{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Underlig opførsel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve, Disen, på 2½ år, som de sidste par dage har opført sig lidt usædvanligt. Nogle bud på, hvad der sker med hende?

Hun virker frisk og rask. Spiser og drikker som normalt og det kommer ud igen i den rigtige ende, leger og vil gerne med ud og sover heller ikke mere end normalt. Hun ser også fin ud både i øjne, pels og mund og jeg har trykket på hende overalt på kroppen uden nogen reaktion.

Det, der er anderledes er, at hun humper mine sofapuder helt ekstremt. I nat har hun sågar været stået op, gået ned i stuen og har slæbt puderne ud på gulvet. Ind imellem sidder hun og piver, når ikke, hun får lov. Hun slikker også rigtig meget på dem. Efter at have humpet dem, eller forsøgt på det, slikker hun sig. Hun er ikke hævet, ingen udflåd og ingen feber.

Normalt kan hun finde på at humpe puderne, hvis hun er kørt op af den ene eller anden grund, men det går altid hurtigt over og jeg kan simpelthen ikke se, hvad hun skulle stresse over i øjeblikket. Alt er normalt bortset fra Disen.

Hun er også lidt mere ekstrem, når hun vil putte. Hun plejer gerne at ligge på sofahynden bag mit hoved med sit eget hoved puttet ind til min hals, men nu forsøger hun nærmest at grave sig ind under min nakke.

Det varer ikke så længe, før jeg skal på arbejde, men jeg kigger ind igen i aften og ser, om der er nogle bud eller uddybende spørgsmål


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig opførsel?
  • #1   30. maj 2011 Falsk drægtig eller løbetid på vej

    De 2 ting kan gøre "sjove" ting ved hunden


  • #2   30. maj 2011 Løbetid har hun næsten lige været i. Jeg tænkte også falsk drægtighed (nok mest fordi jeg ikke kunne finde på andet), men hvad jeg lige har læst, skulle hun så f.eks. have hævede mælkekirtler eller "lege mor" for sit legetøj eller andet, hvilket hun ikke har/gør

    Tænker du, det kan være derfor, hun også slikker på puderne? Og giver det nogen mening, at hun humper dem først, hvis hun forestiller sig, de skulle være hendes hvalpe?


  • #4   30. maj 2011 Krumme
    Ja det overvejer jeg også under alle omstændigheder. Vil lige undersøge lidt mere for og imod, men selvfølgelig, hvis det her viser sig at være et blivende problem som kan løses ved sterilisation, så er sådan, det bliver.

    Nu har jeg jo gået og tænkt videre over, om andet har ændret sig og hun graver egentlig også som en gal. Jeg har en træpalle liggende i haven, som hun dagligt i 3-4 dage er gået ind under for at grave og det samme med min trappe ved hoveddøren, hvor hun også kan komme ind under. Der er hun ved at grave sig ind under naboens hus. Min mor har passet dem her til eftermiddag, som hun gør hver mandag og havde også bemærket graveriet før jeg sagde noget om det.


  • #6   30. maj 2011 Blæret :/. Hvor lang tid giver man det til at "gå i sig selv", når ellers ikke, hun er påvirket. Hun har som sagt selv været i løbetid for nylig og Polly (den anden hund) lige efter

  • #7   30. maj 2011 Og kan hun være falsk drægtig uden ydre fysiske tegn?

  • #9   30. maj 2011 Ok 1000 tak for svar. Det har som sagt kun stået på nogle dage, så hun får lige lidt tid hvor jeg holder godt øje med hende og hvis ikke hun slapper lidt af eller der begynder at komme fysiske tegn, må jeg få kigget på hende.


    Og hvis andre skulle kigge med her, vil jeg da gerne lige tillade mig at gå helt OT i min egen tråd og fremhæve den som et eksempel på, at man altså godt kan spørge herinde og udstille sin komplette uvidenhed på visse områder og alligevel få ordentlige svar :).


  • #11   30. maj 2011 Krumme
    Nej, jeg ved det, jeg har før spurgt om alt muligt og ALDRIG fået grimme svar, nedladende bemærkninger, underlige PBer eller andet i den stil og som oftest har jeg endda følt, jeg var klogere bagefter smiley

    Hun kommer helt sikkert til dyrlægen, hvis det bliver værre eller fortsætter. "Problemet" er jo bare, at hun meget af tiden er helt normal og glad, så jeg vil gerne have lidt flere observationer at komme med, da mine beskrivelser nok bliver det eneste, de får at gå ud fra


  • #13   30. maj 2011 Ja det er lidt irriterende, men hun er da heldigvis til at stoppe smiley og så er det også lidt irriterende, at hun går ind under trappen for at grave, for hun tror ikke, hun selv kan komme ud igen og står derinde og piver, til hun bliver reddet og der er altså virkelig mange slemme edderkopper derinde, som jeg så skal stikke armene ind til smiley

  • #15   30. maj 2011 Haha, ja min mor var også godt underholdt af vores lille optrin men besluttede sig hurtigt for ikke at være alene med Disen på den side af huset, så længe dette står på smiley

  • #16   12. jun 2011 Så er hun tilbage på toppen. Efter nogle dage mere med piveri og pudeforelskelse, hvor hun indimellem også virkede mindre oplagt, kom varmen, hvor jeg synes, hun mistede apetitten nogle dage. Dog blev hun ved at se fin ud og var også glad både når vi legede, var ude og fik besøg.

    Nu æder hun med stor vellyst igen og har i går og i dag selv lagt op til leg med Polly flere gange og kommet løbende til mig med sin bold. Ingen piveri og puderne ligger samme sted, når jeg står op, som da jeg gik i seng. Skønt at have sit Dise-dyr tilbage smiley


  • #17   12. jun 2011 Graveriet stoppede forresten allerede efter et par dage. Så gravede hun lidt i sengen, men det holdt også hurtigt op.

Kommentér på:
Underlig opførsel?

Annonce