740 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP!! - Hund gør hele tiden!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en amstaff tæve på 1½ år.
Hun er den dejligste hund nogensinde,
men hun har et problem.
- Hun gør sindssygt meget!
Det er lige fra når hun hører en scooter ude på vejen (selvom hun er indenfor) , til hvis hun TROR hun hører nogen eller noget. Og det er ikk bare brummen, hun kommer med. Hun GØR! Jeg er gravid og venter mig til september, så at hun gør så højt hele tiden går simpelthen ikk...
Nogle der har et godt råd eller lign?
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
jeg skriver for at få nogle råd,
ik for at en som dig tror hun kan hæve selvtilliden lidt mere.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Da min tæve begyndte at gø af ligegyldige ting lærte jeg hende at gø og at tie stille på kommando.
Er hun aktiveret nok, understimuleret? Det kan godt være kedsomhed?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 533
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Emner: 239 Svar: 3.352
Lær kommandoen gø, og derefter stille. Hvis det ikke virker, prøv at få hendes opmærksomhed hver gang hun gør.
nov 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 318
Jeg vil bare sige a du skal prøve med en godbid når du ved a der kommer noget eller nogen så have en godbid til hende... lære hende a stille" det har jeg med min for når hun ser andre hunde til træning bliver hun super glad men hun gør... jeg siger stille pænt til hende giver hende godbid og bare vild roser hende....
Held og lykke med hende:)
Hels og lykke med babyen:)
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Hvis du nu lærer din hund at gø på kommando. Det kan du evt. gøre på følgende måde: hver gang den gøer siger du 'halse' og roser den for det. Bliver du ved med det vil den til sidst forbinde ordet 'halse' med at gø, og du kan så bruge det som kommando.
Ligeledes lærer du din hund kommandoen 'Nej'. Det kan du gør ved hjælp af godbidder eller lignende. For eksempel ved at Du sætter dig på gulvet og placerer hunden foran dig. Du placerer din hånd med fladen op for an snuden på hunden, tager en godbid og lægger den i din håndflade. I det du lægger godbidden i hånden, siger du "nej". Hunden vil forsøge at snuppe godbidden, og hver gang det sker siger du "nej" og lukker hånden. (husk at ros og giv godbidden når hunden respekterer dit nej)
Efterhånden som hunden bliver sikker i øvelsen, kan du øge sværhedsgraden.
Når din hund kan både kommandoen 'halse' og 'nej', vil du kunne få den til at stoppe når den gøer....... eller det vil sige: det er i hvert fald lykkedes med mine hunde (både Julius og mine tidligere hunde).
Men husk at al træning kræver tålmodighed :o)
Pøj-pøj med det, grynet
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
dec 2010
Til jer med de dårlige kommentare: sjovt som i kan kommentere når jeg bruger en træls tone
for der er mange herinde som kan se lidt længere end sin næse tip ;).
jan 2010
Det gøres både ved at hunden får lov at snuse færdig på jeres gåture, ved træning (lydighed for eksempel), noget der udfordrer dens lugtesans (lad den søge spor eller finde sin mad på en græsplæne), finde godbidder under skåle eller gemt i håndklæder osv.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
dec 2010
Tror at jeg vil tage hendes godbidder med ud her om lidt så,
og prøve den træning.
Kan det at jeg er blevet gravid være en grund til at hun beskytter mere?
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 291
jan 2010
Men rigtig god idé at tage godbidderne med ud. Prøv om du kan motionerer hendes hjerne godt og grundigt, og se så om ikke hun lægger sig ganske stille og roligt ned og sover - uden at vågne for at gø, når I kommer hjem :o)
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Emner: 239 Svar: 3.352
Prøv at træne den i spor, søge og tricks.
HJÆLP!! - Hund gør hele tiden!!