{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Min hvalp vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg har en sibirisk husky. Den er et halvt år og den gider bare ikke spise den kan gå i 2 dage uden og røre sit mad. Og det finder jeg bekymrende da den jo skal have noget at vokse på. Har prøvet 2 slags hvalpe foder . Jeg vil helst undgå at skulle putte noget i maden for at få hende til at spise. Andre der oplever det samme og i så fald hvad har virket på jeres hund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp vil ikke spise
  • #1   28. jun 2013 Får hvalpen godbidder i løbet af dagen ?
    Ofte gider de ikke spise deres mad- som jo nok er lidt "kedeligere" end godbidder, hvis de får tilbudt andet i løbet af dagen.
    Ellers: Tilbyd hvalpen dens mad.
    Efter et kvarter fjerner du skålen igen.
    Tilbyd den så mad igen midt på dagen.
    Fjern skålen igen efter max et kvarter.
    Og så en gang til ved aftensmadstid.
    Og ellers kan jeg ellers kun på det kraftigste anbefale barf.
    Har man ikke plads i fryseren ti de rå kød, kan man købe frysetørret barf - det hedder K9.
    Ingen hunde kan modstå barf/tørbarf


  • #2   28. jun 2013 Da min tæve var hvalp var hun også på tørkost da jeg fik hende, og jeg fodrede hende forsat på tørkost i et par måneder, hvilket hun efterhånden ikke synes særlig godt om. Hun spiste ikke ret meget - jeg prøvede at skifte mærke - men intet hjalp -så jeg begyndte at introducere råt kød (BARF) til hende - og så skete der noget smiley
    Jeg gav hende ½ om ½ i begyndelsen, men snart var hun fuldtidsbarfer og er det stadig... bare et forslag smiley


  • #3   28. jun 2013 Her hjælper det at bruge maden som belønning ved træning.
    Altså:
    Mad i skål = kedelig
    Samme mad og træning = super spændende


  • #4   28. jun 2013 Afskaf madskålen, maden spredes ud på plænen eller bruges som belønning ved træning;)

  • #5   28. jun 2013 Velkommen i Klubben, du har dig en stædig spidshund.
    Den vil nok ikke spise fodder uanset hvad du finder på med madskåle, eller græsplæne. Hvis den ikke vil så kan du ikke gøre noget som helst ved det!

    Hvis du ved at det er et godt fodder den får så slå koldt vand i blodet. Den skal nok spise!
    Lad være med at putte noget i maden, for det er nok det den venter på. Og hvis du gør det EN gang, vil den forvente det altid. Du kommer til at bøvle.
    Jeg gjorde den fejltagelse!
    I stedet for kan du evt tilbyde et par gange om dagen og fjerne det igen.

    Vi har været i gennem alt det der. Nu får hun barf, for vi prøvet alt mulig fodder i løbet af 2 år. Hun var bare stædig. Men kød, guffer hun lystigt i sig. Så det får hun så nu. Kan varm anbefales, hvis du en dag også skulle give op smiley


  • #7   28. jun 2013 Min hund ville ikke spise K9 da.. Jov jov fine fornemmelser. Men vi fandt ud af det og det er det vigtigste!

  • #8   28. jun 2013 Hvad for noget foder har du prøvet at give din hund??

  • #9   28. jun 2013 Majbritt: ja måske. Den har måske også været vant til fra opdrætter at få opblødt sin mad.

  • #11   28. jun 2013 Jeg putter hver eneste dag noget lækkert i mine hundes mad - enten rester, hvis der er rester som jeg synes er hundeegnede, eller måske lidt tun, makrel eller de deler en dåse vådfoder.
    Jeg ser ikke noget forkert i at gøre maden lidt mere indbydende smiley


Kommentér på:
Min hvalp vil ikke spise

Annonce