{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

løse hunde på landet {{forumTopicSubject}}

jeg bor dejligt på landet og kører på de små landeveje når jeg skal aflevere min søn i børnehave.

men her om sommeren er det ikke kun fluerne der vrimler herude. der er mange som bare lader deres hunde rende rundt. på en måned har jeg taget 1 hund ind i bilen og fundet ejer. ringet til 2 ejere og den sidste hund løb fra mig, men den ser jeg så næsten hver anden dag løbe rundt...

jeg håber inderligt at jeg ikke en dag ser en hund ligge i vejkanten. vil gerne hjælpe dem alle, men jeg har også travlt om morgen og har ikke lyst til at stå en time før op for at jagte hunde på markerne...

grunden er nok alle tævernes løbetider får hannerne til at streje og da gårdene ikke er hegnet ind, ja så har vi alle ups kuld og hunde på markerene...

skulle lige ud med det og håber bare det er noget der sker her hvor jeg bor og ikke i hele landet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løse hunde på landet
  • #2   10. jun 2011 Har oplevet det et par gange sidste år med samme hund =(
    En gang havde de forvildet sig ned på motortrafikvejen som over markerne ikke er så langt fra hvor de bor. Snakkede med manden om det, en af gangene jeg var oppe med ham om evt at binde ham eller hegne noget af haven ind men det syntes konen var synd og hun slap ham løs hvis manden bandt ham... Flot =(

• #3   10. jun 2011 det er da ikke mere syndt end hvis hunden blev kørt over smiley

jeg havde desværre selv en af de undsluppende hunde forleden. gik en tur med min tæve og havde glemt at lukke et vindue som min han sprang ud af og derefter sprang han over hegnet. min svoger som tilfældigvis kom forbi os, tog ham med tilbage. der stod han også ved vejen og ledte efter os...
    jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete mine hunde noget, fordi jeg ikke havde lukket dem forsvarligt inde... eller den anden hund som de ville møde ( ved ikke om de ville gøre noget, men hved aldrig når de render rundt alene)

en ting er at de stikker af en enkel gang, men når man gentagene gange ser de samme hunde rende rundt i vejkanten og selv gå tur, så står jeg af. min han kan ikke med andre hunde når han er i snor og kom jeg gående, ja så er jeg sikker på det villle gå galt

• #4   10. jun 2011 Jeg render også ofte ind i løse hunde, har ofte overvejet at indfange dem, smide deres hundetegn (hvis de har sådan et) væk, og ringe efter falck. For jeg synes at 1 gang, måske endda 2 gange kan det ske at hunden fosvinder hjemmefra, men de hunde der går tur med sig selv dagligt og som løber zigzag over vejen, der burde ejeren altså få en hilsen af politiet i form af bøde og selv at skulle betale internatsomkostninger.

*bøvs

• #5   10. jun 2011 jeg har også overvejet at ringe til politiet, men mange gange har man bare ikke tiden om morgen til at stå og vente på dem, så hellere lige banke på den 1. dør eller ringe til ejeren som ofter er tæt på.-

men ja hvis det er gentagende gange, så kunne man vel bare ringe fra bilen og sige hvor man har set en hund henne, eller skal man stå og vente?

• #6   10. jun 2011 Ja, jeg ser dem som regel om eftermiddagen eller aftenen, og der kan jeg godt tage én med hjem og smide den i baggangen hvis Naquita ikke fungerer med den, og vente på den bliver hentet.

• #7   10. jun 2011 Her hvor jeg bor er der også mange løse hunde, og ringe til politiet hjælper ikke. Jeg ringede fordi en dag havde jeg to rotweilere oppe i min have, jeg fik afvide at jeg bare kunne skyde dem..hmmm virkelig noget jeg kunne bruge. Vi fandt frem til ejerne og de fik deres hunde.
    Mange har brugt stød halsbånd til deres hunde og dengang mødte vi aldrig nogle løse hunde. Efter det blev forbudt lukker de bare hundene ud og så kan de rende. Der er rigtig mange hunde her omkring så det bliver til en del hunde på fri fod, bare lige de omkring liggende gårde får jeg det til 11 hunde. Det er ikke med mine men de er nok også de eneste som ikke render frit. Alt her er hegnet ind da jeg var død træt af fremmede hunde på min grund. Nu er det kun naboens katte som kommer og skider og spiser. Det kan jeg leve med.

• #8   10. jun 2011 jeg ville ikke gå tur et sted hvor chancen for at møde så mange løse hunde var så stor.

man må sige de løse hunde nok har det dejligt med så meget plads, men hvis de begynder at se hele kvarteret som deres territorie, ja så vil der nok komme nogle problemer.

• #9   10. jun 2011 Den ene gang hvor jeg havde to tæver i løb, og der kom en ustyrlig Pitt var jeg godt nok nervøs, også fordi den bare var NUL opdraget. Der tog jeg den heller ikke med hjem, sendte den hjem med nogle andre, som så mødte ejeren på vej hjem.

Men vil hellere tage hunden med hjem, og give ejeren den lærestreg, end at jeg dagen efter risikerer at køre den ned fordi den løber rundt på vejen.

• #10   10. jun 2011 jeg har flere gange taget hunde med mig og afleveret dem på politistationen eller hos dyrlægen..
    Eller os har folk fået en skideballe af den anden verden..

Jeg HADER når folk bare slipper deres dyr løs.. de er slet ikke klar over hvad sådan en hund kan forsage af skade.. også gør det hammer ondt i mit lille hjerte at finde sådan en hund der er på opdagelse

• #11   10. jun 2011 Ja, vi har en lille Dværg pincher der flere gange om ugen går tur med sig selv. Det har ikke lykkedes mig at fange den endnu, men den er flere gang ved at blive kørt ned når den er ude og løbe. Og jeg er så bange for det en dag bliver mig der kører den ned mens jeg har min datter med i bilen. Hun ville blive så ulykkelig hvis det skete..

• #12   10. jun 2011 wilhelmina prøv at lokke den med alt muligt smiley

• #13   10. jun 2011 jeg har også overvejet her i sommer perioden og altid have lækre guffere med i bilen til at lokke med.

der var en gang en mørk labber som vi var lige ved at ramme om aften da den kom ud fra en sidevej og det var blevet mørkt.

vi fik ringet til ejeren og han sagde bare den kommer selv hjem. der blev jeg sur, for jeg ville blive så ked hvis jeg kørte en hund over. om det var min eller ejeren skyld er underordnet. det må ikke være en rar oplevelse.

jeg bad ham om at komme og hente den hjem, da det ikke var forsvarligt. men man kunne så se på hunden at det havde den slet ikke lyst til. jeg måtte gå hele vejen ind i haven med den, da den hellere ville følge mig smiley

• #14   10. jun 2011 Molly: Har jeg prøvet og har været meeeeget tålmodig. Men den er så nervøs at den holder sig 1,5-2 meter væk. Fik den lokket så tæt at den tog godbidder af min hånd, men hver gang jeg bare tænkte på at røre en muskel sprang den bange væk igen. Tør simpelthen ikke tage fat i halsbåndet når den er så bange, jeg skal ikke bides.

• #15   10. jun 2011 hvis det er en lille hund så tag fat i den og læg den ned.. så kan den ikke komme til at bide når du holder dens hals nede..
    så går der ikke ret længe så slapper den af..

har jeg en gang prøvet da jeg var ude med en dyrlæge og skulle fange en lille bidsk satan.. har aldrig i mit liv oplevet så hidsig en lille hund.. Nøjsh!

• #17   10. jun 2011 MB: Det er dejligt. Men jeg har ikke lyst til at køre nogle hunde ned fordi de pludselig har opdaget en kat på den anden side af vejen, og løber ind foran min bil. Godt nok kører jeg kun 30 inde i vores lille by, men det er da nok til at skade en lille hund.

• #19   10. jun 2011 Hvor bor I, måske jeg skulle flytte dertil med min farlige ulv.. hehe hun ville elske at slentre rundt for sig selv. smiley

Kommentér på:
løse hunde på landet

Annonce