{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

Min hvalp vil ikke gå {{forumTopicSubject}}

Hej
min kæreste og jeg har i fredags købt en 17 uger gammel miniature bull terrier.
Hun er skide dejlig og livlig når vi er indenfor, men lige så snart vi skal gå en tur med hende, bliver hun stædig og vil ikke gå, og jeg mener overhovedet ikke gå. Hun sætter halen mellem benene, og står stille. vi har prøvet alt for at få hende til at gå, men intet hjælper. når vi så kommer hjem løber hun rundt igen og går direkte ind og tisser indenfor.
Er der nogle der kan hjælpe mig? hvad er der galt, eller hvad gør vi galt? er der nogle der har oplevet det før med jeres miniuture bull terrier?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp vil ikke gå
  • #1   2. mar 2012 Din hvalp er ikke vant til at være hos jer endnu .-) Hvalpen er ikke endnu tryg da i har haft den så kort tid. Så snart den er faldet bedre ti og er tryg i sin hjemmebase vil den også have mere lyst til at opleve verden udenfor. Det gælder om at vise hvalpen at den er i sikre hænder og det ikke er farligt at komme med dig ud. Jeg ville bruge ekstra tid på at lege og hygge indenfor og så bare satse på at hunden kan stå stille udenfor et stykke tid udenfor hvorefter jeg ville tage den med ind igen.. 117 gange igen og igen indtil den har mod på at komme længere og længere væk fra hjemmet. Tålmodighed og masser af samvær med dig..

  • #3   2. mar 2012 Okay mange tak, for lige så snart vi kører hen et sted med hende og tager selen af hende, så kommer hun lige så stille og vil gå, men ellers vil hun slet ikke. men det er simpelthen bare at have tålmodighed :)?

  • #4   2. mar 2012 ja der skal man være tålmodig smiley min pige ville heller ikke gå til at starte med hvor jeg ventede til hun selv gik evt. brug godbider og masser af ros samt fjolle lidt rundt foran hende så hun ser det er slet ik så farligt og slemt at være ude men derimod sjovt smiley

  • #5   2. mar 2012 Jeg ville have læst nogle bøger om hvalpe og hunde først. Det er jo tydeligt at hvalpen ikke er tryg endnu. Lad den være i haven indtil den er klar til deciderede gåture. Bittesmå skridt ad gangen.

  • #6   2. mar 2012 og husk at de faktisk ikke må gå længere ture end af en varighed på 1 minut pr uge gammel hunden er, så max 17 minutter lige nu....

  • #7   2. mar 2012 Hej,

    At få en ny hvalp til at gå, det er noget af et cirkus. Lad din kæreste gå foran og lokke med overdrevet opmunterende lyde og godbider, eller omvendt. God fornøjelse, og god week end


Kommentér på:
Min hvalp vil ikke gå

Annonce