{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.631 visninger | Oprettet:

DKK Snobber !!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har i et stykke tid lagt mærke til, at folk mener at, dem med DKK tavler er nogle snobber og hvad de nu efterhånden bliver kaldt.
Og jeg må sige, jeg undres... Jeg kan virkelig ikke forstå dette umiddelbare "had".
Hvorfor kan andre ikke lide DKK Snobber?
Misundelse? Mangel på viden?
Jeg synes ikke at de/i er nogle snobber, tværtimod har jeg kun oplevet dem/jer som meget hjælpsomme og kloge mennesker, der virkelig går op i hvad i gør med hjerte og sjæl.. Fedte fedte fedte LOL smiley
Men er der nogen der kan forklare mig, hvad pokker andre har imod DKK ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK Snobber !!!
  • #1   6. jun 2011 Tja, det er nemt at bruge snop-kortet når ens egne agumenter ikke rækker længere.

• #2   6. jun 2011 Anne Julie F
    Det er da også en mulighed

• #3   6. jun 2011 Misundelse ? Over hvad ?

• #4   6. jun 2011 Henriette & Michelle J
    Pas.. Det jo det jeg spørg om, jeg siger ikke at der er misundelse, spørg bare hvorfor folk ikke kan lide dem fra DKK

• #5   6. jun 2011 Jeg undrer mig også, jeg fatter simpelthen ikke, at folk kan være sure over, at vi trods alt har en meget stor og seriøs klub her i DK, hvor der forsøges at fremme sundhed og forebygge sygdom, og desuden opdrætte racetypiske hunde.
    DKK er bestemt ikke fejlfri og meget kunne gøres endnu bedre, men der er bare ingen alternativer, for ingen andre klubber når DKK til sokkeholderne.

• #6   6. jun 2011 Bedste
    Kan altså ikke se det der med at de hakker på alle dem der ikke gør som dem selv.
    Det kan godt være folk får en opsang i ny og næ. Men synes nu aldrig de er udfortjente?
    Plus, så kommer de jo bare med deres mening som alle andre.

• #7   6. jun 2011 Kennelmor!
    Synes ikke man kan andet end at tage hatten af for de mennesker, der kæmper for at holde en sund og fornuftig race.
    Og jeg kan sgu godt forstå, hvis de bliver lidt gnavne når andre så laver hovedløs avl.

• #8   6. jun 2011 Personligt syntes jeg det er fint med forskellige holdninger, ellers er der jo ikke noget at diskutere. Lige meget hvilken lejr man står i, skal man bare passe på med ikke at kun se tingene kun ud fra sit eget synspunkt. Vi får allesammen hunde af forskellige årsager.. Nogen gange kan vores vej krydses af en hund der trænger til et godt hjem, og så er det ikke altid nemt at sige nej.

• #9   6. jun 2011 snop-kortet LOOOOL

Jeg kan ikke sætte mig ind i cyper tankegang - så ....

• #10   6. jun 2011 Henriette & Michelle J
    Det har du bestemt helt ret i smiley

• #11   6. jun 2011 Nu tror jeg også, at mærkatet DDK snob lige så meget er påtaget af dem der er tilhænger af DKK, som det bliver brugt negativt af andre.
    DKK snob herinde er vel ligesom blevet et begreb, som viser man støtter DKK avl, og mener det er den bedste/eneste måde at avle på.
    Det er nødvendigvis ikke noget negativt i begrebet DKK snob, ellers skrev så mange det vel heller ikke i deres profil navn.....

• #12   6. jun 2011 Fætter Karin.
    Hvad mener du?

• #14   6. jun 2011 Tonny og Maja
    Nu det jo heller ikke så meget navnet jeg tænker på smiley
    Og ved godt at der er mange der påtager sig navnet DKK Snob.
    Men det er mere om hvorfor så mange har noget imod dem?

• #15   6. jun 2011 Jeg har desværre oplevet nogle tråde herinde, hvor en stor gruppe DKK-fans opfører sig meget nedladende og ikke særlig pænt...i mine øjne er de rigtig ringe ambassadører for deres åbenbart højt elskede klub.

- hvis den opførsel og indgang til andre mennesker er obligatirisk for at være et ordentligt DKK-medlem, så taker jeg helelre nej.

Hilsen en der meget gerne køber DKK-hunde i håb om at få sundere og bedre hunde(der stilles i det mindste nogle krav i den klub), men som ALDRIG kommer til at udstille eller være social i klubben pga. ovenstående oplevelser !!

- har ellers forsøgt at få kontakt til DKK-mennesker der gerne vil overbevise mig om det modsatte, men plidselig stopper kontakten, når de finder ud af at jeg ikke vil være nogen nikke-dukke !!

• #16   6. jun 2011 Jeg tror ikke der er flere der har noghet imod DKK folk, end der er om kamphunde, tæppe tissere, folk der ikke har styr på deres hunde osv.
    Der er vel altid delte holdninger, og hvis man står fast på noget, så vil der være nogen der er uenige, og så tror jeg det er lige meget hvad det er man har en fast holdning om.

Jeg syntes langt fra, at DKK tilhængere bliver svinet til eller andet herinde, mere end alle andre.
    Sådan generelt så ville det da være rart, hvis ikke så mange falder ned på et for lavt niveau, og kalder folk for det ene eller andet, når deres agumentationer ikke kan slå igennem med alm. pæn tale/skrift.

• #19   6. jun 2011 Heidi O
    Jeg ved godt at nogle af dem kan være meget ærlige, men synes nu aldrig jeg har oplevet direkte nedladende.
    Men derfor kan du jo godt have oplevet andet smiley
    Og tror nu ikke det er et krav du skal være sådan smiley Synes nu at de fleste er rigtig søde og hjælpsomme smiley og hvis man vil, så kan man lære rigtig meget.

• #20   6. jun 2011 Tonny & Maja
    Jamen igen, det jo ikke så meget det folke ikke kan lide, det mere hvorfor de ikke kan lide?
    Eller for den sags skyld hvor mange der ikke kan lide dem, bare hvorfor de ikke kan. Det er det der undre mig.

• #21   6. jun 2011 Daisie med Fister & Møv
    Altså du kan ikke lide at de ikke se tingene fra de andres side? eller?
    Og at de er nedladende?

• #22   6. jun 2011 Måske kan det godt ske nogen går rimelig hårdt til den herinde, men det er fordi de virkelig brænder for hunde og i sær hvis det er deres race der bliver diskuteret... Men synes kunne det er okay der nogen gange bliver snakket lidt hårdt til folk... Ikke alle folk forstå nogen gange sagens alvor ved bare og blive strøget med hårene.. Men ja det kan jo også ha modsat effekt... Men ligefrem og fravælge DKK pga Hundgalleri er sq for dumt!!!! hvis man har fundet den race man vil ha og man ved de tjekker for de ting man synes de skal inden for DKK og de ikke gør det andre steder (DRU DDH osv) så burde det da være det vigtigste, sq ikke lille hundegalleri!!!! Når jeg udstiller skænker jeg ikke HG en tanke... Det er noget jeg kan li og se på i min fritid og følge med i de forskellige tråde osv... At jeg så er ening med de ting som SNOBBERNE siger langt hen er vejen, kan jo kun være fordi de har ret smiley Lol smiley

• #23   6. jun 2011 Det er jo også meget forskelligt hvad folk opfatter som nedladende. Jeg "kender" flere herinde som er meget kontante, men hvad jeg blot opfatter som kontant opfatter nogle måske som nedladende. Personligt skal der meget til før jeg synes folk er nedladende.

• #24   6. jun 2011 Anne & Julie F
    Det er også rigtig. Men det er jo selvfølgelig også svært når det forgår på skrift, for det jo ret svært at læse tonen i tingene. Så det kan jo ofte misforståes.

• #25   6. jun 2011 Nu tror jeg jo ikke, at der er specielt mange der IKKE kan lide DKK tilhængere. Der findes mange andre "grupper" som er lige så meget eller mere udsat, det er vel et spørgsmål om holdninger.
    Mange DKK folk herinde har jo tit nogle meget bestemte holdninger, især over for avl, og så er der selvfølgelig nogen der vil føle sig tråt over tærerne.
    Men somn sagt ser jeg det ikke anderledes, end alt andet herinde, både med avl, træning, foder osv.
    Man bør som sagt tale pænt til hinanden, men ser ikke DKK folk som specielt udsatte. Har man bare den mindste holdning til noget herinde, så er der nogen der er uenig med dig, og ikke alle er lige gode til at agumentere for det.

Desuden tror jeg DKK snob mest bliver brugt af DKK folk, for at vise hvad de støtter (på en ironisk måde), end af modstandere der bruger det negativt.

• #26   6. jun 2011 Mia A
    Ja, jeg kan langt hen af vejen også godt forstå når der bliver snakket lidt hårdt. Det er jo bare fordi de går op i det med hjerte og sjæl.

• #28   6. jun 2011 Anne Julie F

Skrevet: 06-06-2011 22:00:42

Tja, det er nemt at bruge snop-kortet når ens egne agumenter ikke rækker længere.

• #30   6. jun 2011 Tonny & Maja
    Ja det er svært at have en mening uden der er nogen der er uenige, men er det ikke også i orden? Vi har vel alle ret til hver vores mening?

Og hvad angår navnet DKK Snob, så ja, der er vi enige.

• #31   6. jun 2011 Herinde er man altid nedladende hvis man ikke er enig med trådstarter ;))

• #32   6. jun 2011 Fætter karin: Jeps, eller også mopper man og køre hetz...

• #33   6. jun 2011 Ida L
    Nu så jeg lige lidt med i den anden tråd. Hvis det altså er den du hentyder til.
    Og der var altså ikke nogen der svinede dig til, fordi du var flyttet i en anden klub. Men undren over hvorfor. I hvert fald min opfattelse smiley

• #34   6. jun 2011 At sige sandheden når den er ilde hørt det er ofte hvad DKK snobber bliver hadet for synes jeg smiley Jeg er også blevet kaldt en snob men folk ser ikke at jeg har en blanding smiley

• #35   6. jun 2011 Daisie, Fister & Møv
    Lyder da også til at være en træls omgang.

Det med at det er tilladt at være barsk fordi man går op i det med hjerte og sjæl. Det nok ikke så meget at det et tilladt. Tror mere det er forståeligt. Altså den frustration.

• #36   6. jun 2011 Anne Julie F
    Synes nu ikke ligefrem at der bliver moppet. Måske bliver der talt en del ironisk. Og at det kan opfattes som nedladende, er bestemt ikke utænkeligt.

• #38   6. jun 2011 Daisie ja det kan godt ske.... Men synes nu den er meget rigtig... Jeg forstå det altså godt og som jeg også skrev, ikke alt virker hvis man stryger folk med hårene ( ifh til en tråd) men som jeg skrev det kan også ha omvendt effekt......!!

• #40   6. jun 2011 Trine K
    Og en flot blanding af slagsen smiley
    Og følte lige jeg fik set en voksen udgave af min Sam smiley

• #41   6. jun 2011 Daisie med Fister & Møv
    Kunne godt forstille mig at det var hårdt. Men ja, kan jo ikke rigtig udtale mig om det smiley

• #42   6. jun 2011 Bedste
    Må man spørge om hvor du ved det fra? smiley bare nys.

• #48   6. jun 2011 stamtavle er da fint nok, tit er folk der går meget op i stamtavler meget imod alt uden stamtavle. bruger tit argumenter so mat det er uforsvarligt at avle uden at vide hvem hundenes tip oldefædre er....
    det har nu ikke noget med sundhed og stærke gener at gøre altid, bare se dem der har stamtavle på en mops eller old english bulldog. de har jo fået papir på de har købt en gang genetisk byggesjusk

• #49   6. jun 2011 Bedste
    Egentlig undre det mig lidt over at du overhovedet vil tage den over en kop kaffe?
    Det ville jeg i hvert fald ikke smiley

• #53   6. jun 2011 Lene og Jacob H
    Der er jeg altså uenig med dig. Synes at det er rigtig vigtigt at vide hvem olde og tip oldeforældre er?
    Og ja, de racer har mange fejl, og det er lige netop derfor at det er så skide vigtigt med tavlen, for at sikre at der er bliver avlet videre på fejlene, men istedet for avle på de sunde og raske hunde i racen.

• #54   6. jun 2011 Nu har jeg været til udstilling i DHH og der følse det som om klubben er mere tæt end på de DKK udstillingerne jeg har været på...

Men det kan være fordi DKK er noget større..

Jeg har ikke fået den bedste start på min tid i DKK, der er bestem en person jeg er meget skuffet over, men jeg har derimod også mødt nogle rigtig søde og hjælpsomme folk.

Og jeg har valgt DKK fordi der race jeg har kan jeg intet bruge til noget i de små klubber, og så kan jeg godt lide at i DKK skal man være udannet for at dømme racerne, det vil videne på at dommeren ved hvad der er forkert og ikke forkert. og på denne måde mere seriøs, derud over også avls restriktionerne på racerne.

Jeg glæder mig til og komme på min første DKK udstilling om nogle måneder og selv prøve og være i ringen smiley

• #55   6. jun 2011 Præcis OEB er ikke FCI-godkendt.

Hvis man skal gøre en race mere sund så giver det kan kun mening at have en tavle, så man ved hvilke gener man avler på osv.

• #57   6. jun 2011 Iøvrigt synes jeg at de mest ondskabsfulde ting i diverse tavledebatter ikke er blevet sagt af "DKK-folk". Tværtimod.

• #58   6. jun 2011 Kan ikke se argumentet for at tage noget face to face. Ens mening er da den samme om man skriver den her på HG end man tager den face to face.
    Hvad regner du med at få ud af en face to face konfrontation, som du ikke får ud af en skriftlig konfrontation ?

• #59   6. jun 2011 Bedste
    Fordi at det jo bare er et debat forum. Og jeg ville ikke kunne se hvorfor jeg skulle møde dig face to face ville hjælpe. Hvilken forskel ville det lige gøre?
    Hvis man ikke kan blive enige her, hvorfor skulle man så blive enige face to face.

• #63   6. jun 2011 Anne R lige præcist. Kan heller ikke se pointen

• #64   6. jun 2011 Alle mine grise er dkk. Er glad for dkk osv. Men synes at nogle "Dkk snobbers" opførsel herinde er lige i overkanten. Men det må de nu om. Det er heldigvis ikke dem jeg skal have kontakt med :O)

• #66   6. jun 2011 Bedste
    Man har da også muligheden for at svare her.
    Og nej det er ikke sikkert at de ville være på samme måde face to face, men det betyder jo ikke man får mere ud af debatten af den grund?

• #67   6. jun 2011 Bedste
    Der er da lige så rig mulighed for at svare her på skrift. Og præcis her behøver man ikke overdøve hinanden for at blive hørt/læst.
    En face to face konfrontation/diskussion kan hurtigt ende i et reelt skænderi, hvor ingen af parterne høre hvad hinanden siger. Man råber højere og højere for at overdøve den anden. Det er da ikke basis for en god debat. Her kan man i det mindste læse sig til den andens mening i ens eget tempo og man kan svare i sit eget tempo.

• #68   6. jun 2011 Yes tavle grise :O)

• #69   6. jun 2011 Bedste
    Desuden tror jeg at der er en chance for at debatten evt. vil blive mere ophedet af at være face to face. For når man skriver, tænker man mere over hvad man siger.

• #70   6. jun 2011 Maj-brit

Nullede ingen pels for jeg ved godt hvordan man skal være på udstilling, men mange gange falder bare forkert, men har prøvet og komme i kontakt med person, og hun skulle ringe tilbage engang i janura, men har hun ikke gjordt endnu, og prøvede jeg og snakke med person men person lod som om jeg var luft, men kunne godt snakke med andre bare ikke mig... såå følger jeg mig sq ikke velkommen.. smiley

Rubin kan bare ikke komme på udstilling før varde tidligst og der er længe til..

Og Eccola's ligger i tingretten, endnu såå det komme nok til og tage tid endnu

• #71   6. jun 2011 Anne R
    Synes det som om at du er lidt hurtigere end mig, hehe smiley

• #73   6. jun 2011 Bedste
    " hvis man ikke kan svare for sig irl så skulle man holde sin mund herinde "

Sikke da noget vås at skrive. Nogle mennesker er bedre til at formulere sig på skrift, andre bedre mundtligt. Også derfor der i nogle fag på skolen er både skriftlig og mundtlig eksamier - så alle har en fair chance.
    At skrive at kan man ikke svar for sig irl, at man så bør holde mund er da direkte diskreminerende.

• #74   6. jun 2011 DKK snobber er noget, som er blevet trukket ned over DKK tilhængere.

JEG indrømmer blankt at med "min race" og dens tendens til arvelige sygdomme er der kun ET sted at købe og det er i DKK.

Men DKK og DKK opdrættere er ikke fejlfri og det finder man ALDRIG en eneste der vil påstå. Så derfor skal man bruge sin sunde fornuft og "Hundeweb" inden man køber en hund.

Jeg er SÅ træt af at alle hunde der er sorte og har 4 ben bliver kaldt labrador og endda oftest "formel 1". "Formel 1"` erne er oftest de labblandinger som bliver lavet i stor stil uden at være tjekket for noget som helst arveligt.

En "rigtig formel 1" har ingen størrelse!! Den er ud af engelske og irske jagtlinier og den kan være stor som et lokomotiv eller lille som en mager jagthund. Men det har man ikke en kinamands chance for at vide, med mindre man køber med DKK tavle.

Iøvrigt køber man næppe (og betaler "nok" for en reel F1`er for at bruge den i blandingsavl.

Så de såkaldte "F1`ere" der findes i det ganske danske land er i klart mindretal i forhold til hvor mange der kaldes "F1".

• #75   6. jun 2011 anne & tonny H
    Sorry smiley

• #77   6. jun 2011 Bedste
    Har nu ikke noget imod folk måske tør sige mere på skrift end face to face.
    Bare fordi man måske ikke så godt kan lide at debattere irl, så skal man bare holde sin mund?
    Det kan jeg ikke se nogen logik i.

• #79   6. jun 2011 Jeg er vist ved at være træt så hvis der mangler nogle bogstaver, kan I selv fylde dem ind.

• #80   6. jun 2011 Der er rigtigt mange fornuftige og hjælpsomme DKK'er her inde, men tilgengæld kan man også møde nogen der formulerer sig på en måde som er helt rimelig når man nu skal fortælle det samme for 727' gang. Der er tålmodigheden sluppet op forlængst... Desværre er mange af de TS'ere der får den slag svar nogen der spørger for første gang og som så bliver lidt "overvælede" af den lidt bistre tone. Det triste er at mange af de samme mennesker der svarer så skarpt, kan være hamrende overbevisende og videne i andre tråde. Det er egentlig lidt trist at se, for ofte vil en TS gå fra tvivl til trods når der ikke bliver lagt mere empati i at svare seriøst.
    Jeg har selv en blanding og har tidliger haft DKK hund - og på en god dag kan argumenterne for en DKK hund godt vinde - på en dårlig ... tja....så kan jeg godt sidde og krumme tæer....

• #81   6. jun 2011 Anne R
    Hmm, igen igen smiley hah

• #82   6. jun 2011 Lene og Jacob; de har jo fået papir på de har købt en gang genetisk byggesjusk......Det var en dejlig måde at sige det på..loo.

• #83   6. jun 2011 Maj-brit... det ved jeg smiley og ja det er rigtig...

Men ja jeg skal nok finde nogle flere søde mennesker, meen rom blev ikke bygget på en dag smiley

• #84   6. jun 2011 Og som indehaver af kun bastardhunde , vil jeg da lige fortælle , at de mennesker jeg kender med tavlehunde FAKTISK er dem der har givet mig de bedste råd.

Det handler jo ikke om , om de kan lide vores bastarder eller ej , det handler jo om at avle de bedste hunde frem.

Jeg tror , at rigtig mange herinde tror , at dem med tavler ikke kan lide vores hunde.
    Men de kan jo godt lide hunde , de kan bare ikke lide sjusket avl.

Folk tager det alt for personligt , og tror det handler om at deres hunde ikke er gode nok .
    Det er de , men om de er gode nok som avlsdyr , ja det kan kun generne bestemme og det kan vi kun styre via struktureret avl.

• #86   6. jun 2011 Bjerggeden AKA Bertil

Enig!!!

• #87   6. jun 2011 Bedste
    Det har intet med at gøre, at gemme sig bag en skærm. Det er nu engang sådan HG er bygget op, at man kan sidde hjemme og sludre, snakke, diskutere, skændes what ever med andre end den der lige sidder ved siden af i sofaen.
    Men det ændre ikke folks holdning til forskelligt.
    At du så måske er bedre til at diskutere/debattere irl, det er da fint.

• #88   6. jun 2011 Bedste: Det kan vel ikke forholde sig sådan, at kaffen blev afslået, fordi du valgte at angribe en nu slettet bruger personligt? I første omgang var vedkommende vist egentlig positivt indstillet, hvis ellers I boede i nærheden af hinanden...

Jeg gider dælme da heller ikke sidde og slubre kaffe sammen med én, jeg ikke svinger særlig godt med...

• #89   6. jun 2011 Bedste
    Jeg kan altså ikke se problemet i at folk gerne vil holde sig bag skærmen.
    Desuden ville jeg bestemt sige nej, hvis du spurgte mig om vi skulle tage den over en kop kaffe.
    Ikke fordi jeg ikke "tør" debattere i virkeligheden. Men har nu bare ikke lyst til at skulle ud til en fremmed person og diskutere. Aner ikke hvem du er i virkeligheden, du kunne lige så godt være ret ubehagelig som du kunne være skide flink.
    Men synes ikke at man kan sige.. Nå så du tør ikke tage den her irl. jamen så skal du bare klappe kaje.

• #91   6. jun 2011 Bjerggeden AKA Bertil

"Det handler jo ikke om , om de kan lide vores bastarder eller ej , det handler jo om at avle de bedste hunde frem.

Jeg tror , at rigtig mange herinde tror , at dem med tavler ikke kan lide vores hunde.
    Men de kan jo godt lide hunde , de kan bare ikke lide sjusket avl.

Folk tager det alt for personligt , og tror det handler om at deres hunde ikke er gode nok .
    Det er de , men om de er gode nok som avlsdyr , ja det kan kun generne bestemme og det kan vi kun styre via struktureret avl."

Fuldstændig korrekt, lige min tanke.

• #92   6. jun 2011 Bjerggeden AKA Bertil

Enig.
    Min hund er også blanding. Men hold op hvor har jeg lært meget af tavle folkene herinde.

• #93   6. jun 2011 Ja - der er rigtigt meget at lære, men der kunne af og til være flere der fik glæde af det - og det ville jo være skønt smiley

• #95   6. jun 2011 Ja , det fik jeg da lige formuleret godt smiley

så takker for klapperne smiley

• #96   6. jun 2011 Argh Bedste, du ved vel, hvem du har opfordret til at drikke kaffe med dig? Eller er det noget du sidder og opfordrer alle til?

• #99   6. jun 2011 Hæ hæ Maj-Britt - du plejer da ikke at have brug for hjælp *GG*

• #100   6. jun 2011 Bedste
    Det er jo lige meget hvem du vil debatere med, siger bare min mening om at jeg ikke ville hvis det var mig du havde spurgt.

Og det er også lige meget om det er i dit hjem eller hvad det er. Derfor kan det stadig være at du er en ubehagelig person, lige såvel som du kan være flink.
    Jeg ville bare ikke tage chancen.
    Men du mener altså, at fordi en person siger, nej jeg har ikke lyst til at møde dig. Så har de ikke ret til at sige noget?

• #101   6. jun 2011 Daisie: Du behøver såmænd ikke lege politimand overfor mig - det er Bedste selv, der bringer op i tråden, at Justitia ikke "turde" drikke kaffe med hende - den fejl vil jeg gerne rette. For jeg VED, at det ikke forholder sig sådan.

Maj-Britt: Ja, det gør jeg, for jeg vil ikka ha', at du kalder min sheltie for en mini-collie - det er der sgu rigeligt, der gør ;o)

• #103   7. jun 2011 bedste
    Så vidt jeg kan se, så er der kun en der vil dreje tingene.
    Men det er jo ikke ulovligt at ignorrer, så vidt jeg ved da.

• #105   7. jun 2011 Nåååå - så er jeg mere rolig- troede lige et kort øjeblik at der var noget galt smiley

• #106   7. jun 2011 Daisie
    Ja men der er jo også mange knap så søde personer.
    Og vil sgu ikke mødes med nogen, fordi vi lige skal diskutere det der emne fra hundegalleri færdig? smiley

• #110   7. jun 2011 "En anden ting er at hvis man ikke kan svare for sig irl så skulle man holde sin mund herinde og ikke råbe så højt - og groft til folk."

Tja hvis man er nødt til at invitere folk på kaffe fordi man ikke kan klare sig herinde eller formulere sig på skrift skulle man måske lade være og nøjes med at diskutere irl???
    Og hvorfor hulan skulle man spilde sin tid og mødes med en person man ikke "bryder sig om" herinde, det giver jo ingen mening. Og så sudde og lege "kylling" med folk herinde....uha kom hvis du tør, du kan ikke klare dig overfor mig irl....helt ærligt?????

Skal man virkelig til, inden man vover at svarer på en tråd om et sprængfarligt emne, lige skrive en pb til ts og høre hvordan de helst vil have pakket det ind denne gang og om det skal være med vanilje eller choko smag, bare så det ikke kommer bag på dem så de får kaffen galt i halsen og må slette tråden.

• #111   7. jun 2011 Daisie
    Jeg vælger nu bare at ignorrere at en person tager et side spring. Det skal nok gå væk hvis det ingen opmærksomhed får smiley

• #112   7. jun 2011 Maj-Britt
    Lige præcist smiley

• #114   7. jun 2011 Lad vær at vise tænder, hvis du ikke ka bide fra dig

Rigtig godt skrevet smiley

• #115   7. jun 2011 Godnat til dig så Daisie smiley

• #117   7. jun 2011 Daisie: Må jeg endnu engang minde dig om, at det ikke var mig, der bragte kaffeslabberadsen på bane - jeg retter såmænd bare en "misforståelse".... Hvad jeg skriver i en tråd, og hvad jeg skriver i pb vil jeg venligt, men bestemt bede dig blande dig helt udenom. Går jeg over stregen er ts velkommen til at bringe tråden back-on-track, ligesom vi har fortrinlige HA'ere til at tage sig af disse ting.

• #119   7. jun 2011 Maj-Britt
    Ja den slags kender jeg alt for godt smiley og det bliver debatten jo ikke mindre god af.
    bare vi undgår at det bliver for personligt og ubehageligt

• #121   7. jun 2011 Anne: Vil gerne undskylde - det er ikke min mening at ødelægge din tråd

• #122   7. jun 2011 Maj-Britt
    Det kan jeg vist ikke argumentere imod smiley
    Men nu vil jeg ud på en sidste lufte tur med den lille, og på hovedet i seng smiley
    Takker alle for en rigtig god debat

• #123   7. jun 2011 Bente H
    Du skal ikke undskylde, synes ikke det ødelagde debatten smiley
    Tænkte bare at jeg ikke lige ville blande mig smiley

• #124   7. jun 2011 At mødes og diskutere er vel i og for sig ikke nogen dårlig ide og nogen gange blive vi mennesker klogere af at høre modpartens argumenter til ende. Det kan jo af og til betyde at man ændre standpunkt, men det kan jo ige så godt være at man får bekæftet det synspunkt man havde før man kom.
    Om det er på nettet eller RL burde ikke gøre nogen forskel, men man kan da af og til støde på nogen der kommer med udbrud som sikkert ikke var kommet hvis man stod over for et andet mennesker ( eller det håber jeg s.. ikke de også gør) Det er for mig ikke den samme debat som den TS lægger op til, men en mere genrel debat om vores måder at gebærde os på når vi hart den distance til andre mennesker der uværligt kommer når vi bruger nettet til at debatere.

• #127   7. jun 2011 Jeg synes personligt at rigtig mange misforstår de såkaldte DKK snobber herinde, og ja de tror åbenbart også at de hader alle blandingshunde, nu har jeg selv en Blanding og jeg har i alle de år jeg har været herinde ikke hørt et eneste negativt ord om min hund tavle eller ej, jeg får gode råd hvis jeg beder om det og de hilser pænt på min hund når jeg møder dem.
    Maj-Britt og Mette var da så søde at lære min bastard at gå over vippen i agility *LOL*

Min første DKK udstilling var jeg da også forvirret, der var så mange hunde og mennesker og jeg synes dengang det var synd de bare sad i bure osv osv, men så tog jeg mod til mig og snakkede med folk og fandt da ud af det var søde og rare mennesker som elskede hunde ligesom jeg selv gør, og burene ja det var hundens fristed smiley Nu er jeg selv blevet bur ejer og min første DKK hund bliver født om små 2 uger :-)))

• #128   7. jun 2011 Maj-Brit - ja - det har du selvfølgelig ret i - tilstår jeg ikke har læst alle tråde på HG igennem, så jeg kan godt have misset et par bemærkinger eller to, men
    " Du har spændende holdninger, kan vi ikke mødes en dag og tage en god debat"
    kan også være et kompliment ( ja jeg ved at det nu er ude af kontekst og det kan gøre en forskel)
    ... mend en sidste, vil jeg gerne medgive, er ikke den bedste invitation.

• #129   7. jun 2011 Maj-Britt: Nu giver jeg dig sørme ret igen (frygter virkelig det med mini-collien) - der er nemlig en verden til forskel på de to "invitationer"

• #130   7. jun 2011 Jeg har skam et stort had til DKK-snobberne..... er nemlig tæskehamrende jaloux på hvor utrolig dejlige hunde mange af dem har *gg*

- ej seriøst, synes jeg også de kun har været til hjælp herinde og har en sund indstilling til hundens tarv og avl. De hjælper gerne og kommer tit med gode input som rokker ens tankegang og får en til at sætte sig bedre ind i de ting man spørger til - og det er vel i bund og grund derfor man opretter emner i forum? for at få svar og blive klogere - ikke bare for at blive snakket efter munden og høre det man gerne vil høre.......

• #131   7. jun 2011 Nete: har sjældent haft indtryk af at personerne ikke har kunne lide mig og jeg er daogså flere gange blevet inviteret hjem for at snakke videre om fx. "deres" race e.lign.(hvilket jeg normalt ikke ser som et problem) for pludselig ikke at høre noget tilbage, når man skal aftale tid for mødet.

- sjovt nok er dette flere gange sket efter jeg har ytret min mening i en tråd som fx. denne, og personen sandsynligvis nok har følt, at jeg har trådt på deres DKK-hjerte...whatever !!

• #132   7. jun 2011 Generelt synes jeg rigtig mange herinde har tendens til at blande sig i noget som dybest set ikke vedkommer dem.

Jeg synes også, at et ellers godt budskab ofte går tabt fordi tonen er skarp og belærende. Debatter mangler ofte tolerance og forståelse for andre og de valg de træffer.

Mit hjerte brister også de gange jeg læser om en af mine racer, der er blevet brugt som avlshunde til blandingsavl, men jeg kunne ikke drømme om at fordømme folk fordi de har truffet et andet valg end jeg vil gøre.Jeg vil derimod gerne høre hvorfor man har truffet de valg som man har gjort og fortælle på en saglig måde, hvorfor jeg ville vælge anderledes.

I min verden når man længest med åbenhed, tolerance og forståelse - tvang og belæring har aldrig ført til noget godt med sig.

Iøvrigt synes jeg man skal tænke over, hvordan man formidler sit budskab da jeg går ud fra man gerne vil OPLYSE andre om de alle de glimrende tiltag vores klub iværksætter for at give medlemmerne viden indenfor opdræt og fremme sundheden hos vores hunde.

Desværre bliver budskabet ofte misforstået pga den måde budskabet bliver serveret på (målet helliger midlet).

Hvem er det iøvrigt der skal sætte dagsorden om noget er rigtigt eller forkert? Hvis vi alle er åbne og imødkommende kunne det tænkes at vi ligefrem kunne lære af hinanden...

/ Trine

• #135   7. jun 2011 Mjaaa - det læser jeg så som der ligger en hund begravet et sted smiley

• #136   7. jun 2011 Der er vel ikke noget at sige til, at man bliver en smule indebrændt på alle de mennesker der avler med hovedet under armen, når man har dårlige erfaringer?
    når man HAR lavet fejlen og anskaffet sig en blandingshund, og været uheldig?
    Når man har oplevet dårlig avl fra sin værste side....
    Og så er der vel ikke noget at sige til, at man vil forsøge at forskåne andre for det helvede det er at sige farvel til sin bedste ven alt for tidligt?

!!

• #141   7. jun 2011 Hej Maj-Britt
    Du er altså en skiderik!!!
    Nu kom jeg til at læse din henvisning, og det er en historie som man jo desværre kender og som går rent ind.
    Man bliver ked af det og harm og alle mulige følelser, og historien burde faktisk være tvanslæsning for børnefamilier, der gerne vil have hund.

Hvis man vil have hvalpe er der masser af ting at læse i trådene - både om hvordan man skal gøre og IKKE gøre - og i mange forskellige tonefald.
    Men hvis tonefaldet er vigtigere end indholdet, så er man ikke interesseret i at forstå hvad der skal til.

Og når man gang på gang har fortalt folk på pædagogisk vis, hvoirdan man bør gøre - og det preller fuldstændigt af, så bliver tonen ofte skarpere.
    Er det så svært at forstå, at mange kæmper for at folk der køber hund faktisk kun har 2 ønsker/behov, og dem skal vi opfylde:
    Den skal være sund og den skal være social.
    Og den kamp stopper aldrig

• #142   7. jun 2011 ˜”°*º• Polski Owczarek podhalanski •º*°”˜ .
    Meget, meget enig

Det er såmæn fint nok at være til DKK - men hvis man buldre ind i en dør der åbner udaf er det ikke sikkert man kommer ind smiley

Ja, ja jeg er godt klar over at jeg har afskåret mig selv fra adskillige kaffeborde, men det kan jeg godt leve med.

Om jeg er enig med mennesker i et og alt, er ikke afgørende for om jeg synes om dem som person...... som feks Uffe og Holger der var meget gode venner privat, men som bestemt ikke delte holdninger når det gjalt politik...........

• #143   7. jun 2011 Hvad jeg har forstået så er ordet snob kommet på tale i en debat.. hvor en gruppe mener Dkk tilhængere er snobber.

Personligt så syntes jeg ikke ordet snob er negativ.. men jeg syntes rigtig mange bruger det negativt.

Jeg tror grunden til ordet snob kom på tale er at de virkelig DKK eksperter er fast i deres holdninger, plus de ved hvordan seriøst avl er, de ved hvad der skal tjekkes for. De prøver virkelig at stoppe skodavl inden det går galt.

Nu siger jeg ikke det kun er DKK folket der gør det. smiley

men jeg syntes altså også mange herinde er for nærtagende, mange gange når jeg har læst en tråd igennem har folk ikke skrevet nedlagende, men alligevel er der en som føler sig ramt som så begynder at gå i selvforsvar. Så jeg syntes mere når vi snakker om DKK skriver nedlagende at dem som føler sig ramt skal læse teksten en gang til efter de lige har trækket vejret og talt til ti. smiley

• #146   7. jun 2011 Når jeg læser at eks. Palle skriver om DKK'ere, der altid råber op, og det er fordi de er de største - DKK selv giver man ikke meget for.

Så kan man spørge - hvad er det så man vil have, og hvor vil I finde det?

Betyder fejl og problemer i DKK, at klubbens andre holdninger og tiltag ikke dur.
    Synd at man har mere travlt med at finde fejl end at bruge de gode ting.

• #147   7. jun 2011 Nana, du har helt ret.

Maj-Britt, der er jo desværre mange, der har samme oplevelser som historien, men hun skriver simpelthen direkte ind i folks hjerter.
    Man får hele billedet ind i hovedet.

Vi opdrætter jo selv, og vi bliver ved med at fortælle vores hvalpekøbere, hvad vi gør med avl, og hvad de skal gøre hvis de selv ønsker at få hvalpe en dag.

Det stopper aldrig

• #148   7. jun 2011 Denne sætning er bare så rigtig ;

Men hvis tonefaldet er vigtigere end indholdet, så er man ikke interesseret i at forstå hvad der skal til.

Rygklap til dig Peter smiley

• #149   7. jun 2011 Daisie - jeg har ikke ombestemt mig med hensyn til nogen invitationer, jeg konstaterer bare at der helt sikkert er stedet jeg ikke vil blive inviteret smiley

Peter F - "Og når man gang på gang har fortalt folk på pædagogisk vis, hvoirdan man bør gøre - og det preller fuldstændigt af, så bliver tonen ofte skarpere." - Det er forståeligt, men når den næste spørger så får et svar der er skæpet pga alle dem der kom før, så kan det godt virke ekstra skrapt og der med få den modsatte effekt af det der var hensigten.
    Det betyder ikke at tonefaldet er VIGTIGER end indeholdet, men indeholdet kan godt drukne hvis tonen har fået et par utålmodighed grader mere fordi man har svaret på det samme et par hundrede gange før.

• #150   7. jun 2011 Fuldstændig enig med Henriette!!

Selv om jeg i bund og grund er enig med de selvudnævnte snobber, så tror jeg måden budskabet bliver formidlet på ofte den modsatte effekt pga. måden det bliver sagt på.
    Selvom man syntes at målet helliger midlet, så skulle man måske overveje om ikke midlet gør at målet forsvinder i horisonten, og det eneste man har opnået er at komme af med sine frustrationer mens hundene er taberne i debatten.

• #152   7. jun 2011 Maj-Britt

Du er en hamrende dygtig debattør, og jeg har da selv oplevet dig i tråde hvor du overtaler Trunte til at tænke sig om, så kom ikke og sig at det ikke kan lade sig gøre, det har du selv bevist at det kan!

• #153   7. jun 2011 Stine - enig - når Tulle-Trunte får de gode argumenter uden bank, så virker det.... gad vide hvor lang man så kan nå med "godbidder" *GG*

• #154   7. jun 2011 Ærlig talt INGEN har noget at lade nogen høre for ang måden at tiltale andre på, uanset "hvilken Sti de står på"

Også selv om man gerne vil fremstå som mild og den rare... Der er det bare pakket lidt mere ind, men med en dybt dybt nedladene tone indgraveret.....

Og personligt fortrækker jeg sku at blive kaldt for en spade, min erfaring i livet er at mennesker der rent faktisk kalder en spade for en spade, er mennesker du ved hvor du har, ingen slinger i valsen der.... Om man så vil ha´personlig omgang med dem eller ej, men som sagt så ved man sku hvor man har dem...
    Men de nedladene og pakke ting ind, og gerne vil fremstå som "de søde" de er for mig de utilregnelige og de "farlige " typer af racen; mennesket...

• #155   7. jun 2011 M&R

Man behøver da ikke være nedladende fordi man holder en debat på et plan hvor den hører hjemme?
    Man taler vel til andre som man selv vil tales til, og jeg vil personligt ikke finde mig i at blive talt hverken grimt eller nedladende til, så stejler jeg, ligesom folk herinde også gør (lige meget om man har ret eller ej).

• #156   7. jun 2011 Henriette

Ja godbidderne virker i hvertfald bedre på mig, men bank... ikke her!

• #157   7. jun 2011 Stine

Skriver jeg da det???

• #159   7. jun 2011 M&R

Sådan forstår jeg det, men trækker det selvfølgelig i land hvis jeg tager fejl.

"Men de nedladene og pakke ting ind, og gerne vil fremstå som "de søde" de er for mig de utilregnelige og de "farlige " typer"

• #160   7. jun 2011 Stine

Men så har du misforstået... :o)

• #162   7. jun 2011 Daisie - ja de ved ikke hvad de går glip af *GG*

• #164   7. jun 2011 M&R

Det undskylder jeg selvfølgelig, jeg vil da ikke skyde dig noget i skoene :o)

• #165   7. jun 2011 Fordi man forsøger at holde en venlig og positiv tilgang til tingene behøver det jo ikke nødvedigvis være nedladene smiley

• #166   7. jun 2011 Der er venlig og positiv tilgang... Og så er der venlig og positiv tilgang MED nedladen indgraveret...

Det første mere sjælent end det sidste... Og GG, LOL og :o)) ændrer ikke på den slet skjulte undertone...

(husk jeg taler den evige DKK vs. alle andre debat)

• #169   7. jun 2011 Maj-Britt *DKK snob *

OT

( og jeg holder nu mest af , at have dig inde i indhegningen i Herringløse )

LOL

• #170   7. jun 2011 M&R

Desværre har du ret i at debatten ofte er nedladende, jeg vil da også gerne tilføje at jeg syntes at målet ofte drukner i ironi, sarkasme, insinuationer, udråbstegn og spørgsmålstegn i store mængder og råben!

Desværre får især DKK vs. Alt Andet-debatten ofte alle parter til at fremstå som noget man ikke har lyst til at være en del af.

• #171   7. jun 2011 Og så må jeg nok lige fortælle andre i tråden , at det er fordi Maibritt :

- Kommer med gode konstruktive råd
    - kommer med feedback på mig som fører af Bertil
    - har en ENGELS tålmodighed i sin undervisning overfor dem der virkelig ønsker at lære af hendes erfaringer

og så bare er skide god i sin væremåde overfor hundene uanset om det er bastarder eller renracede hunde.

You go girl !!!!!!

• #173   7. jun 2011 Og bum! Der kørte den vist af sporet.

• #175   7. jun 2011 Når man sidder og læser , skal man huske på , at man ikke for det vigtigste med ,nemlig ......

- de nonverbale signaler ........

som bekendt er 70 % af al kommunikation....

dvs. man måske opfatter noget som ikke er ment som det er modtaget , ene og alene fordi man er afskåret fra at se vedkommende

sagt på en anden måde :

- hvis ens sindstemning er positiv den dag , ja så modtager man positivt smiley

Jeg personligt ville ALDRIG dømme andre ud fra det skrevne alene , da det er en meget vanskelig form for kommunikation.

Jeres overstående indlæg ( lige før ) , kunne meget nemt af mig ..... modtages negativt , da jeg føler mig ramt .......

men jeg tænker bare ............

de fattede ikke hvad det var jeg ville have frem , så derfor må jeg udtrykke mig anderledes næste gang

Det jeg ville have frem var , faktisk ,. at Maibritt er et udemærket menneske som gør alt for at lære fra sig på en ordentlig og tålmodig måde smiley

• #176   7. jun 2011 Charlotte :

Det er nu ikke udelukkende dig eller som sådan i forbindelse med køb af hund. Jeg mener nu heller ikke, at jeg har ytret at ingen skal bestemme, hvad jeg skal bruge en evt. hund til(går ud fra at jeg ville kunne fravælge en kontrakt(køb af hund på pågældende sted), hvis der stod noget i, som jeg ikke ville kunne leve med - fx. udstillings/avlstvang eller lignende...har tidligere skrevet under på at avl kun måtte foregå i FCI-regi og gør det skam gerne igen og så måtte jeg jo, hvis lysten skulle melde sig kæmpe mig igennem en avlsgodkendelse.

Jeg vedkender til gængæld gerne, at jeg har ytret, at jeg ikke ser noget forkert i at nogle vælger at avle tavleløst/blandings hvis dette gøres på en ordentlig måde(hvilket fik en del DKK'er op af stolen trods jeg ike nævner noget om at jeg selv ville gøre sådan - kan bare godt forstå at nogen vælger sådan)

- og jo, jeg ved også godt at dette ikke sker så tit, men jeg vælger i den forbindelse som udgangspunkt at tro/håbe det bedste, fremfor at starte med at dukke folk, inden de overhovedet har haft mulighed for at svare på mine spørgsmål ;-).

Jeg har også ytret som jeg skriver her, at jeg synes en del DKK'ere er rigtig ringe ambassadører for deres klub(hvis jeg var i klubben ville jeg godt nok sidde og krumme tæer tit og tænke...plzzzz...sammenlign mig venligst ikke med den eller den person...men håber da ikke at alle er sådan...udover at det også har fået mig til at tænke om den slags overhovedet er noget jeg vil begive mig ud i...socialt).

- og i denne gruppe har jeg faktisk ikke umiddelbart syntes du hørte til, hvis jeg lige tænker tilbage kan jeg ikke mindes at du har været nedladende på den måde som jeg harset andre være(snob-udtrykket må stå for egen regning, da det allerede var godt i brug inden jeg begyndte at læse herinde og da var det altså jer selv der brugte det...DKK-snob og stolt af det etc. smiley

Jeg havde da også håbet, at vi kunne have fået en fin snak og du evt. kunne have vist mig, at der findes fornuftige om end en anelse excentriske mennesker i DKK *rødmer*

- ser intet negativt i at være excentrisk...er det nok selv i forbindelse med nogen af de ting jeg "arbejder" med.

Jeg ser intet forkert i at kæmpe for sin race eller lignende...ser bare tit et problem i hvordan det gøres smiley

• #177   7. jun 2011 Bjerggeden AKA Bertil

"Det jeg ville have frem var , faktisk ,. at Maibritt er et udemærket menneske som gør alt for at lære fra sig på en ordentlig og tålmodig måde :-)"

Det er jeg ikke i tvivl om! Det siger alle herinde der har mødt hende IRL så vidt jeg kan se, det er jo heller ikke det debatten drejer sig om.

"Når man sidder og læser , skal man huske på , at man ikke for det vigtigste med ,nemlig ......
    - de nonverbale signaler ........
    som bekendt er 70 % af al kommunikation....
    dvs. man måske opfatter noget som ikke er ment som det er modtaget , ene og alene fordi man er afskåret fra at se vedkommende"

Enig, men man skal måske også lige huske at det samme gælder når man sidder og skriver.

• #178   7. jun 2011 Heidi O

Endnu engang et eksempel på hvor svært det er at kommunikere , jeg mente slet slet ikke dig , overhoved smiley

Det jeg hentydede til var de 2 sidste indlæg fra Daisie og Stine ....

hvor de skriver ..... så løb det vist af sporet ..... igen igen ....

det var disse bemærkninger jeg tog til mig

jeg opfattede det som om , at de mente at tråden var kørt af sporet fordi jeg fortalte om hvordan Maibritt er i virkeligheden smiley

så intet på dig og dine holdninger til avl og hunde og DDK

• #179   7. jun 2011 Stine D

Lige præcis , det gælder begge veje

Men ikke alle er lige gode til at få deres egentlige budskaber frem på rette måde og dermed opstår der mærkelige reaktioner i trådene.

Nogle budskaber bliver skrevet i en sindstemning , men bliver måske modtaget i en anden sindstemning

• #180   7. jun 2011 *Charlotte stolt DKKér* .

Halløjsa , så var du lige der smiley

Nu tror jeg vist det er på tide , at jeg dapper på arbejde , for hjernen duer vist ikke til mere lige nu .....

• #181   7. jun 2011 Hold da op smiley og ej som troede at vi var ved at være færdig med at debattere da jeg hoppede i seng smiley
    Men kan da godt se i har haft travlt.

Og Maj-Britt, det var et meget rørende link !

• #182   7. jun 2011 Charlotte
    Jeg fulgte også med i den anden tråd, og kunne heller ikke se hvornår hun blev svinet.

• #183   7. jun 2011 Nå nu vil du gerne være med igen Bedste? smiley

• #184   7. jun 2011 Hmm, Bedste, er det så fra Charlotte du har lært det!!!

Igen, prøver du at gøre dig selv bedre end du egentlig er... Ikke mange dage siden hvor jeg så dig ude med riven, og anfægtede en brugers evne til at være en god mor for sine børn.. Hvis du ikke var personlig der, hvad pokker var du så..

Stop nu din" jeg er sååå god" attitude... Den er helt ærligt, ynkelig...

• #185   7. jun 2011 Suuuk....tror bare jeg undlader at læse mere i denne tråd, for den gør mig sg* trist tilmode smiley

• #187   7. jun 2011 puhhha maj-britt sidder med tåre i øjne ved og læse det link... Men giver alle jer ret maj-britt Peter krumme Charlotte Suzy Henriette Bertil og undskyld hvis jeg har glemt nogen og selvfølgelig Trådstarter.... I er så gode til og formulere jer... klap jer selv på skuldren... smiley

• #188   7. jun 2011 Avs - så var der lige en der blev taget med bukserne nede haha

• #190   7. jun 2011 LOL Maj-Britt smiley

• #191   7. jun 2011 Nu var mit første indlæg af mere generel karakter, der ikke specifikt handlede om DKK snobber / tilhængere, men generelt om brugerne på HG, og min holdning er stadig, at alt for mange blander sig i noget de ikke har noget med at gøre.

Så længe man ikke bryder loven er det næppe op til andre at blande sig.

Der kan være bevægegrunde som man ikke umiddelbart kan få øje på, der gør at andre træffer nogle andre valg end dem vi selv ville gøre. Og selvom man ingen forståelse for disse valg, hvem har så bestemt, at de som er af anden opfattelse har ret til at blande sig, være intolerant og ytre sig i nedsættende gloser om andres forehavender?

Der findes ALTID en årsag til den måde man handler på, og de valg man træffer, om vi kan lide det eller ej. En af årsagerne kan meget nemt være at man ikke ved bedre.
    Vil man opnå noget med sit budskab i form, at få en holdningsændring og folk til at træffe nogle andre valg end dem de gør, ja så er man nødsaget til at forstå, hvorfor de har truffet disse valg.

Ved at være behjælpelig og oplyse vil man også blive imødegået med et åbent og positivt sind...

Nu er der jo ingen herinde som er DKK udsendte eller talerør, og derfor ikke kan udtale sig på vegne af DKK.
    At vi er medlemmer af en klub viser, at vi støtter op om de tiltag og den linje som klubben køre, og vi gerne vil være med til at udbrede budskabet om klubbens fortræffeligheder.
    Oplever vi noget ulovligt er vi i vores fulde ret til, at anmelde det og lade det være op til de rette instanser om der skal dømmes i en given sag.

Jeg er modstander af, at man fordømmer alt og alle der ikke har samme overbevisning som en selv, og er det ikke alle hundeejere forundt at få et kuld hvalpe hvis de vil have det? Nogle af jer vil nok sige nej, og så spørger jeg hvorfor ikke?

Det er ikke noget jeg mener andre har ret til, at blande sig i lige som man også skal lade være med at blande sig i andres måde at opdrage deres børn på, eller hvorfor de har valgt at få børn...
    Sker der noget ulovligt a la misrøgt mv er det op til de socaile myndigheder at tage affære vi skal ikke gå ud og agere tæskehold.

• #192   7. jun 2011 syntes godt om trine :-)))

• #195   7. jun 2011 Maj britt gode debatter er ikke lig med usaglig argumentation - som du ved sætter jeg stor pris på at debattere med bla dig fordi vi ikke altid er 100 % enige, og jeg altid får noget at tænke over når vi har været i "infight" med hinanden.

Jeg har ofte spurgt mig selv hvordan det kan være, at vi to kan drøfte emner, der er meget følsomme, og jeg tror at svaret er fordi vi respekterer hinanden og den forskellighed vi hver især indeholder.

Jeg har ihverttilfælde stor respekt for dig som person og for det arbejde du lægger for dagen og vejen i hunde, men som jeg skrev tidligere i anden forbindelse målet helligere ikke midlet i min verden.

Man må som minimum kunne respektere hinanden og tale pænt... Tro mig jeg har lært meget herinde!

• #197   7. jun 2011 charlotte - jeg siger intet sted at MIN moral og etik vil tillade, at lave hvalpe på hunde der ikke lever op til min klubs krav for avlsgodkendelse, og jeg siger heller ikke at det er i orden at avle løs uden hensyn til de hunde man benytter eller de hvalpe man sætter i verden...

Jeg siger, at det er ikke op til mig at bestemme om min nabo skal lave et kuld hvalpe selvom vi ikke har samme moral og etik. Vil jeg gerne ændre min naobs holdning er den bedste måde i min verden ved at oplyse så han kan forstå, at der ligger mere bar end rå natur hvor hundene selv finder ud af det...

Jeg er selv blevet oplyst og omvendt da jeg i tidernes morgen ville bruge min tavle hund til et kuld hvalpe med min tavleløse han - begge af samme race.

Reese der dengangvar herinde spurgte ind til hvorfor jeg ville lave dette kuld, og mit svar var fordi det kunne være sjovt med et kuld hvalpe, og er der mere livsbekræftende end nyt liv?
    Istedet for at blive dunket i hovedet og mødt med ironi og sarkasme oplyste Reese mig om bla vigtigheden af at have mine avlsdyr undersøgt, og haved det ikke været for hende havde jeg måske i dag haft lavet et kuld hvalpe på en tæve med svær HD. Så jeg er MEGET taknemmelig fordi jeg fik formidlet et budskab jeg kunne se fornuften i, og som blev startskuddet for min nuværende viden og interesse ang. at lave sunde hunde.

• #198   7. jun 2011 Nej det har jeg heller ikke, men jeg har respekt for personen bag og måske det er naivt at tro man kan nå ind til mennesket bag hvis man har forståelse og toelrance. Men oplysning er vejen frem for mig og gode saglige argumenter værdsætter jeg fremfor personlig angreb...

Der vil altid være nogle man ikke kan nå med sund fornuft, men så må man lade det være op til de rette instanser at gribe ind overfor det, og her kommer politi og told og skat ind i billedet, man er altid i sin fulde ret til at anmelde noget ulovligt.

• #202   7. jun 2011 Jeg mener at kunne læse at Polski mener - at hvis "tingene" bliver sagt i et venligt tonefald vil langt flere lytte smiley

• #203   7. jun 2011 Enig i det skal stoppes, men jeg vælger så bare at støtte organisationer der også vil arbejde aktivt for at indføre forbud så det bliver gjort strafbart og gælder for alle der overtræder loven og ikke kun et udsnit som man nu har fået øje på...

Som forældre påhviler det os jo at guide vores børn bedst muligt gennem livet, og her må vi oplyse dem og forsøge at forklare dem hvorfor man skal spare op til man har råd til en hund fra et anerkendt opdræt, lære dem hvad de skal være opmærksomme på og hvordan man holder hunde samt alt hvad det indebærer...

god træning...

• #204   7. jun 2011 Fætter... Du kan polsk... nemli

• #205   7. jun 2011 Er det ikke alle forundt at få et kuld hvalpe?
    Jo, det er det absolut.

Hvis jeg har lyst til at bygge PC'ere, så kan jeg da bare gøre det. Og hvis der er nogen, der er dumme nok til at købe den, så kan de blive sure på mig og smide PC'en væk - og få pengene tilbage.

Men det er anderledes med levende væsener.
    Der er et stort ansvar for dette levende væsen og de mennesker, der køber og i løbet af no time kommer til at elske dette væsen.
    Man smider ikke bare væk eller returnerer hvis det ikke virker.

Så jo, alle kan have lov at lave hvalpe - men det er under et helt andet ansvar, og hvis man ikke vil leve op til det, så har man etisk og moralt ikke lov at have oplevelsen forundt.

• #206   7. jun 2011 Bedste & Mother Theresa

Hvor har du inspiration til dit brugernavn fra?

Eller er det sådan du ser dig selv?

• #207   7. jun 2011 Jeg mener at kunne læse at Polski mener - at hvis "tingene" bliver sagt i et venligt tonefald vil langt flere lytte smiley

ENNNNNNNNNNIG det er det jeg har prøvet at sige det sidste år trine og fætter :-)))))

• #208   7. jun 2011 Polski - Igen- meget enig smiley

• #209   7. jun 2011 Jeg anfægter ikke det du skriver Trine... Hvad jeg anfægter er at riiigtig mange af dem som brokker sig over tonen, bestemt ikke er bedre selv, og straks kommer ind i tråde omhandlende emnet med en provokerende bemærkning...

Kort sagt, det skal da gå begge veje, men dette går diskutionen aldrig på;o))

• #210   7. jun 2011 M&R

Det er så lige det. Så har jeg også svært ved at holde mig på måtten smiley

• #212   8. jun 2011 M&R...
    Naturligvis skal det gå begge veje!

• #213   8. jun 2011 Trine

Men det gør det så bare ikke.. Der er en bruger herinde, der laver en del indlæg omkring Tavler vs ikke - Opdrættere vs avlere og den dur, nyttige og brugbare tråde, ikke mindst for folk der står og skal købe hund....
    Men du kan være sikker som amen i kirken, at der er en bestemt gruppe, der springer ind med provokerende bemærkninger (frem for at springer let og elefant hen over tråden)
    Og får ændret en ellers meget nyttig og brugbar tråd, til tante og fnidder tråd...
    Det er da enormt svært for en TS der har siddet og brugt tid på at skrive noget nyttigt info, at holde hovedet koldt når man gang på gang bliver provokeret, fordi nogle lige syntes at der er nok af den slags tråde eller ikke kan lide personen eller what ever...

HER syntes jeg virkelig i som HAér burde slå mere ned, men dette oplever jeg aldrig... For det er det, HG bla. burde bruges til, nyttig info fra erfarne hundeejere, som kan hjælpe folk så de ikke kommer ud i skidt, vi ser jo gang på gang at det stadig sker, ego må info om disse emner ikke være tilstrækkelig nok....

Og når der så er brugere der brænder for en sag, der prøver at tage sagen i egen hånd, bliver det druknet i fnidder, uden nogle slår ned på det....

Men dette tillades, og rent faktisk TS der for over nakken for ikke at tale pænt, men helt ærlig, det tror da fanden, vi alle har en knap der kan tændes, og nogle ynder virkelig at tænde de knapper....

OG, når jeg nu ER igang :o))
    Samme med de tråde der omhandler "listehunde" gud nåde trøste den bruger der er ejer af en "listehund" der opretter en tråd der kan minde det mindste om det som nogle kalder en "tudetråd" her vrimler det også straks ind med provokerende svar.. Slå dog ned på den slags, stop tingene før de udvikler sig...

• #215   8. jun 2011 Ja det kunne være man skulle til at sige til DKK folk " tag en tude kiks, i har selv valgt det" smiley

Sådan generelt set, så er det jo et debatforum, og selvfølgelig vil bølgerne gå højt. Og hvis alle der havde en anden holdning, end det en tråd handler om, og ikke skrev i tråden, så ville det også blive kedeligt, hvor hver tråd ville bestå en en TS og en flok rygklappere.
    Problemet herinde er, at tonen ikke altid er lige god.
    Men igen, det er et debat forum, og det burde være sådan, at når man logger af hundegalleriet, så skal mæn ikke tænke mere over det.
    Hvis det begynder at gå ud over ens fritid, at man bruger tid herinde, så skulle man nok hellere lade være.

Min opfordring er dog til alle, at man skal tale pænt til hinanden, og lad være med at fremprovokere udbrud hos andre, bare fordi man kan.
    Der bliver brugt meget nedladende sarkasme herinde, og så er der nogen der bagefter prøver at fremstå som offer.
    Hvis man er et voksen menneske, så opfør sig som en, og hvis man er en dum pap, båtnakke eller andet, ja så er man selvfølgelig lovligt undskyldt smiley

• #216   8. jun 2011 Ja de tråde er jeg nærmest kold over for. Jeg kan vælge at surfe videre eller kaste mig ind i debatten. Længere er den ikke.

De tråde jeg tager afstand fra er person fnidder.
    Hvad kommer det dog læserne ved om en har 6 eller 7 stole til spisebordet?

Andre har fået fnat unævnelige steder.... mjaaa
    For ikke tale om udflåd......det er så her kaffen ryger i den gale hals.
    De giver så et godt grin i den hårde hverdag ;))

• #217   8. jun 2011 LOOOOL Karin

• #218   8. jun 2011 M&R....

Nu ved jeg ikke, hvilke tråde du taler om, men jeg ved at både jeg og de andre hjælpeadmins gør et stort arbejde for at forum og HG kan være et sted, hvor vi alle kan holde ud at være.

For mit eget vedkommende har jeg ofte forsøgt mig med at mægle i en tråd - Jeg mener altid jeg er neutral, også selvom jeg godt kan se fornuften i noge af de påstande der kommer frem i en tråd, men måden er det jeg er nødsaget til at handle på.

Jeg har forsøgt mig med henstillinger (hvilket jeg ved mine HA kollegaer også ofte gør) i en tråd, men disse efterleves meget sjældent.
    Næste skridt er så, at jeg sletter div indlæg (hvis det er muligt - det kræver at de ikke er for gamle inden vi ser dem), så forsøger jeg mig med advarsler, evt frysninger og stopper det ikke (fordi andre fortsætter) slettes tråden.

Når vi sletter irrelevant indlæg kan du være så sikker som Amen i kirken på vi skal bruge oceaner af unødig tid på at parlamentere med de brugere, der føler sig uretfærdigt behandlet. Og mellem dig og mig (og resten af HG) kan jeg fortælle dig, at det altid er temmelig nemt at se splinten i sin nabos øje med bjælken i sit eget øje...

Hvis bølgerne går højt og er det de samme emner der debatteres - de samme brugere ja så er det ofte sådan at så er det nemmest at slette hele tråden for så kan ingen ud over TS føle sig forfordelt. Det er en svær balancegang, men vi bestræber os meget på at være retfærdige overfor alle.

Men jeg er enig i at bliver man provokeret af en tråd eller den person der starter en tråd bør man nok springe videre til næste tråd...

• #219   8. jun 2011 ... Hov der skulle stå

det altid er temmelig nemt, at se splinten i sin nabos øje men aldrig bjælken i sit eget øje...

• #220   8. jun 2011 Hæ hæ... Jeg er lige stået op og det gik vist lidt stærkt

• #221   8. jun 2011 LOL - den formulering er adopteret smiley

• #222   8. jun 2011 Jeg tror nu heller ikke at det er nemt at se en splint i en andens øje med en bjælke i ØRET:-))

• #223   8. jun 2011 Nej, jeg ville godt nok bede vedkommende om at holde sig væk fra at pille i mit øje ;O)))

• #224   8. jun 2011 Jeg har personligt ikke noget imod DKK. Nogen de såkaldte snobber der kun synes at tavle hunde er gode nok. har jeg svært ved at forstå. Derudover er det en smule svært at forklare dem/Ellers vil de ikke forstå) at selvom der er tavle på hunden kan da altså godt blive syg- jeg er selv opvokeset med en hund hvis forældere var sunde og raske men halvdelen af kuldet fik allergi.
    Jeg synes også at de kan blive rigtig personlige mod folk ( ses også i denne tråd) også køre den ellers bare imellem de forskellige.. Tag den dog over PB istedet ...

Bare min mening og jeg er ligeglad med om folk er uenig

• #225   9. jun 2011 Ha ha ha ja grin i bare på min bekostning... måske jeg havde en kæp i øret?

• #226   9. jun 2011 En kæp? EEEN kæp? LOL

• #227   9. jun 2011 Det bliver værre og værre, men nu dejligt, når det kan ende ud i humor ;O))

• #228   9. jun 2011 Charlies Mor .

Jamen der er jo ned op ikke nogen som har sagt en tavle hund ikke kan blive syg.. chancen er bare mindre som er logisk fordi du kan tjekke hunden langt tilbage. smiley
    Jeg syntes når de debattere så syntes jeg også de skal gøre det færdigt herinde, nogen gange kan det godt blive personligt, men jeg har set mange gange at deres diskussion giver en god så information smiley selvfølgelig med måde fordi det skal stadig handle om emnet smiley

• #230   9. jun 2011 Maj britt - hvad er det der er problemet om jeg må sprøge? at jeg ikke er enige men andre? at jeg har min egen mening? :-))

Og fordi hunden bliver syg betyder det jo ikke at det er et dårligt opdræt. Men her bliver vi nok aldrig enige..

• #231   9. jun 2011 Nana Siger heller ikke at de ikke må debatere færdig men man kan vel godt snakke sammen uden at blive personligt :-))

Ang med at se langt tilbage ved jeg godt. Men der er jo stadig ingen sikkerhed i at hunde IKKE bliver syg :-))

• #232   9. jun 2011 Charlies Mor .

Ja men der er heller ingen tavle hunde ejere som påstår at deres hund ikke kan blive syg fordi den har tavle. Jeg tror du har misforstået når de nemlig har skrevet chancen er mindre og når du har set de har skrevet det så har du bare sagt til dig selv når kan en tavlehund ikke blive syg.. for selvfølgelig kan du det. men du har stadig en bedre chance for at undgå det : )

• #234   9. jun 2011 Nana Jeg ved godt at Chancen er mindre for det. Men nogen folk i mine øre for det til at lyde som om at tavle hunde = 0 sygedomme eller bliver det i hvert fald sjældent og bladnings hunde = altid syge og er sjældnet raske :-))

Men lad det nu ligge :-))

• #235   9. jun 2011 Maj-britt
    Som jeg skrev til Nana , er der nogle folk der FOR det til at lyde sådan. Derfra er min påstand - godt være det ikke er sådan ment men sådan opfatter jeg det.

Og jeg kan stadig ikke se problemet i at jeg ikke bekymere mig om at folk er enige eller ikke er smiley

• #236   9. jun 2011
    Charlies Mor .

Der har ikke været nogen seriøs statistik omkring tavle - uden tavle og sygdomme så desværre kan man jo ikke give et korrekt svar på hvilke der er mest raske.. Men det er logik at når man tjekker og kan se bagud så er chancen mindre for sygdom smiley

Jeg vil dog sige de 2 dyrlæger jeg har arbejdet hos siger de oplever flest blandings / uden tavle hunde til aflivning : (

• #237   9. jun 2011 Nana - Nej er der jo ikke - og tror såment at en bladning kan være lige så sund og rask som en tavle hund og at et tavle hund kan være ligeså syg som en bladning..

• #239   9. jun 2011 Maj Britt

Ved ikke om de ikke ville forstå ellers vil de bare ikke høre på det ?? smiley

• #240   9. jun 2011 Enig med Nana - det er også den besked jeg har fået hos forskellige dyrlæger.

Med tavle har man da i det mindste en chance for at undersøge linierne tilbage for fx HD. Det er bla en af de årsager til blandings hunde bliver aflivet konta med tavle.

• #242   9. jun 2011 Ejjj Maj-Britt? Jeg var ikke klar over det!

• #244   9. jun 2011 Maj britt

Ja de må de jo - bare den opfattelse jeg har fået.

Fætter Karin

Sikke en fin kommentar du kan komme med.

• #246   9. jun 2011 Maj-britt
    det har jeg heller aldrig sagt - det er sådan du tolker det..
    Men jeg smutter ud af denne tråd :-))

Ha alle en vidunderlig dag

• #247   9. jun 2011 Que? Hvilken fin kommentar?

Kommentér på:
DKK Snobber !!!

Annonce