{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759

Små hunde vælter når man klapper dem {{forumTopicSubject}}

... se selv smiley
http://www.youtube.com/watch?v=MMIPgMtPM5Q

Det er jo en sætning man høre her inde ofte, og jeg tænkte at de ville blive til et genialt trick. Så det skulle Lilly self lære.

Hun kan allerede kommandoen "vælt" + jeg gir hende et lille skub. Så triller hun rundt. Nu var udfordringen bare at få hende til at vælte uden kommandoen og uden skubbet - og det ser ud til at hun begynder at forstå det smiley
Vi har kun trænet i 10 min og der skal stadig et lille diskret skub til ;D

Men kunne I ikke lige se det for jer, når der kommer gæster herhjemme, der lige vil klappe Lilly og så vælter hun omkuld hver eneste gang - fordi hun tror der så kommer godbidder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små hunde vælter når man klapper dem
  • #2   4. jun 2011 Så må du i gang med at træne mynderne, så de også kan vælte når de blir klappet smiley

• #3   4. jun 2011 Haha, det er god hundeejerhumor smiley

• #4   4. jun 2011 Hehe hvor sødt smiley

• #6   4. jun 2011 Genialt smiley

Men jeg kunne godt se det morsomme i at vores 45 kg kunne det samme..
    Mon ikke gæsterne ville se sjove ud i ansigtet når den store hund vælter ved et klap :-))

• #7   4. jun 2011 Jens: Det er tricks - Lilly elsker at lære dem og får godbidder ud af dem. Tag dig da sammen ;D

Hun kan alt muligt og vil med glæde vise det - NÅR hun har lyst.

• #8   4. jun 2011 Tina og Alex: Jo! Det gad jeg dælme godt se smiley

• #9   4. jun 2011 45 kg hund.. selvf.

• #10   4. jun 2011 jens : jeg synes også det er et fedt trick..
    og rent faktisk noget der styrker båndet mellem hund og ejer enormt meget...

• #11   4. jun 2011 Jens hvorfor så overhovedet kommentere i min tråd, hvis du ikke går ind for tricks? smiley Det gir ikke ret meget mening.
    Hvad skulle jeg lære min hund i stedet? At være vagthund, at gå på jagt??? Hun er en lille 28 cm høj hund - hun har sine tricks når hun skal mentalt stimuleres smiley

• #13   4. jun 2011 Derfor skal jeg ikke have en lille hund. Men hun er nu dejlig, Lilly.

• #14   4. jun 2011 hvor fint smiley så lige din anden video hvor de laver tricks sammen, så flot smiley

• #15   4. jun 2011 Brug hjernen: Nej det er jo det i siger - små hunde vælter, derfor skal I ikke have dem, hehe ;D

Stephanie: Tak smiley Silas er ikke helt så god og lærenem som Lilly, men han prøver smiley

• #16   4. jun 2011 Jens : fedt på den måde at der er godt sammenspil mellem hund og fører.
    Og det er en dygtig hund..
    fedt på den måde at alt for mange små hunde ikke får lov at bruge hovedet.. det gør denne hund.. Skønt efter min mening

• #17   4. jun 2011 Jens: Lilly er sku kun pauseklovn hvis hun selv har lyst smiley Hun er terrierblanding og er der en dag hun ikke har lyst, skrider hun bare. Hende tvinger man ikke.

• #19   4. jun 2011 Tricks er geniale at lære sin hund smiley Specielt når hunden elsker dem. Så uanset om du Jens og andre mener det er uværdigt, så stopper jeg ikke med at træne mine hunde i det smiley

• #22   4. jun 2011 Tror jeg mange gør med deres hunde, både store og små smiley Det er jo som du siger, bare lydighed.

Jeg gik til lydighed med Lilly i 1 år og til prøver og sådan. Efter det år hvor alt handlede om at gentage og gentage de samme øvelser, fordi vi skulle være gode til prøver sagde Lilly stop. Det gad hun dælme ikke.
    Hun havde været den bedste på holdet og pludselig gad hun ikke mere. Hun ville hverken sitte, dække eller komme ved indkald. Og efter 15 min træning lagde hun sig bare ned og så kunne vi stå der og glo til vi skulle hjem.

Men skulle hun nu vise hendes tricks for hele holdet, så var hun på - for så lærte hun noget nyt og spændende. Så jeg droppede lydighed med hende - og nu træner vi bare tricks og lydighed til husbehov hjemme - og det kan hun godt lide, fordi der sker noget nyt hele tiden smiley

• #23   4. jun 2011 Optræde og optræde.. Den ser nu ud til at nyde det, og ser den ikke meget tilfreds ud når den ligger der og gumler på sin godbid? smiley

Så er det jo en smagssag hvad du kan lide at se jens..

• #24   4. jun 2011 Jens: Hvorfor er det ikke anvendeligt. Jeg bruger mine tricks i det daglige. Det gamle trick "vælt" som dette kommer ud af - bruger jeg når jeg skal tjekke for flåter, sår og andet på hendes mave.
    Jeg bruger twist (drej rundt om dig selv) når hun har viklet sig ind i sin snor på gåturen.
    Jeg bruger hænderne op, igen når hun har fået snoren ind under sig og skal have den fri.

Mange af de sjove tricks hun kan, kan fint bruges i praktiske sammenhæng også smiley

• #26   4. jun 2011 Men hvad er pointen i at fortælle mig at du synes jeg behandler mine hunde uværdigt?

• #27   4. jun 2011 Jens ..

Jeg ser også væk når der kommer kvinder med pudler der hopper igennem ringe og går med en barnevogn for underholdningens skyld..

Men synes nu dette videoklip er sødt, for det er så uskyldigt smiley

• #28   4. jun 2011 Jens: Nej men kommandoen vælt er i sin base meget praktisk. Og jeg griner sku aldrig af min hund. Jeg roser hende og propper godbidder i kæften på hende.

Men nu har mine hunde heller aldrig været ulve - så er ret ligeglad med hundens natur. Mine hunde bor indendørs, har halsbånd på, æder tørkost, træner tricks, sover i sengen og putter i sofaen, samt har tøj på om vinteren. Det er DERES natur smiley

• #30   4. jun 2011 Men vores hunde har ikke boet i naturen i mange hundrede år - så hvorfor skal de lege ulve? Det fatter jeg altså ikke en meter af.

• #31   4. jun 2011 Kors hvor er hun altså dejlig 8-)

• #32   4. jun 2011 Årh det er da bare en fantastisk ting smiley hvor er de bare kære. Jeg lære da også bamse nogen tricks det er da hyggeligt nu fik jeg da lige lidt inspiration til nye smiley så når bamse nu vågner fra sin middagslur så skal det da lige prøves smiley Hvordan får man sin hund til at lære : hvad siger hunden ? det har jeg altid tænk på.

• #34   4. jun 2011 Renee: Tak smiley

Maria: Det var nemt at lære Lilly. Læste i en bog at man skulle spænde hunden fast i en snor og så gå væk så langt at hunde ikke kunne nå en. Det gjorde jeg og Lilly lærte at gø på 15 min.
    Silas var det lidt svære, da han ikke er så nem at ophidse når han er i snor - så der var det over armlænet på sofaen - så stod han der og jeg gik lidt væk, så han netop ikke kunne nå mig og heller ikke ville hoppe ned. Og så opildnede jeg han til at gø og det tog ca 3 uger for ham at lære smiley

• #36   4. jun 2011 Jens: Ja! Det er netop det jeg vil. Mine hunde er legetøj for mig... eller noget smiley

• #38   4. jun 2011 Jens: Ja det gjorde vi smiley Har du det så bedre nu? smiley

• #40   4. jun 2011 Nej, jage det må mine jo sikkert heller ikke, når de er sådan nogle små cirkushunde som bare er legetøj.
    Nåeh jo! Lilly er jo terrierblanding, så self har hun har taget mus, fugle og andre småkravl - men jeg filmer det altså ikke og ligger det herind smiley Det er lidt makabert når hun slår småkravl ihjel.

Og når hun svømmer i søen og leger på stranden. Når hun gør nøjagtig de samme ting som din hund. Så ligger der billeder af den slags og film i vores albums smiley

Så hvis du tror at det eneste mine hunde laver er at træne tricks...?

• #41   4. jun 2011 Dejlig Video Tinna ! smiley
    hun er bare så skøn !!!
    Tror slet ikke Zoe kan finde ud af den der - haha smiley

Og jeg er bestemt fortaler for "latterlige" tricks - Når mig og Pølsen har lært et nyt tricks så kan jeg bestemt mærke at det sætter sig både hos hende og mig som en positiv og god oplevelse - Og som de andre nævner styrker det vores bånd - Plus jeg kan lære rigtig meget om min hund, hvordan min hund tænker og hvordan JEG som føre skal hjælpe min hund med at forstå hvad jeg vil have den til hvis det er et svært trick.

Om det så er lineføring ( hvilket vi eeeendelig kan til UG næsten ) "vinke" eller feltsøg ( som vi liiige er gået igang med ) så styker det utrolig meget smiley

og hunden syntes det er sjovt og får godbidder for det smiley

jeg ser intet problem med det smiley

• #42   4. jun 2011 Jens : jeg synes det er rigtig synd for både dig og dine hunde at I aldrig kommer til at opleve glæden ved at samarbejde om ligegyldige tricks..

• #44   4. jun 2011 Freja: Jeg tror også den eneste som er imod tricks her er Jens smiley
    Jeg elsker også det samarbejde der er og det lys der pludselig går op for hunden når den har lært det.
    Og jeg elsker når hun senere gennemgår alle sine yndlingstricks af sig selv fordi der jo kunne falde en godbid af smiley

Og så elsker jeg at se hendes øjne lyse af forventning og hale vippe af glæde, når jeg finder en bunke godbidder frem og sætter mig på gulvet smiley

• #45   4. jun 2011 Hvilket ene tricks er det så ? smiley

• #46   4. jun 2011 Jens: Nå nå da, så det er det ene trick, der gør at jeg kun ser mine hunde som legetøj? Eller hvad? Så op i r*ven med alle de andre ting jeg laver med mine hunde? ;D

• #47   4. jun 2011 Ja det er awsome Tinna smiley :)

og ja, Når det "lys" der tænder hos dem og de bare forstår det kan man tydeligt se selvtilfredsheden og stoltheden , I hvert fald hos pølsen.
    Når vi går lineføring nu er hun bare SÅÅÅ glad *G* For "det her er jo SKIDE Positivt og der falder mange godbidder af" eller sådan noget lign tænker hun smiley

• #50   4. jun 2011 Nemlig Jens, lad os melde hinanden til dyreværnet smiley

• #52   4. jun 2011 "dyr optræde" mmm...

hvad er forskel på feltsøg, lineføring, Rundér og "high five" "hvad siger hunden" og "vinke" ?

Godt nok er det ene aktivt og det andet er pænt stillesiddende - Men indlæring og positivitet omkring det er forhåbentlig det samme...

At en hund laver lineføring er da også imod dens natur - Det er da ikke noget en vild hund ville gøre *GG*

• #54   4. jun 2011 Det siger jeg ikke Jens..
    Men ved alm lydighedsøvelser er man som hundefører tilbøjelig til at " hunden skal lystre når jeg siger det".. Og ja det skal den naturligvis også, men måden man når til lydighed kan varriere og jeg tror at man ved også at træne øvelser uden en fast formel på slutresultatet og uden der er nogen der i sidste ende skal bedømme om øvelsen er udført korrekt får en .. Sjovere tilgang til træning, så der kommer et samarbejde.. Så det bliver "min hund og jeg" istedet for "mig med min hund"

• #55   4. jun 2011 ej hvor skønt et tricks og jo jeg kan sagten se det morsomme, hvis en gæst kom og klappede hunde

men jeg ville lægge flad af grin, hvis en af Tina og Alex' hunde gjorde det samme....igang med træningen Tina

• #56   4. jun 2011 Maj-britt: Den med at sjippe har jeg prøvet med Lilly, men den vil hun ikke rigtig være med til. Øv! smiley

• #58   4. jun 2011 Connie : ja jeg må hjem og træne...
    Godt vi ikke har nogen underboer ;-))

• #59   4. jun 2011 Maj.. Hmmm Jaa...
    synes ikke hunden ser særlig glad ud..
    Dygtig ja, men uden glæde..
    Måske pga det stødhalsbånd den har på ??

Jeg har lært min hund dette helt ubrugelige trick
    http://www.hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=13735

• #60   4. jun 2011 Maj: Genialt trick smiley Lilly kan lidt det samme - hun åbne og lukker skuffer - men kan ikke hente store ting. Men hun henter med glæde mine nøgler, eller ting der er tabt under sofaen smiley

• #61   4. jun 2011 Tinna he he totalt sødt, elsker også den personlighed hun udstråler : )

• #62   4. jun 2011 Jens: Nu var det også bare en sætning og tricket er lavet ud fra noget folk herinde siger.
    De fleste klapper sku ikke små hunde! De kæler dem. Som du måske også kan se på min måde at klappe Lilly på, så virker det unaturligt smiley
    Jeg klapper store hunde, ja (hvorfor ved jeg ikke, for det klapperi gir igen mening) men jeg kæler små hunde. Og mine gæster kæler også mine hunde, så Lilly ville aldrig vise det trick med mindre jeg gav mig til at klappe hende smiley

Det næste blir at hun skal lære at tisse på tæpper. Hun er jo en tæppetisser smiley smiley ... not

• #63   4. jun 2011 Tina og Alex: The-søgning leger jeg også med Lilly efter jeg så din film der smiley Men jeg kan ikke få hende til at sætte sig eller bare markere at hun har fundet theen - hun vil have den i munden og komme med den. Super træls smiley

• #65   4. jun 2011 Maj-britt: Cool, glæder mig til at se når hun har lært det. Så må du ligge en film ind smiley

• #66   4. jun 2011 Tinna..
    Hvor er du dog en slem hundeejer, sådan at lave noget som din hund tydeligt nyder..
    Skam dig! smiley

Tror dog jeg hopper det her trick over, for damn en lyd mine klumper ville lave i det "fald" *Gg*
    Super at se en hund der bare nyder at hygge med moar smiley

• #68   4. jun 2011 Tinna : Prøv at lægge thebrevet i en bøtte der er så stor at hun ikke kan bære den..
    jeg er sikker på hun vil finde på et eller andet for at vise dig at det er her den er.
    jeg har ikke indøvet " dut med næsen og sit" som markering.. det er bare sådan hun gjorde det.

• #70   4. jun 2011 Ej en medløber : Ja det kan være super praktisk.
    Dess fandt også hvad som helst og var en del af eftersøgningstjemesten i Dch.

Hvis jeg tabte noget hun ikke måtte samle op . et batteri feks - så skulle jeg være hurtig for at stoppe hende.. hun elskede det arbejde at samle ting op til mig hvis jeg tabte det...
    Nøgler, kuglepenne, mønter, flaskeskruelåg... hvad som helst

• #71   4. jun 2011 Henriette: Ja jeg ved det godt. Skammer mig også helt vildt smiley Må hellere lade være med at lære Lilly nye ting, så hun bare kan gå her og kede sig.

Tina: Det vil jeg prøve. Håber det virker og at hun så ikke bare giver op. Jeg har heller ikke trænet at Lilly skulle hente tingen, men vi startede med godbids-søgning og der tager hun jo det hun finder. Og det samme med theen.

• #72   4. jun 2011 Maj : også derfra jeg fik min inspiration til indlæring..
    Eller dvs det var så kriminalforsorgens narkohunde, men samme opgave.
    Synes det er et sejt trick og super aktivering på en regnvejrsdag

• #73   4. jun 2011 Ja føj for satan Tinna *GGG* Du er bare en ond ond hundeejer, Det er jo TYDELIGT at hunden hader det ... nå nej smiley

• #74   4. jun 2011 Tinna : Der er en god grund til at jeg har gemt theen så den ikke umiddelbart er til at få fat på for hende..
    Lå theen frit fremme ville hun også bare hente det til mig.

Du kan evt klistre theposen fast på bagsiden af en radiator.
    Så er duften stadig kraftig men hun kan ikke tage theen i munden

• #75   4. jun 2011 Tina: Det vil jeg prøve. Det skal lykkes smiley

• #76   4. jun 2011 Tinna..
    Ja er det ikke derfor vi har hunde? For at de bare kan gå og passe dem selv, og måske lige lære dæk og plads?

Ellers så jeg da heeeeeeeeeeeeeeeeelt gal på den *GG*

• #77   4. jun 2011 Det eneste dine hunde lære Henriette er at elske mopser og æde... slut !

• #78   4. jun 2011 Haha smiley

• #80   4. jun 2011 Freja..
    Hell yeah smiley

• #81   4. jun 2011 "Åbenbart noget mange synes er åhh så yndigt, jeg brækker mig over det!" - så lad være med at kigge ?

Det er dig frit for at hoppe tråden over smiley

• #82   4. jun 2011 Kæft et kedeligt hundeliv det må være slet ikke at lære nogle tricks og kun lige få den mest nødvendige lydighed..

Især hvis man er en brugshund!

• #83   4. jun 2011 Hvor er det sødt smiley

Gad godt prøve med Thomsen, men tror bare han vil give mig "hvad-laver-du" blikket smiley

• #84   4. jun 2011 Jens A..
    Helt korrekt..
    Jeg aner intet om dit hundehold ud over hvad du selv har beskrevet herinde i denne og andre tråde..

Men som vi også har diskuteret før, så er der altså stor forskel på hvordan hundes drift er..
    Og min tæve ville DØ af kedsomhed hvis jeg kun trænede basis lydighed på hjemmeplan med hende, da hun kører det højere i drift..
    Så ud fra det du selv beskriver her i tråden med basis lydighed, lidt apport, og søg, kan jeg sige med sikkerhed at min tæve ville kede sig ihjel!

Derfor er det en nødvendighed at lære hende andet, som både hun og jeg både finder hyggeligt, sjovt, tillidsvækkende, og ikke mindst udfordrende smiley
    Måske det er det samme der er gældende for TS smiley

• #85   4. jun 2011 I min verden kan det da være fuldstændig ligegyldigt om man lære sin hund at vælte eller gå på plads, det vigtigste er da at man bruger tid sammen med sin hund og styrker samarbejdet hund og ejer i mellem.
    Hunden er da ligeglad med om det er et for sjov trick eller hvad det er, så længe den bliver brugt og stimuleret.
    Hvorfor skal det hele være så alvorligt...

• #86   4. jun 2011 Ej en sød video.. Der er ikke noget bedre end lydige hunde smiley

Mange hunde nyder jo at lave tricks for andre. Jeg synes tit man ser små hunde, som ikke kan andet end "sit" - så jeg elsker at se når folk gider at træne deres små hunde smiley

• #87   4. jun 2011 Jens..
    Så du mener slet ikke at linjerne bag gør noget???

• #88   4. jun 2011 Guys, ignorer nu jens, han er kun ude på at være på tværs.. Vi gør jo alle hvad vi selv mener er bedst for vores hunde.. Vi kan bare være glade på hans hundes vejne at de ikke ligefrem er hyrder eller andre der har brug for mere hjerne stimulering..

Tinna, sødt trick, jeg har også kommenteret din video smiley jeg læste lige din kommentar om at lære din "tæppetisser" at tisse på tæpperne.. Idéen er måske ikke så dum, hvis du leder efter noget nyt sjovt at lære hende.. Selvfølgelig uden tis smiley
    Nu ved jeg godt hun er en tæve så måske det er lidt svært at lære hende (så meget desto mere udforfring smiley ) men prøv at lære hende at lette ben op ad fx et bordben, på kommandoen "er du en lille tæppetisser?" (eller bare tæppetisser, men sætningen gør det nu lidt sjovere smiley )

Jeg så det i ekstra materialet til marley and me, at de havde lært den ene hund de bruger at lætte ben og syntes egentligt det er et sjovt trick, men jeg er selv ved at lære Dixie en 2-3 andre ting og det skal jo ikke blive for rodet for hende smiley

• #89   4. jun 2011 Tak alle sammen (bortset fra Jens)

og Jens - jeg tror Lilly er glad for at hun ikke er hund hos dig. Hun elsker sine fjollede tricks.

• #90   4. jun 2011 Rainbow: Det lyder da super sjovt, det skulle jeg nok kunne lære hende. Hun er vant til at lette ben, det gør hun når hun tisser. Hun tror hun er en lille hanhund smiley

Men det er da noget af et projekt at kaste sig ud i smiley

• #91   4. jun 2011 Rainbow..
    Det har rotten jo så i stor grad smiley
    Men nok om det..

Tinna..
    Kan jeg godt forstå Lilly gør..
    Har lige forsøgt med Fadia og selvom hun kender rul rundt, så synes hun altså den der er mystisk *G*
    Men okay jeg KLAPPER jo så også når vi kæler *G*

• #92   4. jun 2011 Tinna, jamen så er det jo en oplagt ting at lære hende smiley Du må altså lige lade mig vide det hvis du får hende det lært smiley

Henriette, det var jeg ikke klar over.. Jeg har jo kun min sheltie og min golden og sidstnævnte kan godt klare at nøjes med apportering og spor og sofahygge(men derfor viser hun nu tydeligt at hun stadigt nyder at træne) men min sheltie trives ikke hvis jeg i en periode ikke har mulighed for at træne fjollede lege.. Så bliver hun ulydig, nervøs, rastløs og ligner hele tiden en der forventer at blive slået (hvilket hun aldrig er blevet!)

• #93   4. jun 2011 Nice smiley Tror jeg vil lære min store basse det samme smiley

• #94   4. jun 2011 Rainbow..
    Rotten er i høj grad en brugshund, selvfølgelig er der forskellige linjer som gør at der er forskel på mængden af aktivering der er behov for..
    Men er meget få rotter jeg har hørt om som kan nøjes med så basale ting smiley

• #95   4. jun 2011 Jens, hvad er det for en måde at tale til folk på?
    Ikke for snild? Det var da en virkelig pæn ting at sige..

Lige som dit "uværdigt" det er virkeligt flot..

Her er en tråd som en person har lavet for at vise folk noget hun har opnået, en masse folk der har samme interesse skriver og beundre hendes værk, mens én person igen og igen kommer med nedbrydende kommentare fordi han har en anden holdning, er det så ikke at være på tværs?

Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at svare dig, men jeg vil ikke finde mig at blive talt ned til på den måde!

• #96   4. jun 2011 Henriette
    Der kan man bare se.. Så er det jo igen ærgerligt folk ikke sætter sig ind i den slags inden de anskaffer sig en..
    Jeg læste om sheltien i flere år før jeg fik den for at være sikker på jeg vidste hvad den krævede.. Og selvom der forhåbentligt er mindst 10 år til er vi allerede begyndt at snakke om hvilken race vi evt kunne tænke os efter de to her, så vi kan holde lidt øje med dem..

• #97   4. jun 2011 Pas på Jens, du har lagt dig ud med nogle meget kloge mennesker:) Pøjpøj med det, der er mange som sidder og læser med mens du kæmper den umulige kamp mod visdommens uendelige fontæne.

• #100   4. jun 2011 Jens, hatten af for det - jeg havde helt klart underkastet mig den uendelige strøm af guldkorn og logiske slutninger du er blevet mødt af...(ironi kan forekomme)

• #101   4. jun 2011 Men din hund Jakob N - Cuba kan da en masse ting som Jens syntes er ligegyldige cirkus tricks ?

• #102   4. jun 2011 Der er fandme da STOR forskel på cirkushunde, og så lære ens hund et trick til hygge og samarbejde i hjemmet..

Mon ikke vi liiiige skulle holde os til hvad der egentlig foregår på den video, og ikke hvad vi ser i et cirkus..

Rainbow..
    Ja det er en SKAM! Og er tit med til at give racen et dårligt ry, da en understimuleret rotte langt fra er sjov at ha mellem hænderne!

Jens..
    Tja ville nu mene at det er synd at gå ud og købe en brugshund efter brugslinjer, og så opdrage den til at kede sig og bare blive sofadyr..
    Så kan man ligeså godt købe en af de racer som egner sig til det!

Og derud over.. Jeg lærte godt nok ikke Fadia til at være så aktiv som hun var allerede som 8ugers hvalp..
    Men da der ligger gode brugslinjer bag hende, så var det ret logisk at hun var sådan, og stadig er det smiley

• #103   4. jun 2011 Jeg roder mig slet ikke ud i diskutioner her... Rækker min indsigt og intellekt vidst ikke til:)

• #104   4. jun 2011 Jens..
    Jeg snakker ud fra det du selv har skrevet herinde i denne og andre tråde.. Måske det kun er en lille del af dit daglige arbejde med dine hunde, men det skulle godt nok være en meget lille del af min dag for at Fadia ville være tilfreds..

Igen der er MEGET stor forskel på rottens linjer herhjemme, og dermed hvilken drift der ligger bag dem og hvad de derfor har behov for i dagligdagen smiley

• #105   4. jun 2011 Hvad er "spørg pænt" og tæller det som almindelig lydighed ?

• #106   4. jun 2011 Tak smiley

Maria: Hehe tak, du må bare i gang med at træne tricks med Spike, han kan sikkert også en masse ting smiley Ellers må Lilly komme og lære ham lidt smiley

• #107   4. jun 2011 Jens..
    Ja og der valgte jeg stik modsat..

Jeg siger ikke at man er en dårlig hunde ejer hvis man ikke er sådan som du beskriver..
    Jeg mener bare ikke at man skal købe en hund med mange drifter hvis man ikke har tænkt sig at leve op til det ansvar det er!

Som alle der kender Fadia og jeg siger, det var gået HELT galt hvis hun var kommet ud til de fleste.. For hun kører vanvittig højt og kræver meget af sin ejer både mht. træning men også med korrekt og kærligt leder der hele tiden har samme regler for hvad der er tilladt..

Muligt du ikke kan forstå det, men tror nu der er masser der kan få det hele til at hænge sammen med lidt vilje smiley
    Og tro mig der sidder ligeså mange på den modsatte side og tænker nøjagtig det samme tilbage smiley

• #108   4. jun 2011 Min hund elsker nu at træne, og også at lave forskelllige tricks.
    Og jeg kan garantere hun kun gør hvad hun har lyst til. Hun er nemlig ret stædig, når det kommer til noget hun ikke gider.
    Men ligeså snart jeg tager min klikker i hånden, så begynder hun at tilbyde den ene adfærd efter den anden, og det selvom jeg ingengang har fundet gufferne frem endnu. Hun kan slet ikke vente med at komme igang.

• #109   4. jun 2011 HMMM...
    uværdigt ligefrem?
    men lydighed er vigtigt?
    gad vide, om ikke jeg kunne få den næste hund til at gennemgå lydighedsprogrammet således:

plads: sætter sig på bagben- den sidder stadig på plads så det må den gerne

dæk: spiller død - den ligger, og bliver så må den gerne

halse: løfter skiftevis højre/venstre pote for hvert bjæf

apport : løber 3 gange rundt om apportgenstanden, inden den samler op OG sæter sig på bagben, når den kommer retur med genstanden.-igen ok for reglementet

lineføring/fri ved fod: det er så vidt jeg ved ikke forbudt, at hunden bakker hele programmet igennem, bare det er HELE vejen

Fremadsendelse - danser på bagben mens den bevogter (TROR jeg gerne den må- bare den ikke rører figuranten)

er det så stadig uværdigt? det er jo lydighed??

• #110   4. jun 2011 Jens - hvad er almindelig lydighed for dig? eller rettere nødvendig lydighed?

for mig at se, er det da ikke pinedød nødvendigt at hunden går klistret op ad venstre ben, at den sidder klistret op ad venstre ben, at den kan hente det man beder den om, at den kan finde det vi beder den om, at den kan bevogte et andet menneske, bide i et andet menneske, at den kan gø når vi siger det....?

for mig at se er det vigtigt at hunden kommer når man kalder og ikke stikker af.... hvis man nu skal køre tingene ud i ekstremer.....

• #111   4. jun 2011 ***for mig at se er det vigtigt at hunden kommer når man kalder og ikke stikker af***
    hvilket for øvrigt heller ikke er naturligt for en hund (når nu man mener at den stadig er en ulv indeni) ;o)

• #112   4. jun 2011 Jeg tror jeg vil lærer min hund at række mig kartoflerne...

• #113   5. jun 2011 Kan det ikke være skrub lige meget hvad man laver med hunden, bare HUNDEN synes det er sjovt... Da lige meget om vi mennesker kalder det det ene eller andet. Det er hunden der er i fokus, hunden der skal more sig med det den laver. Tricks eller arbejde.

• #114   5. jun 2011 Hehe synes det er lidt sjovt at der er kommet en så uventet diskussion omkring for / imod tricks, ud fra min lille sølle video med Lilly som bare viser hvad hun og jeg synes er sjovt.

Men hva, det er HG - her skal alt laves til en kæmpe diskussion smiley

• #115   5. jun 2011 Tinna: Jeg synes det er et rigtig sødt tricks.

Og jeg kan da absolut ikke se hvorfor det er uværdigt at lave ting som hunden <b> elsker. </b> Man får et fantastisk bånd til sin hund - sikke en forfærdelig ting (Ironi er brugt).

• #116   6. jun 2011 Jens, du har min sympati - men at debatere med folk der åbenlyst skilter med en "konfronterende" holdning...navne som "Ej en medløber" og andre navne med "snob" og andre sjove ord i. Jeg siger ikke at det er en 100% nævner, men alt andet lige vidner det ikke om en person med kompromis for øjet.

Grundlæggende så er det som at snakke til sten, mennesker som leder efter uret eller uretfærdighed kan finde det i det mest velmenende miljø.

Men hatten af for din tålmodighed

/Tager hatten af

• #118   6. jun 2011 Jeg deltager ikke i argumentet for eller imod - er her bare for at observere lidt... Er trods alt at spændende sociologisk miljø. Så mange mennesker, som er så kloge og så lidt konstruktive.

Sandheden er måske bare at mange kommer her for at skændes og få afløb for sine frustrationer.. Og ja, ved godt at der er nogen her der er super seje, som kan alt - får rockere til at flygte over på den anden side af vejen. Er dobbelt så kloge som forskere og andet...

Meeeeen kunne det tænkes at der også bare er nogen der kommer her fordi det er det eneste sted de får bekræftigelse og kan dyrke deres ego?

Kaster den bare lige op

Kommentér på:
Små hunde vælter når man klapper dem

Annonce