1.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvad kan man tillade sig? Hvad kan man tillade sig?

Jeg var på Roskilde dyrskue, hvor jeg så en kvinde med en kinesisk hårløs gå forbi en kvinde med en baby - kvinden med den hårløse hund smiler så til kvindens baby da hun går forbi, hvor kvinden med babyen så siger alvorligt "Hold kæft en grim hund, for satan den har ingen hår, hold kæft den er grim!" - og kvinden med hunden svarer så lige så seriøst "Sikke en grim baby" - hvorefter kvinden med babyen og hendes veninde begynder og stå og skrige kvinden med hunden i hovedet, og kvinden med babyen sparker (ikke hårdt) til hunden og siger "Tag og forsvind med din klamme køter hvis I ikke kan opføre jer ordenligt".

<b>Hvilket parti tager i, i denne situation?</b>

Personligt synes jeg at når kvinden med babyen kunne tillade sig at svine den anden kvindes hund (som hun vel ser som sin baby) til, må hun kunne tåle at få egen most igen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan man tillade sig?
  • #1   6. jun 2011 synes ikke at det er særligt modent af nogen af dem....de træder jo hinanden over fødderne hvor det gør mest ondt, og falder så ned på bærnehavestadie..dog synes jeg at det er at gå langt over stregen at sparke til hunden, den kan jo ikke gøre for at den er der...

• #2   6. jun 2011 uansvarligt af hende med barnet,så kan børnene lære af mor at sådan taler man til folk

• #3   6. jun 2011 Jeg var også på Roskilde, så dog ikke denne scene, men tror jeg så hende med hunden du taler om (Den hilste på Chelsy) smiley
    Det kan godt være det er barnligt; men så kan hende med babyen sgu lære det! Haha smiley
    Jeg har selv en Chinese Crested, og har hørt den MANGE gange - og er begyndt at have lyst til at svare igen (holder mig dog i det), så forstår nu godt hende med hunden........ Hun har sikkert hørt den før, og er blevet træt af det til sidst.
    Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i glashus; siger man jo....

• #4   6. jun 2011 Jeg ville tage kvinden med hundens parti.
    Men har også været ude for det samme, kom gående med en Fransk Bulldog, og mødte et par med en baby, hvor manden sagde til babyen sikke dog en grim hund. Hvorefter jeg kikkede på hunden, og sagde så du den grimme baby, var kvinde ikke gået imellem os, tror jeg det havde udviklet sig til et slagsmål.

• #7   6. jun 2011 ville måske som tilskuer sige "Velkommen til rød stue !" *G*

• #8   6. jun 2011 Hvis babydamen ikke kan lade være med at lave sådanne kommentarer, så skulle hun da bare blive hjemme . Muligt at det ikke er ret smart at starte et skænderi , Men jeg ville ikke finde mig i det . Kan du lave en så negativ kommentar til nogen, så må du også kunne tage en kommentar igen . Jeg ville også være ligeglad med om det var mit tøj eller min hund der var blevet kritiseret . Folk skal nok få at vide at jeg ikke gider unødige kommentarer .
    smiley Jeg kan hurtigt blive barnlig, men der er simpelthen grænser for hvad jeg gider stå model til . smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.067
    #9   6. jun 2011 Hun kan da ikke tillade sig at blive sur, hende med barnet.

Mærkværdigt at mene at man kan tillade sig at tale sådan til andre mennesker og så te sig sådan når man får det samme tilbage, endda af den man lige har stået at tiltalt på en sådan vis.

• #10   6. jun 2011 Hmm............hvis jeg skal tage parti så bliver det hundens!!!!

• #11   6. jun 2011 eller baby vel - Baby er vel også uskyldig her smiley

• #12   6. jun 2011 og / eller smiley

• #14   6. jun 2011 jeg har selv givet tilbage, når nogen har kaldt castell for grim. Kunne finde på den samme som hende med den hårløse, hvis jeg syndes at barnet var grimt, havde jeg sagt det samme.
    Ingen kære mor der, castell er min baby!!

• #15   6. jun 2011 Hmm.. Jeg ville bare ignorer det.

Engang hvor hunden og jeg sad og ventede på bussen, kom en ældre dame og satte sig på bænken ved siden af.
    Damen siger: Hvorfor har den tørklæde om halsen?
    Mig: Fordi det er sødt.
    Dame: Jeg synes da det er grimt.
    Mig: Nå.

Længere var den ikke smiley

• #16   6. jun 2011 Ingen af dem burde tale sådan til hinanden. Jeg kan dog godt forstå at damen med hunden bliver irriteret.

Meen når man som hende med babyen kan gå og tale sådan, så skal man altså kunne tåle at få igen af samme skuffe. Synes hendes reaktion er helt ude i hampen. Og havde hun sparket til min hund, så havde jeg, alt efter situationen, overvejet at melde hende for det!

• #18   6. jun 2011 Barnligt ja, men tror faktisk godt jeg kunne have fundet på det samme.
    Sådan en skaldet baby er da heller ikke for køn smiley

Men når det så er sagt, har jeg frygtelig svært ved at forstå folks trang til at nedgøre noget, andre er glade for.
    Hvorfor kan man ikke finde noget positivt at sige, eller også bare klappe i.

• #19   6. jun 2011 Maria: Det er så forskelligt fra person til person smiley

Jeg ville dog blive pænt meget sur, hvis der var en der sparkede eller bare skubbede til min hund.
    Det kan man ikke tillade sig.. Tror faktisk at jeg ville blive så sur, at jeg ville sparke hende. Men det kan jeg ikke være sikker på før det sker (som forhåbentlig ikke gør)

• #21   6. jun 2011 Kvinden med baby'en er sgu da en værre so! Havde det været en af mine hunde hun havde sparket havde hun selv fået en på ægget hvis ikke hun havde båret på et barn. Jeg har det sådan at hvis man slår mine dyr må man regne med at få en del stykker tilbage. Det er et simpelt regnestykke... Handling efterfølges altid af konsekvens.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#25   6. jun 2011 Det er jo ikke sikkert kvinden reagere på at hendes hund bliver kaldt grim.

For mit eget vedkommende, og jeg havde selv sagt noget til hende, havde det ikke handlet om at hun synes min hund er grim, for det er jeg i og for sig ligeglad med, men faktum at kvindemennesket er så ubehøvlet at tale sådan til fremmede mennesker, og især med hendes barn på armen.

Man kan da kun forestille sig hvordan det ender...

• #26   6. jun 2011 At sparke hunden er da godt nok lige i overkanten!
    Jeg har ofte fået af vide på gaden at min hund ser underlig ud, og den er lidt grim, men jeg plejer nu bare at grine lidt af det, for han er jo ikke den kønneste. Jeg kan godt forstå at det er svært at høre andre kritisere dem man holder af, og de som kritiserer kan aldrig holde ud at blive kritiseret selv. Sådanne typer skal man bare ignorere

Men som jeg altid siger: det handler ikke om hvem der startede men om hvem der er moden nok til at stoppe...

• #27   6. jun 2011 Hmm. kalder den historie ikke smilet frem....Jeg ved ikke hvad jeg ville have gjort i den samme situation....Jo hvis jeg tænker tilbage på da jeg var ung med baby på armen, og den gang så en hårløs hund, hvad jeg aldrig gjorde, så tror jeg jeg ville ha handlet på samme måde, for jeg ville tro hunden led af en måske smitsom sygdom.
    Nu skrives der spark, men som jeg ser det så bokser babyer med benene når de er på arm, ikke fordi de bevidst sparker til nogen...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#28   6. jun 2011 Det er ikke babyen der sparker, det er kvinden.

Er det okay at kalde den grim og sparke til den, hvis man tror den er syg da? Det gør det da værre...

• #29   6. jun 2011 blah Den med det var kvinden havde jeg så læst som det var baby....
    Jeg siger ikke det var ok jeg siger, hvad jeg kunne forestille mig jeg selv ville reagere for 40 år siden, ved synet af en hund uden pels...

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#30   6. jun 2011 Snow:

Ja, men sådan er vi så forskellige, og man må som minimum kunne klare at få igen af samme skuffe hvis man skal opføre sig så ubehøvlet, alt andet er jo bare hyklerisk.

• #31   6. jun 2011 Ja selvfølgelig...Den del af indlægget havde jeg jo slet ikke kommenteret.....

• #32   6. jun 2011 "Sikke da en grim baby" - FEDT SAGT! For mig er mine dyr mine børn, og derfor ville jeg da blive stødt hvis folk sagde den slags om min hund åbenlyst så jeg kunne høre det. Mangel på respekt fra DERES side! De kan sq mene hvad de vil, og drøfte det uden at jeg skal høre på det.

Kommentér på:
Hvad kan man tillade sig?

Annonce