{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Marie S
Marie S
Tilmeldt:
6. jun 2017
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 2

Min hvalp vil ikke besørge {{forumTopicSubject}}

Hej brugere af hundegalleri,
Vi har en udfordring med vores hvalp Ivy (næsten 12 uger) når det gælder om at komme af med sin afføring. Først og fremmest skal hun ind i en busk før hun vil besørge, og det virker som om at hun helst skal kende stedet, så derfor foregår det mest nede i haven i vores gård som hun kender, og ikke på en gåtur. Vi flytter dog i en ny lejlighed om et par uger hvor der ikke er adgang til et grønt areal i gården, men der ligger nogle haver tæt på hvor hunde gerne må komme med. Her kommer den store udfordring ind i billedet: når der er andre hunde, mennesker eller andre former for stimuli så sker det bare ikke - det er meget tydeligt at hun skal, for hun snuser rundt, skynder sig fra busk til busk og kravler ind i dem eller hopper oven på dem, nogle gange er hun lige ved men så alligevel sker det bare ikke, og hun bliver tydeligvis frustreret. Efter noget tid (ca 45 minutter til 1 time) går vi op med hende, nogle gange brokker hun sig fordi hun jo ikke har fået besørget, nogle gange går det fint - men det er jo VILDT synd for hende at hun ikke kommer af med sin afføring. Det er intet problem når vi er i sommerhus eller når vi er nede i gården tidligt om morgenen eller om formiddagen når der ikke er andre mennesker. Hvad kan vi gøre for at gøre hende mere tryg omkring at skulle besørge når der er mennesker eller stimuli i nærheden? Håber at nogen kan hjælpe, da vi har så ondt af hende smiley
På forhånd tusinde tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp vil ikke besørge
  • #1   6. jun 2017 Når man har en lidt usikker hvalp, er der ikke andet for end at finde tålmodigheden frem. I må opsøge de steder hun er tryg, på tidspunkter uden andre mennesker og forstyrrelser. Og der bliver I så og afventer at hun gør sig ren.

  • #2   6. jun 2017 Imponerende flot hvis hun ikke bare gør det inde da smiley
    En hvalp gør sig ikke ren hvor den ikke er 100% tryg. I naturen ville en hvalp der gik og lagde spor alle steder hurtig blive fundet og taget af rovdyr..
    Så hun er fornuftig nok til at vente til der er ro til det.
    Når i flytter må i forvente at starte forfra igen med træningen det nye sted.


  • Marie S
    Marie S Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 2
    #3   6. jun 2017 tak for jeres svar! smiley

  • #4   6. jun 2017 Jeg ville finde et lille spot i nærheden, og sætte mig der med hende og hygge lidt, istedet for lange og uoverskuelige gåture. Når hun er tryg med stedet, skal hun nok besørge. Når hun først har fundet tryghed, er det let at øge turen stille og roligt smiley

  • Marie S
    Marie S Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 2
    #5   7. jun 2017 tak for det gode råd smiley

  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #6   7. jun 2017 Som de andre siger er det bare tålmodighed, og så ville jeg finde et afsidesliggende sted i den nærliggende have og gå derned med hende de første mange gange, når der ikke er andre. Og virkelogt signalere med kropssproget at de ikke skal sige 'nååårh' og komme hen og hilse.

    Albus havde et sted hvor han tissede i de første 5 måneder. Det var lidt træls når nu planen var at han skulle med på arbejde. Men ikkenikkenej smiley Det var på et grønt stykke på 1x1 m lige uden foran min lejlighed, ved et busstoppested. Så jeg måtte planlægge at ramme de stykke ca. Hver 2 time i vores vågne timer, imens vi renlighedstrænede smiley Heldigvis kunne han holde sig 4-5 timer når han var alene hjemme. Så jeg behøvede kun at gå fra arbejdet en gang om dagen. Der røg den pause smiley

    Held og lykke med hende, hun finder lynhurtigt et nyt sted som bliver hendes toilet smiley


    OG så lige noget brok! Du kan da ikke skrive at du har en lille hvalp på 12 uger, uden at der findes ET eneste billede af hende på din profil. Det kan min hvalpeskrukhed ikke holde til!


Kommentér på:
Min hvalp vil ikke besørge

Annonce