2.387 visninger
|
Oprettet:
Staffordshire bull terrier {{forumTopicSubject}}
Godaften derude i stuerne.
Hvad koster en staff. her i danmark med DKK tavle ca.?
synes det er meget variende priser jeg har fået oplyst men har dog ikke tjekket ved kenneler.
Er der også nogen herinde med god viden om udstilling, linier osv. som muligvis vil hjælpe mig lidt med at skille de slemme fra de gode?
Har kig på et par opdrættere med skønne bullyér i England men må ærligt indrømme at ikke har meget forstand på linier osv. da dette bliver min første tavlehund med henblik på udstilling.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
maj 2007
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
Jeg aner ingenting om dem udenfor DK :o)
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 42
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
Nu vil jeg jo gerne have en hund fra england da jeg synes at disse har et stort udvalg af flotte og racetypiske staff samt for at føre nye gener til dk - og de samarbejder med FCI så hunden vil bestemt også blive registreret i DKK. Ved godt at det indebærer lidt mere ricisi og også derfor jeg gerne så at en barmhjertelig sjæl med forstand på racen og tavler kunne hjælpe mig med at udvælge kennel/hvalp. - Sådan set bare et "ja" / "nej" til de kenneler og hvalpe jeg finder på min søgen.
maj 2007
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
maj 2005
maj 2007
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
Hvor i mod i DK, testes der både for HD, AD, L2HGA, HC, Øjenlyses, Mentaltestes et. Phpv, nogle sågar Patella ( selvom det ikke er noget racen har problemer med ) SÅ hvis din begundelse er at få en raskere hund fra england er det meget naivt.
Dit andet argument er at de har nogle pæne hunde og linier... De linier findes også i DK, opdrætterne i DK er genrelt ret gode til at bruge undelandsk blod så meget meget meget få engelske linier du ikke finder i DK, eller i hvertfald i Scandinavien.
Man bør have erfaring med racen inden man begiver sig ud i at importer en hvalp.
En anden ting du kan have med i dine overvejelser er at mange udenlandske opdrætter frasiger sig et hvert ansvar så snart hvalpen er rejst, dvs. står du med en syg hund er du på egen hånd. I Danmark vil du forhåbentligt ikke møde en opdrætter der vender dig rykken, og om ikke andet har du DKK til at hjælpe dig.
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
Du skal være MEGET obs på temperamentet på forældre dyrene. De engelske hund er MEGET spidse i forhold til de danske, Flere englænder kalder europæiske/scandinaviske staffer for tøsede, uden attitude, "kyllinger" osv.
I england foretrækker man altså en hund der er betydelig mere fremme i skoene end hvad der er ønskeværdigt i det danske samfund !!!
maj 2005
Wenk: Prisen er ikke en afgørende faktor for mig (så ville jeg slet ikke overveje import).
maj 2005
Jeg hører flere nævne at de har meget større ricisi for sygdom men kan absolut intet finde på nettet udover HG tråde hvor det bare er hear-say udtalelser - de er jo godkendt i DKK ( og der findes heller ingen advarsel om hud problemer ect.) og kan intet finde på andre sider ang. denne problemstilling der er sat op herinde i tidligere tråde, i England koster de gerne det dobbelte af en alm. tavlehund og på deres thekennelclub.org står der heller intet om dette.... ville være dejligt hvis folk havde nogle konkrete link eller erfaring med dette, da jeg selvfølgelig vil holde mig fra blue/merle hunde hvis det viser sig at være rigtigt.
maj 2005
maj 2005
-For at være helt ærlig så er jeg ikke særlig interesseret i at få en helt sort sbt. da jeg ikke synes de er særlig kønne og har en tendens til at se ret onde ud - hvilket min papdatter på 6 som er lidt forsigtig omkring hunde absolut heller ikke vil bryde sig om.
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
Nej det er ikke helt nemt ;o)
Vi har ingen opdrættere i DK som opdrætter blå SBTer. Fawn hvalpe ses heller ikke rigtig her hjemme.
De farver som indgår i den danske avl er følgende, sort, sort med brindle, rød, hvid, pied og brindle.
Som udgangspunkt skal man jo ikke købe hvalp efter farve. Men når det så er sagt, så skal man jo kigge på den de næste mange år, og vi har alle en eller flere præferencer inden for farve :o)
maj 2005
maj 2005
1. sundhed og linier ( hvor jeg for brug for lidt hjælp til at tyde da jeg selv er grøn indenfor dette område )
2. temperament af forældredyrene samt kennels rygte osv.
3. SÅ kommer farvekombinationen af forældredyrene.
4. Meeeen hvis man så finder en anden hvalp i kuldet som er bedre egnet til en selv end "den perfekte farve" så går jeg efter hund og ikke farve.
- Har faktisk ikke rigtig nogle synderlige store krav til farver udover jeg ikke vil bryde mig om at få en sort.
feb 2006
De hvide ville jeg nu ikke være bange for hverken mht. sundhed eller mentalitet. Dog skal man altid være opmærksom på evt. døvhed. Skal hertil siges at jeg ikke har kendskab til hvide døve SBTer i DK.
feb 2006
Har godt fanget at du ikke køber efter farve :o)
Til at starte med vil jeg sige at har du ikke allerede gjort det så læs sbtdanmark.dk igennem, der er en del nyttig info.
Jeg vil råde dig til at besøge en masse forskellige opdrættere og spørge ind til forventet farver i kuldet, sundhed og mentalitet på avlsdyrene
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
Jeg må give Maria mf ret... Import kræver MANGE års erfarring indenfor racen og du erlangt bedre stillet ved at købe en DKK hund, da du er beskyttet af DKK!!
Staffordshire bull terrier