løse hunde på landet {{forumTopicSubject}}
jeg bor dejligt på landet og kører på de små landeveje når jeg skal aflevere min søn i børnehave.
men her om sommeren er det ikke kun fluerne der vrimler herude. der er mange som bare lader deres hunde rende rundt. på en måned har jeg taget 1 hund ind i bilen og fundet ejer. ringet til 2 ejere og den sidste hund løb fra mig, men den ser jeg så næsten hver anden dag løbe rundt...
jeg håber inderligt at jeg ikke en dag ser en hund ligge i vejkanten. vil gerne hjælpe dem alle, men jeg har også travlt om morgen og har ikke lyst til at stå en time før op for at jagte hunde på markerne...
grunden er nok alle tævernes løbetider får hannerne til at streje og da gårdene ikke er hegnet ind, ja så har vi alle ups kuld og hunde på markerene...
skulle lige ud med det og håber bare det er noget der sker her hvor jeg bor og ikke i hele landet...
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
En gang havde de forvildet sig ned på motortrafikvejen som over markerne ikke er så langt fra hvor de bor. Snakkede med manden om det, en af gangene jeg var oppe med ham om evt at binde ham eller hegne noget af haven ind men det syntes konen var synd og hun slap ham løs hvis manden bandt ham... Flot =(
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
jeg havde desværre selv en af de undsluppende hunde forleden. gik en tur med min tæve og havde glemt at lukke et vindue som min han sprang ud af og derefter sprang han over hegnet. min svoger som tilfældigvis kom forbi os, tog ham med tilbage. der stod han også ved vejen og ledte efter os...
jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete mine hunde noget, fordi jeg ikke havde lukket dem forsvarligt inde... eller den anden hund som de ville møde ( ved ikke om de ville gøre noget, men hved aldrig når de render rundt alene)
en ting er at de stikker af en enkel gang, men når man gentagene gange ser de samme hunde rende rundt i vejkanten og selv gå tur, så står jeg af. min han kan ikke med andre hunde når han er i snor og kom jeg gående, ja så er jeg sikker på det villle gå galt
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
*bøvs
jun 2007
men ja hvis det er gentagende gange, så kunne man vel bare ringe fra bilen og sige hvor man har set en hund henne, eller skal man stå og vente?
jul 2008
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 350
Mange har brugt stød halsbånd til deres hunde og dengang mødte vi aldrig nogle løse hunde. Efter det blev forbudt lukker de bare hundene ud og så kan de rende. Der er rigtig mange hunde her omkring så det bliver til en del hunde på fri fod, bare lige de omkring liggende gårde får jeg det til 11 hunde. Det er ikke med mine men de er nok også de eneste som ikke render frit. Alt her er hegnet ind da jeg var død træt af fremmede hunde på min grund. Nu er det kun naboens katte som kommer og skider og spiser. Det kan jeg leve med.
jun 2007
man må sige de løse hunde nok har det dejligt med så meget plads, men hvis de begynder at se hele kvarteret som deres territorie, ja så vil der nok komme nogle problemer.
jul 2008
Men vil hellere tage hunden med hjem, og give ejeren den lærestreg, end at jeg dagen efter risikerer at køre den ned fordi den løber rundt på vejen.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Eller os har folk fået en skideballe af den anden verden..
Jeg HADER når folk bare slipper deres dyr løs.. de er slet ikke klar over hvad sådan en hund kan forsage af skade.. også gør det hammer ondt i mit lille hjerte at finde sådan en hund der er på opdagelse
jul 2008
maj 2011
jun 2007
der var en gang en mørk labber som vi var lige ved at ramme om aften da den kom ud fra en sidevej og det var blevet mørkt.
vi fik ringet til ejeren og han sagde bare den kommer selv hjem. der blev jeg sur, for jeg ville blive så ked hvis jeg kørte en hund over. om det var min eller ejeren skyld er underordnet. det må ikke være en rar oplevelse.
jeg bad ham om at komme og hente den hjem, da det ikke var forsvarligt. men man kunne så se på hunden at det havde den slet ikke lyst til. jeg måtte gå hele vejen ind i haven med den, da den hellere ville følge mig
jul 2008
maj 2011
så går der ikke ret længe så slapper den af..
har jeg en gang prøvet da jeg var ude med en dyrlæge og skulle fange en lille bidsk satan.. har aldrig i mit liv oplevet så hidsig en lille hund.. Nøjsh!
jul 2008
jul 2008
løse hunde på landet