11.847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Min hvalp vil ikke spise ? Min hvalp vil ikke spise ?

Ja min hvalp er blevet lidt sær mht. mad. Han har fået eukanuba, hvilket han har trives rigtig godt på. Men han har over den seneste tid mistet appetitten? Han spiser glædeligt godbidder, og begrænset foder hvis jeg fodre ham med fingerne. Eller snuser han bare lidt til sin skål, og smutter videre igen.
Er begyndt at blive lidt bekymret da han har tabt sig. Han er ellers fin i pelsen og fuld af energi. Har idag købt nyt foder af andet mærke, dado, som blev anbefalet i dyrehandleren. Dette er med en helt andet smag, men er stadig ikke interessant når det bliver serveret i skålen ;( .. Er der nogen der har nogen gode råd til hvordan jeg kan få min hvalp til at spise ? Kan de være fordi han er ved at skifte mælketænderne ud? han er 4 måneder .

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp vil ikke spise ?
  • #1   23. maj 2011 mælketænder kunne være en mulighed, men hvis han ved der er godbidder og de er bedre, så vil han da hellere have dem

hvad ville du helst? tør rugbrød eller kage?

• #2   23. maj 2011 Jamen det er ikke særlig ofte han for godbidder. Siger bare at han gerne vil spise godbidder hvis dette bliver serveret. Men ikke hans grovfoder? Synes det er meget mærkeligt.

• #3   23. maj 2011 MIn spiser heller ikke rigtigt, men vi blander hendes mad op med lammefedt eller lammekød fra Barf butikken..

Det er meget normalt hvalpe ikke vil spise, men så må man hjælpe dem så godt på vej som muligt.. Vi bruger nogen gange en ske til at lokke med... Og en dag der vender det smiley

• #4   23. maj 2011 Prøv at bløde hans mad op, da Joy skiftede tænder ville hun i en periode heller ikke spise.
    Dog ville hun gerne spise godbider men det var fordi de var bløde.

• #5   23. maj 2011 Jeg har også prøvet at blande maden op med sådan noget, men han sortere bare sin egen mad fra, og spiser lidt af det andet. Synes bare ikk det er optimalt at han ikke spiser i løbet af dagen. Stiller mad frem inden jeg tager afsted om morgenen kl. 06.15, og han har stadig ikk spist når jeg kommer hjem.

• #6   23. maj 2011 Jeg har det samme problem med min hvalp, som faktisk tabte sig over en 3 ugers periode og hun var bare så tynd i forvejen.
    Jeg er sikker på at en medvirkende årsag var, at hun skiftede tænder, for hun er egentlig ikke kræsen men med lidt lækkeri tilsat tørfoderet så spiser hun lidt mere og det har hun brug for da hun er en meget aktiv hvalp. Desuden kan det medføre livstruende fald i blodsukkert hvis de meget små hvalpe ikke spiser regelmæssigt.

Her mens hun skifter tænder får hun et af sine måltider som vådfoder/dåsemad og de to andre måltider bliver sat i blød 1/2 time inden servering og tilsat en smule torskerogn eller leverpostej og nu tager hun fint på igen.

• #7   23. maj 2011 Camilla H : Jeg har blødt hans mad op de senste par dage, men det nytter ikke noget. Han slikker lidt på det og så er det ikke interessant mere. Tænkte nemlig også det kunne være fordi han ikke kunne tygge det smiley

• #8   23. maj 2011 Selvom han sortere i maden ryger der alligevel noget hundemad ned, de små hunde spiser altså ret små mængder - prøv evt at veje skålen før og efter et måltid.

Desuden tror jeg du skal give ham maden så han har tid til, at spise mens du er hjemme, mange hunde spiser ikke når de er alene.

• #9   23. maj 2011 Altså vores hvalp gider ikke spise foderet i skålen, men hvis vi kaster det ud på gulvet, terrassen eller haven er han ellevild. Det giver ham en større udfordring, men lige pt er han også kun 10 uger, så han er ikke nået til at skulle skifte tænder endnu.

Men jeg ville klart fodre ham mens jeg selv sad og spise morgenmad/gjorde mig klar etc så han stadig havde en tryghed mens du var hjemme.

• #11   23. maj 2011 Måske du skulle prøve at der er faste måltider, dvs. ikke lade skålen stå med foder hele dagen.
    Nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men er den så gammel at den kan nøjes med at spise 2 gange om dagen, så servere du morgenmaden, lader den stå 15-20 minutter. Hvis den ikke spiser der, så fjerner du skålen indtil det er tid for aftensmad. Samme procedure med skålen ned til hunden 15-20 minutter og væk igen når den enten har spist op eller når tiden er gået selv om den ikke har spist op.
    På den måde lære den, at hvis den er sulten og vil have noget at spise, så må den spise til måltiderne.
    Det er ikke en god ide at hunden har mad stående hele dagen.

Men det er ikke helt unormalt at hvalpe i korte perioder går lidt fra fodret.

• #12   23. maj 2011 jeg havde det samme problem og til tider endnu vil anton heller ik spise sin mad, og han er 7 mdr nu,

jeg giver ham mad og lade det stå i ca. 15 min og hvis han ikke er begyndt at spise det tage jeg det igen.
    det har jeg gjort i meget lang tid og tro mig når han er sulten nok så spiser han.
    jeg synes du bare skal tage maden fra din hund igen, den skal nok begynde at spise igen.. jeg ved ikke om den er ved at skifte tænder det kan også være oversagen til din hund ikke spiser.

• #13   23. maj 2011 Vi har haft det samme problem med Nelly indtil for en måned siden.

Vi lavede samme fejl med at lade maden stå fremme hele dagen.

Vi har nu faste tider: 15 min morgen, og 15 min aften. Der gik 3 dage før hun overhovedet rørte maden, men da det gik op for hende at hun altså ikke bare kunne spise som hun havde lyst, kan du tro hun begyndte at spise mens maden var der - og gør det stadig idag.

• #14   23. maj 2011 Vores schæfer hvalp vil heller ikke rigtig spise med mindre det er opblødet.
    Min konklusion er at hun er igang med at skifte kindtænderne?
    Så prøv at opbløde det i vand smiley

• #15   24. maj 2011 Har prøvet at bløde foderet op i vand, men han vil stadig ikk spise det .. Nærmest ikke engang snuse til det. Har prøvet at spede maden ud på tæppet og det kunne han godt lide, indtil perioden kom hvor han ikke vil spise.
    Han for 2 gange om dagen nu, og havde faste madtider før problemet opstod. Men har i de her dage ladet maden stå fremme... Er nok lidt for pylret, for tænk nu hvis han blev sulten smiley .. Men vil prøve at fjerne maden igen efter 15-20 min.
    Men han går jo stadig hele dagen uden at spise. Tænker bare det ikke kan være særlig sundt eller ? Om aftenen kan jeg få lokket lidt i ham, så må han også være godt sulten jo.
    - Tak for alle de gode råd, vil prøve mig lidt frem smiley

• #16   24. maj 2011 Du skal ikke lokke maden i ham. Han må spise når maden er der ellers er det bare ærgeligt.
    Ved godt at man kan være bekymret, men medmindre den er meget svagelig, syg eller underernæret, så tager den ingen skade af ikke at spise et par dage. Den skal bare vænne sig til at der er faste måltider, det kan godt tage lidt mere end et par dage.

• #17   24. maj 2011 Jeg havde fået overfodret Laika i en periode. Så det endte med at hun fastede sig selv, nogle gange hele dage. Hun spiser til tider ikke hvis hun ikke har været fysisk aktiv nok. (Klog vufling)
    Hun ville heller ikke røre sit mad hvis det var i en skål, så nu får hun det på gulvet eller på hendes madras. Hvilket behager hende noget mere, hun skovler maden ind.

Men tænker at du måske skulle prøve at sætte foder rationen en anelse ned, og kun sætte det frem 2-3 gange om dagen, og hvis han ikke vil æde det, ja så er det bare ærgeligt. Er han sulten nok skal han nok spise. smiley
    (Min holdning)

• #18   25. maj 2011 Anne R : Nej han er fuldstændig rask og fuld af energi. Men det har bare stået på i omkring 14 dage, så begyndte at blive lidt bekymret fordi han også havde tabt sig lidt. Men prøver det med faste madtider smiley

Helena: Ja er sikker på han nok skal spise hvis han bliver sulten nok, smiley Han er min første hund, så vidste ikke om det var normalt at de godt kunne miste appetitten eller hvordan smiley

• #19   26. maj 2011 Giv en update på om de faste måltider hjælper. Men husk at det kan stadig ske i perioder at den ikke spiser helt op. Jeg synes at mange hunde har en god måde at regulere selv hvor meget de har brug for.

Kommentér på:
Min hvalp vil ikke spise ?

Annonce