Min hvalp vil ikke spise ? Min hvalp vil ikke spise ?
Ja min hvalp er blevet lidt sær mht. mad. Han har fået eukanuba, hvilket han har trives rigtig godt på. Men han har over den seneste tid mistet appetitten? Han spiser glædeligt godbidder, og begrænset foder hvis jeg fodre ham med fingerne. Eller snuser han bare lidt til sin skål, og smutter videre igen.
Er begyndt at blive lidt bekymret da han har tabt sig. Han er ellers fin i pelsen og fuld af energi. Har idag købt nyt foder af andet mærke, dado, som blev anbefalet i dyrehandleren. Dette er med en helt andet smag, men er stadig ikke interessant når det bliver serveret i skålen ;( .. Er der nogen der har nogen gode råd til hvordan jeg kan få min hvalp til at spise ? Kan de være fordi han er ved at skifte mælketænderne ud? han er 4 måneder .
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 8
hvad ville du helst? tør rugbrød eller kage?
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 6
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 65
Det er meget normalt hvalpe ikke vil spise, men så må man hjælpe dem så godt på vej som muligt.. Vi bruger nogen gange en ske til at lokke med... Og en dag der vender det
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1047 Hunde: 2 Svar: 1.894
Dog ville hun gerne spise godbider men det var fordi de var bløde.
mar 2011
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 327
Jeg er sikker på at en medvirkende årsag var, at hun skiftede tænder, for hun er egentlig ikke kræsen men med lidt lækkeri tilsat tørfoderet så spiser hun lidt mere og det har hun brug for da hun er en meget aktiv hvalp. Desuden kan det medføre livstruende fald i blodsukkert hvis de meget små hvalpe ikke spiser regelmæssigt.
Her mens hun skifter tænder får hun et af sine måltider som vådfoder/dåsemad og de to andre måltider bliver sat i blød 1/2 time inden servering og tilsat en smule torskerogn eller leverpostej og nu tager hun fint på igen.
mar 2011
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 327
Desuden tror jeg du skal give ham maden så han har tid til, at spise mens du er hjemme, mange hunde spiser ikke når de er alene.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 501
Men jeg ville klart fodre ham mens jeg selv sad og spise morgenmad/gjorde mig klar etc så han stadig havde en tryghed mens du var hjemme.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men er den så gammel at den kan nøjes med at spise 2 gange om dagen, så servere du morgenmaden, lader den stå 15-20 minutter. Hvis den ikke spiser der, så fjerner du skålen indtil det er tid for aftensmad. Samme procedure med skålen ned til hunden 15-20 minutter og væk igen når den enten har spist op eller når tiden er gået selv om den ikke har spist op.
På den måde lære den, at hvis den er sulten og vil have noget at spise, så må den spise til måltiderne.
Det er ikke en god ide at hunden har mad stående hele dagen.
Men det er ikke helt unormalt at hvalpe i korte perioder går lidt fra fodret.
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 106
jeg giver ham mad og lade det stå i ca. 15 min og hvis han ikke er begyndt at spise det tage jeg det igen.
det har jeg gjort i meget lang tid og tro mig når han er sulten nok så spiser han.
jeg synes du bare skal tage maden fra din hund igen, den skal nok begynde at spise igen.. jeg ved ikke om den er ved at skifte tænder det kan også være oversagen til din hund ikke spiser.
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.145
Vi lavede samme fejl med at lade maden stå fremme hele dagen.
Vi har nu faste tider: 15 min morgen, og 15 min aften. Der gik 3 dage før hun overhovedet rørte maden, men da det gik op for hende at hun altså ikke bare kunne spise som hun havde lyst, kan du tro hun begyndte at spise mens maden var der - og gør det stadig idag.
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 90
Min konklusion er at hun er igang med at skifte kindtænderne?
Så prøv at opbløde det i vand
mar 2011
Han for 2 gange om dagen nu, og havde faste madtider før problemet opstod. Men har i de her dage ladet maden stå fremme... Er nok lidt for pylret, for tænk nu hvis han blev sulten
Men han går jo stadig hele dagen uden at spise. Tænker bare det ikke kan være særlig sundt eller ? Om aftenen kan jeg få lokket lidt i ham, så må han også være godt sulten jo.
- Tak for alle de gode råd, vil prøve mig lidt frem
feb 2007
Ved godt at man kan være bekymret, men medmindre den er meget svagelig, syg eller underernæret, så tager den ingen skade af ikke at spise et par dage. Den skal bare vænne sig til at der er faste måltider, det kan godt tage lidt mere end et par dage.
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.050
Hun ville heller ikke røre sit mad hvis det var i en skål, så nu får hun det på gulvet eller på hendes madras. Hvilket behager hende noget mere, hun skovler maden ind.
Men tænker at du måske skulle prøve at sætte foder rationen en anelse ned, og kun sætte det frem 2-3 gange om dagen, og hvis han ikke vil æde det, ja så er det bare ærgeligt. Er han sulten nok skal han nok spise.
(Min holdning)
mar 2011
Helena: Ja er sikker på han nok skal spise hvis han bliver sulten nok,
feb 2007
Min hvalp vil ikke spise ?