{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

Når hunden står bundet??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for at hører hvordan reglerne er for hunde som står bundet.

Var i netto i Ishøj igår hvor jeg havde bundet min den gamle rottweiler udefor. Da jeg kommer ud får jeg at vide at en mand at der var nogle børn som havde puttet avispapir i munden på hende og slået hende mens hun stod bundet.
Hvis jeg havde haft den unge med var de blevet flænset fra top til tå. Jeg blev jo pænt sur og skældte de børn ud, da jeg så går vidre står der nogle flere børn og slår en anden hund som står bundet.

Hvad ville der nu ske hvis min hund havde bidt en af de børn..? Havde det været min skyld eller børnes.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden står bundet???
  • #1   11. jun 2011 Råbte du ikke af børnene da du så de gjorde det med en anden hund?

    - Jeg tror det havde været din skyld, men er ikke 100 % sikker.


  • #2   11. jun 2011 Hunden er dit ansvar og må ikke bide - heller ikke selvom nogen møgunger provokerer den! Du har absavret for at den ikke gør noget forkert og det er dig der skal holde den under opsyn...

    Hvis den bider og det er en meget alvorlig bidskade kan det nok ikke redde din hund at den blev provokeret - omend det muligvis kunne, hvis det kun var et overfladisk bid!!
    Tag ikke hunden med hvis ikke der er en der kan stå udenfor medden mens du handler *S*


  • #3   11. jun 2011 C K H< Råbte, jeg sagde at jeg håbede at de blev bidt og den ene pige var jeg ved at slå da hun svarede igen. Min den gamle har aldrig bidt, men nu kan den unge vi har ikke lide børn og ved at det var gået meget galt hvis hun havde været med.

    Folk skal lærer deres børn at man ikke går til en hund som er bundet, syntes at det skulle være deres egen skyld hvis de blev bidt og Ja undskyld, men de børn er selv uden om det hvis de bliver bidt.


  • #4   11. jun 2011 Jeg ville ikke lade min hund stå uden for en butik alene. Før i tiden var det ok - men ikke længer - desværre.

  • #5   11. jun 2011 jeg tror desværre også det er dig der får skylden, selvom de unger ville have godt af at få en lærestreg...

    jeg forstår simpelthen ikke det er blevet sådan nu om dage, jeg tør ihvertfald ikke lade min hund stå alene udenfor medmindre, jeg kan se den igennem vinduet

    ville ønske folk kunne lære deres børn ansvar og ikke at være ligeglad med levende væsner


  • #6   11. jun 2011 Ja, det tror jeg på, men nu var det ikke danske børn der drillede hende. Har aldrig oplevet min stakkels hund så skræmt over sådan en folk børn.

  • #7   11. jun 2011 Rebecca< Ja, det havde de skam også fået hvis den unge havde været med men så havde rottweileren også været top histrorien i aftens nyheder.

  • #9   11. jun 2011 Jeg bor også på landet. Men arbejder i ishøj, så mine hunde er tit med mig på arbejde. Og vi skulle kun lige i netto og hente noget at drikke da vi var ude at gå tur. Men det er da sidste gang de skal med ud og gå når jeg er på arbejde.

  • #11   11. jun 2011 Tror mig, råbte en del af dem. Men hvad nytter det, de fatter jo ikke en skid. Den ene pige sagde at hun havde puttet avispapir i munden på hunden, så spurgte hende om hun skulle have en flad, så løb hun.

  • #13   11. jun 2011 Ja, det er det. Men det skal lige passe at min hund ikke er tryg ved børn mere efter den tur.

  • #14   11. jun 2011 Lige netop en af de grunde til min hund aldrig nogensinde kommer til at sidde foran en butik.

    Hun skal ikke udsættes for sådan noget.


  • #15   11. jun 2011 Jeg havde da aldrig troed at nogen kunne finde på sådan noget. Oplevere jeg aldrig på landet. Og ja det er også sidste gang mine hunde kommer med ud og handle når de er med på arbejde.

  • #16   11. jun 2011 Altså det var ikke for at banke dig oveni hovedet smiley Bliver bare så stik tosset når jeg høre sådan noget, stakkels hunde smiley



  • #17   12. jun 2011 Du bankede mig skam ikke i hoved, det gjorde de børn. Og skal ikke risikere min hund aflivet pga sådan nogle lorte unger.

  • #18   12. jun 2011 Præcis, forbandede møgunger.

  • #19   12. jun 2011 Jeg havde grebet den ene unge i nakken og ringet efter politiet !!
    Så jeg det igen, havde jeg mødt op foran forældrenes dør. 3 gang havde jeg gennemtæsket dem !!
    Jeg HADER snotunger . Da jeg var barn lærte vi sq hurtigt at vi ikke måtte røre andres hunde og da slet ikke drille dem ! Det er vidst en længe glemt opdragelse . Fy for fanden en oplevelse .
    Jeg sidder da og bliver hidsig på dine vejne . Arrh !!!


  • #21   12. jun 2011 Jeg går ikke ind for at man slår børn men i de tilfælde hvor børnene ikke er opdraget og forældrene ikke er til stede ville jeg bestemt tage fat i dem de skal da bare have nogen smæk. Ville da håbe nogen gjorde det samme hvis mine skulle ende som sådan. Det er sikkert bare lidt sjov og ballade for dem men hvad bliver det næste så ikke.

  • #22   12. jun 2011 Jeg tror jeg ville have taget fat i en af ungerne og fulgt vedkommende hjem. Det er jo bestemt ikke sikkert forældrene er enige i den behandling børnene har givet din hund. Hvis en af mine unger gjorde sådan ville jeg meget gerne have det at vide (tror jeg nu næppe de kunne finde på)

  • #24   12. jun 2011 Jeg havde også meget lyst til at banke den ene med den anden. De var 5 børn, alle med anden ektisk baggrund. Der var heldigvis en sød mand som fik stoppet dem i tide og han havde vist skældt dem meget ud. Men ja jeg havde jo nok fået skylden hvis min hund havde bidt. De skal bare være meget glade for at det ikke var den unge jeg havde med sammen med den gamle, så havde de mistet deres hånd. Når de 2 er sammen er de ikke så søde og det havde gået gruligt galt hvis de havde forsøgt at drille den unge.

    Børn skal bare lærer at man ikke går hen til en hund uden at spørger ejeren først. Alle hunde er jo ikke lige så god til børn og fremmede.

    Og hvis jeg ikke havde været på arbejde var politiet og forældre også blevet tilkaldt. Jeg er stadig rystet over det.


  • #25   12. jun 2011 Hvis du får brug for at din hund hilser på nogle børn der er søde ved dyr siger du bare til.

    Selv har jeg det som, nu som medløber, min står aldrig uden for butikker da der er så mange idioter.


  • #26   12. jun 2011 Nøj, de havde fået den helt store tur hvis det var mig! Åndssvage møgunger!

  • #27   12. jun 2011 Jens- Jeg prøver at snakke med dem imorgen.

  • #28   12. jun 2011 du så nogle børn slå en hund, der stod bunden og går bare videre ?????

  • #29   12. jun 2011 Havde meldt det med det samme og så havde jeg fuldt efter de børn indtil politiet var der så de kunne få sig sådan en skideballe og blive kørt hjem til deres forældre !!

  • #30   12. jun 2011 Jeg var godt nok også blevet edderspændt rasende!! Og tror desværre at du vil få skylden da du ikke har din hund under opsyn:o((
    Men må jeg spørge hvorfor det er relevant at børnene havde anden etnisk herkomst?


  • #31   12. jun 2011 Stakkels Bertil smiley

  • #32   12. jun 2011 Pia P- Nu var jeg på arbejde, så kunne desværre ikke bruge en hel dag ved netto på de møgunger. Og jeg gik ikke bare vidre. Den ene blev truede med en flad, så smuttede hun og den anden dreng som slog en anden hund fik jeg stoppede da jeg råbte at jeg håbede at den bed ham. Så mere kunne jeg ikke gøre. Og Politiet har jeg desværre intet tiltro til pga en anden episode hvor jeg blev overfaldet af en herreløs hund og de ikke ville komme ud.

  • #33   12. jun 2011 Charlotte- Hvorfor jeg skriver anden ektisk baggrund. Ja nu skal du da hører. Dem er der et stort problem med der hvor jeg arbejder da det er i et ghetto område jeg arbejder. Derfor har jeg også mine hunde med på job da jeg ikke skal ud for en dør uden. Derfor skriver jeg det. Og jo jeg blev også pisse sur. Men hvad kan man gøre. Jeg banker ikke børn på åben gade.

  • #34   12. jun 2011 Kristine- Ja hvis det nu ikke var Danmark jeg boede i havde jeg da også brugt tid på at melde det. Men med det politi vi har i landet gider jeg ikke bruge tid på det.

  • #35   12. jun 2011 Trine- Ja, det prøvede jeg ved fakta hvor jeg bor med sådan en mand. Det fortrød han hurtigt. 2 rotter på bagben, så gik han ikke vidre. Min den gamle kan ikke lide fulde mennesker, især ikke når jeg går med dem.

  • #36   12. jun 2011 Hanne- Ja man havde da lyst til det, men nu måtte jeg jo styre mig lidt når jeg er på arbejde smiley Men ja lysten var der.

    Jens- Jeg så også rødt, kan slet ikke have at nogen rør min hund, især ikke når den har smerter i forvejen. Så jeg blev rigtig gal. Men loven siger jo at man ikke må slå, og forældrene var ikke til stede.

    Trine- Min den gamle er også sådan. Hun gør intet. Har aldrig bidt, knurret eller været oppe at slås, men stadig lidt ked at hun ikke gjorde udfald som måske kunne have holdt dem på afstand.



  • #37   12. jun 2011 Trine- Nej det er ikke fair at det er hundens skyld hvis de bider når de bliver truet eller slået af fremmed. smiley

  • #41   13. jun 2011 Jeg kan nu stadig ikke se relevans børnenes oprindelse har, hunden er bræ fløjtendr ligeglad om de gule, brune eller lyserøde!!

  • #42   13. jun 2011 Camilla- Nu var den kun derude i 2 min, jeg har dem aldrig med når jeg skal handle stort, men hvis vi bare lige skal hente noget er de med. Syntes ikke du kan sige at det er ejens skyld, jeg ville sige at det er forældrenes skyld, de børn er jo ikke opdraget og tro mig næste gang tager jeg med glæde 60 dage hvis jeg ser sådan noget igen. Men du har jo dine egne meninger, kan bare ikke se at det skulle være min skyld at de børn slog min hund, nu havde jeg jo ikke bedt om at de skulle gøre det.

    Charlotte- Ja hunden er ligeglad, men det er jeg squ ikke. De er indvandre og det er squ tit dem der er problemer med i ishøj. Og jo nogle hunde er ikke ligeglad med om det er gule, blå eller sorte mennesker. Har haft en hund der ikke kunne lide indvandre, så det er ikke helt sandt det du siger der.


  • #46   13. jun 2011 Har du noget statistik på det Jens for ellers er det jo din opfattelse af virkeligheden og ikke fakta!! Syntes det er grimt at opleve hvordan en oplevelse kan føre til den slags generalisering!!!

  • #55   13. jun 2011 Charlotte- Har aldrig set dem gå i nærheden af hunde før den dag. Så havde ingen ide om at de kunne finde på at gøre min hund noget specielt ikke når man tænker på at det er en stor hund jeg har. Og nu gider jeg ikke diskutere her mere om ret og uret om at lade hunden stå ude foran en butik. Det er der jo så mange der gør til dagligt. Men det er sidste gang jeg gør det i ishøj.

  • #57   13. jun 2011 Nu gider jeg simpelthen ikke bruge mere af min tid på at lege børnehavepædagog så nu må i grib lidt i egen barm og opføre jer som de voksne mennesker i trods alt er. Tak

  • #58   14. jun 2011 Maj-Britt- Normale folk går ikke til 2 rottweiler som man ikke kan nærme sig når de er sammen. Så tyveri er jeg ikke nervøs for med mine. Hvis det var en lille hund jeg havde, havde jeg heller ikke bundet den nogensteder medmindre det var for smøger som du selv skriver og jeg ville kunne se hunden hele tiden. Mine er jeg ikke nervøs for bliver stjålet, den unge vi har kan man ikke komme til medmindre vi er til stede.

  • #62   14. jun 2011 I "gamle dage" kunne man sætte sin hund uden for en butik uden problemer, men sådan er verden ikke mere. Uanset farver på børn, om det kun lige tager 2 minutter eller hvor det er, så er der så mange kedelige episoder idag, at det ikke er noget man udsætter sin hund for.
    Jeg vil ikke udsætte min hund for chikane, overfald eller tyveri!

    Og en hund der er usikker og som kan finde på at bide ud efter nogen bør ikke efter lades uden opsyn. Hvis det var dit barn eller et barn i din familie der var blevet bidt af sådan en hund ville du heller ikke synes det var ok - vel?


  • #63   14. jun 2011 Man efterlader ikke en hund, der kan finde på at bide, foran en butik!

  • #64   14. jun 2011 Har læst det meste af tråden igennem.
    En træls ting at opleve, det er det helt sikkert.

    Jeg tænker bare lidt ved mig selv om vores samfund er ved at være nået dertil, at du ikke må lufte din hund nede i byen, for der er jo en risiko for at den kan bide.
    Du må ikke sætte din hund foran en butik for at gå ind og købe en is, for den kan jo bide, du må ikke gå ind på tanken og hente smøger - uden hunden, for den kan jo bide, når den sidder bundet ude foran.

    Helt ærligt, da jeg var barn, der fik vi UDTRYKKELIGT at vide, at man aldrig gik til en bundet hund- ALDRIG!!!!!.
    Det kunne være farligt, for man vidste jo aldrig om hunden ville bide.

    Men i dag er samfundet efterhånden sådan indrettet, at børn skal gå selv, når de er med ude og handle og det er børnene, der bestemmer tempoet og de bestemmer sgu selv om de vil over til den bundne hund.
    Forældrene til disse børn er opvokset i samme generation som mig og har sansynligvis fået de samme ting at vide, så hvorfor fortsætter de så ikke traditionen med den indlæring???
    Nej, for barnet skal jo have lov at udvikle sig og være sin egen herre og være medbestemmende osv.... Herre Gud, har vi selv taget skade af at få sat grænser, da vi var børn???? Nej.

    Når det så er sagt, så efterlader vi aldrig vore hunde udenfor butikker, men det er sgu mere af angst for at de bliver stjålet - ikke at de evt skulle bide.
    Sådan noget skete sgu heller ikke, da jeg var barn - ihvertfald ikke i det målestok, som det gør i dag....

    Håber I forstår mig ret *SS*


  • #66   14. jun 2011 Heino - enig - mere børne opdragelse - tak!

Kommentér på:
Når hunden står bundet???

Annonce