{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! - Hund gør hele tiden!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en amstaff tæve på 1½ år.
Hun er den dejligste hund nogensinde,
men hun har et problem.
- Hun gør sindssygt meget!

Det er lige fra når hun hører en scooter ude på vejen (selvom hun er indenfor) , til hvis hun TROR hun hører nogen eller noget. Og det er ikk bare brummen, hun kommer med. Hun GØR! Jeg er gravid og venter mig til september, så at hun gør så højt hele tiden går simpelthen ikk...

Nogle der har et godt råd eller lign?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!! - Hund gør hele tiden!!
  • #1   25. jun 2011 Stik dine smarte kommentare op i røven.
    jeg skriver for at få nogle råd,
    ik for at en som dig tror hun kan hæve selvtilliden lidt mere.

• #2   25. jun 2011 Hov hov, sobert srog..

Da min tæve begyndte at gø af ligegyldige ting lærte jeg hende at gø og at tie stille på kommando.

Er hun aktiveret nok, understimuleret? Det kan godt være kedsomhed?

• #3   25. jun 2011 Har du prøvet at aflede hendes opmærksomhed f.eks med en godbid? Og selvfølgelig skamrose den hvis hun holder op.

• #5   25. jun 2011 Hvis du ellers gider droppe tonen, så skal jeg da gerne komme med et par råd.

• #6   25. jun 2011 Hold da op et sprog.. Du kan vist ikke li at høre sandheden?

Lær kommandoen gø, og derefter stille. Hvis det ikke virker, prøv at få hendes opmærksomhed hver gang hun gør.

• #7   25. jun 2011 Så er sproget vist også blevet nævnt... smiley
    Jeg vil bare sige a du skal prøve med en godbid når du ved a der kommer noget eller nogen så have en godbid til hende... lære hende a stille" det har jeg med min for når hun ser andre hunde til træning bliver hun super glad men hun gør... jeg siger stille pænt til hende giver hende godbid og bare vild roser hende.... smiley
    Held og lykke med hende:)
    Hels og lykke med babyen:)

• #8   25. jun 2011 Tror nu ikke at din babs tager skade af hundegøen (selv i overdrevne mængder), men det er da drøn-irriterende.

Hvis du nu lærer din hund at gø på kommando. Det kan du evt. gøre på følgende måde: hver gang den gøer siger du 'halse' og roser den for det. Bliver du ved med det vil den til sidst forbinde ordet 'halse' med at gø, og du kan så bruge det som kommando.

Ligeledes lærer du din hund kommandoen 'Nej'. Det kan du gør ved hjælp af godbidder eller lignende. For eksempel ved at Du sætter dig på gulvet og placerer hunden foran dig. Du placerer din hånd med fladen op for an snuden på hunden, tager en godbid og lægger den i din håndflade. I det du lægger godbidden i hånden, siger du "nej". Hunden vil forsøge at snuppe godbidden, og hver gang det sker siger du "nej" og lukker hånden. (husk at ros og giv godbidden når hunden respekterer dit nej)
    Efterhånden som hunden bliver sikker i øvelsen, kan du øge sværhedsgraden.

Når din hund kan både kommandoen 'halse' og 'nej', vil du kunne få den til at stoppe når den gøer....... eller det vil sige: det er i hvert fald lykkedes med mine hunde (både Julius og mine tidligere hunde).

Men husk at al træning kræver tålmodighed :o)

Pøj-pøj med det, grynet

• #9   25. jun 2011 Er du sikker på at din hund er velaktiveret, hvor meget bliver den aktiveret i løbet af dagen ? Mange hunde gøer fordi de keder sig.

• #10   25. jun 2011 Til jer med de gode råd: Mange tak :). vil prøve nogle af dem og så vende tilbage. Hun har ikke altid gjort det og jeg går 3 timer med begge mine hunde hver dag.

Til jer med de dårlige kommentare: sjovt som i kan kommentere når jeg bruger en træls tone smiley er lidt ligeglad med at i ikke vil give mig nogle råd,
    for der er mange herinde som kan se lidt længere end sin næse tip ;).

• #11   25. jun 2011 Husk også Julie, at motion er fint (og nødvendigt) men det er den mentale stimulation der virkelig 'batter'. Fysisk motion kører sjældent hunden træt - Mental motion derimod kan virkelig 'flytte bjerge'.

Det gøres både ved at hunden får lov at snuse færdig på jeres gåture, ved træning (lydighed for eksempel), noget der udfordrer dens lugtesans (lad den søge spor eller finde sin mad på en græsplæne), finde godbidder under skåle eller gemt i håndklæder osv.

• #12   25. jun 2011 Sor er altid en fed ting ! smiley

• #13   25. jun 2011 Til Grynet:

Tror at jeg vil tage hendes godbidder med ud her om lidt så,
    og prøve den træning.
    Kan det at jeg er blevet gravid være en grund til at hun beskytter mere?

• #14   25. jun 2011 Jeg brugte en forstøver når Chicco gøede. Og så efterhånden lærte han at når jeg sagde "niks du" så stoppede han. smiley

• #15   25. jun 2011 Hmmm.... det ved jeg faktisk ikke? Men det kan sagtens være at du (måske ubevidst) opfører dig anderledes end inden du blev gravid (går tidligere i seng, ikke tumler så meget med hunden, beder hunden om at være stille osv) og det er det hun reagerer på.

Men rigtig god idé at tage godbidderne med ud. Prøv om du kan motionerer hendes hjerne godt og grundigt, og se så om ikke hun lægger sig ganske stille og roligt ned og sover - uden at vågne for at gø, når I kommer hjem :o)

• #16   25. jun 2011 Nej jeg tror ikke det er graviditeten.

Prøv at træne den i spor, søge og tricks.

Kommentér på:
HJÆLP!! - Hund gør hele tiden!!

Annonce