Arbejde vs hund alene hjemme? Hva gør I? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har tænkt på, jer der har en 37 timers arbejdsuge, hvordan tackler i at hunden skal være alene det meste af dagen? Og hvordan tager jeres hund det?
Umiddelbart har jeg hør nedenstående løsningert:
- hunden kan sagtens være alene hjemme, dog med diverse aktivering i form af legetøj osv, og rigeligt plads til at gå rundt i huset.
- hunden bliver luftet midt på dagen, af en man har "hyret" til det
- hunden kommer på hundeinternat mens ejer er på arbejde
- Andre løsninger?
Spørger bare af rent nysgerrighed, da der er MANGE delte meninger om hvorvidt hunde skal være ladt alene en hel arbejdsdag.
Skriv gerne hvad I gør:))
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 58 Hunde: 10 Annoncer: 1 Emner: 239 Svar: 3.352
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
Hun bliver luftet om morgenen, og igen når jeg er hjemme.
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Men de dage hvor min far ikke arbejder om dagen tager han ned forbi og lufter hende, da det ellers kan være længe at være alene hjemme. Jeg tager afsted klokke 6 om morgenen, og er hjemme mellem 13 og 17 alt efter hvilken dag på ugen det drejer sig om.
Tilgengæld står vi op klokken 4:30, så vi kan lave noget inden jeg tager afsted.
Personligt tror jeg hunden er lige glad, så længe man er glad og aktiv med den når man kommer hjem. Og man så tager de konsekvenser der er når den skal være så længe alene hjemme, nemlig at der kan være noget rengøring når man kommer hjem, og det skal jo ikke gå ud over hunden.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
De har ikke hele huset at gå i, da det åbenbart stresser Nala... De er ude i gangen, hvor de har vand og tæpper...
Om morgenen kommer de ud i haven, får morgenmad, og er i haven til vi skal afsted...(vil endelig ikke køre dem op lige inden vi kører fra dem....) der går de gladeligt ud i gangen og venter på deres kiks
Når vi kommer hjem, bliver de igen lukket ud i haven, får noget guf på plænen, og falder til ro... efter det starter dagen... evt med træning, en tur i skoven, til stranden eller lign.... medmindre det er en "stille dag" hvor de har deres have og hinanden...
og vi tager helst ikke fra dem igen, når vi først er kommet hjem...
De trives fint og er glade og harmoniske....
Ved godt mange herinde mener det er synd, men sådan er det at være hund hos os....
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
i går var vi til træning, var hjemme et par timer, og tog til Dansktop festival (gå-tur og kom vi kigger på mennesker langs hegnet + afslapning i skyggen)med Nala, mens de to andre var alene i hele huset
JEG mener det er vigtigt at give dem noget hver for sig, når man har flere hunde sammen...
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 31
Det er jo en holdningssag om folk vil lade hunden være alene, må indrømme at hvis jeg få hund kommer den også til at være alene i den tid jeg er på job:)
Men jeg tror på at hvis man så ellers aktivere hunden ordentlig i den tid man så er hjemme, så bliver det heller ikke et problem at lade den være alene, selvfølgelig efter tilvænning:))
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 79
Men hvis min hund ellers var tilfreds med det, ville jeg bare sørge for aktivering i løbet af dagen og så ellers lade den være alene. De mange timer alene ville så blive opvejet med kvalitetstid, når jeg kom hjem
Internat ville ikke være en mulighed. Der er simpelthen for meget postyr, og jeg tror de færreste hunde ville kunne affinde sig med at tilbringe en stor del af tiden et mere eller mindre upersonligt sted.
Til gengæld kunne jeg godt overveje en ”hundedagpleje” med max 2-4 hunde, hvis der ellers var sådan en i nærheden
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Om den skal have en masse legetøj, aktiveringsting, tyggepinde etc. eller om der helst ikke skal være noget, så den bare slapper af, hviler, sover hele dagen.
Det vigtige er, at når man så kommer hjem at man laver noget med sin hund, aktivere den, er sammen med den.
De fleste almindelige mennesker har jo desværre en lang arbejdsdag.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.757
Men tror også de er ligeglade - de sover i de timer jeg er væk
maj 2004
Det er grunden til at min kun er i brygerset når hun er alene. Det og så at jeg har trægulve i hele lejligheden, og så er det ikke fedt hvis der sker uheld. Min drøm er egentlig at jeg kunne få noget godt hegn om haven, og så et hundehus, så kunne hun være ude hele dagen. men jeg ved ikke om jeg alligevel ville have det godt med at efterlade hende derude alene...
maj 2004
Man skal jo tænke på at de fleste hunde sover tiden væk når vi ikke er der, og så er det jo bare om at aktiverer dem når man er hjemme.
maj 2008
Følger: 1 Svar: 17
men hvis jeg nu havde et kontor/butiksjob ville jeg nok have valgt en anden race, men ellers har jeg ingen skrubler over at en hund er alemne hjemme mens man er på job..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Vores den ene er også i gangen og den anden har stuen. Prioriteret efter hvilken der bedst kan håndtere hvad.
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Alene hjemme tid hos os er meget varieret. Om sommeren er de mindst tid alene hjemme, og vinteren længere. Det hænger jo sammen med transporttid når det er vintervejr. Skal den ene noget efter arbejde, så tager den anden hjem, det aftales fra uge til uge.
Når de er alene hjemme har de et bryggers, en baggang og en garage (eller noget af den ca. 20 m2). Her kan de både søge varme, ly og kulde om sommeren. Så jeg er ikke så nervøs for deres alene hjemme tid. Hvis jeg bliver sat af fordi min mand kører videre på handel, så kommer jeg gående hjem, og der er musestille. Først når jeg åbner døren, så opdager de at jeg er hjemme og så bliver de selvfølgelig meget glade.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Vi plejer at gå en god tur i skoven om morgenen og igen når jeg kommer hjem eller en tur rundt i vores lille by, eller vi kører en tur til vandet (tager kun 10 min =))
De to små er i soveværelse og den store er i stue og gang, de er delt af børnegitter.
Og så blive de ellers aktiveret på diverse måder om aftenen også
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
8 timer er smertegrænsen for mig. der kan jeg godt mærke, når jeg kommer hjem at det både er ved at være oppe over med at komme ud og i det hele taget, at nu ar de slappet nok af og trænger til noget kontakt.
De bliver ikke aktiveret mens jeg er væk. De har gangen med vand og soveværelset, hvor jeg går ud fra, de ligger i sengen og sover. Om morgenen står jeg op 2 timer før jeg skal afsted. Jeg starter med at gå med dem (oftest kort tur men nogle gange lidt længere) og så er der god tid bagefter til at hygge og nusse. Deres morgenmad får de efter turen som regel enten i haven eller foder-bolde, så de også bruger lidt kræfter på det. Når jeg slukker radioen og tager mine nøgler, ved de godt, at de ikke skal med og Disen går selv ovenpå og er klar til at få sin afskeds-godbid.
Eftermiddag, aften og som regel også weekend bruger jeg sammen med dem. Jeg tager ikke engang op og handler, hvis først jeg har været afsted og er kommet hjem igen
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
og imens er de godt aktiveret med forskelligt legetøj og selvfølgelig hinanden..
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Jeg ville ønske det var mindre. Men jeg har ikke mærket den store forskel på dem om det er 8 el 10 timer.
De får altid gå tur om morgenen ½-1 time, og så ligger de sig ind i buret og slapper af ind til jeg kører.
Når jeg så kommer hjem tager jeg ikke af sted igen, med mindre jeg kan have dem med.
For mig handler det som flere skriver, mere om hvad der så sker når jeg kommer hjem. Her er det vigtigt at jeg ikke bare sætter mig i sofaen, men først lander der når jeg igen har trætte og brugte hunde.
Arbejde vs hund alene hjemme? Hva gør I?