1.815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Blind hund - hjælp søges . Blind hund - hjælp søges .

Vi står desværre i den situation at vores kære Kiki mister synet , og det går stærkt .
For at afhjælpe hende er vi blevet rådet til at købe en lille klokke at sætte i vores og Soyas halsbånd så hun hele tiden kan høre os , og på den måde kan lokalisere os .

Er der nogle der kender til nogle steder hvor en sådan kan købes , evt en mini format af en ko bjælde smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blind hund - hjælp søges .
  • #1   24. maj 2011 tak det vil vi prøve .

Ja hun er blevet øjenlyst , og det er en sygdom i nethinden , måske PRA , men det er ikke endelig stillet diagnose endnu , da det ikke er et typisk forløb .

Hun er blevet blind på under 2 måneder , så dyrlægen mistænker en virus.

Der er taget blodprøver der er sendt til nærmere undersøgelser i Usa .

Der er desværre ikke noget at gøre .

• #2   24. maj 2011 Hvor gammel er hunden?

jeg ville jo mene at hvis den kender jer, kan den udmærket godt høre forskel på jer og de andre hunde, og jeg tror ikke en klokke er nødvendig..

Er det andre med blinde hunde der har rådet jer til det?..

• #3   24. maj 2011 Det er jeg ked af at høre.. smiley

Kunne man ikke købe sådan en narhat med klokker på, og så tage klokkerne af og binde fast med kinasnor til halsbånd, osv ? smiley

• #4   24. maj 2011 I øvrigt, hvis hundene går med hundetegn, så giver de jo også lyd fra sig, og så er en klokke måske helt unødvendig?
    Jeg kan i hvert fald altid høre på hundetegnet, når Basse løber rundt i haven..

• #5   24. maj 2011 Hun er 8,5 år gammel , og bjælderne er mest for at hun kan høre når Soya kommer stormende , det er ikke nemt at fortælle en unghund at dens legekammerat er blevet blind og vi kan se d generer Kiki som er blevet meget forsigtig smiley

• #6   24. maj 2011 Susanne,
    så lyder det nok som en god ide med en klokke smiley

Men jeg tænker at f.eks jer mennesker, kender hunden vel godt, og kan udmærket høre når og hvem der kommer? Medmindre der også er noget med hørelsen?..

• #7   24. maj 2011 jeg så idag at maxi zoo på grenåvej i århus har klokker i alle størrelser.

• #8   24. maj 2011 Hvor er det dog en skam, for både den dejlige hund og jer. Men man fornemmer jo klart, at I vil gøre alt, for at lette "overgangen", til total bilndhed, så meget som muligt. Og den kan garanteret få et dejligt liv alligevel, men med nogle justeringer i hjemmet evt.
    Det er jo klart, at I ikke må flytte rundt med møblerne, som I har lyst til. Det kan jo give stor forvirring for hunden.
    Men om det med klokker i halsbånd er en god ide, ved jeg ikke.
    Siden jeg for mega mange år siden, hørte en dyrlæge udtale, at det var dyrplageri, at lade katte rende rundt med halsbånd, med en lille klokke i,
    så jeg har konsekvent fjernet klokkerne fra alle de nye halsbånd, jeg har købt til mine katte. Pointen fra dyrlægen var, at hvis man selv skulle ha' en klokke dinglende under hagen konstant, så ville man blive skør i hovedet, hmm.

• #9   24. maj 2011 Hundemutter ... det vil vi prøve i morgen , det er jo lige i baghaven smiley .

• #10   24. maj 2011 Hej
    Det er dog en grim oplevelse.

Vi var for en del år siden i Göteborg for at lave en parring.
    De havde 4 hunde, og den ældste var helt blind.
    Der gik en hel dag før jeg opdagede det, og hun klarede sig fantastisk. De andre hunde tog hensyn til hende. Man skulle bare ikke flytte tingene!!
    Held og lykke med dejlige hund

• #11   24. maj 2011 ja - kunne godt huske i har biksen der ude af.. de hænger ved hundesagerne lige først for når i kommer ind. der var en hel række i alle strrelser - til at sætte i halsbånd

• #12   24. maj 2011 Tina .

Klokkerne skal kun være der når vi går tur , ikke altid smiley - problemet er , at når den " bette " kommer stormene , plejer Kiki at stoppe eller bøje af for hende , det gør hun ikke mere , og der har allerede været et par sammenstød allerede , hvilket er unødvendigt hvis vi kan undgå det smiley

• #13   24. maj 2011 Du kan også prøve en hobby-forretning.

• #14   24. maj 2011 Nårh, ja så er det nok en nødvendighed, for at undgå kollisioner:o)

• #15   24. maj 2011 Peter .. Ja specielt fordi hun jo er øjenlyst et utal af gange i forbindelse med hendes avlskarriere smiley , altid til UG . Så dette havde vi ikke troet vi skulle døje med ... vi håber blodprøven ikke understøtter PRA - men skulle den det , kan vi glæde os over at ingen af hendes hvalpe er blevet brugt i avl ...

• #16   24. maj 2011 Lise .. ja kan se der er fler netbutikker der har bjælder - tror ikke det bliver det store problem at finde - tak til jer herinde , det gør det lidt nemmere smiley

• #17   25. maj 2011 prøv at trille en tur ud til Læderiet ved Lystrup/Egå

• #18   25. maj 2011 Det er jeg godt nok ked af Sanne havde jo håbet for jer og Kiki at det var noget der kunne behandles :-(( Jeg håber hun kan få et godt liv uden synet alligevel smiley

Du kan også få klokker i panduro hobby hvis i har sådan en i nærheden.

• #19   25. maj 2011 årh hvor er det trist, håber i kommer igennem det og finder en god løsning. Og at hun alligevel kan få sig et godt hundeliv smiley Held og lykke med det smiley

• #20   25. maj 2011 Der er jo klokker på kattehalsbånd og i noget kattelegetøj,i bolde og mus/kugler til katte og det fås jo i stort set alle dagligvarebutikker smiley

• #21   25. maj 2011 Jeg føler med jer.
    Vores gå venindes hanhund har netop fået konstateret en lignende sygdom. Kan ikke huske navnet men det drejede sig om at nerve banerne fra øjet til hjernen bæev nedbrudt. Øjet fejler ingenting. I følge øjenlægen vil han være blind indenfor en måned og det er gået stærkt. De første symptomer kom for to uger siden. Det er desværre noget der ikke kan helbredes eller stoppes og det vides ikke hvorfor det opstår. Hunhunde rammes oftest.

• #22   25. maj 2011 Det var godt nok en træls historie :o(

Jagtforretninger har også klokker.

• #23   25. maj 2011 Tak til jer alle , og tak til dig Karen for de mange råd smiley . Vi tror Kiki nok skal klare sig , det håber vi og vi er allerede igsng med at forberede hende bedst muligt . Hun er som du nævner en smule usikker på verden lige nu , men det er nok normalt når det nu er gået så hurtigt for hende .

TAK skali have smiley

• #24   25. maj 2011 min søsters dværg pincher(staves) fik en byld lignende ting i nakken, og hvad det end var mistede hun stort set synet, hun ser ca 25%. hun klare det fint i hverdagen, dog går der lidt kludder i det for hende hvis møblerne bliver flyttet, og når man kommer ind løber hun ret ind i en.. men i det store hele klare hun det rigitg fint, mener det er 2 år siden synet blev dårligere

• #25   26. maj 2011 Hvis ikke du har fundet hvad du skal bruge, så kan man få klokker/halsbånd med klokker i langt de fleste butikker der handler med ting til jægere/jagthunde.

F.eks. her: http://www.mghund.dk/sneppe_klokke_i_messing___29mm_-p-108.html

• #26   26. maj 2011 Tak Michelle smiley

Kommentér på:
Blind hund - hjælp søges .

Annonce