gerne så at en barmhjertelig sjæl med forstand på racen og tavler kunne hjælpe mig med at udvælge kennel/hvalp. - Sådan set bare et "ja" / "nej" til de kenneler og hvalpe jeg finder på min søgen.

• #6   16. maj 2011 Bare være obs på at "the kennelclub" ikke er så vilde med avlsrestriktioner som DKK og STB'en har jo sit at bøvle med.

• #7   16. maj 2011 Husk de avlsrestriktioner (HD, AD, udstillingspræmiering), der findes på racen i opdræt i DK ej findes i UK.. Det er jo ikke nok, at hunden er pæn... Den skal også være sund både fysisk og mentalt! Desuden skal du være obs på, at du skal fremvise erklæring på, at hannen har 2 sten, da de i UK bla. må bruge hanhunde med 1 sten i avl....

• #8   17. maj 2011 anne og jeanette: De sygdomsrelaterede tests er en selvfølge for mig at sire/dam SKAL være testet før jeg vil købe, hunde der ikke er testet kommer ikke i betragtning - har lavet den fejl at købe tavleløs fransk bulldog pga uvidenhed ang. tavlen og test. Det kostede mig over 30K i dyrlæge regninger og en del tårer da han tilsidst måtte aflives i december så sundhed er alfa omega for mig.

• #9   17. maj 2011 Mht. arvelige sygdomme så er det ikke nok at forældrene er testet. Sygdomme spriger jo ofte en eller flere generationer over.

• #10   17. maj 2011 I england tester man ikke for andet end L2HGA og HC evt. PHPV.

Hvor i mod i DK, testes der både for HD, AD, L2HGA, HC, Øjenlyses, Mentaltestes et. Phpv, nogle sågar Patella ( selvom det ikke er noget racen har problemer med ) SÅ hvis din begundelse er at få en raskere hund fra england er det meget naivt.

Dit andet argument er at de har nogle pæne hunde og linier... De linier findes også i DK, opdrætterne i DK er genrelt ret gode til at bruge undelandsk blod så meget meget meget få engelske linier du ikke finder i DK, eller i hvertfald i Scandinavien.

Man bør have erfaring med racen inden man begiver sig ud i at importer en hvalp.

En anden ting du kan have med i dine overvejelser er at mange udenlandske opdrætter frasiger sig et hvert ansvar så snart hvalpen er rejst, dvs. står du med en syg hund er du på egen hånd. I Danmark vil du forhåbentligt ikke møde en opdrætter der vender dig rykken, og om ikke andet har du DKK til at hjælpe dig.

• #12   17. maj 2011 En sidste ting jeg lige vil nævne, hvis du fortsat mener at købe fra UK er en god ide.

Du skal være MEGET obs på temperamentet på forældre dyrene. De engelske hund er MEGET spidse i forhold til de danske, Flere englænder kalder europæiske/scandinaviske staffer for tøsede, uden attitude, "kyllinger" osv.

I england foretrækker man altså en hund der er betydelig mere fremme i skoene end hvad der er ønskeværdigt i det danske samfund !!!

• #14   17. maj 2011 Tak for jeres svar alle sammen, vil tage det meget op til overvejelse de ting i skriver.

Wenk: Prisen er ikke en afgørende faktor for mig (så ville jeg slet ikke overveje import).

• #15   17. maj 2011 Lige en ting mere : blue/merle staff´s er ikke velkomne i danmark eller hvordan?
    Jeg hører flere nævne at de har meget større ricisi for sygdom men kan absolut intet finde på nettet udover HG tråde hvor det bare er hear-say udtalelser - de er jo godkendt i DKK ( og der findes heller ingen advarsel om hud problemer ect.) og kan intet finde på andre sider ang. denne problemstilling der er sat op herinde i tidligere tråde, i England koster de gerne det dobbelte af en alm. tavlehund og på deres thekennelclub.org står der heller intet om dette.... ville være dejligt hvis folk havde nogle konkrete link eller erfaring med dette, da jeg selvfølgelig vil holde mig fra blue/merle hunde hvis det viser sig at være rigtigt.

• #17   17. maj 2011 Krumme : tak - sad i adskillige timer igår og i forgårs for at undersøge dette men er nok bare en spade på en søgemaskine.

• #18   17. maj 2011 men der står Fawn jo også på - betyder det så at jeg skal holde mig fra de lysebrune også?
    -For at være helt ærlig så er jeg ikke særlig interesseret i at få en helt sort sbt. da jeg ikke synes de er særlig kønne og har en tendens til at se ret onde ud - hvilket min papdatter på 6 som er lidt forsigtig omkring hunde absolut heller ikke vil bryde sig om.

• #20   17. maj 2011 Sabina:
    Nej det er ikke helt nemt ;o)

Vi har ingen opdrættere i DK som opdrætter blå SBTer. Fawn hvalpe ses heller ikke rigtig her hjemme.

De farver som indgår i den danske avl er følgende, sort, sort med brindle, rød, hvid, pied og brindle.

Som udgangspunkt skal man jo ikke købe hvalp efter farve. Men når det så er sagt, så skal man jo kigge på den de næste mange år, og vi har alle en eller flere præferencer inden for farve :o)

• #21   17. maj 2011 Så det er i bund og grund bare de blå og de helt hvide jeg skal holde mig fra ren farvemæssigt? -mht. til sygdomsrelaterede hudproblemer.

• #22   17. maj 2011 Maria : Vil heller ikke købe en hvalp udelukkende ud fra farve, der tror jeg i misforstår mig. Først og fremmest kommer:
    1. sundhed og linier ( hvor jeg for brug for lidt hjælp til at tyde da jeg selv er grøn indenfor dette område )
    2. temperament af forældredyrene samt kennels rygte osv.
    3. SÅ kommer farvekombinationen af forældredyrene.
    4. Meeeen hvis man så finder en anden hvalp i kuldet som er bedre egnet til en selv end "den perfekte farve" så går jeg efter hund og ikke farve.

- Har faktisk ikke rigtig nogle synderlige store krav til farver udover jeg ikke vil bryde mig om at få en sort.

• #23   17. maj 2011 Blå ville jeg ikke selv give mig i kast med. Et er at jeg ikke synes de er særlig fine. To er, at jeg vil være for bange for sundhed og mentalitet ikke er ok, eftersom det som udgangspunkt er farven der er avlet på. Når det er tilfældet bliver genpuljen du kan vælge fra meget mindre.

De hvide ville jeg nu ikke være bange for hverken mht. sundhed eller mentalitet. Dog skal man altid være opmærksom på evt. døvhed. Skal hertil siges at jeg ikke har kendskab til hvide døve SBTer i DK.

• #25   17. maj 2011 Sabina:
    Har godt fanget at du ikke køber efter farve :o)

Til at starte med vil jeg sige at har du ikke allerede gjort det så læs sbtdanmark.dk igennem, der er en del nyttig info.

Jeg vil råde dig til at besøge en masse forskellige opdrættere og spørge ind til forventet farver i kuldet, sundhed og mentalitet på avlsdyrene

• #26   17. maj 2011 Jeg mener altså kun at problemet med døvhed kan opstår når man opdrætter hvidt på hvidt... Det ville jeg ikke være så bange for som blå... Der skal test til at tjekke om der er gen. problemer i pels mv. Desuden ville jeg aldrig røre merle i de racer, hvor det ikke er særdeles ønskeligt... Husk også black og tan ej er ønskeligt inden for SBT.
    Jeg må give Maria mf ret... Import kræver MANGE års erfarring indenfor racen og du erlangt bedre stillet ved at købe en DKK hund, da du er beskyttet af DKK!!

Kommentér på:
Staffordshire bull terrier

Annonce