5.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

råd mod diarre råd mod diarre

hey min store hund har her til aften fået diarre pga. foderskift.... nogen gode råd udover faste og rigeligt vand.... tænker.. jeg har noget imodium 2mg og propiden 2mg ...må jeg gi han noget af det???ved godt det er til mennesker men måske i ved om det kan bruges på dyr

Lykke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  råd mod diarre
  • #1   7. jun 2011 giv lidt a38 plejer og virke på mine, ellers noget havre suppe

• #2   7. jun 2011 havre suppe,,... hvordan laver man det ?
    har nemli ikke A38 i huset

• #3   7. jun 2011 oki snakker vi at man bare blander havregryn med vand eller er vi ude i noget med at koge en tynd grød??
    og tak for de gode råd begge to

• #4   7. jun 2011 Faste i 24 timer.

Kun kogt koldt vand. Derefter laver man skånekost og drøner på apoteket/dyrlægen og køber Pro-Kolin.

• #5   7. jun 2011 PROPIDEN!!!!!!!!! PROP I DEN!!!!!
    Det er da det mest geniale navn til diarrémedicin.!!
    AHAHAHAAAAA..kan slet ikke stoppe med at grine!!!!!!

Anywayyyyyy.
    Mht diarréen hos vapsen, så lad ham gå uden mad det næste døgn og start roligt op med ris, der er kogt heeelt ud a la risengrød, evt kogt kylling og ellers så er Zoolac et vidundermiddel ti lat få den normale tarmflore på rette kurs igen.
    Mælkeprodukter vil jeg IKKE anbefale, når skaden ER sket. ...det kan bruges FOREBYGGENDE i nogle tilfælde dog...

Pøj pøj med det.

• #6   7. jun 2011 Havresuppe er rigtig godt.

Opskrift
    1 dl havregryn
    5 dl vand
    kun en lille knivsspids salt
    og en anelse sukker

Dette koger du sammen til en tyndtflydende grød = suppe.

Hvis det er en lille hund får den 2-3 teskefulde cirka hver time til halvanden time.
    En stor hund 2-3 spiseskefulde med samme interval.

Grunden til at det skal være en suppe er primært for at få væske i hunden, men fordi det er en havresuppe, så smører den også tarmen og er mild for fordøjelsen, dvs. maven får en pause uden at skulle gå i stå.
    Grunden til at der kommes en anelse sukker og salt i, er for at opretholde hundens sukker/salt balance, da den nemt kan blive skæv pga. diarrerne.

Jeg har som hovedregel oplevet at hunden efter et døgn på havresuppe, har fået en formet afføring.

Hvis hunden ikke er begejstret for havresuppen, så putter jeg bare en anelse kogte kyllingstykker i, ikke for meget, men bare for at give smag og lokke maden i hunden.

Som supplement bruger jeg Zoolac eller tilsvarende produkt (købes på apotek eller dyrlægen) - et præparat som er med til at genoprette mavens naturlige tarmflora.

Rigtig god bedring med hunden.

• #7   7. jun 2011 Jeg ville IKKE give hunden hverken Propiden eller Imodium. Det er præparater lavet til mennesker, ikke dyr.

• #8   7. jun 2011 Jeg har så meget bedre erfaringer med Pro-Kolin end med Zoolac i disse tilfælde.

• #9   7. jun 2011 Mette
    Tror faktisk også at det er Pro-kolin jeg har brugt de sidste gange, det er bare så længe siden jeg har haft behov for det, så havde glemt navnet.

• #10   8. jun 2011 Faste i 24 timer. Kun kogt koldt vand.

Derefter laver man skånekost (kan være kogt afkølet kartofler og torsk) husk rigelig med væske og et vitamin mineral produkt til hunden da der ikke er dette i skånekost. Skånekosten gives hyppigt i små portioner.

Afslutningvis tag et smut forbi dyrlægen og køb Pro-Kolin eller Zoolac og giv dette til hunden efter anvisningen på emballagen - (forskelligt hvilket produkt der er bedst fra hund til hund).

God & snarlig bedring

• #12   8. jun 2011 hej folkens mange tak for de mange gode råd..... har fået kul i den lokale foderbutik mod dårlig mave.... det ser sørme ud til at virke drysser med let hånd over lidt A38....
    så det kan anbefales (fik at vide at det virker lige så fint på mennesker meeeeen tror jeg springer over,... det knaser så underligt)

Lykke

• #13   9. jun 2011 Giver man ikke kun kul hvis man ved hunden har spist noget som den virkelig ikke kan tåle. Da ikke bare fordi den har diarre. Kul er jo beregnet på at det giftige skal binde sig til kullen, så det kan transporteres igennem maven uden at skade.

Jeg synes det er et underligt råd du har fået i foderbutikken.

• #14   9. jun 2011 Specielt set i lyset af, at INGEN her har rådet til at give kul !

Kommentér på:
råd mod diarre

Annonce